Suomen sisäinen turvallisuus

Kortti pois niin pitkäksi aikaa että tuntuu. Muutenkin tuo 17-vuotiaiden poikkeuslupa- juttu on minusta huono idea. Etenkin pojille, joille sopiva ikä kortin saantiin voisi olla esim joku 25 vuotta. Tai sitten jos on poikkeuslupa ajokorttiin 17-vuotiaana, niin ajoaika olisi rajattu vaikkapa klo 06-22 välille tms.
Aikarajoitus (jos se kerran oikeasti tarvitaan "kouluun ja harrastuksiin" eikä "yölliseen hupiajoon") ja/tai nopeusrajoitin autoon. Ehkä sinne harrastuksiin ehtii ihan nopeusrajoituksen puitteissakin.

Kortti pois niin pitkäksi aikaa että tuntuu. Muutenkin tuo 17-vuotiaiden poikkeuslupa- juttu on minusta huono idea.
Juu, se(kortti pois) pitäisi olla heti niin vahvasti säännöissä aika pienistäkin rikkeistä. Varmasti ne todelliset tarvitsijat tämän ymmärtää.

Kyllä sitä vaan ennen.. ehdittiin ihan sillä mopolla tai kaikilla ei ollut edes sitä mopoa.

No, näillä sitä mennään mutta... sieltä yläpäästäkin korttien menettämiseen pitäisi tulla muutoksia, nythän no.. ihan vaan kuullut jostain helposta paikasta mistä saa lausunnon terveyden tilasta millä saa jatkaa ajamista.

Elokapina aikoo tukkia liikenteen Helsingin keskustassa tänään klo 15. Tarkemmat tiedot puuttuvat vielä. Tiedoksi vain.

Helsingistä ei löydy päättäjää joka yksiselitteisesti kieltäisi keskustan liikenneväylien elokapinoimisen.
Helpommin kyllä löytyy tekijöitä päättämään kaavamuutoksia joilla ongelman voi kiertää.
Eduskuntatalon edestä poistetaan Mannerheimintie ja tilalle tulee mielenosoitus-aukio ihan virallisesti.

Eikö olekin helppoa ja sallivaa ja hanttiinpanijoille ei tule paha mieli.

.

Viimeksi muokattu:
Helsingistä ei löydy päättäjää joka yksiselitteisesti kieltäisi keskustan liikenneväylien elokapinoimisen.
Helpommin kyllä löytyy tekijöitä päättämään kaavamuutoksia joilla ongelman voi kiertää.
Eduskuntatalon edestä poistetaan Mannerheimintie ja tilalle tulee mielenosoitus-aukio ihan virallisesti.

Eikö olekin helppoa ja sallivaa ja hanttiinpanijoille ei tule paha mieli.

.

Hieno idea. Siihen vois laittaa sellaisen korotetun ja aidatun alueen, johon voi varata mielenosoitusvuoroja.

Selittäkääpä mulle: miksi perkeleessä näitä kadulla istujia ei häädetä kadunpesuautoilla tai peräti vesitykeillä, kuten vanhoissa eurooppalaisissa sivistysvaltioissa olen nähnyt miekkareissa toimittavan. Seuraisiko tällaisesta putsauksesta viranomaisille jotain tukkapöllyä?

Selittäkääpä mulle: miksi perkeleessä näitä kadulla istujia ei häädetä kadunpesuautoilla tai peräti vesitykeillä, kuten vanhoissa eurooppalaisissa sivistysvaltioissa olen nähnyt miekkareissa toimittavan. Seuraisiko tällaisesta putsauksesta viranomaisille jotain tukkapöllyä?
En tiedä, mutta olisiko niin että Suomessa ei ole vesitykkiautoja ja paloautoja ei saa ihmisiä kohtaan käyttää?

• Tykkää
Reactions: YJT
Koska siellä istuu seuraava Sanna-Li, suomalaisten suosikkipoliitikko ja PM. Välissä ehkä Minja ohjaa suomalia laivaa jotta saavuttaisimme Venezuelan ja Nicaraguan tason ilmastotavoitteissa, ja vieläpä tulisilla islamilaisilla mausteilla!

Viimeksi muokattu:
Selittäkääpä mulle: miksi perkeleessä näitä kadulla istujia ei häädetä kadunpesuautoilla tai peräti vesitykeillä, kuten vanhoissa eurooppalaisissa sivistysvaltioissa olen nähnyt miekkareissa toimittavan.
Vesitykki ei ole poliisin virallinen voimankäyttöväline, joten sitä ei saa voimankäytöstä käyttää. Pelastuslaitos puolestaan ei anna tähän tarkoitukseen virka-apua (eikä se oikein olisi laillistakaan).

Seuraisiko tällaisesta putsauksesta viranomaisille jotain tukkapöllyä?
No mitäpä veikkaat?

Oli kyllä laiskaa argumentointia esittää, että 17-vuotiaat tarvitsevat ajokortin "päästäkseen kouluun ja harrastuksiin". Miten hemmetissä 16-vuotiaat sitten pärjäävät? Hekö eivät harrasta tai käy koulua. Tai minkään ikäiset.

Tässä oli pari nuorta vissiin koulumatkalla.

Poliisin haaviin jäi sunnuntain vastaisena yönä kaksi alaikäistä miestä, jotka ajoivat rajua ylinopeutta Kasitietä pohjoiseen Nousiaisissa, Lounais-Suomen poliisilaitos tiedottaa. Kuljettajat jäivät kiinni vain minuuttien välein, mutta poliisin mukaan tapaukset eivät liittyneet toisiinsa.
Ensimmäinen kuski mittautti poliisin tutkaan nopeuslukemaksi hurjat 246 kilometriä tunnissa. Tieosuudella on satasen rajoitus.

Toinen kuljettajista täräytti hetkeä myöhemmin tutkaan lukemaksi 173 kilometriä tunnissa.

Molemmat hurjastelijat ovat poliisin mukaan vasta 17-vuotiaita ja saaneet ajokorttinsa poikkeusluvalla. Toisella heistä oli myös matkustaja kyydissä
.

Mitä omasta nuoruudesta muistan, niin mitä lähemmäs 18 vuoden mentiin, sitä useampi lopetti harrastukset. Muut asiat alkaa viedä nuorelta aikaa ja toisaalta esim urheilulajien vaatimustaso nousee, jolloin harrastamaan jäävät 17-vuotiaana enää ne oikeasti motivoituneet.

Kouluun ja/tai töihin taas on ainakin ennen päässyt autoa pienemmillä moottorikulkuneuvoilla, julkisilla tai ihan omalla lihasvoimalla kulkevalla menopelillä.

Jos se kortti pitää saada alaikäisenä, niin sen ehdoksi voisi laittaa täydellisen nollatoleranssin liikennerikoksille. Yksikin liikenneturvallisuuden vaarantaminen ja kortti pois, seuraavan kerran rattiin vasta 20-vuotiaana. Vähäisten liikennerikkomusten suhteen voisi olla armollisempi: kolmesta sama kohtelu.

Onko nämä elokapinalliset taistolaisia ? venäjän kylvämät siemenet itävät kyllä pitkään.

Kremlin mielestä Zenäjällä ei saa olla "ulkomaisia agentteja" häiritsemässä.
Ulkomaissa sen sijaan pitää olla agentteja häiritsemässä yhteiskuntaa. Elokapina sopii tähän hyvin.

.

Back