Deeiii
Eversti
Jaaha.
Näissä "nyt sananvapauttani rajoitetaan kun ei saa arvostella maahanmuuttoa"-itkuvirsissä tunnutaan olevan aina kovasti pahoillaan jos toiset käyttävät sananvapauttaan ja arvostelevat esimerkiksi sitä, että "maahanmuuton arvostelu" noin käytännössä tuntuu olevan aika voittopuolisesti kielenkäyttöä missä vilahtelee sanoja kuten neekeriukko, muslimisaatio, mutiainen, ja niin edelleen.
Itte olen lukenut mamukriittisten juttuja yli kymmenen vuoden ajan eikä siellä ole vieläkään mitään uutta. Pelkkää samaa jaagausta siitä miten ihan kohta minä päivänä tahansa länsi romahtaa kun tänne tulee islaminuskoisia tai muuten huonompia ihmisiä. Newsflash: tuosta aivan samasta asiasta on huhuttu jo 1960-luvulta, heti kun toisenvärisiä ihmisiä alkoi länteen tulla vähän enemmän. Ei olla romahdettu.
On siellä kaikkien mölinöiden seassa joskus seassa ihan asiallisiakin huomioita ja (pieni) osa arvostelijoista osaa olla vetämättä yhteen esimerkiksi kaikkia muslimeja ja terroristeja, mutta tälleen mihinkään noista tossa tekstissä mainituista "intressiryhmistä" kuulumattomana, luiskaotsaisena insinöörinäkin pitää sanoa että mulle riittää. Kokemukseni on enemmän niin päin, että "mamukriittiset" eivät oikein uskalla käydä oikeaa keskustelua kenenkään asiantuntijan kanssa jankuttamatta jostain asian viereisestä asiasta, asiantuntijan oletetusta vihervasemmistolaisuudesta tai vaikka siitä, miten muslimit nyt vaan on niin pahoja että niiden kanssa ei voi tulla toimeen. Olen nimittäin joskus hyvinkin asiallista ja asiantuntevaa - siis myös esimerkiksi lait ja asetukset tuntevaa - maahanmuuttokriittistä puhetta ollut kuuntelemassa, siellä vaan ei tainnut olla yhtäkään persujen edustajaa ainakaan puhumassa.
Joko foliohattu on liian kireällä tai sitten on aika yksipuolisen kaikukammion uutistoimiston varassa, jos ihan oikeasti kuvittelee että aika iso osa suomalaisia ei olisi perin kyllästynyt toisista ihmisistä tympeää kieltä käyttävien mamukriitikoiden vaatimuksiin "sananvapaudesta" ja sitten ihan naurettavaan uhriutumiseen, jos sitä sananvapautta käyttääkin joku muu kritisoidakseen näitä kriitikoita. Maahanmuuttoa saa kritisoida, mutta myös maahanmuuton kritisoijia saa.