Suomen sisäinen turvallisuus


”MIEHEN kertoman mukaan nainen oli vienyt hänen kunnian, ja se oli pahinta, mitä miehen kulttuurissa voi tehdä.”

”Vaikka minä olen tässä maassa, niin te ette voi viedä minun uskontoani, ette minun kulttuuria. Tiedän, että minun tulee tämän maan lakeja noudattaa, mutta ette voi viedä minulta näitä, mies sanoi poliisikuulusteluissa.”

”Se mitä on tapahtunut, niin olen ylpeä siitä. Olen oman uskontoni ja kunniani takia valmis jopa kuolemaan. En pelkää vankilaa, mies sanoi.”

.....................................................


Edellä olevat lainaukset suoraan Ilta-Sanomien jutusta. Brutaali meininki kun suoraan kuulusteluissa siis laukoo nuo asiat. Eikä pienintäkään katumusta tai oman tunnon tuskia tuollaisesta tapauksesta..:mad:??
Tuollaiset periaatteet omaavat henkilöt kannattaisi lopettaa ennaltaehkäisevästi. Ja noita otettiin maahan kymmeniä tuhansia elätettäväksi...
 
Jaaa, taas on ollu aika vilskettä, näihin jengiryöstöihin ja pahoinpitelyihin ja kunniamurhiin en yksinkertaisesti voi ottaa kantaa koska kaikki mitä mulla on siihen sanottavaa menee rankasti yli sen mitä ääneen saa sanoo mutta tohon koulukiusaamiseen liittyen voin kertoo omasta lapsuudesta silloisen ala-asteen rehtorin kommentin pitkään jatkuneeseen kiusaamiseen ja se kuului sillon 2000-luvun alkupuolella näin: "Niin, kyllähän se on kiusaajilta aina väärin mutta syytä on myös kiusatussa jos antaa sen jatkua, annan sellasen neuvon sulle että näytä sille pahimmalle pukarille että sulle ei v*ttuilla, se yleensä vie suurimmst halut pois" ja toden totta, niin se meni seuraavalla kerralla kun mua haukuttiin, tönittiinja niskaan syljettiin niin otin varottamatta pääpukaria kiinni ryysyistä ja tempasin nyrkillä keskelle otsaa ja pyöräytin pihassa parikertaa naama edellä ja kysyin että joko riittää vai jatketaanko..

Seuraus tästä oli se että kiusaaja sai omien kavereidensa paskasen naurun päälle, kiusaus väheni minimiin tämän jälkeen, sain uusia kavereita entisistä kiusaajistani josta osa on hyviä ystäviä edelleen. Toki sellasta pientä päänaukomista oli senkin jälkeen välillä mutta siihen kun vastasi samalla mitalla niin elämä jatku puolin ja toisin.

Pointti on tässä vaan se että onnekseni en oo ikinä ollu se pienin kiitiäinen joka ei yksinkertasesti pysty tai osaa itseään puolustaa, sellasella tilanteessa on taatusti täysin voimaton jos on täysin yksin, koska koulu tai kukaan muukaan ei saa millään taikaiskulla kiusaamista loppumaan. Olisiko silloinen kyläkoulun rehtori sanonut samat sanat jollekkin muulle, sitä en tiedä mutta sen tiedän että täysin mahdoton kiusaamista on kokonaan saada tästä maailmasta loppumaan valitettavasti.
 

Kyllä noin vaarattoman vangin voi jo tässä vaiheessa lomille päästää.

Ei se mihinkään karkaa, eikä ketään tapa...riski on lähes olematon :ROFLMAO:

Pitäs USAn vankiloille lähettää viestiä Suomen vankiloiden ongelmista.
 
Minusta rikoksen uhria pitäisi aina konsultoida rikollisen rangaistuksesta. Suomen vankein"hoito" systeemi on perseestä, en luota "oikeus"järjestelmään yhtään.
USA:n systeemissä on paljonkin heikkouksia, mutta hampaaton se ei ole ja se että uhrit ja uhrien omaiset voivat vaikuttaa tuomion pituuteen on todella hieno homma.

Suomalainen (virkamies) järjestelmä käytännössä kusee uhrin ja omaisten päälle. Ymmärrän kyllä mihin se perustuu, mutta se ei ole moraalisesti oikein.
 
Ei vaaraa sivullisille... :D
Ei tarvinnut edes klikata tota kun ties jo että Hagertit tai Frimanit asialla... olivatkin jälkimmäiset, tällä kertaa :cool: .
Tässä siis vuosisataista perintöä ensimmäisestä otoksesta, kun Ruotsi dumppasi Härmään ei-haluttua jäteväestöä, 2015 resonoi siis vielä ihan helvetin pitkään...
Toisaalta on itse asiassa häkellyttävää, että Ruotsin ja Suomen naapurimaassa Norjassa ei ole yhtäkään mustalaista. Norskit eivät edes ymmärrä mitä kysyn tai yritän kuvailla, kun tiedustelin asiasta... lisäksi 2,5 vuoteen ei ole tosiaan tullut ainuttakaan vastaan.
Tämä on kuitenkin rikas maa, ja sosiaaliturva lienee kilpailukykyinen... kieli on normaalille ihmiselle yhteismitallinen ruotsin kielen kanssa, ainakin norjalaiset ymmärtävät ruotsin puhujia... mutta missä mustalaiset? Onko heillä kaikki nyt hyvin, edes?
#tuntematonvahemmistomme


:)
 
Voitte ehkä kuvitella millaista on kuvailla mustalainen ihmiselle joka ei tiedä mistä on kyse, mutta joka on mahdollisesti #woke... siinä saa keskittyä meinaan pakarat aika kireenä. Well, in ancient India, there lived the Aryans... peaceful, nice, a bit like Smurfs. But not blue... they we're.... well, kind of brown.
 
Voitte ehkä kuvitella millaista on kuvailla mustalainen ihmiselle joka ei tiedä mistä on kyse, mutta joka on mahdollisesti #woke... siinä saa keskittyä meinaan pakarat aika kireenä. Well, in ancient India, there lived the Aryans... peaceful, nice, a bit like Smurfs. But not blue... they we're.... well, kind of brown.
Otat muutaman norskituttavasi mukaan kun tulet seuraavalle kotomaanlomalle ja viet niitä raveihin ja missä niitä romaneja nyt yleensäkin esiintyy ja kehoitat tutustumaan. Siinä ne erityispiirteet alkaa vähitellen selviämään..
Edit Niin yksi paikka on mihin ei kannata lähteä niitä etsimään.
 
  • Tykkää
Reactions: jak
Otat muutaman norskituttavasi mukaan kun tulet seuraavalle kotomaanlomalle ja viet niitä raveihin ja missä niitä romaneja nyt yleensäkin esiintyy ja kehoitat tutustumaan. Siinä ne erityispiirteet alkaa vähitellen selviämään..
Edit Niin yksi paikka on mihin ei kannata lähteä niitä etsimään.
Olin itse asiassa tosi yllättynyt kun käppäilin kerran illalla ylös Holmenkollenille, noh menihän siinä muutama tunti mutta kaupungin puolelta se on aika loivaa jotosta ylämäkeen (sinne menee kyllä metrokin)... lounaaseen päin oli edelleen kaupungin alueella massiivinen valokeskittymä, ja tiiräilin siinä että onpa oudon muotoinen fudiskenttä, kunnes tajusin että ei vittu, noilla on ravirata tossa ja ravit käynnissä! Ja arki-ilta!
Täällä saa lyödä paikallisen Hippoksen kautta vetoakin noista samoista jutuista, en ollut funtsinut että toi on ihan noin yleinen pohjoismainen juttu.
 
Olin itse asiassa tosi yllättynyt kun käppäilin kerran illalla ylös Holmenkollenille, noh menihän siinä muutama tunti mutta kaupungin puolelta se on aika loivaa jotosta ylämäkeen (sinne menee kyllä metrokin)... lounaaseen päin oli edelleen kaupungin alueella massiivinen valokeskittymä, ja tiiräilin siinä että onpa oudon muotoinen fudiskenttä, kunnes tajusin että ei vittu, noilla on ravirata tossa ja ravit käynnissä! Ja arki-ilta!
Täällä saa lyödä paikallisen Hippoksen kautta vetoakin noista samoista jutuista, en ollut funtsinut että toi on ihan noin yleinen pohjoismainen juttu.
Oliko siellä työkyvyttömyyseläkkeellä olevia 21-vuotiaita ravivalmentajia mukana?
 
Back
Top