Suomen sisäinen turvallisuus

Palataksemme teemaan turvallisuus, niin 6,35 on ehdottomasti turvallisimmasta päästä tulikeppejä joita antaa vähemmistöille talismaaneiksi.
 
Kaikenlainen pienikin negatiivinen vihjailu, sorrettua, haavoittuvaista, nöyrää, vaatimatonta ja työhullua pientä kansanryhmäämme kohtaan, saa minut voimaan pahoin.

No sama juttu mulla, mahottomasti alkaa mahasta vääntää, kun huomaa jopa itsessään piirteitä ennakkoluuloista ja kehollistuneesta rasismista. :) Mä luulen, että nuo pienet taskuaseet ovat suosiossa myös siksi, että ne ovat pieniä. Ei pullota teryleenin taskussa ja sopii HetH-takin taskuun kivasti. Millaiset lienevät Ruotsin pimeiden aseiden markkinat? Ruotsi tuntuisi varsin loogiselta hankintamaalta sekin, kun sitä liikennettä sosiaalisista syistä kuitenkin sinne ja takaisin esiintyy.
 
Kiertelin kerran Tallinnassa urheilukauppaa ja yhdessä tiskissä lasien takaa oli myynnissä pistooleita. En tiedä merkkiä mutta yksi pieni ja nätti siellä oli joka olisi ollut sopivasti taskuun menevä. Ai että olisi tehnyt mieli.
 
No sama juttu mulla, mahottomasti alkaa mahasta vääntää, kun huomaa jopa itsessään piirteitä ennakkoluuloista ja kehollistuneesta rasismista. :) Mä luulen, että nuo pienet taskuaseet ovat suosiossa myös siksi, että ne ovat pieniä. Ei pullota teryleenin taskussa ja sopii HetH-takin taskuun kivasti. Millaiset lienevät Ruotsin pimeiden aseiden markkinat? Ruotsi tuntuisi varsin loogiselta hankintamaalta sekin, kun sitä liikennettä sosiaalisista syistä kuitenkin sinne ja takaisin esiintyy.

Ruotsin pimeistä asemarkkinoista en tiedä muuta, kuin että etelä-ruotsissa lähes minkälaisen aseen hyvänsä hankkiminen on helppoa, jos on oikeanlaisia yhteyksiä.
Mutta Ruotsissa jos jäät kiinni luvattomasta aseesta, ainakin ns. taskuaseesta, napsahtaa heti ehdoton linnatuomio, muutamasta kk:sta puoleen vuoteen., vaikka olisit ensikertalainen, näin olen ymmärtänyt.
 
Ruotsin pimeistä asemarkkinoista en tiedä muuta, kuin että etelä-ruotsissa lähes minkälaisen aseen hyvänsä hankkiminen on helppoa, jos on oikeanlaisia yhteyksiä.
Mutta Ruotsissa jos jäät kiinni luvattomasta aseesta, ainakin ns. taskuaseesta, napsahtaa heti ehdoton linnatuomio, muutamasta kk:sta puoleen vuoteen., vaikka olisit ensikertalainen, näin olen ymmärtänyt.
Mutta rynnäkkökiväärillä on sovelista louskuttaa pitkin porttikongeja ohi ajavasta autosta..?
 
Kiertelin kerran Tallinnassa urheilukauppaa ja yhdessä tiskissä lasien takaa oli myynnissä pistooleita. En tiedä merkkiä mutta yksi pieni ja nätti siellä oli joka olisi ollut sopivasti taskuun menevä. Ai että olisi tehnyt mieli.
Olin itse Parnussa joku vuosi sitten, siina uudella ostarilla heti juna-asemalta merenrantaan pain... paikallisessa urheiluliikkeessa oli muutamakin kymppi-arska seinalla myyjan takana (7,62 NATO)... juttelin sen kundin kanssa niista, sanoi etta noita menee Kaitseliitin kundeille seka villisian metsastykseen. Totesin etta helvetin asiaa, ja jalkimmaisessa tapauksessa saattaa pelastaa henkesi noissa Parnun alueen pusikoissa.
Virolaiset ovat hyvaa porukkaa, hyvin suoraviivaista jengia, varsinkin nuorempi polvi.
 
Millaiset lienevät Ruotsin pimeiden aseiden markkinat? Ruotsi tuntuisi varsin loogiselta hankintamaalta sekin, kun sitä liikennettä sosiaalisista syistä kuitenkin sinne ja takaisin esiintyy.
Håkanista en tiedä, mutta Abdullahin suosiossa on ihan kunnon täyskokoinen kaksirivinen. Menee edelleen hyvin sinne tonnin untuvatakin alle, lippaassa riittää roiskittavaa ja isokokoisella pistoolilla saa rispektiä. Ei kukaan itseään kunnioittava gangsta millään 6.35:llä kehtaa näyttäytyä.
Ja se balkanilta salakuljetettu ak kulkee sitten kivasti siinä bemarissa...
 
Luulen, että jätkät käyttää sitä mitä on parhaiten tarjolla. Kulmilla liikkuu aika paljon porattuja starttipistooleja. Ilmeisesti tuollainen 7,65 on tällaiseen soveltuva kaliberi.
 
Heimolaisilla on varmasti jossain salainen asevarikko, jossa kauluspaita/prässihousuinen tvälläri jakaa patruunoita ja antaa iltamapyssyjä kuitille. Miten niitä voi niillä muuten aina riittää?

Heimolaiset on aina ollet tunnettuja siitä, että ostavat kaikki tollaset nallipyssyt. Kuuntelin joskus radio-ohjelmaa, jossa entinen kriminaali, saattoi olla Koivukylästä, kertoili menneisyydestään. Matkusteli paljon ja toi aina mukanaan pienen pistoolin tai kaksi. Ostajana oli luotettu heimolainen. Aika oli tietysti ennen syyskuun yhdettätoista.

Muutenkin tuo on vähän sama kuin Leijona-kello valkolaisilla: siirtyy isältä pojalle.

Onhan noita pikkuaseita Suomessa edelleen vaikka kuin. Isoisällä oli jossain jemmassa (tietysti luvaton) pikku FN tai kopio. Johonkin se kuitenkin häipyi ennen kuin mulla oli mahdollisuus päästä siihen käsiksi.
 
Joskus 90- luvun alussa kartoitin seudun luvattomien pistoolien olemassaoloa, ja noin kymmenestä havainnosta yksi oli Tokarev ja loput noita vanhoja taskuaseita.
 
Back
Top