Suomen sisäinen turvallisuus

Miluta on mennyt ohi tämä "veronkierron valvonnasta leikkaaminen". Milloinka hallitus taas sellaista säätänyt?

Kas, nyt mä puhuin vastoin parempaa tietoa. Sipilän oli tarkoitus leikata 90 henkeä talousrikosten tutkinnasta ja säätää armahduslakeja, mutta nämä onkin julkisen porun jälkeen peruttu.

Toisaalta resurssointi on edelleen aivan perseellään, jos meillä Suomessa on varaa pitää verohallinnossa kansainvälisen veronkierron tutkinnassa 13 henkeä kun Ruotsissa on 200. Mitä joskus juttua muistelen niin tuolla oli laskettu yhden lisätyöntekijän tuovan valtion kassaan vuodessa semmoisen miljoona euroa. (Joo, rajansa silläkin, mutta jos nyt saataisiin edes sata työntekijää...)

Tässä näytti olevan ihan hyvä ja aika tuore juttu aiheesta:

http://www.vihrealanka.fi/reportaasit/verot-kotiin

Vassarit väittävät että mamuvellonta palvelee esimerkiksi tällä tavoin sen vauraimman prosentin etuja, kun kansa saadaan hiiltymään maahanmuuttajista samalla kun tänkaltaiset asiat menee siltä ohin. Eivät liene ihan harhapuheita.

Kyllä varmasti ajoivat. Vuodet 1945-1948 olivat todelliset vaaran vuodet ja aika pahasti olisi toisinajattelijoille käynyt vielä 60-luvullakin jos olisivat valtaan päässeet.

Juu silloin. Puhuin nyt tästä nykyisestä puolueesta, nuo kommarit lakkasivat olemasta vielä kun mä leikin leegoilla.

Juu ei. Ei nää mitään luonnonlakeja ole. Mitä vanhemmaksi tulen ja enemmän asiaa ajattelen, niin sitä varmempi vaan olen siitä, että jos halutaan reilumpaa yhteiskuntaa kaikille, niin silloin lähtökohdaksi pitäisi ottaa tasa-arvoisuus ja vapaus mahdollisimman monessa asiassa, niin kauan kun nämä arvot eivät tallo jonkun toisen tasa-arvon tai vapauksien yli. Tästä taas aika hyvä approksimaatio löytyy vaikka YK:n ihmisoikeuksien julistuksesta. Miten tämä toteutetaan käytännössä, no siinäpä pulmia kerrakseen, ja miten ihan tarkasti vedetään rajoja silloin kun väistämättä jonkun vapaus talloo jonkun oikeuksien tai vapauksien varpaille. En ole niin viisas että tietäisin.

Ja kuten tuossa mainitsin, totalitaristit ovat asia erikseen. Mitenkähän monta kommaria Suomesta löytyy? Oli niillä kyllä joku puoluevirityskin toki, mutta tietääkseni eivät väkivaltaista kumousta ajaneet.
Tuohon YK:n ihmisoikeuksiin tulisi kyllä pyrkiä... Piti päivittää mitä siellä lukikaan ja pystyin yhtymään joka kohtaan. Kun kerta Maanpuolustus foorumilla ollaan, niin voisin lainata sieltä tänne yhden artiklan sisäälön:

"29. artikla.

1. Jokaisella ihmisellä on velvollisuuksia yhteiskuntaa kohtaan, koska vain sen puitteissa hänen yksilöllisen olemuksensa vapaa ja täysi kehitys on mahdollinen.
  2. Käyttäessään oikeuksiaan ja nauttiessaan vapauksiaan kukaan ei ole muiden kuin sellaisten lailla säädettyjen rajoitusten alainen, joiden yksinomaisena tarkoituksena on turvata toisten oikeuksien ja vapauksien tunnustaminen ja kunnioittaminen sekä moraalin, julkisen järjestyksen ja yleisen hyvinvoinnin oikeutetut vaatimukset kansanvaltaisessa yhteiskunnassa.
  3. Näitä oikeuksia ja vapauksia ei missään tapauksessa saa käyttää vastoin Yhdistyneiden Kansakuntien päämääriä ja periaatteita."
Tämä antaa aika hyvät perusteet maanpuolustukselle - jos ja vain jos sen tarkoitus on turvata juuri ihmisoikeuksien olemassa olo. Kuin myös oppivelvollisuudelle ja verovelvollisuudelle.

PS. Nämä muuten kohtia joita tuskin ääriliberaalit vasemmistolaiset ovat kovin halukkaita allekkirjoittamaan. Sehän rikkoo yksilönvapautta jos velvoitetaan johonkin? Natseille tätä puolestaan sopii paremmin kuin hyvin, mutta heilläkin tyssää viimeistään tuohon kolmaanteen kohtaan...

Viimeksi muokattu:
Minä näkisin asian niin että massiiviet pakolaisvirrat ovat ihan todellinen uhka paitsi Suomelle niin myös koko Euroopalle, eikä kysymys ole vain määrästä vaan myös laadusta.

Kaikkia vaikutuksia on vielä vaikea arvioida, mutta huomattavia ne ovat jo nyt ja tämä on vasta alkua. Kantaväestö ei lähde kaduille osoittamaan mieltä, mutta kyllä siellä esiintyy ihan todellista pelkoa ja monilta osin se pelko on hyvinkin aiheellista.

En povaa maailmanloppua, mutta kun länsimaihin virtaa massoittain ihmisiä, joilla on ihan omat kulttuuritaustansa ja erittäin vanhoilliset uskonnolliset näkemykset, niin ei tuo homma nikottelematta onnistu.

Nämä nuivat ja erityisesti niiden ylipäällikkö Halla-aho ovat sitä jengiä jotka minä passittaisin välittömästi Siperiaan, jos saisin asioista päättää. En siksi että ne olisivat liioitteluistaan ja vihapuheistaan huolimatta erityisen väärässä, vaan siksi että ne ovat tappaneet älykkään maahanmuuttokeskustelun ja antaneet kaikki avaimet niiden käsiin, joita ne väittävät eniten vihaavansa. Jos ne eivät ole jonkinlaisia piilomamuttajia, niin sitten ne ovat idiootteja.

Toki Halla-aho on luonut poliittista uraa ja menestyksekkään uran on luonutkin, ei ole pikkurahasta pulaa ja Brysselissä on harvinaisen hyvät pullat. Sitä voi kuitenkin ihmetellä, että onkohan se opiskellut jotain muutakin kun kirkkoslaavia :D

Toisaalta on niinkin että ongelma on niin iso ja laaja, että ei sitä puheilla korjata, eikä sillä että halitaan ja pussillaan kaikkea mikä liikkuu. Suomi on päässyt ainakin toistaiseksi jopa harvinaisen vähällä, vaikka Sipilä ja kumppanit vähän sekoittelivat pakkaa viime syksynä.

Minäkin näen että tässä on potentiaalisia turvallisuusuhkia. Mutta sitä vihaisempi olen mamukriitikoille vihan ja pelon lietsonnasta ja sillä ratsastamisesta: jos nyt sitten käykin niin että tässä nähdään ihan todellisia pakolaiskriisejä (tämä nykyinenhän ei ole edes mitenkään valtavan iso tälleen historiallisessa katsannossa, tai verrattuna siihen mitä voi olla tulossa jos lämpeneminen tekee päiväntasaajan seuduista autioita) niin tämä lietsonta ei todellakaan auta ongelmien ratkomista. Ihan päinvastoin.

Kas, nyt mä puhuin vastoin parempaa tietoa. Sipilän oli tarkoitus leikata 90 henkeä talousrikosten tutkinnasta ja säätää armahduslakeja, mutta nämä onkin julkisen porun jälkeen peruttu.

Toisaalta resurssointi on edelleen aivan perseellään, jos meillä Suomessa on varaa pitää verohallinnossa kansainvälisen veronkierron tutkinnassa 13 henkeä kun Ruotsissa on 200. Mitä joskus juttua muistelen niin tuolla oli laskettu yhden lisätyöntekijän tuovan valtion kassaan vuodessa semmoisen miljoona euroa. (Joo, rajansa silläkin, mutta jos nyt saataisiin edes sata työntekijää...)

Tässä näytti olevan ihan hyvä ja aika tuore juttu aiheesta:

http://www.vihrealanka.fi/reportaasit/verot-kotiin

Vassarit väittävät että mamuvellonta palvelee esimerkiksi tällä tavoin sen vauraimman prosentin etuja, kun kansa saadaan hiiltymään maahanmuuttajista samalla kun tänkaltaiset asiat menee siltä ohin. Eivät liene ihan harhapuheita.

Tuosta verohallinon tutkinan tilanteesta joskus luinkin tai katsoin jonkun talkshown aiheesta. Surkea tilanne. Tarpeeksi paha jos Sipilä edes harkitsi jotain leikkauksia sille saralle.

Jälkimmäinen kommenttisi menee melkein jo vassarifoliohattuiluksi siltä osin että olisi tarkoituksen hakuista, mutta voi käytännössä pitää paikkaansa. Ihan saman tapaan kuin esim. viihde estää kansalaisia ottamasta kantaa yhteiskunnan epäkohtiin.

Tuohon YK:n ihmisoikeuksiin tulisi kyllä pyrkiä... Piti päivittää mitä siellä lukikaan ja pystyin yhtyään joka kohtaan. Kun kerta Maanpuolustus foorumilla ollaan, niin voisin lainata sieltä tänne yhden kohdan:

"29. artikla.

1. Jokaisella ihmisellä on velvollisuuksia yhteiskuntaa kohtaan, koska vain sen puitteissa hänen yksilöllisen olemuksensa vapaa ja täysi kehitys on mahdollinen.
  2. Käyttäessään oikeuksiaan ja nauttiessaan vapauksiaan kukaan ei ole muiden kuin sellaisten lailla säädettyjen rajoitusten alainen, joiden yksinomaisena tarkoituksena on turvata toisten oikeuksien ja vapauksien tunnustaminen ja kunnioittaminen sekä moraalin, julkisen järjestyksen ja yleisen hyvinvoinnin oikeutetut vaatimukset kansanvaltaisessa yhteiskunnassa.
  3. Näitä oikeuksia ja vapauksia ei missään tapauksessa saa käyttää vastoin Yhdistyneiden Kansakuntien päämääriä ja periaatteita."
Tämä antaa aika hyvät perusteet maanpuolustukselle - jos ja vain jos sen tarkoitus on turvata juuri ihmisoikeuksien olemassa olo. Kuin myös oppivelvollisuudelle ja verovelvollisuudelle.

PS. Nämä muuten kohtia joita tuskin ääriliberaalit vasemmistolaiset ovat kovin halukkaita allekkirjoittamaan. Sehän rikkoo yksilönvapautta jos velvoitetaan johonkin? Natseille tätä puolestaan sopii paremmin kuin hyvin, mutta heilläkin tyssää viimeistään tuohon kolmaanteen kohtaan...

Toi julistus on kyllä harvinaisen viisasta ja selkeää tekstiä. Ja olen ihan samaa mieltä tuosta mitä sanot.

Valtioiden rajojen tai armeijoiden poisto on semmoinen kaunis mutta minusta nähtävässä tulevaisuudessa läpeensä pölhö ajatus. Kuten sanoin, ikänä en ole vassaria erehtynyt äänestämään.

Juu silloin. Puhuin nyt tästä nykyisestä puolueesta, nuo kommarit lakkasivat olemasta vielä kun mä leikin leegoilla.

Neuvostoliitto lakkasi olemasta. Kommunistien maailma hajosi. Mutta en minä usko että maailma on niin paljon paremmaksi kehittynyt että kommunisteista päästiin. Kuten ei päästä natseistakaan.

Kommunistisen puolueen seuraajasta, Vasemmistoliitosta, siitä on tullut todella salonkikelpoinen puolue. Niin hieno että tämäkin pääsi ministeriksi asti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavo_Arhinmäki

"Arhinmäki on kertonut saaneensa 15 päiväsakkoa julkisrauhan rikkomisesta ydinvoimala-alueella.[51] Hän ei kuulu mihinkään uskontokuntaan.[52] Vasemmistonuorten puheenjohtajana ollessaan Arhinmäen väitettiin osallistuneen FC Jokereiden ottelussa poliiseille osoitettuihin herjaushuutoihin, joissa viitattiin kahden poliisin surmanneeseen Steen Christenseniin ja kuolleisiin poliiseihin. Paikalla olleet poliisit olivat närkästyneet tästä, ja Helsingin rikospoliisi kirjoitti asiasta Murharyhmä-lehdessään. Vuonna 2007 Suomi-Serbia-jalkapallo-ottelussa Arhinmäki oli kutsunut serbialaisfaneja murhaajiksi ja vasemmistoliiton eduskuntaryhmän johtaja Annika Lapintie päätti keskustella hänen kanssaan."

"Aamulehden mukaan Arhinmäki, vasemmistoliiton silloinen nuorisojohtaja, osallistui muiden Jokeri-kannattajien mukana poliiseja provosoiviin huutoihin.
- Missä on Holsti ja missä on Palo, Steen Steen Christensen, kuului Jokereiden koko Suomea järkyttäneeseen, vuonna 1997 tapahtuneeseen poliisisurmaan viitannut kannatushuuto.
Arhinmäki on myöhemmin kertonut, ettei hän muista, oliko hän mukana huutelemassa kyseistä kannatushuutoa vai ei"

Jos minua on jokin rassannut pitkään niin juuri tuo Arhinmäki. Taisinpa joskus kirjoittaa että Arhinmäestä tulee hyvin monesti mieleen niiden kahden poliisin kuvat. Pitäisi nyt edes kokoomuksella olla sen verran selkärankaa ettei ryhdy yhteistyöhön väkivaltaa ihannoivien poliitikkojen kanssa.

Tuosta verohallinon tutkinan tilanteesta joskus luinkin tai katsoin jonkun talkshown aiheesta. Surkea tilanne. Tarpeeksi paha jos Sipilä edes harkitsi jotain leikkauksia sille saralle.

Jälkimmäinen kommenttisi menee melkein jo vassarifoliohattuiluksi siltä osin että olisi tarkoituksen hakuista, mutta voi käytännössä pitää paikkaansa. Ihan saman tapaan kuin esim. viihde estää kansalaisia ottamasta kantaa yhteiskunnan epäkohtiin.

Juu. En väitä, eikä minusta vassaritkaan väitä, että tuo olisi tahallista saati suunniteltua. Se vain on semmoista taitavaa poliittisen sumun hyväksikäyttöä.

Neuvostoliitto lakkasi olemasta. Kommunistien maailma hajosi. Mutta en minä usko että maailma on niin paljon paremmaksi kehittynyt että kommunisteista päästiin. Kuten ei päästä natseistakaan.

Kommunistisen puolueen seuraajasta, Vasemmistoliitosta, siitä on tullut todella salonkikelpoinen puolue. Niin hieno että tämäkin pääsi ministeriksi asti:
https://fi.wikipedia.org/wiki/Paavo_Arhinmäki

"Arhinmäki on kertonut saaneensa 15 päiväsakkoa julkisrauhan rikkomisesta ydinvoimala-alueella.[51] Hän ei kuulu mihinkään uskontokuntaan.[52] Vasemmistonuorten puheenjohtajana ollessaan Arhinmäen väitettiin osallistuneen FC Jokereiden ottelussa poliiseille osoitettuihin herjaushuutoihin, joissa viitattiin kahden poliisin surmanneeseen Steen Christenseniin ja kuolleisiin poliiseihin. Paikalla olleet poliisit olivat närkästyneet tästä, ja Helsingin rikospoliisi kirjoitti asiasta Murharyhmä-lehdessään. Vuonna 2007 Suomi-Serbia-jalkapallo-ottelussa Arhinmäki oli kutsunut serbialaisfaneja murhaajiksi ja vasemmistoliiton eduskuntaryhmän johtaja Annika Lapintie päätti keskustella hänen kanssaan."

"Aamulehden mukaan Arhinmäki, vasemmistoliiton silloinen nuorisojohtaja, osallistui muiden Jokeri-kannattajien mukana poliiseja provosoiviin huutoihin.
- Missä on Holsti ja missä on Palo, Steen Steen Christensen, kuului Jokereiden koko Suomea järkyttäneeseen, vuonna 1997 tapahtuneeseen poliisisurmaan viitannut kannatushuuto.
Arhinmäki on myöhemmin kertonut, ettei hän muista, oliko hän mukana huutelemassa kyseistä kannatushuutoa vai ei"

Jos minua on jokin rassannut pitkään niin juuri tuo Arhinmäki. Taisinpa joskus kirjoittaa että Arhinmäestä tulee hyvin monesti mieleen niiden kahden poliisin kuvat. Pitäisi nyt edes kokoomuksella olla sen verran selkärankaa ettei ryhdy yhteistyöhön väkivaltaa ihannoivien poliitikkojen kanssa.

No minä kans olen juuri Arhinmäkeä pitänyt aina jotenkin poikkeuksellisen vastenmielisenä, jopa poliitikoksi.Vassareissa on joitain muitakin aika vastenmielisiä tyyppejä, tai sitten ihan vaan kujalla olevia.

Eikä kommareista varmaan ikänä päästäkään eroon. Se ei kummiskaan tarkoita että edes vassarit olisivat automaattisesti jotenkin kommaripuolue, tai vastuussa kommareiden tai anarkistien sanomisista. Ei persutkaan ole automaattisesti äärioikeistopuolue eikä se ole vastuussa natsien tekosista, ne vaan eivät vässykät kykene tekemään pesäeroa natseihin vaikka yhteydet ovat ihan ilmiselviä.

Väitän että syynä on se, että muuten rasistien tuoma äänisaalis pienenisi. Ja kun paljon muitakaan näyttöjä ei tuolla politiikan saralla ole paitsi sanojensa syömisestä, hallituksessa istumisesta huolimatta, niin...

Olen nimittäin joskus hyvinkin asiallista ja asiantuntevaa - siis myös esimerkiksi lait ja asetukset tuntevaa - maahanmuuttokriittistä puhetta ollut kuuntelemassa, siellä vaan ei tainnut olla yhtäkään persujen edustajaa ainakaan puhumassa.

Voisitko avata hieman, jotta voisi itsekin tutustua?

Vassarit on meidän eduskuntapuolueista ehkä eniten marginaalissa. Jopa kristillisillä on oma, joskin pieni, uskollinen kannattajajoukkonsa, mutta vassareiden kannatus on ollut trendinomaisessa laskussa pian 25 v. Ei jää ikävä :D

Pat Condellin Youtube-videot on itselle olleet ihan OK. Heppu sanoo aivan suoraan mielipiteensä ja perusteleekin ne yleensä aika hyvin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pat_Condell

https://www.youtube.com/user/patcondell

Tosin joissakin piireissä noillakin saa rasisti-fasisti-vihapuhujan leiman.

Ehkä paras kautta aikojen oli tämä:

...in some parts of the world women have no choice but to cover their face, as they are "governed...by primitive pigs whose only achievement in life is to be born with a penis in one hand and a Qur'an in the other".

Minäkin näen että tässä on potentiaalisia turvallisuusuhkia. Mutta sitä vihaisempi olen mamukriitikoille vihan ja pelon lietsonnasta ja sillä ratsastamisesta: jos nyt sitten käykin niin että tässä nähdään ihan todellisia pakolaiskriisejä (tämä nykyinenhän ei ole edes mitenkään valtavan iso tälleen historiallisessa katsannossa, tai verrattuna siihen mitä voi olla tulossa jos lämpeneminen tekee päiväntasaajan seuduista autioita) niin tämä lietsonta ei todellakaan auta ongelmien ratkomista. Ihan päinvastoin.

Maailma on menossa taas vaihteeksi siihen suuntaan, että uhkakuvia on kyllä helppo löytää sieltä sun täältä...eikä se ole edes vaikeaa.

Ei tämä vihapuhe jota ei saa sanoa vihapuheeksi, tätä yhteiskuntaa paremmaksi rakenna tai pakolaisongelmaa muuksi muuta.

Persuille, äärioikeistolle, äärivasemmistolle, anarkisteille ja joillekin poliitikoille muistakin puolueista, se on antanut pelitilaa enemmän kun mikään pitkään aikaan.

Väyrysen Paavo kiittää ja Timolla menee lujaa, mutta se on ihan toinen asia se.

Voisitko avata hieman, jotta voisi itsekin tutustua?

Voi kun tarkemmin voisinkin! Olen joskus ollut tilaisuudessa kuunnella Maahanmuuttoviraston ihmisiä ja asian kanssa tekemisissä olevia lakimiehiä, ja jutut ovat vähän toista luokkaa kuin vaikka Mestarilla, vaikka retorista kikkailua onkin vähemmän. Tää sitten nähtävästi johtaa siihen, että työntekijät leimataan lähtökohtaisesti vihervassareiksi kun heidän sanomisensa eivät tiettyjä tahoja miellytä.

Netissä oli joskus myös yhden - muistaakseni - KEPA:n tutkijan/työntekijän blogi jossa hän pyrki käymään sitä asiallista mamukeskustelua. Sillä tyypillä oli hiton hyviä perusteluja ja hän jaksoi harmaan pyhän eläimen kärsivällisyydellä purkaa auki Halla-ahon et al. retoriikkaa. En muista nimeä enkä Googlella enää löydä, keksimilläni hakusanoilla iskemät kun ovat lähinnä tuota öyhötystä.

Tää oli silloin joskus vuosia takaperin kun luin ne kaikki Halla-ahon tekstit (olen lukenut siitä eteenkinpäin, siinä toivossa että sieltä tulisi jotain uutta ja mullistavaa) ja koitin ottaa itse selvää, että onkohan niissä perää ja missä määrin. Lähinnä tulin tulokseen, että tämmöistä samanlaista läpätystä on ollut sieltä 1960-luvulta saakka aina jos tulijoita on ollut vähänkin enemmän kuin ennen. Tosin muslimivastaisuus on tuoreempi juttu, tuolloin aiemmin puhuttiin ihan suoraan vaan ihonväristä ja huonommasta kulttuurista.

Pat Condellin Youtube-videot on itselle olleet ihan OK. Heppu sanoo aivan suoraan mielipiteensä ja perusteleekin ne yleensä aika hyvin.

https://en.wikipedia.org/wiki/Pat_Condell

https://www.youtube.com/user/patcondell

Tosin joissakin piireissä noillakin saa rasisti-fasisti-vihapuhujan leiman.

Ehkä paras kautta aikojen oli tämä:

...in some parts of the world women have no choice but to cover their face, as they are "governed...by primitive pigs whose only achievement in life is to be born with a penis in one hand and a Qur'an in the other".
Tiedät mistä puhut kun olet siellä päin asunut...ei ne Palit sentään tullu teikäläistä veitsellä puukottamaan, onnekseen.. :).

Tosin muslimivastaisuus on tuoreempi juttu, tuolloin aiemmin puhuttiin ihan suoraan vaan ihonväristä ja huonommasta kulttuurista.
Niin minä sanon suoraan että tulkoon tänne vapaasti kiinalaiset, neekerit, mulatit, hindut, eskimot, hottentotit jne. Ainoastaan muslimien tulo tulisi torpata. Kaikki muut saavat minun puolesta tulla vapaasti Suomeen.

Voi kun tarkemmin voisinkin! Olen joskus ollut tilaisuudessa kuunnella Maahanmuuttoviraston ihmisiä ja asian kanssa tekemisissä olevia lakimiehiä, ja jutut ovat vähän toista luokkaa kuin vaikka Mestarilla, vaikka retorista kikkailua onkin vähemmän. Tää sitten nähtävästi johtaa siihen, että työntekijät leimataan lähtökohtaisesti vihervassareiksi kun heidän sanomisensa eivät tiettyjä tahoja miellytä.

Netissä oli joskus myös yhden - muistaakseni - KEPA:n tutkijan/työntekijän blogi jossa hän pyrki käymään sitä asiallista mamukeskustelua. Sillä tyypillä oli hiton hyviä perusteluja ja hän jaksoi harmaan pyhän eläimen kärsivällisyydellä purkaa auki Halla-ahon et al. retoriikkaa. En muista nimeä enkä Googlella enää löydä, keksimilläni hakusanoilla iskemät kun ovat lähinnä tuota öyhötystä.

Tää oli silloin joskus vuosia takaperin kun luin ne kaikki Halla-ahon tekstit (olen lukenut siitä eteenkinpäin, siinä toivossa että sieltä tulisi jotain uutta ja mullistavaa) ja koitin ottaa itse selvää, että onkohan niissä perää ja missä määrin. Lähinnä tulin tulokseen, että tämmöistä samanlaista läpätystä on ollut sieltä 1960-luvulta saakka aina jos tulijoita on ollut vähänkin enemmän kuin ennen. Tosin muslimivastaisuus on tuoreempi juttu, tuolloin aiemmin puhuttiin ihan suoraan vaan ihonväristä ja huonommasta kulttuurista.
Mikä ihme on KEPA? Ja miksi niillä on 'tutkijoita'??

Tiedät mistä puhut kun olet siellä päin asunut...ei ne Palit sentään tullu teikäläistä veitsellä puukottamaan, onnekseen.. :).

Kyllä siellä oppi aika nopeasti pitämään silmällä ns. "tuo ei kuulu joukkoon"-tyyppejä. Tietysti oma tausta auttoi, mutta yleinen asenne julkiseen turvallisuuteen on aivan toinen. Takku-porukan on edes turha kokeilla. :D Yhtenä erikoisuutena on, että omakotitalossa on syytä pitää Israelin lippuja esillä (mikä on sinänsä pikkasen omaan mieleen turhan jenkkityylistä), muuten naapurit alkavat kattella hieman uteliaampana.

Mikä ihme on KEPA? Ja miksi niillä on 'tutkijoita'??

www.kepa.fi

Ton voi tietty halutessaan leimata vihervassareiden järjestöksi, mutta sanonpa vaan että tää kyseinen tyyppi perusteli asiansa niin hyvin että semmoisen lievän mestariherätyksen saanutkin käänsi kelkkaansa. Harmi kun en nimeä muista, tästä on joku kahdeksisen vuotta.

Siitä lähtien nää maahanmuuttoasiat ei ole olleet mulle mikään semmoinen prioriteetti mitä ihan aktiivisesti seuraisin.

www.kepa.fi

Ton voi tietty halutessaan leimata vihervassareiden järjestöksi, mutta sanonpa vaan että tää kyseinen tyyppi perusteli asiansa niin hyvin että semmoisen lievän mestariherätyksen saanutkin käänsi kelkkaansa. Harmi kun en nimeä muista, tästä on joku kahdeksisen vuotta.

Siitä lähtien nää maahanmuuttoasiat ei ole olleet mulle mikään semmoinen prioriteetti mitä ihan aktiivisesti seuraisin.

Noin pikasilmäyksellä vaikuttavat suhtkoht täyspäisiltä.

Back