Suomen sisäinen turvallisuus

Kyllä siellä oppi aika nopeasti pitämään silmällä ns. "tuo ei kuulu joukkoon"-tyyppejä. Tietysti oma tausta auttoi, mutta yleinen asenne julkiseen turvallisuuteen on aivan toinen. Takku-porukan on edes turha kokeilla. :D Yhtenä erikoisuutena on, että omakotitalossa on syytä pitää Israelin lippuja esillä (mikä on sinänsä pikkasen omaan mieleen turhan jenkkityylistä), muuten naapurit alkavat kattella hieman uteliaampana.
No teikäläinen sentään kävi ymmärtääkseni sapattina arabien/ druusien pitämissä avoimissa viinakaupoissa! Brave man!

No teikäläinen sentään kävi ymmärtääkseni sapattina arabien/ druusien pitämissä avoimissa viinakaupoissa! Brave man!

Siellähän oli enemmän turvassa kuin missään!

Viinakaupat ovat siis yleensä kristittyjen arabien pitämiä, eli katsovat vielä pahemmalla silmällä "allahin snackbaarin" touhua kuin muut. Druusikylässä taas ulkopuolisen on aivan turha mennä kokeilemaan onneaan väkivallalla, siitä tulee samantyylinen kisa kuin olisi raiskannut mafiapomon tyttären sisilialaisessa kylässä ja sen jälkeen kussut Neitsyt Marian patsaan jaloille kylän torilla. :D

Minäkin näen että tässä on potentiaalisia turvallisuusuhkia. Mutta sitä vihaisempi olen mamukriitikoille vihan ja pelon lietsonnasta ja sillä ratsastamisesta: jos nyt sitten käykin niin että tässä nähdään ihan todellisia pakolaiskriisejä (tämä nykyinenhän ei ole edes mitenkään valtavan iso tälleen historiallisessa katsannossa, tai verrattuna siihen mitä voi olla tulossa jos lämpeneminen tekee päiväntasaajan seuduista autioita) niin tämä lietsonta ei todellakaan auta ongelmien ratkomista. Ihan päinvastoin.
Ei pysty olemaan hiljaa. Viha yhtä asiaa kohtaan ja rakkaus toista asiaa kohtaan tekevät vaikenemisen mahdottomaksi. Sinun täytyy hyväksyä tietyt olemassaolevat muuttamattomat tunne-elämän realiteetit toisissa ihmisissä, kuten vahvat mielipiteet "Suomi kantasuomalaisille" ja "autettava lähtömaissa". On täysin kohtuutonta odottaa että tyytymättömyyden esiintuominen lakkaisi tai vaimenisi. Kannatatko suurempia maahanmuutto- ja pakolaiskiintiöitä? Mieti mikä sen vaikenemisen vaihtoehto on - se hiljaisuus tulkittaisiin hyväksynnäksi. Koko tämä vitun neljäsosaryssälä, jota Suomeksi kutsumme, operoi mentaliteetilla "tehdään kunnes vastustus käy sietämättömäksi". Vaikeneminen ei ole vaihtoehto. Meteli on väistämättömyys. Selvästikään maahanmuutto ei lakannut kun kohteliaasti pyydettiin. Eikä se ole lakannut kun äänekkäästi vaadittiin. Mitä luulet mikä on seuraava vaihe?!

Voi kun tarkemmin voisinkin! Olen joskus ollut tilaisuudessa kuunnella Maahanmuuttoviraston ihmisiä ja asian kanssa tekemisissä olevia lakimiehiä, ja jutut ovat vähän toista luokkaa kuin vaikka Mestarilla, vaikka retorista kikkailua onkin vähemmän. Tää sitten nähtävästi johtaa siihen, että työntekijät leimataan lähtökohtaisesti vihervassareiksi kun heidän sanomisensa eivät tiettyjä tahoja miellytä.

Netissä oli joskus myös yhden - muistaakseni - KEPA:n tutkijan/työntekijän blogi jossa hän pyrki käymään sitä asiallista mamukeskustelua. Sillä tyypillä oli hiton hyviä perusteluja ja hän jaksoi harmaan pyhän eläimen kärsivällisyydellä purkaa auki Halla-ahon et al. retoriikkaa. En muista nimeä enkä Googlella enää löydä, keksimilläni hakusanoilla iskemät kun ovat lähinnä tuota öyhötystä.

Tää oli silloin joskus vuosia takaperin kun luin ne kaikki Halla-ahon tekstit (olen lukenut siitä eteenkinpäin, siinä toivossa että sieltä tulisi jotain uutta ja mullistavaa) ja koitin ottaa itse selvää, että onkohan niissä perää ja missä määrin. Lähinnä tulin tulokseen, että tämmöistä samanlaista läpätystä on ollut sieltä 1960-luvulta saakka aina jos tulijoita on ollut vähänkin enemmän kuin ennen. Tosin muslimivastaisuus on tuoreempi juttu, tuolloin aiemmin puhuttiin ihan suoraan vaan ihonväristä ja huonommasta kulttuurista.

Tämä on ainainen ongelma, kun kysyy lähteitä asialliseen maahanmuuttokritiikkiin niin ei tule tai löydy julkaisua yleiseen jakoon.

Onko nyt ongelma se, että asiallista maahanmuuttokritiikkiä ei voi suomessa esittää julkisesti leimautumatta?

Öyhötystä löytää etsimättäkin kuten ihqua naivismiakin.

Siellähän oli enemmän turvassa kuin missään!

Viinakaupat ovat siis yleensä kristittyjen arabien pitämiä, eli katsovat vielä pahemmalla silmällä "allahin snackbaarin" touhua kuin muut. Druusikylässä taas ulkopuolisen on aivan turha mennä kokeilemaan onneaan väkivallalla, siitä tulee samantyylinen kisa kuin olisi raiskannut mafiapomon tyttären sisilialaisessa kylässä ja sen jälkeen kussut Neitsyt Marian patsaan jaloille kylän torilla. :D
Olen ainoastaan tullut hotellissa sapattina alas 17 kerrosta, ja hissi pysähty joka helvetin numerossa koska näppäinten painaminen oli kiellettyä. King David hotelli J-lemissä. Puoli tuntia myöhemmin otin Hasideilta turpaani kun en ymmärtänyt bussijono -protokollaa iskumuurin lähellä. Pahemmasta minut pelasti IDF:n sotilaspoliisijeeppi, partiossa oli kaksi kundia ja kaksi mimmiä.
Ne heitti mut dösään Telkkuun, and since then I've loved those guys.

Erikoisin tilanne oli Itkumuurilla, jossa joku itäeurooppalainen kokeili alkaa videokuvausta miesten ja naisten aluetta eroittavan "karsinan"yli naisten puolelle. Totesin kanadalaisen (joka on juutalainen ja tuntee ko. kuviot paremmin) kanssa tyypille, että onkohan se nyt aivan varma mitä on tekemässä... Lierihattu-kiharasakki oli jo kokoamassa lynkkausporukkaa...

Jaahas, se on nyt sitten MV lehtikin tulilinjalla ja toimittajaa vaaditaan vangittavaksi. Mitenkään puolustelematta MV lehteä noin yleisesti, kun en hirveesti lue, mutta olen jäänyt käsitykseen että joskus julkaisee sellaistakin tietoa mitä muut lehdet eivät julkaise. Onko rikosilmoituksen tekijästä tietoa?

Venäjän propaganda pulju. Sietääkin laittaa Ilja kaltereiden taakse....
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001270147.html

Ei pysty olemaan hiljaa. Viha yhtä asiaa kohtaan ja rakkaus toista asiaa kohtaan tekevät vaikenemisen mahdottomaksi. Sinun täytyy hyväksyä tietyt olemassaolevat muuttamattomat tunne-elämän realiteetit toisissa ihmisissä, kuten vahvat mielipiteet "Suomi kantasuomalaisille" ja "autettava lähtömaissa". On täysin kohtuutonta odottaa että tyytymättömyyden esiintuominen lakkaisi tai vaimenisi. Kannatatko suurempia maahanmuutto- ja pakolaiskiintiöitä? Mieti mikä sen vaikenemisen vaihtoehto on - se hiljaisuus tulkittaisiin hyväksynnäksi. Koko tämä vitun neljäsosaryssälä, jota Suomeksi kutsumme, operoi mentaliteetilla "tehdään kunnes vastustus käy sietämättömäksi". Vaikeneminen ei ole vaihtoehto. Meteli on väistämättömyys. Selvästikään maahanmuutto ei lakannut kun kohteliaasti pyydettiin. Eikä se ole lakannut kun äänekkäästi vaadittiin. Mitä luulet mikä on seuraava vaihe?!

Tässä on vaan semmonen homma että jos vaatii mahdottomia niin ei välttis saa mitään.

Varmaan jollain konstilla olisi mahdollista "lopettaa" maahanmuutto kokonaan (ja varmaan tarkoitat siis pakolaisten ottoa) mutta nämä konstit eivät nähdäkseni ole sellaisia mitä olisi asian vakavuus huomioiden syytä käyttää.

Ei tää toimi niinkään että mä vaatisin ensin kiltisti että minulle palkkaa kymmenen tonttua kuussa ja jos ei kiltisti pyytämällä tehoa niin rupean vittuilemaan, ja sitten uhkailen väkivallalla.

Nää vahvat tunne-elämän realiteetit voi olla hyvinkin vahvoja, ja silti voi olla niin, että niiden lietsominen suurempaan kiihkoon ei ole ihan fiksua.

Minusta maahanmuutto on Suomen ongelmista siitä ihan vähäisemmästä päästä, ja nykyinen linja vaikuttaa ihan toimivalta - vaikka on kyllä aika älytöntä tehdä linjauksia että vaikka Irakiin palaaminen on varmasti turvallista. Ennen kaikkea luotan siihen, että maahanmuuttovirastoissa osataan tehdä tätä politiikkaa paremmin kuin nettipalstoilla.

Tää asia ei kertakaikkisesti kiinnosta minua kovinkaan suuresti enää, kun en enää vietä aikaani mamukriittisten kaikukammioissa. Uskon kyllä että jos uutisvirta koostuu suurelta osin näiden toisiaan kiihkoon lietsovien jutuista niin sitten tämä varmaan näyttää hirmu tulvalta jonka alla Suomi murtuu. En usko tähän.

Tämä on ainainen ongelma, kun kysyy lähteitä asialliseen maahanmuuttokritiikkiin niin ei tule tai löydy julkaisua yleiseen jakoon.

Onko nyt ongelma se, että asiallista maahanmuuttokritiikkiä ei voi suomessa esittää julkisesti leimautumatta?

Öyhötystä löytää etsimättäkin kuten ihqua naivismiakin.

Veikkaan että enempi ongelmana on se sama mikä sai ton mainitsemani blogistin lopettamaan parikin kertaa - kun asioista yritti puhua niin öyhöttäjät ilmestyivät paikalle möykkäämään. Tuota kun joutuu muutaman kerran kärsimään niin kiinnostus vääntää asioita ratakiskosta tuhannetta kertaa laskee vähän itse kullakin. Tiedän tunteen, olen eräässä toisessa asiassa joutunut vääntämään ääliöiden kanssa samaa ratakiskoa aina uudelleen... ja uudelleen... ja uudelleen... ja uudelleen. Ei maksettu niin lopetin enimmältä osin, nykyisin puhun aiheesta lähinnä semmoisten kanssa joiden kanssa puhumisessa on a) järkeä ja jotka b) voivat vaikuttaa asioihin. Netissä näitä tyyppejä ei juuri kohtaa.

Kuten sanoin, olen riittävän varma siitä että maahanmuutto ei nyt vaan ole semmoinen ongelma miksi se mamukriittisissä itseään voimistavissa kaikukammioissa lietsotaan. Joten tää asia tai keskustelu ei oikeastaan minua suuremmin kiinnosta, paitsi sikäli kun se tirskahtelee julkisuuteen esimerkiksi siten, että joku huutelee neekeriukoista.

Voin olla väärässä ja voipi olla että mamukriitikot ovat oikeassa, mutta ihan jo historiallisen näytön perusteella epäilen suuresti. Mä muistan miten maahanmuuton piti näiden tuomiopäivän pasuunoiden mielestä sortaa länsimainen yhteiskunta ihan tuota pikaa tuossa 2000-luvun alkupuolella.

• Tykkää
Reactions: PSS
Tässä on vaan semmonen homma että jos vaatii mahdottomia niin ei välttis saa mitään.

Varmaan jollain konstilla olisi mahdollista "lopettaa" maahanmuutto kokonaan (ja varmaan tarkoitat siis pakolaisten ottoa) mutta nämä konstit eivät nähdäkseni ole sellaisia mitä olisi asian vakavuus huomioiden syytä käyttää.

Ei tää toimi niinkään että mä vaatisin ensin kiltisti että minulle palkkaa kymmenen tonttua kuussa ja jos ei kiltisti pyytämällä tehoa niin rupean vittuilemaan, ja sitten uhkailen väkivallalla.

Nää vahvat tunne-elämän realiteetit voi olla hyvinkin vahvoja, ja silti voi olla niin, että niiden lietsominen suurempaan kiihkoon ei ole ihan fiksua.

Minusta maahanmuutto on Suomen ongelmista siitä ihan vähäisemmästä päästä, ja nykyinen linja vaikuttaa ihan toimivalta - vaikka on kyllä aika älytöntä tehdä linjauksia että vaikka Irakiin palaaminen on varmasti turvallista. Ennen kaikkea luotan siihen, että maahanmuuttovirastoissa osataan tehdä tätä politiikkaa paremmin kuin nettipalstoilla.

Tää asia ei kertakaikkisesti kiinnosta minua kovinkaan suuresti enää, kun en enää vietä aikaani mamukriittisten kaikukammioissa. Uskon kyllä että jos uutisvirta koostuu suurelta osin näiden toisiaan kiihkoon lietsovien jutuista niin sitten tämä varmaan näyttää hirmu tulvalta jonka alla Suomi murtuu. En usko tähän.

Olet siis "eheytynyt" saatuasi "oikeanlaisen" mamukriittisyyden annoksen :D

Täällä ei juurikaan esiinny mamukriittisyyttä vain haittamaahanmuuttokriittisyyttä..

Jaahas, se on nyt sitten MV lehtikin tulilinjalla ja toimittajaa vaaditaan vangittavaksi. Mitenkään puolustelematta MV lehteä noin yleisesti, kun en hirveesti lue, mutta olen jäänyt käsitykseen että joskus julkaisee sellaistakin tietoa mitä muut lehdet eivät julkaise. Onko rikosilmoituksen tekijästä tietoa?

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-2000001270147.html
Eiköhän syyttäjä ole esitutkinnan käynnistäjä.
Vähän kaksipiippuinen juttu, MV julkaisee todellakin asioita jotka valtamedialta jää usein julkaisematta. Mutta ongelmiakin on, suoranaisia juttu varkauksia esiintynyt yms.

Vangitsemisen perustehan ei ole itse rikokset vaan se ettei I.Janitskinia saada kuulusteluihin, on siis pakko käyttää pakkokeinolain säädöksiä ja mahdollisuuksia.

P.S Kävin lueskelemassa Junes Lokan FB-sivua ja keskustelu on luokatonta hyvin pitkälti. Heitetään asioita jotka lyhyellä googlauksella voidaan todeta paskapuheeksi.

Last edited by a moderator:
Veikkaan että enempi ongelmana on se sama mikä sai ton mainitsemani blogistin lopettamaan parikin kertaa - kun asioista yritti puhua niin öyhöttäjät ilmestyivät paikalle möykkäämään. Tuota kun joutuu muutaman kerran kärsimään niin kiinnostus vääntää asioita ratakiskosta tuhannetta kertaa laskee vähän itse kullakin. Tiedän tunteen, olen eräässä toisessa asiassa joutunut vääntämään ääliöiden kanssa samaa ratakiskoa aina uudelleen... ja uudelleen... ja uudelleen... ja uudelleen. Ei maksettu niin lopetin enimmältä osin, nykyisin puhun aiheesta lähinnä semmoisten kanssa joiden kanssa puhumisessa on a) järkeä ja jotka b) voivat vaikuttaa asioihin. Netissä näitä tyyppejä ei juuri kohtaa.

Kuten sanoin, olen riittävän varma siitä että maahanmuutto ei nyt vaan ole semmoinen ongelma miksi se mamukriittisissä itseään voimistavissa kaikukammioissa lietsotaan. Joten tää asia tai keskustelu ei oikeastaan minua suuremmin kiinnosta, paitsi sikäli kun se tirskahtelee julkisuuteen esimerkiksi siten, että joku huutelee neekeriukoista.

Voin olla väärässä ja voipi olla että mamukriitikot ovat oikeassa, mutta ihan jo historiallisen näytön perusteella epäilen suuresti. Mä muistan miten maahanmuuton piti näiden tuomiopäivän pasuunoiden mielestä sortaa länsimainen yhteiskunta ihan tuota pikaa tuossa 2000-luvun alkupuolella.

Kai löydät mainitsemasi blogistin nimen ja blogin kun sinne muistat öyhöttäjienkin iskeneen?

Vai oliko blogisti kuten Saku pankkopoika, joka sallii vain "oikeanlaisen" ja "oikeisiin mielipiteisiin" soveltuvan keskustelun?

Olet siis "eheytynyt" saatuasi "oikeanlaisen" mamukriittisyyden annoksen :D

Täällä ei juurikaan esiinny mamukriittisyyttä vain haittamaahanmuuttokriittisyyttä..

Joo, mä oon parantunut :D.

Pidin tältä foorumilta pitkähköä taukoa pitkälti siksi, kun täälläkin tahtoi mennä vähän öyhöttämisen puolelle. Ja taas huomaan, että jos jäisin näitä "kriittisempien" juttuja lukemaan, niin ennen pitkää voisin taas olla siinä vahvistusvinoumassa mihin meinasin joskus luiskahtaa Mestarin vieraskirjaa ja varhaista Hommafoorumia lukiessa.

Nää vahvistusharhat on pirullisia ja niitä vastaan pitää ihan aktiivisesti itse kunkin taistella - se on saatanan helppo löytää asiassa kuin asiassa Internetistä vain sitä omaa ennakkoluuloa tukevaa läpätystä.

Eiköhän syyttäjä ole esitutkinnan käynnistäjä.
Vähän kaksipiippuinen juttu, MV julkaisee todellakin asioita jotka valtamedialta jää usein julkaisematta. Mutta ongelmiakin on, suoranaisia juttu varkauksia esiintynyt yms.

Vangitsemisen perustehan ei ole itse rikokset vaan se ettei I.Janitskinia saada kuulusteluihin, on siis pakko käyttää pakkokeinolain säädöksiä ja mahdollisuuksia.
Jos Janitskin tulee Suomeen, niin se vangitaan jo heti Helsinki-Vantaalla. On se sellanen piikki useampien persauksissa.

Kai löydät mainitsemasi blogistin nimen ja blogin kun sinne muistat öyhöttäjienkin iskeneen?

Vai oliko blogisti kuten Saku pankkopoika, joka sallii vain "oikeanlaisen" ja "oikeisiin mielipiteisiin" soveltuvan keskustelun?

Kuten sanoin, en muista nimeä. Mies oli, silloin ehkä reilu kolmekymppinen. Asia ei ole minua pitkään aikaan kiinnostanut, enkä arvannut että tästä tulee tentti.

Tuolloin kommenttipalstoilla sallittiin aika kovaakin tekstiä, ja siellä oli semmoisia kommentteja mitä nykyään siivottaisiin ihan rutiinilla jopa persujen sivuilta pois.

Kuten sanoin, en muista nimeä. Mies oli, silloin ehkä reilu kolmekymppinen. Asia ei ole minua pitkään aikaan kiinnostanut, enkä arvannut että tästä tulee tentti.

Tuolloin kommenttipalstoilla sallittiin aika kovaakin tekstiä, ja siellä oli semmoisia kommentteja mitä nykyään siivottaisiin ihan rutiinilla jopa persujen sivuilta pois.

Eli joku virtuaalihahmo, mies kuitenkin..
Hyvät tiedot sain kysymykseen asiallisen maahanmuuttokritiikin lähteistä..:D

Olisi erittäin kiinnostavaa OIKEASTI löytää sinun kriteereihin menevää asiallista maagamuuttokritiikkiä luettavaksi. Asiallisesta kritiikistä on oikeasti pula.

Eli joku virtuaalihahmo, mies kuitenkin..
Hyvät tiedot sain kysymykseen asiallisen maahanmuuttokritiikin lähteistä..:D

Olisi erittäin kiinnostavaa OIKEASTI löytää sinun kriteereihin menevää asiallista maagamuuttokritiikkiä luettavaksi. Asiallisesta kritiikistä on oikeasti pula.

Joo sori, sit sun pitää mennä vaikka kirjastovirkailijan puheille. Tää asia ei nyt vaan minusta ole niin merkittävä että hirveästi käyttäisin aikaa googlailuun.

Jos törmään tälläisiin juttuihin niin linkkaan tänne ja koitan muistaa sun nimmarin, mutta miksikään informaatikoksi en tässä asiassa rupea kun on muutakin tekemistä. Jossain tärkeämmissä asioissa ehkä.

EDIT: sen kyllä tossa mainitsin, että Maahanmuuttoviraston - vai mikä lie Migri nykyään - tyypeiltä on tullut ihan hyviäkin juttuja suusanallisesti ja esityksissä. Sinne vaan kyselemään jos tää asia ihan oikeasti kiinnostaa. Tai kattelemaan missä joku tämmöinen tyyppi on vaikka seminaarissa puhumassa.

Viime viikkoina olen koettanut miettiä, miten voisi rakentaa sovintoa Suomessa eri ryhmien kesken? Onko se täysin lapsellinen ajatus? Nimittäin ihan varmasti sille olisi tarpeensa ja tilauksensa. Tosin valtaväestö pärjää arjessaan niinkuin ennenkin, erilaiset ilmiöt nousevat framille lähinnä somessa ja ip-lehtien otsikoissa. Ääntä ja meuhkaa riittää, mutta onneksi: valtaväestö siinä ei ole juuri mukana. Toivottavasti ei lähdekään.

Sovinto on silti aina parempi kuin jatkuva repiminen ja riehtominen.

Nää vahvistusharhat on pirullisia ja niitä vastaan pitää ihan aktiivisesti itse kunkin taistella - se on saatanan helppo löytää asiassa kuin asiassa Internetistä vain sitä omaa ennakkoluuloa tukevaa läpätystä.

Mainiota, että olet asian hoksannut. Netissä syntyy helposti laidasta toiseen eräänlaisia rinnakkaistodellisuuksia ja auta varjele armelias, jos yrität kyseenalaistaa tai tyrmätä tällaista....ei maksa vaivaa.

Back