Suomen sisäinen turvallisuus

Niin se "poliittinen valuutta" (vai mikä se olikaan se ilmaisu) jota kerätään on sitä että tehdään kaikki mitä EU haluaa ja ollaan muutenkin kilttejä siinä toivossa että kun Venäjä hyökkää Suomeen niin EU tulee apuun. Kun meidän saatanan raukat poliitikot eivät uskalla liittää meitä Natoon.
 
Koska NATO-jösenyys ei suomalaisille kelpaa, eivätkä 90-luvun päättäjät hoitaneet tehtäväänsä.
Hoitivat nimen omaan tehtävänsä, Moskovan ohjeiden mukaan... surullista, mutta totta. Ja miksi nämä vanhat kommarit ovat kaikki kiinteistömiljonäärejä nykyään?
Vittu tätä touhua.

Velaksi. Tästä vuodesta eteenpäin (2021), yli puolet kaikista valtion virkamieskunnan palkkakuluista/ -kustannuksista menee juokseviin eläkkeisiin. Ensimmäistä kertaa.
Siellä on on ihan hirveä pommi odottamassa, Valtion Eläkerahastossa (VER) ei ole rahaa, ja Keva (Kuntien eläkevakuutus) on myös täysin alirahoitettu.

Onnea.
 
Suomen kansalaisuus ei tässä kontekstissa tarkoita Villeä tai Kallea. Abdi ja Muhammed voivat yhtälailla olla kansalaisia.
Tietysti voivat enkä ole muuta väittänyt :ROFLMAO: Totesin vain että Ville ja Kalle tuskin ovat näissä kuvioissa niitä jotka määräävät tahdin ja vauhdin kun tuollaisissa piireissä perheellä ja etnisellä taustalla todellakin on merkitystä.
 
Viimeksi muokattu:
Nyt tulee rahaa..
Narratiivia toki uutisessa mukana:
Tilastojen mukaan ulkomaalaistaustaisilla nuorilla on suhteessa muita nuoria suurempi riski joutua rikoksen uhriksi tai rikoksen tekijäksi, mitä tälle tehdään?

Uhriksi jos joutuvat suurin riski tulee varmaan samankaltaisista ihmisistä kuin itse ovat. Eli niitä uus-suomalaisia
 
Tsiisus mitä settiä... vuosi mennyt, "esiselvitykset" käynnissä ja akat suhaa pitkin valtakuntaa vapaina kuin taivaan linnut.

Sveitsi on määrännyt kolmelle al-Holin leiriltä palanneelle suomalaisnaiselle maahantulokiellon. Naiset eivät saa mennä Sveitsiin viiteen vuoteen.


Keskusrikospoliisilla (krp) ei ole mitään tietoa, miksi kielto on määrätty


HS:n tietojen mukaan al-Holista palanneet naiset elävät vapaasti eri puolilla Suomea. Viranomaiset eivät ole rajoittaneet heidän liikkumistaan Suomessa.


HS:n tietojen mukaan palanneille naisille ei myöskään ole asetettu matkustuskieltoa EU:n alueella.


Yksi Sveitsin päätöksessä nimetyistä naisista pyrki HS:n tietojen mukaan käymään Britanniassa mutta joutui rajalla kuulusteltavaksi ja käännytettiin Suomeen.


Kaikki palanneet naiset eivät ole suostuneet menemään poliisin kuulusteltavaksi. Keskusrikospoliisi tekee parhaillaan esiselvitystä siitä, onko jotakin naisista syytä epäillä terrorismirikoksesta.

Koska esitutkintaa terrorismirikoksesta ei ole aloitettu, naisilla ei ole velvollisuutta mennä kuulusteluihin.
 
Sveitsiläisillä on ihmeellisen nuiva suhtautuminen tällaiseen, Suomessa nämä samat naiset saavat suunnilleen sotaveteraanistatuksen tammenlehvillä ja täyden ylöspidon... Ja rajattomasti ymmärrystä ja ihailua tietyissä piireissä. Ja sitten vain odotellaan, milloin joku kävelevä aikapommi aktivoituu.
 
NORJA

Nainen oli asunut Syyriassa kotiäitinä. Hänet tuomittiin terroristijärjestöön kuulumisesta, vaikka hän ei ole itse aktiivisesti taistellut. Tuomion pituus on kolme ja puoli vuotta vankeutta.

Tuomion mukaan nainen oli kotia hoitamalla mahdollistanut taistelemisen yhteensä kolmelle eri aviomiehelle.

– Matkustamalla Isisin hallitsemalle alueelle, muuttamalla yhteen ja asumalla aviomiestensä kanssa, huolehtimalla lapsista ja erilaisista kotitöistä, vastaaja on mahdollistanut kolmelle aviomiehelle aktiivisen osallistumisen Isisin taistelutoimiin, tuomari Ingmar Nilsen sanoi tuomiota lukiessaan.

Tuomarin mukaan nainen oli muun muassa kasvattanut uuden sukupolven Isis-taistelijoita.



SUOMI

YBGBThsabpmEI6TNi_ML-zl72eJkfbmt4t8yenImKBVvK0kTmF0xjctABnaLJIm9
 
Veikkaan... non-CIS-binäärinen lesbous. Vähintään 5 vuotta sveitsiläis-fasisteilta, onneksi Suomeen mahtuu uusia Akavalaisia.
Aamun paras, kahvia meni ehkä vähän nenään. Kiitos siitä veli @Fremen :D
 
Tietysti voivat enkä ole muuta väittänyt :ROFLMAO: Totesin vain että Ville ja Kalle tuskin ovat näissä kuvioissa niitä jotka määräävät tahdin ja vauhdin kun tuollaisissa piireissä perheellä ja etnisellä taustalla todellakin on merkitystä.
Miksiköhän nämä mamupallerot ovat omaksuneet väkivaltakäyttäytymisen? Kantasuomalaisia on valistettu tavan takaa, kuinka hienoista kulttuureista tulijat ovat ja kuinka kaikenlainen kunnioittaminen on in ja pop kaikissa muissa kulttuureissa. On perhettä, sukua, heimoa, klaania. Manneilla sama juttu, kulttuurin hienoutta ja puhtautta on ylistetty niin että varmasti riittää ja silti melkein jokaisella mannella on tuomio rikoksesta. Manneilla on ihan erityisalana puolustuskyvyttömiin kohdistuvat teot. Manne-kulttuurin pitäisi olla esteenä nimenomaisesti vanhuksiin kohdistuvissa teoissa, mutta ei vaan ole. Kantiksista vain harvemmalla on rikostuomio.
 
Miksiköhän nämä mamupallerot ovat omaksuneet väkivaltakäyttäytymisen? Kantasuomalaisia on valistettu tavan takaa, kuinka hienoista kulttuureista tulijat ovat ja kuinka kaikenlainen kunnioittaminen on in ja pop kaikissa muissa kulttuureissa. On perhettä, sukua, heimoa, klaania. Manneilla sama juttu, kulttuurin hienoutta ja puhtautta on ylistetty niin että varmasti riittää ja silti melkein jokaisella mannella on tuomio rikoksesta. Manneilla on ihan erityisalana puolustuskyvyttömiin kohdistuvat teot. Manne-kulttuurin pitäisi olla esteenä nimenomaisesti vanhuksiin kohdistuvissa teoissa, mutta ei vaan ole. Kantiksista vain harvemmalla on rikostuomio.
Yritän ratkaista arvoituksen: Meille on valehdeltu päin naamaa monta vuotta.
 
Yritän ratkaista arvoituksen: Meille on valehdeltu päin naamaa monta vuotta.
Valehdeltu on, toki, mutta mikäköhän työperäisillä nuorilla miehillä on juurisyynä sotakäyttäytymiseen? Pinnallisesti tarkastellen halu varastaa kallis merkkivaate ja kuulua siihen joukkoon johon haluaa kuulua, kun ei ole vara hankkia tonnin takkia. Isossa kuvassa kantasuomalaisilla nuorilla lienee edelleen kertaluokkia suurempi kynnys tarttua teräaseisiin. Kun vertaa oman nuoruuden aikaisiin nuorisokolttosiin, puukottamiset ja nuorten tekemät henkirikokset olivat äärimmäisen harvinaisia. Takin ryöstämisistä po. varsin välinpitämätöntä pitää olla meininki kotona, jos pojalle ilmestyy tonnin takkia, eikä vanhemmat joko huomaa tai välitä kiinnostua mistä takki on saatu/hankittu. Vanhempien luona asuvien nuorten vaatteet pestään yleensä at kotona by äiti (tai vastaava) .
 
Viimeksi muokattu:
No niin. Yritetään sitten kirjoitella jotain. Korostan, että esitän omia näkemyksiäni enkä ole mikään tieteellinen auktoriteetti aiheessa! En myöskään pyri olemaan Grossmann-kriitikko vaikka häntä hiukan kommentoinkin. En osaa sanoa, kuinka oikeaa tai väärää hänen datansa on joten en ota siihen kantaa.
En ole asiantuntija minäkään, ja kirjoitan hyvin pitkälti muistinvaraisesti. Olen lukenut Grossmanilta kai kolme kirjaa; viimeisimmän eli On Combat tuoreeltaan ilmestymisen jälkeen, eli noin vuonna 2004. Minäkin oletan, että Grossmanin luvut ja tilastot ovat paikkansapitäviä, eli en ole lähtenyt tarkastamaan niitä.
Nyt ensin kun puhutaan ihmisen käyttäytymisestä olkoon se geneettistä tai kulttuurista, pitää muistaa että sitä ihmistä josta me puhumme ei ole olemassa. Jokainen inhimillinen ominaisuus asettuu janalle 0-100 ja me puhumme keskiarvosta jota ei mahdollisesti edusta yksikään yksittäinen ihminen. Kuitenkin voidaan sanoa, että valtaosa ihmisistä asettuu janan keskikohtaan tai lähelle sitä, kun taas ääripäissä olevien ihmisten määrät ovat pienet. Näin ollen voidaan puhua ihmisistä yleistyksenä, mutta on tärkeä muistaa, että yksilöesimerkeillä ei ole suurta selittävää merkitystä käsiteltävään aiheeseen.
Tämä on tärkeä havainto; puhutaan asioista keskimäärin tai tyypillisestä tapauksesta.
Ensimmäinen huomionarvoinen asia on se, että ihminen on petoeläin. Ihminen on kehittynyt nykymuotoonsa lihansyönnin avulla (aivojen kehityksen vaatimat proteiinit) eikä edes selviydy ilman lihaa (tietyt vitamiinit). Koska ihminen ei ruuansulatukseltaan ole raadonsyöjä, vaan tarvitsee tuoretta lihaa toisin kuin monet muut lihansyöjät, on kyky tappaa ollut välttämätön ihmisen kehityksen kannalta. Tämä muodostaa biologisen pohjan ihmisen, ei pelkästään kyvylle, vaan selviytymiselle välttämättömälle tarpeelle tappaa.
Joo, mutta metsästäminen on ihan eri asia. Grossman puhuu, että monilla (suurimmalla osalla/lähes kaikilla) eläinlajeista joilla esiintyy reviiri- tai soidinkamppailua, evoluutio on kehittänyt kamppailun sellaiseksi että eläimet eivät käytä kaikkia aseitaan, eli niitä tappavimpia joita käytetään muita lajeja vastaan esim saalistaessa. Mielestäni ei ole mitenkään kaukaa haettua, että ihmiselläkin olisi tällainen esto. Tämä ei kuitenkaan tarkoita, etteikö lajitoverin tappaminen olisi mahdollista; esim simpanssit välillä tappavat omiaan.
Onko siis ihmisellä esto tappaa lajitoverinsa? Mielestäni ei lähtökohtaisesti. Ihmiskunnan historia on pitkä jono väkivaltaa lajitovereita kohtaan. Arviolta 30000 vuotta vanhoissa luolamaalauksissa on kuvia nuoliin kuolleista ihmisistä. Sudanista löytyneistä arviolta 14000-vuotta vanhoista luurangoista on löytynyt nuolenkärkiä ja vanhin tunnettu Eurooppalainen säilynyt kokonainen muumio Ötz joko murhattiin tai kuoli taistelussa saamiinsa haavoihin yli 5000 vuotta sitten. Ja valtaosa kirjoitetusta historiasta on väkivallan historiaa. Taistelu ja tappaminen ovat yhtä vanhoja asioita kuin ihmisen kohtaaminen. Ja koska kulttuuri voi syntyä vain interaktiossa ihmisten kesken, on oletettavaa, että tämä väkivalta ei syntynyt jonkinlaisena kulttuurisena konstruktina, vaan se on tullut mukaan yhteisöihin jäsentensä olennaisena ominaisuutena. Jos näin ei olisi, vaan ihmisellä olisi todellakin jonkinlainen myötäsyntyinen pyrkimys välttää lajitoveriensa vahingoittamista, on näin kaikenkattava väkivallan esiintyminen ihmisten kesken käytännössä mahdotonta läpi historian.
Grossman puhuu siitä, että sotilaat ovat olleet kautta historian varsin tehottomia. Suurimmat tappiot on aiheutettu silloin, kun vastustaja on kääntynyt pakenemaan, jolloin on ollut henkisesti helpompaa iskeä selkään. Itse ajattelen, että myös taistelutilanteeseen tottuminen ja/tai taistelun tuoma adranaliini ym. kemikaalit myös näyttelevät merkittävää osaa asiassa.

Modernissa sodankäynnissä ryhmäaseet joissa aseen miehistönä on useampi kuin yksi henkilö, ovat tehokkaampia suurelta osin sen takia, että vastuu tappamisesta jakautuu useamman henkilön kesken. Pitkän kantaman aseet ovat hyviä, koska pitkä etäisyys ja se, että kohdetta ei välttämättä edes näe, tekevät tappamisesta helpompaa. Koulutuksen muuttuminen realistisemmaksi on tehnyt toiminnasta tehokkaampaa.
Onkin mielenkiintoista, että kulttuurit ovat aina pyrkineet hillitsemään väkivaltaisia taipumuksia. Yleensä joko kaameimmalla mahdollisella väkivallalla (esimerkiksi mahdollisimman raaka kidutuskuolema rangaistuksena/peloitteena) tai sitten pyrkimällä ohjaamaan tätä väkivaltaa "sopivaksi" katsottaviin ilmenemismuotoihin (esimerkiksi väkivaltaiset urheilumuodot/viihde tai sääntöjenmukainen väkivalta kuten kaksintaistelukulttuurit). Ja myös uskonnollisella lähestymistavalla (ihmisuhrit erilaisiin tarkoituksiin). Tämä tapahtuu tietenkin siksi, että hillitsemätön väkivaltaisuus on haitallista yhteisön edun kannalta ja siksi sitä on aina pyritty kontrolloimaan.
Grossman käyttää tunnettua "sudet, lampaat ja lammaskoirat" -analogiaa. Ihmisistä 98% on lampaita, jotka ovat paitsi kyvyttömiä käyttämään väkivaltaa, myös pelkkä ajatus väkivallan käyttämisestä on vieras. Tähän liittyy nk denial-käyttäytyminen, englanninkielistä termiä käyttääkseni; eli käyttäydytään ikään kuin koko asiaa ei olisi olemassa. Ihmisistä 1% on psykopaatteja, joilla ei ole sisäänrakennettuja estoja väkivallan käyttämiselle, eikä toisaalta kunnollista kontrollia joka pitäisi tämän ominaisuuden hallinnassa. Loput 1% on lammaskoiria, joilla on paitsi kyky käyttää väkivaltaa, myös kyky pitää se aisoissa. En tiedä, kuinka hyvin nämä prosentit pitävät paikkansa, eivätkä tarkat esiintymisluvut ole mielestäni oleelllisia itse asian kannalta.
Grossmann (ja monet nykytutkijat) lähtevät siitä, että ihmisellä on inherentti pyrkimys välttämään väkivaltaa lajitovereitaan kohtaan. Historia jo osoittaa, ettei tämä olettamus pidä paikkaansa. Mutta pari esimerkkiä:

Mm. Grossmann pitää ennen taistelua käytävää posturing-käytöstä merkkinä siitä, että taistelijat eivät tosiasiassa halua taistella, vaan vain dominoida toista osapuolta ilman vahingon aiheuttamista ja tämä olisi merkkinä halusta olla vahingoittamatta lajitoveria. Kyseessä on eläimillä tuttu käytöstapa ja Grossmann vie tämän ajattelun jopa niin pitkälle että muskettitaisteluissa amuuttiin ohitse koska meteli riitti taitelijoille henkisesti.

En ole todellakaan samaa mieltä. Tämän kannan ajattelijat sotkevat keskenään taistelunhalun ja halun välttää omia haavoja. On täysin luonnollista, että kaksi taistelijaa jotka ovat molemmat taisteluvalmiita saattavat haluta välttää taistelun jos toinen osapuoli luovuttaa ilmankin. Syynä ei suinkaan ole se, etteikö molemmilla olisi halua taisteluun, mutta täysin looginen halu välttää omia vammoja voitonkin hetkellä saa osapuolet välttämään taistelua koska ne vammat voivat varsinkin aikaisemmin osoittautua helposti kohtalokkaiksi. Tällä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että taistelijoilla olisi jonkinlainen sisäinen halu olla vahingoittamatta vastustajaa. Äärimmäinen esimerkki tästä on ydinsota. Ei ydinsotaa ole vältetty sen takia, että joku osapuoli kavahtaisi 100+ miljoonan ihmisen kuolemaa. Vaan sen takia, että itse kärventyy samalla. Onkin vahva todiste ihmisen taistelunhalusta, kuinka monet ovat valmiit taisteluun jopa varman kuoleman edessä.
Tämän tästä saa kuulla "miesjoukkioiden" välisistä ammuskeluista eri puolilla Suomea. Näissä ei kuitenkaan yleensä synny pahoja vammoja, tai ainakaan lähellekään niin vakavia kuin mihin olisi mahdollisuus. Yhtenä syynä on esitetty näiden nk Malmin kreikkalaisten huonoa ampumataitoa, mikä varmasti osaltaan selittääkin asiaa. Itse uskon, että merkittävänä tekijänä on myös haluttomuus tappaa vastustaja. Tässä ei ole kyse siitä, että ampuja peläisi henkensä edestä, koska usein paikalla on vain yksi ase. Toki yhtenä tekijänä saattaa olla myös pyrkimys välttää väkivallan kierteen eskaloitumista.

Kun veturinkuljettaja ajaa itsemurhan tehneen henkiön hengiltä, niin VR:llä (vai mikä se nykyään on) on automaattisena toimintamallina korvata veturinkuljettaja toisella, ja järjestää alkuperäiselle debriefing-tilaisuus ja muuta kriisiapua. Tämä ei johdu siitä, että VR:n kannalta olisi erityisen helppoa järjestää lennosta uusi kuljettaja paikalle, vaan siksi että ajatellaan että ihmisen kuolemaan osallinen kuljettaja voi olla järkyttynyt tapahtuneesta, vaikka tätä ei voida mitenkään pitää syyllisenä tapahtuneeseen.
Toinen klassinen virhe on kuvitella, että tehottomuus taistelussa on merkki halusta välttää toisen ihmisen vahingoittamista. Huomattavasti suuremmalla todennäköisyydellä kyseessä on taistelutilanteessa toimintaan vaikuttava pelko ja sen joko halvaannuttava tai motorista kyvykkyyttä jsa huomiokykyä heikentävä vaikutus. Laittakaa kaksi nyrkkeilijää joilla on 10 vuotta harjoittelutaustaa ja kovat tekniset kyvyt kilpakehään vastakkain ensimmäistä kertaa ja heiluminen näyttää siltä kuin kavereilla olisi hanskat ensimmäsitä kertaa käsissä. Tekniiikka ja osaaminen katoavat kuin tuhka tuuleen. Grossmanin esimerkeissä muskettitaisteluista ihmeellistä ei ole se, että kukaan ei osu mihinkään vaan se, että miehet yleensä saavat aseet ladattua siinä paineessa. Mitään tekemistä sillä ei ole tappamishaluttomuuden kanssa.
Pari päivää sitten taktiikkakoulutuksessa olin maalimiehenä. Poliisit olivat ryhmittyneet rappuun, olivat suojassa luonnollisen suojan ja luotisuojakilpien takana, jne. Poliiseilla oli käytössään maaliammuksia ampuvat FX-aseet. Tiedossa oli, että minulla ei ole projektiilia ampuvia aseita, vaan pelkkä aidon näköinen leikkiase, joten ei ollut pelkoa edes saada kevyttä luunappia saippua-ammuksesta.

No, kun poliisi alkoi käskyttämään, minä tulin asunnosta rappukäytävään ase kädessä ja aloin rauhallisesti lähestymään kilpiryhmitystä. Nostin aseen ja ammuin leukalaukauksen. Ensisijainen aseenkäyttäjä käänsi päänsä poispäin ja ampui yhden laukauksen, hirvittävällä nykäyksellä. Matkaa oli ehkä 3 metriä ja laukaus meni reilusti ohi. Jatkoin rauhallista lähestymistä ja ammuin pari leukalaukausta lisää. Kilpimies käski aseenkäyttäjää ampumaan lisää, tämä laittoi sormen aseen rungolle ja ampui kaksi leukalaukausta, vaikka hallussa oli siis harjoitusprojektiileja ampuva ase, ja jolla oli jo ampunut kerran. Minä olin jo poliisien vieressä ja aloin kurottaa aseella kilven ympäri jolloin eivät olisi saaneet siitä suojaa. Kouluttaja huusi vierestä: "ammu oikeasti", jolloin aseenkäyttäjä sai yhden laukauksen lähtemään, se osui minua reiteen jolloin palkitsin toiminnasta ja kaaduin.

Tämä ei ole mitenkään ainutlaatuista, mutta toimii hyvänä esimerkkinä tuoreesta, omakohtaisesta kokemuksesta siitä, että realistisessa tilanteessa voi ihmisen ampuminen olla vaikeaa vaikka tilanteessa ei ollut mitään pelkoa oman turvallisuuden suhteen, eikä tilanne ollut edes mitenkään yllättävä.
Vielä tuosta esimerkkinä. Itärintamalla WWII:n aikana täysin rajoittamaton siviilien tappaminen ei ollut mitenkään poikkeuksellista. Mutta se ei tarkoittanut sitä, etteikö sama kaveri joka yhtenä päivänä reteästi ampui sotavankeja huvikseen ei olisi seuraavana päivänä itkenyt hyytelönä pesäkkeessä kun telaketjujen kalina alkoi kuulua ja vihollinen saapui ase kädessä tuomaan laskua. Tappamishalulla, pelolla ja pyrkimyksellä välttää omia vammoja ei ole mitään tekemistä sen kanssa, että ihminen olisi haluton vahingoittamaan lajikumppaniaan.
Grossman puhuu vastustajan epäinhimmillistämisestä ja siitä, että luodaan kuva alempiarvoisista ihmisistä; suorastaan ali-ihmisistä. Tämähän on tuttua propagandasta; lienee jokin syy siihen, miksi tällaista propagandaa käytetään esim sota-aikana.

Lisäksi myös vastuun siirtäminen komentoportaassa ylöspäin ("noudatin vain käskyjä") helpottaa, samoin se että tappaja ei näe uhriaan. Teloituskomppanian edessä olevalle ei laiteta huppua päähän sen takia, että tilanne olisi teloitettavalle helpompi.
Lopuksi korostan, että yksilöt ovat erilaisia. Siinä, missä yksi nauttii väkivallasta ja tekee sitä pienimmästäkin ärsykkeestä toinen kieltäytyy siitä vaikka menisi oma ja lastensakkin henki.
Jep; sudet, lampaat ja lammaskoirat.
En myöskään väitä, etteikö kulttuuri vaikuttaisi asiaan. Kuten @kimmo.j aiemmin kirjoitti, kulttuuri toimii rajoitteena ihmisen perusimpulsseille. Mutta tällä on rajansa. Toisilla raja vain on kauempana kuin toisilla. Ja siinä olen eri mieltä @YJT kanssa etteikö tämä olisi merkittävä asia. Nimittäin mitä kovemmaksi ja armottomammaksi yhteiskunta muuttuu, sitä useampi ihminen lipuu rajan yli takaisin luonnollisiin käyttäytymismalleihinsa. En muista kuinka monta menetettyä ateriaa se vaati, että ihminen palautuu takaisin alkuperäiseen, selviytyjän tilaansa. Mutta kovin montaa se ei ollut.
Tosiaan, kuten jo aiemmassa postauksessani totesin, puhuin tästä biooginen vs opittu käyttäytyminen lähinnä käytännön elämän kannalta. Oleellista (tai kiinnostvaa) ei mielestäni ole, mistä tappamisen välttäminen johtuu vaan siitä että ilmiötä esiintyy ja toisaalta sen vaikutuksia pystyy kouluttamalla ja ehdollistamalla vähentämään.
 
Täälläkin haukuttu amerikanpoliisia joka ampuu ,mutta tiukassa tilanteessa luottaisin ehkä heidän poliisiin enemmän kuin meidän .jos rosvon ampuminen noin vaikeeta on.
 
Kannattaa huomata, että vaikka Grossman on käynyt Suomessakin, niin nuo Grossmanin havainnot - sikäli kun ne on tehty nykyaikaisista suorittajista - on tehty lähinnä amerikkalaisista. Eli ei se ihmismieli siellä sen kummempi ole.
 
Veikkaan... non-CIS-binäärinen lesbous. Vähintään 5 vuotta sveitsiläis-fasisteilta, onneksi Suomeen mahtuu uusia Akavalaisia.

Nimetkin noille löytyy tuolta maailmalta. Olisinko niin rohkea, että veikkaan Suomen antavan noille uudet henkilöllisyydet ja passit, jotta eivät koe syrjintää maailmalla matkaillessaan?
 
Back
Top