Suomen sisäinen turvallisuus

Vielä tässä maanisuuden puuskassa, ohjekehoitus tilastojen tulkintaan. Laajasti käytössä on ns. vakioitu mallinnos (mielestäni aivan ok sinänsä, mutta rinnan käytettynä) jossa mm. ikä, sosioekonominen asema suhteutettuna muuhun rikollisuuteen ilmoitetaan - ei absoluuttisena suhteutuksena rikollisuuteen vs. kantaväestö (pitäen sisällään haasteellisuuden taustaisuuden määrittelyssä). Vaan ikäänkuin laskennallisena määreenä.

Kuvittelisin, että osaa ihmisistä tälläinen "jos suomalaisten keski-ikä olisi yhtä alhainen, yhdistettynä sosioekonomisen aseman vakiointiin" me laskennallisesti tekisimme lähemmäksi x-etnisyyksiin kuuluvaan ryhmään liitettyä yli ka:n olevaa rikollista toimintaa. Kovin ihmetyttäisi.

Tämän purkaminen rationaalisesti ymmärrettävään muotoon vaatisi aikalailla aikaa ja vaivaa. Ehkä tuosta kuitenkin itua saa. Ja ehdottomasti, erimielisyyttä tähän olen valmis purkamaan.
 
Höpöä. Syiden osalta. Mutta melko laajasti selittävinä tekijöinä esitettyä. Bonussektorissa, tyypillinen taustaisuuden epämääräisyys. Olkaa hyvät ja räjäyttäkää päänne:
 
Höpöä. Syiden osalta. Mutta melko laajasti selittävinä tekijöinä esitettyä. Bonussektorissa, tyypillinen taustaisuuden epämääräisyys. Olkaa hyvät ja räjäyttäkää päänne:
En tiedä auttaisiko, jos raiskausrikoksen tulkintaa muutettaisiin samoin kuin on rasismirikoksissakin tehty eli että vain valkoihoinen kantasuomalainen mies voi olla rasistinen? Eli jatkossa ulkomaalaisen tekemä raiskaus ei olisikaan enää rikos tai "raiskaus"? Se olisi vain kulttuurillinen, jännittävä erityispiirre. Kuten vaikka mämmi suomalaisille. Tai vihtominen saunassa. Ei niitäkään ulkomaalaiset ymmärrä. Vapautuisi poliisien ja tuomioistuinten työaikaakin vakavampien rikosten tutkintaan. Kuten vihapuheen tutkintaan ja 38:n sukupuolen kohtaamaan syrjintään yhteiskunnassa.
 
Olisiko luvaton käyttö sopiva nimike?

Sukupuolia on tosin paljon enemmän kuin 38; olen nähnyt listan jossa oli noin 150 nimettyä sukupuolta, ja joku tutkija puhui yli tuhannesta; saattoi olla useammasta tuhannesta.

Mitenköhän onnistuu järjestää jokaiselle sukupuolelle omat pukuhuone- ja suihkutilat? Vai mennäänkö unisex-pukkareihin?
 
Olisiko luvaton käyttö sopiva nimike?

Sukupuolia on tosin paljon enemmän kuin 38; olen nähnyt listan jossa oli noin 150 nimettyä sukupuolta, ja joku tutkija puhui yli tuhannesta; saattoi olla useammasta tuhannesta.

Mitenköhän onnistuu järjestää jokaiselle sukupuolelle omat pukuhuone- ja suihkutilat? Vai mennäänkö unisex-pukkareihin?
Tämähän tietysti tarkoittaisi, että olisi ne naisten pukuhuoneet jonne ei saisi mennä killuttimet roikkuen ja sitten olisi ne killuttimilliset pukkarit jonne voisi mennä myös ilman killuttimia. Aina välillä törmää siihen, että kun naisten vessaan on jonoa niin naiset kyllä voi tulla miesten vessaan jossa itse on kusilaarilla lerssi kädessä tyhjentymässä ja tämä ei tunnu haittaavan naista sen enempää tai olevan millään muotoa ongelma esimerkiksi seksuaalisesti mutta varjele jos sinne naisten vessaan menee paskalle koska puhtaammat istuimet niin kyllä kieroon katsotaan ;) Eli kuten monessa muussakin asiassa niin tässäkin tasa-arvo ulottuu siihen pisteeseen joka on naisille mukavaa.
 
Olen joitakin kertoja ollut uimahallissa lähellä sulkemisaikaa, kun pesutiloihin on tullut nainen siivoamaan. Onnistuisikohan toisin päin?
 
Olen joitakin kertoja ollut uimahallissa lähellä sulkemisaikaa, kun pesutiloihin on tullut nainen siivoamaan. Onnistuisikohan toisin päin?
Juu monesti törmännyt siihen, että uimahallissa nainen on siivoamassa suihkutiloja kun itse on ollut suihkussa. Toisin päin ei tosiaan onnistu kun se automaattisesti katsotaan erotiikaksi :D
 
Abloy-kiristäjille tuomiot:
Kukas näistä Pukarin velloksista oli se poliisimies? Anssi, Henri vai Pauli?
 
Näistä vesihuollonkohteista.

Tässä on tiedossa olevat murrot kartalla. On vähän epäselvää oliko nämä valmiuskeskuksen tiedottamat murrot vielä lisäksi, vai jo nämä kaksi tunnettua etelässä. Murrot on aika kaukana toisistaan jokseenkin samoihin aikoihin, kuitenkin pareittain. Mutta näillä tiedoilla on voinut varmasti olla yksi ja sama henkilökin.

Onko tämä TikTok haaste vai sabotaasi tai tiedustelua? Tuskin näitä kovin säännöllisesti muulloin on tapahtunut.

Yhtenevää on että on ilmeisesti murtauduttu vain "ensimmäisestä" ovesta, eikä pyritty joka paikkaan, miksi? Karkottiko hälytys, eikö ollut tarkoituskaan päästä vesitilaan tai syvemmälle?

Miten hyvin lienee paikat tutkittu räjähteiden tai muiden ylimääräisten tavaroiden varalta?

..Pitäs vissiin vaihtaa alaa rikoskomissaariksi, mielenkiintoista kuullaanko näistä vielä..

2024-06-28 16_34_37-vesitornit.jpg


Kartan lähde: https://www.vesitornit.net/index.php/vesitornit-kartalla
 
Olisiko luvaton käyttö sopiva nimike?

Sukupuolia on tosin paljon enemmän kuin 38; olen nähnyt listan jossa oli noin 150 nimettyä sukupuolta, ja joku tutkija puhui yli tuhannesta; saattoi olla useammasta tuhannesta.

Mitenköhän onnistuu järjestää jokaiselle sukupuolelle omat pukuhuone- ja suihkutilat? Vai mennäänkö unisex-pukkareihin?
Mitenkäs sitten noi eläimet ja turrit? Kai niillekin on se oma puku-/suihkutila? :ROFLMAO:

349dc9c31a915188a8b55c4d89e23669.jpg
 
Olisiko luvaton käyttö sopiva nimike?

Sukupuolia on tosin paljon enemmän kuin 38; olen nähnyt listan jossa oli noin 150 nimettyä sukupuolta, ja joku tutkija puhui yli tuhannesta; saattoi olla useammasta tuhannesta.

Eikö se olisi reiluinta, että jokaisella olisi oma sukupuoli? Siihen voi sitten sisällyttää haluamansa attribuutit.
 
Eikö se olisi reiluinta, että jokaisella olisi oma sukupuoli? Siihen voi sitten sisällyttää haluamansa attribuutit.
Kun tulee pakolliseksi valita joku muu kuin mies, varaan jo nyt kaksi vaihtoehtoa itselleni. En ole vielä päättänyt kumpaa tulen käyttämään, ehkä vuoroviikoin kumpaakin. Varaan siis nämä itselleni:

Änkyrä
Järmä
 
Is:n jutun keskuskustelussa hyvin tätä asiaa ihmetelläänkin, eli sdp&kump jarruttaa rajalakia kaikin keinoin ja samaan aikaan kaikenlaista alkaa tapahtumaan turvallisuusympäristössä.. Semmoinen valtionhoitajapuolue meillä siinä sitten.
Nämä ovat aitoja merkkejä.
Huomioisin näiden lisäksi myös ryssän sopivan ajoituksen Sandarmohista tehtyjen tekaistujen kansanmurhaväitteiden "oikeudenkäynnin" kohdalla ja Venäjän valtiontelevisiossa esitetyt väitteet Suomen suunnittelemasta provokaatiosta Venäjän vastaisella rajalla:
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top