Ei vaan päinvastoin. Nainen käytti sanavapauttaan, ei käynyt käsiksi, mutta järkkärit kävi käsiksi, esti hengittämisen, ja nainen kuoli.Rauhallinen? Jolla ollut kärhämää jonkun asiakkaan kanssa ja ei suostu poistumaan vaikka järkkärit pyytää? Nää on just näitä "et-sä-voi-sä-et-saa-mulla-on-oikeus-mä-olen-tietävinäni-oikeuteni-au-päästä-irti-mä-en-saa-henkeä"-Kareneita. Jos olis ollut rauhallinen, niin ei järkkärit olisi tulleet paikalle, tai ainakin olisi poistunut kun käskettiin.
Ja nää "mä linkkasin jo kaksi lakipykälää"-perustelut. Just sitä maallikko touhua joka vain lukee pykäliä. Sitä vartenhan siellä oikeustieteellisessä ollaan että opitaan lukemaan...
Jonkun pirkon käyminen käsiksi järjestyksenvartijaan, jolla on oikeus poistaa henkilö tiloista/alueelta, kun on ensiksi käsketty häipymään ei taida mennä ihan läpi hätävarjeluna. Tai sitten mä haluan sen asianajajan numeron...
Toisekseen oikeutta poistaa noista tiloista ei jo annetun linkin mukaan edes ole, koska perusteet siihen puuttuivat. Tilanne on toki toinen silloin kun ne lakisääteiset perusteet ovat olemassa. Silloinkin on täysi oikeus itsepuolustukseen siinä vaiheessa kun järkkärit yrittää ottaa hengiltä.