Suomen sisäinen turvallisuus

Poliisi sai myös varmasti niitä näitä jutustellessa varmuuden että et ole paikkaa keikkaamassa ja vaikka olisitkin ollut heillä olisi ollut jälkeenpäin paljon tietoa jonka perusteella olisivat lähteneet sinua etsimään.

Tuo on mielestäni oikea tapa poliisin toimia ja varmistaa tilanne ja tuo on käsittääkseni se mitä myös suuri yleisö poliisilta toivoisi. Näkymistä sekä pehmeää kontaktia.
Ja näinhän toimitaankin. Nyt oli puhe pakkokeinojen käyttämisestä tekaistuin perustein.
 
Suomessa ollaan valinnan edessä.

Poliisin valtuuksia ja poliisien määrää on lisättävä silläkin uhalla, että yksilönvapaudet eivät enää ole samalla tasolla kuin nyt. Toinen vaihtoehto on turvallisuuden heikkeneminen, ja sen kehityksen päästäminen johtaa pahenevaan kierteeseen.

Perusteluna voi ottaa vaikkapa - tadaa - Ruotsin. Murhat jäävät selvittämättä, koska kukaan ei enää näe mitään, ei kuule mitään eikä muista senkään vertaa. Millä siinä selvität henkirikokset, ja lopputulos näkyy. Ei tarvita nerokasta suunnitelmaa kun joku pitää päästää päiviltään, ampuu sinne päin ja jos sivulliset ottaa osumaa, niin yritetään sitten uudestaan vaikka pommilla.

Toivoisin niiltä selkeää vaihtoehtoista toimintasuunnitelmaa, jotka vastustavat poliisin valtuuksien ja pakkokeinojen lisäämistä. Ei kai se kenestäkään miellyttävää ole, mutta mitkä ovat vaihtoehdot?
 
Tämän maan tavan toinen puoli on se että kansa ja poliisi kokevat olevansa samalla puolella. Korkean luottamuksen monokulttuurin piirre. Kaikki ymmärtävät miksi poliisi kyselee ja pelaavat mukana. Poikkeuksena periaatteelliset vänkyrät, kommunistit ja rikolliset. Yhteistyöhaluttomuus herättää epäilyksiä. Kiinassa tämä olisi merkki siitä että kansan on alistuttava. Suomessa siitä että kaikki hyötyvät kun puhalletaan yhteiseen hiileen.

Laillisuusvalvonta on tietysti kaiken a ja o, ettei sheriffi muutu tyranniksi.
 
Jonkinlainen poikkeustilalaki, joka perustuisi supon tms tahon määrittelemään sisäisen turvallisuuden indeksiin tms? Mitä huonompi indeksi, sitä enemmän valtuuksia.
 
Suomessa ollaan valinnan edessä.

Poliisin valtuuksia ja poliisien määrää on lisättävä silläkin uhalla, että yksilönvapaudet eivät enää ole samalla tasolla kuin nyt. Toinen vaihtoehto on turvallisuuden heikkeneminen, ja sen kehityksen päästäminen johtaa pahenevaan kierteeseen.

Perusteluna voi ottaa vaikkapa - tadaa - Ruotsin. Murhat jäävät selvittämättä, koska kukaan ei enää näe mitään, ei kuule mitään eikä muista senkään vertaa. Millä siinä selvität henkirikokset, ja lopputulos näkyy. Ei tarvita nerokasta suunnitelmaa kun joku pitää päästää päiviltään, ampuu sinne päin ja jos sivulliset ottaa osumaa, niin yritetään sitten uudestaan vaikka pommilla.

Toivoisin niiltä selkeää vaihtoehtoista toimintasuunnitelmaa, jotka vastustavat poliisin valtuuksien ja pakkokeinojen lisäämistä. Ei kai se kenestäkään miellyttävää ole, mutta mitkä ovat vaihtoehdot?
Jonkinlainen poikkeustilalaki, joka perustuisi supon tms tahon määrittelemään sisäisen turvallisuuden indeksiin tms? Mitä huonompi indeksi, sitä enemmän valtuuksia.
 
Jonkinlainen poikkeustilalaki, joka perustuisi supon tms tahon määrittelemään sisäisen turvallisuuden indeksiin tms? Mitä huonompi indeksi, sitä enemmän valtuuksia.
Poikkeustilalaki ei voi olla pysyvä. Ja kaikki merkit viittaavat siihen, että maahanmuuttajataustaisten aiheuttamat ongelmat ovat pysyviä ja alati kasvavia.

Pitäisi löytää keino kohdentaa toimia tekemättä profilointia. Se taas edellyttää - melko paradoksaalisesti - että kaikkia ihmisiä kohdellaan samalla tavalla. Eli jos sata rikolliseksi epäiltyä ratsataan, ei saa olla ongelma jos niistä 90:llä on tietty ihonväri.
 
Poikkeustilalaki ei voi olla pysyvä. Ja kaikki merkit viittaavat siihen, että maahanmuuttajataustaisten aiheuttamat ongelmat ovat pysyviä ja alati kasvavia.

Pitäisi löytää keino kohdentaa toimia tekemättä profilointia. Se taas edellyttää - melko paradoksaalisesti - että kaikkia ihmisiä kohdellaan samalla tavalla. Eli jos sata rikolliseksi epäiltyä ratsataan, ei saa olla ongelma jos niistä 90:llä on tietty ihonväri.
Täysjärkisessä yhteiskunnassa olisi sisäryhmän oikeudet ja sitten ne muut. Suurten maahanmuuttajaryhmien historia Suomessa on alle 30 vuotta. On naurettavaa kuvitella (nähdyn ja koetun valossa) että 180° vastakkaiset kulttuurit - somalit, kurdit, arabit, islam yleisesti) solahtaisivat tässä ajassa yhteismitallisiksi valtaväestön kanssa. Vastaus olisi ollut alusta asti muukalaispassijärjestelmä, jossa oikeudet ovat ehdollisia ja ne ansaitaan, ei saada lahjaksi, ja haitallisista yksilöistä, perheistä, klaaneista yms pääsisi eroon hallinnollisella päätöksellä: poistu maasta tai pääset Lapin leirille "toistaiseksi." Riippumatta siitä onko Suomessa syntynyt vai ei. Mutta tätä mahdollisuutta ei ole eikä tule. Ihmisoikeuskommunistit aiheuttivat tilanteen jossa olemme, ja estävät tehokkaat ratkaisut.
 
Poikkeustilalaki ei voi olla pysyvä. Ja kaikki merkit viittaavat siihen, että maahanmuuttajataustaisten aiheuttamat ongelmat ovat pysyviä ja alati kasvavia.

Pitäisi löytää keino kohdentaa toimia tekemättä profilointia. Se taas edellyttää - melko paradoksaalisesti - että kaikkia ihmisiä kohdellaan samalla tavalla. Eli jos sata rikolliseksi epäiltyä ratsataan, ei saa olla ongelma jos niistä 90:llä on tietty ihonväri.
No joka tapauksessa joku sisäisen turvallisuuden riskiarvioon perustuva muuttuva toimivaltanormisto olisi varmaan helpompi saada läpi, kuin että yleisesti lisättäisiin toimivaltaa.
 
Tuossa voisi käyttää hyväksi alueellisia rajauksia voimassa Uudenmaan, Varsinais-Suomen ja Pirkanmaan alueella.
Minkä verran Suomen väestöstä asuu noilla alueilla? Eiköhän se menisi koko maa samoilla pöytäkirjoilla, kun niitä kerran aletaan tekemään, niin samalhanse männöö nuo muutkii, mänköö yksin tein.
 
Mitä tulee poliisin ennaltaehkäisevään toimintaan, olen todistanut miten järjenvastaista eräidenkin poliisien toiminta oli.

Olin hakemassa lähisukulaistani juhlista, eli olin kuskina. Itse juhliin en osallistunut. Kävin talossa sisällä kääntymässä ja ulos tullessani partio kaartoi talon eteen. Menin suoraan ovelta autolleni ja avasin kuskin oven, mutten istunut vielä penkille. Huomioni kiinnittyi siihen, miten konstaapelit istuivat vaan autossa eikä mitään liikettä ollut. Tuijotin heitä tyhmän näköisenä auton ovelta. Kerkesin siinä heidän istuessaan autossa laittaa takin päälleni ja ryypätä kenttäpullostani vettä. Lopulta he nousivat autosta ja menivät valittamaan isäntäväelle metelistä, joka ilmeisesti oli heidän alkuperäinen tehtävänsä. Heidän ollessan valittamassa, lähisukulaiseni tuli ulos ja pääsimme ajamaan kotia päin. Katsoin sitä ennen pikaisesti partion numeron, koska osasin jotenkin odottaa jotain. 67:lla sitten sama partio tuli ilmeisen lujaa perässä, koska saivat kiinni, elleivät sitten lähteneet heti meidän lähdettyä. Osasivat jotenkin myös arvata, etten ollut menossa Ilmajoelle päin. Partio väläytti pysähtymään. "Juhlista tulossa?" Pilli suuhun ja puhallus. Nollaa näytti ja illanjatkot. Eivät kysyneet edes ajokorttia.

Eli tuosta voimme olettaa, että tarkoitus oli koko ajan ottaa minun kohdallani liikennepysäytys ja ajokunnon tarkistus, koska "juhlista tulossa". Miksi siis he eivät käyneet tarkistamassa kuljettajan (minun) kuntoa jo siellä talon pihassa, tyyliin "Terve, ajamaan lähdössä? Ootko ottanu? Puhallatko varmuuden vuoksi tohon? Kiitos ja illanjatkoja." Jos olisin ottanut ja ajanut sen ~5km matkalla vaikka jonkun kesälomalta palaavan perheen päälle ja tappanut ne, olisi mahtanut konstaapeleja vituttaa. Heillä olisi ollut mahdollisuus "jalkautua kansan keskuuteen" ja luoda enemmän kansan yhteisestä turvallisuudesta huolehtivaa mielikuvaa. Nyt koska toimittiin näin, jäi lähinnä paska maku koko hommasta ja konstaapelien mielenkiinto "rattijuopon" käräyttämiseen ajosta sekä sakotusmahdollisuus päällimmäisenä mieleen.
 
Joo, juuri niin ei saisi tehdä että antaa lähteä ajoon ja pysäyttää sen jälkeen. Jos on epäilys, niin asia pitäisi tarkistaa ja/tai estää ajoon lähteminen. Tästä on joku ennakkotapauskin; muistaakseni jonkun laillisuusvalvojan tekemä.

Tuo "annetaan lähteä liikkeelle ja pysäytetään kun auto on liikahtanut viisi senttiä" -ajattelu on vanhakantaista ja tulee varmaan siitä, että ei koeta että etukäteen puuttumalla voitaisiin kuitenkaan estää ajoon lähteminen, ja toisaalta jotkut voivat laskea tehdyiksi töiksi vain rikoksentekijän kiinni ottamiset; rikoksen ennelta estämistä ei lasketa. Tai jotain sen suuntaista.
 
Ihmisoikeuskommunistit aiheuttivat tilanteen jossa olemme, ja estävät tehokkaat ratkaisut.
Juuri tämän takia olemme tilanteessa jossa olemme. Edelleen yksi osoitus siitä kuin hyvin Suomi osaa ampua omaan jalkaansa. Meillä vaan on liikaa tällaisia henkilöitä joilla on poliittinen mahdollisuus vahingoittaa maata.

.
 
Juuri tämän takia olemme tilanteessa jossa olemme. Edelleen yksi osoitus siitä kuin hyvin Suomi osaa ampua omaan jalkaansa. Meillä vaan on liikaa tällaisia henkilöitä joilla on poliittinen mahdollisuus vahingoittaa maata.

.
Täsmennän käyttämääni termiä: kyse on ihmisistä jotka käyttävät kommunistien keinoja nimenomaan epävakauttakseen yhteiskuntaa, ja ihmisoikeudet ovat pelkkä keppihevonen jolla ajetaan yhteiskunnalle haitallisia asioita.
 
Kunhan nyt ei päästäisi samalle tasolle kuin Ruotsissa, jossa 3/4 henkirikoksista jää tänään selvittämättä. Siellä jengimurhat kuuluvat selvitysprosentiltaan miltei kategoriaan polkupyörän anastus. Tutkinta päättyy 4-5 kuukaudessa.

Rangaistukset ja kiinnijäämisen todennäköisyys ovat varmin pidäke. Ei kai kukaan kuvittele, että sosiaalitoimella, päiväkotityöllä tai koulujen kesäkeitolla pärjätään kansainvälisen huumekaupan reviiririitojen kanssa?
 
Viimeksi muokattu:
Juuri tämän takia olemme tilanteessa jossa olemme. Edelleen yksi osoitus siitä kuin hyvin Suomi osaa ampua omaan jalkaansa. Meillä vaan on liikaa tällaisia henkilöitä joilla on poliittinen mahdollisuus vahingoittaa maata.

.
Toiseen asiaan liittyen, meillä on eräällä hallinnonalalla ISO ongelma sinne pesiytyneistä virkamiehistä joilla on voimakas vih/vas agenda. Näkyy siten että ympäristöviranomaiset neliraajajarruttavat kaikin mahdollisin tavoin ampumaratojen perustamista Suomeen. Kaikki muut hallinnonalat ja viraomaistahot ovat jo heränneet uuteen aamuun tämän asian suhteen. Vain ympäristöviranomaiset nukkuvat yhä kusisessa sängyssään..
 
Kunhan nyt ei päästäisi samalle tasolle kuin Ruotsissa, jossa 3/4 henkirikoksesta jää tänään selvittämättä. Siellä jengimurhat kuuluvat selvitysprosentiltaan miltei kategoriaan polkupyörän anastus. Tutkinta päättyy 4-5 kuukaudessa.

Rangaistukset ja kiinnijäämisen todennäköisyys ovat varmin pidäke. Ei kai kukaan kuvittele, että sosiaalitoimella, päiväkotityöllä tai koulujen kesäkeitolla pärjätään kansainvälisen huumekaupan reviiririitojen kanssa?
Vastaus kysymykseesi: Kyllä kuvittelee, selvästikin..
 
Ei nyt oikeastaan mitään uutta tässä jutussa mutta lukemisen arvoinen.

Kummasti vika löytyy muualta kuin poliisista.

Professorit ja kaikenmaailman dosentit ovat hänen mukaan ajastaan jäljessä ja heitä kuullaan liikaa.

Tolvasen mukaan jopa lapsiasiavaltuutettu syyllistyy vähättelyyn tai harhaanjohtamiseen kun kertoo nuorison voivan entistä paremmin ja rikoksia tekevien nuorten osuuden laskeneen. Onneksi sentään poliisista ei kukaan tuollaisia puhu ja levittele käsiään - paitsi Taponen kannattajineen.


Hienoa, että poliisijohto ja poliisihallitus on johdonmukaisesti jakanut tilannekuvaa ja pyrkinyt kaikin toimin ajoissa tarttumaan maahanmuuttajien jengiytymiseen. Vai miten se meni?
 
Back
Top