Suomen sisäinen turvallisuus

Jos sä muistat viimeisen vuosikymmenen ajalta jokaisen kirjoittajan joka on suhun vaikuttanut niin joko sulla on helvetin paljon parempi muisti tai luet aika paljon vähemmän.

Tässä on katsos semmoinen ongelma, että kun yritin muutamalla eri hakuyhdistelmällä hakea tuota blogia, niin ensimmäiset viisi sivua joka yrityksellä tuottivat sarjan semmoisia tekstejä, jotka tiesi joko nettiosoitteen, esikatselun tai molempien perusteella suoraan järkyttävän asenteelliseksi paskaksi.

Jollain toisella voi olla halua ja kiinnostusta käyttää mitä luultavimmin vähintään pari tuntia ajastaan kahlaamalla kainalokuoppiaan myöten tuossa höyryävässä paskassa jotta löytäisi jonkun blogin mitä on jotain kahdeksan vuotta sitten lukenut, jotta anonyymi nettinimimerkki saisi todisteen että on ollut ihan hyvääkin keskustelua maahanmuutosta. Mulla ei. Osaksi koska pidän koko keskustelua niin joutavanaikaisena harhautuksena ja yksinkertaisten koijaamisena.

Sit kannattaa muistaa, että maahanmuuttopolitiikan kritiikki ei ole persuilijoiden yksinoikeus. Sitähän kritisoidaan myös puoluekentän vasemmalta laidalta, ja on ihan tyhjänpäiväistä dumata se "mokuttamiseksi" varsinkin kun huomioi, miten kevein eväin persut mamukritiikkiään heittelevät. Jos persuilla on oikeus kritisoida mamupolitiikkaa, niin totta munassa vassareillakin on. Kuka on oikeassa? Tahtoisin sanoa, että Suomen kansan demokraattista tietä itselleen valitsema hallitus. Eli tämä linja millä mennään on riittävän hyvä.

Olen kyllä huomannut jo joskus vuoden 2006 tienoilla, että tietyille tahoille ei vaan millään kelpaa mikään muu maahanmuuttokritiikki kuin semmoinen, missä joka tekstissä mainitaan kolme asiaa:

• Muslimit on pahoja.
  • Muslimit ei kotoudu.
  • Maahanmuuttajien ja erityisesti muslimimaahanmuuttajien määrää pitäisi rajoittaa kovasti.
Kaikki muu kritiikki on sitten "mokuttamista" tai mitä lieneekään.

Kuten sanoin, minua ei enää kiinnosta. Lännen uppoamista on povattu näiden nettikriitikoiden toimesta samoilla sanoilla jo 2000-luvun alusta, ja muistan hyvin miten silloin puhuttiin 2010-luvusta aikana, jolloin tän romahduksen pitäisi olla näkyvissä. 1960-luvulla puhuttiin, että esmes Britannia ja Ranska lakkaavat valtioina olemasta 1980-luvulla kun mamut ottavat alueellisen vallan. No, ihan näin ei käynyt.

Kuten Sc1pio tuossa ylempänä totesi, monikulttuurisuus ja melko vapaa maahanmuutto ei ole niinkään mikään ideologia vaan sivuvaikutus semmoisista prosesseista ja kehityskuluista, minkä ansiosta länsimaat ovat vauraampia kuin ikinä ja miksi esmes mekin kirjoitellaan näitä läpinöitä kosketusnäytöillä eikä jollain VT100-terminaalilla. Jos niistä halutaan eroon, pitää myös näistä positiivisista vaikutuksista karsia aika kovalla kädellä. Tämä on nyt käymässä briteille ihan oikeaksi ongelmaksi, kun vapaa kauppa ja vapaa liikkuvuus ovat toisiinsa ihan elimellisessä kytköksessä, vaikka Brexit-leiri uskotteli että britit voisivat pysäyttää maahanmuuton samalla kun poimivat vapaan kaupan rusinoita pullasta.

Huomatkaapa sekin, että jytky-Persutkaan eivät ole hirveämmin kyenneet maahanmuutolle mitään tekemään, eivät vaikka hallituksessa istuvat ja tällä asialla jatkuvasti ratsastavat. Mitä todisteita vielä tarvitsette, että olette vaatimassa aika lailla mahdottomia?

Joo, maahanmuuttoon liittyy ongelmiakin, mutta kun ongelmien kokoluokka on kuitenkin näihin maailman kohtaamiin ongelmiin ja maahanmuuttoa mahdollistavien rakenteiden hyötyihin nähden aikasta marginaalinen, niin: En. Vaan. Jaksa.

Pyysin vain lähteitä sinun hehkuttamaasi asialliseen maahanmuuttokritiikkiin. Ei tarvitse mennä vuosien taakse, kunhan tulee materiaalia johon kaikki voivat tutustua.

Ei ollut puhe asiallisesta maahanmuuttokeskustelusta vaan asiallisesta maahanmuuttokritiikistä josta kerroit.

Hieman haisee trollailu tässä puolipäivää kestäneessä "uskonjulistuksessa".. :rolleyes:

Pyysin vain lähteitä sinun hehkuttamaasi asialliseen maahanmuuttokritiikkiin. Ei tarvitse mennä vuosien taakse, kunhan tulee materiaalia johon kaikki voivat tutustua.

Ei ollut puhe asiallisesta maahanmuuttokeskustelusta vaan asiallisesta maahanmuuttokritiikistä josta kerroit.

Hieman haisee trollailu tässä puolipäivää kestäneessä "uskonjulistuksessa".. :rolleyes:

Kuten sanoin: jutelkaa vaikka maahanmuuttoviraston asiantuntijoiden kanssa. Niin minäkin tein. Sain asiasta varsin nopeasti vähän monisyisemmän kuvan mitä maahanmuuttokriittisten blogeja lukemalla.

Unkarissa on kyllä edelleen helteistä, ne on tulpattu sinne.

Tätä kuvaa kun katsoo, niin aika vähällä kuitenkin toistaiseksi päästiin ja Saksaa käy melkein sääliksi. Mitähän vittua Merkelin päässä on oikeesti liikkunut :rolleyes:

Katso liite: 11604

Toivottavasti ei ala vaan muuttoliike eu:n sisällä kun on kansalaisuudet saatu. Sitähän ei sitten estä mikään..
Toisaalta se muuttoliike suuntautuisi varmasti etelämmäs jossa ilmasto on mukavampi

Ainoa ratkaisu olisi käyttää vaikka niitä euroopan nopean toiminnan joukkoja ja ottaa haltuun noita siirtymä alueita eli pohjois syyria sekä libyan pohjois osat. Muodostaa sinne ns. Green Zoneja. Tulisi varmasti halvemmaksikin kuin tämä nykyinen kontrolloimaton liikkuminen. Niiltä Green Zoneilta voisi sitten tehdä niitä turvapaikka päätöksiä ja siirtää porukkaa eurooppaan.

Ainoa ratkaisu olisi käyttää vaikka niitä euroopan nopean toiminnan joukkoja ja ottaa haltuun noita siirtymä alueita eli pohjois syyria sekä libyan pohjois osat. Muodostaa sinne ns. Green Zoneja. Tulisi varmasti halvemmaksikin kuin tämä nykyinen kontrolloimaton liikkuminen. Niiltä Green Zoneilta voisi sitten tehdä niitä turvapaikka päätöksiä ja siirtää porukkaa eurooppaan.
Riittäisi että otetaan haltuun pätkä Libyaa jonne hylsyn saaneet voidaan dumpata.
Alkaisi lentoliput kotiin ehkä kelvata...

Niin, olisihan se hienoa jos EU johdolta menisi Libyaan ehdotus josta ei voi kieltäytyä.
Järjestätte rannikolle "green zonen" turvapaikka-hakijoita varten per heti. Jos ei tapahdu niin EU:n nopean toiminnan joukot tulevat raivaamaan tarpellisen tilan itse.
Kun alue on perustettu ja siinä on satama, niin hakemusruletti voi alkaa paikalla ja toisaalta Libyalaisten palauttaminen laivalla alkuerämaahan voidaan myös toteuttaa.

Riittäisi että otetaan haltuun pätkä Libyaa jonne hylsyn saaneet voidaan dumpata.
Alkaisi lentoliput kotiin ehkä kelvata...
Itse asiassa hemmetin hyvä idea. Sieltä sitten apostolin kyydillä kuka minnekin haluaa. Isommassa mittakaavassa voisi olla järkeä käyttää vaikka laivoja italiasta käsin ja kuljetus sinne tapahtuisi vaikka junalla. Saisi vähän massaa siirtoihin.

Niin, olisihan se hienoa jos EU johdolta menisi Libyaan ehdotus josta ei voi kieltäytyä.
Järjestätte rannikolle "green zonen" turvapaikka-hakijoita varten per heti. Jos ei tapahdu niin EU:n nopean toiminnan joukot tulevat raivaamaan tarpellisen tilan itse.
Kun alue on perustettu ja siinä on satama, niin hakemusruletti voi alkaa paikalla ja toisaalta Libyalaisten palauttaminen laivalla alkuerämaahan voidaan myös toteuttaa.
Väitän, että hinta nykyiseen systeemiin olisi murto-osa. Salakuljettajilla menisi sormi suuhun ainakin hetkeksi. Turvapaikka haastattelut tehtäsiin paikan päällä ja päätös annettaisiin paikan päällä.

Väitän, että hinta nykyiseen systeemiin olisi murto-osa. Salakuljettajilla menisi sormi suuhun ainakin hetkeksi. Turvapaikka haastattelut tehtäsiin paikan päällä ja päätös annettaisiin paikan päällä.

Askelta järkevämpään suuntaan. Eikä olisi mitään kiirettä sillä lupatutkinnalla, tutkinta kestää niin kauan kuin kestää, sitten kun asiat selviävät, niin ne sitten selviävät. Ottavat sitten vuoden tai kolme.

Kuten sanoin: jutelkaa vaikka maahanmuuttoviraston asiantuntijoiden kanssa. Niin minäkin tein. Sain asiasta varsin nopeasti vähän monisyisemmän kuvan mitä maahanmuuttokriittisten blogeja lukemalla.

Ehkä paras käsitys löytyykin taas kerran jostain näiden näkemysten välimailta? Mielestäni pitää olla tarkkana niin -asiantuntijoiden- kuin kriittistenkin tulkintojen suhteen. Poliitikoista puhumattakaan. Metia on sitten oma lukunsa. Olen tässä seurannut ip-lehtien uutisointia eräästä aiheesta, jossa olen itse ollut lähteiden äärellä. Jos ip-lehdistö tekee uutiset samalla tavoin kaikesta muustakin kuin tästä tuntemastani asiasta niin eipä ole paljon eroa Mitä Vittua-tarjontaan. Silkkaa hutilointia, jossa ei määräävänä tekijänä ole niinkään tarkat faktat kuin tietty luettavuus ja tuotetut rivit. Tulee mieleen, että onko ip-tarjonta viisvuotissuunniteltukin tuottamaan rivejä sisällön asemesta? Riemullinen yhtymäkohta neuvostotalouteen.

Olen päätynyt siihen, että pyrin toimimaan lähinnä sovitellen jatkossa niin siviilissä kuin tällä foorumillakin. Sillä Rauhantekijät perivät maan. :rolleyes:

Jos pohjois-afrikkaan ja pohjois syyriaan lähettäisi esim. kumpaankin 10 000 miehen taisteluosastot eli pari prikaatia kumpaankin + siviili viranomaiset niin uskoisin, että tulisi edullisemmaksi kuin 1,5milj. siirtolaisen hyysaaminen läntisen sosiaaliturvan ja terveyden huollon piirissä, euroopassa.

Viimeksi muokattu:
Ehkä paras käsitys löytyykin taas kerran jostain näiden näkemysten välimailta? Mielestäni pitää olla tarkkana niin -asiantuntijoiden- kuin kriittistenkin tulkintojen suhteen. Poliitikoista puhumattakaan. Metia on sitten oma lukunsa. Olen tässä seurannut ip-lehtien uutisointia eräästä aiheesta, jossa olen itse ollut lähteiden äärellä. Jos ip-lehdistö tekee uutiset samalla tavoin kaikesta muustakin kuin tästä tuntemastani asiasta niin eipä ole paljon eroa Mitä Vittua-tarjontaan. Silkkaa hutilointia, jossa ei määräävänä tekijänä ole niinkään tarkat faktat kuin tietty luettavuus ja tuotetut rivit. Tulee mieleen, että onko ip-tarjonta viisvuotissuunniteltukin tuottamaan rivejä sisällön asemesta? Riemullinen yhtymäkohta neuvostotalouteen.

Olen päätynyt siihen, että pyrin toimimaan lähinnä sovitellen jatkossa niin siviilissä kuin tällä foorumillakin. Sillä Rauhantekijät perivät maan. :rolleyes:
Mielestäni kaikki media jonka tarkoituksena on tuottaa rahaa ja voittoa on tietyllä tavalla epäluotettava ja puolueellinen (ellei muuta todisteta). Yle kuuluu myös tähän kategoriaan koska sen tehtävänä on edistää monikulttuurista suomea, eli puoli on lähtökohtaisesti jo valittu. Muut media seuraavat sitten rahaa ja uutisointi on sitten sen mukaista, että mistä enemmän euroja kassaan tipahtaa. Se tänäpäivänä tuntuu ongelma olevankin, että luotettavaa tietoa ei oikein löydy. MV lehdellä on oma agendansa. Itse olen pari juttua lukenut ja se riitti. Mediasta on tullut mielipide vaikuttaja sen sijaan, että ne toimittaisivat oikeita uutisia jotka kertoisivat faktat ja vielä useammasta näkökulmasta. Voisin jopa maksaa siitä, että saisin tuollaisia uutisia. Mutta ei niin ei.

Jos pohjois-afrikkaan ja pohjois syyriaan lähettäisi esim. kumpaankin 10 000 miehen taisteluosastot eli pari prikaatia kumpaankin + siviili viranomaiset niin uskoisin, että tulisi edullisemmaksi kuin 1,5milj. siirtolaisen hyysaaminen läntiesen sosiaaliturvan ja terveyden huollon piirissä, euroopassa.

Parastahan tämä nimenomaan olisi noin!
Toimintaohjeet tarkat mukaan ja kaikki valvottaisiin "by the book" menetelmällä. Jokaiselta kiinniotetulta DNA testit ja selvitetään kunnolla, mikä henkilö on oikeasti oleva ja laitettaisiin kansainväliseen tietokantaan tiedot... Alkaisi tilanne rauhottua.

Se on eriasia tuleeko edes Suomeen vai yrittääkö livistää "lain pitkää kouraa" ennen oikeuden päätöstä. Tiedä laskeeko Janitskin Juhana Piirosena leikkiä, mutta spekuloi "poliittisen turvapaikan" hakemisella, samalla ennustelee/uhkailee tästä tulevan vielä ison jutun.

Jo kuvitellaan, että on tosissaan, niin enpä laisinkaan ihmettele vaikka se "poliittinen turvapaikka" löytyisi jommasta kummasta "kansantasavallasta". Venäjää pidän kaikesta huolimatta vasta toissijaisena turvapaikan myöntäjänä, tietyistä syistä johtuen juuri "kansantasavallat" tuntuu sopivammalta ja nämä syyt liittyvät mahdollisiin luovutustuspyyntöihin. Moskova voi vetäytyä vastuusta jos Janitskinin sijainti on DNR/LNR:n alueella.

Hyvin "mielenkiintoinen" pitääkin sellaisen yhteiskunnan olla, jossa edes harkitaan polittiisen turvapaikan myöntämistä erinomaisen epäpoliittisista rikoksista etsintäkuulutetulle tyypille. Semminkin kun kaveri ilmeisesti katsoo olevansa "poliittiisesti vainottu" siksi, että on saanut niskaansa tukun esimerkiksi kunnianloukkaus- ja tekijänoikeusrikossyytteitä. Mene ja tiedä, ehkä tällaiselle hahmolle poliittista vainoa on sekin, että Suomessa ulosottomies ahdistelee.

Mutmut, tuolta kulmaltahan löytyy valitettavasti paikkoja, joissa pääsee mukaan elämänsä larppiin.

Toisaalta se muuttoliike suuntautuisi varmasti etelämmäs jossa ilmasto on mukavampi

Niin etelässä on kelit ja pohjoisessa elintaso ja sosiaalietuudet. Ehkä Saksa on juurikin hyvä kompromissi molemmista ja siellä on jo isot yhteisöt ja verkostot joihin tukeutua.

Joo. Ei virkamiehissä mikään lopullinen viisaus asu.

Mutta tässä sitten pitää muistaa, että "maahanmuuttokriittiset" eivät ole ainoita maahanmuuttopolitiikan kriitikoita, eikä heillä ole vapaassa yhteiskunnassa mitään a priori yksinoikeutta kritiikkiin. Eli se puoliväli ei välttis löydy virkamiehen ja maahanmuuttokriittisen puolivälistä.

Kamelin selän katkaisi tällä kertaa jonkun huligaani-uusnatsin potkularppi keskellä kaupunkia keskellä päivää. Ei varsinaisesti auta asiaa, että sama sankari on poseerannut hallituksen kakkospuolueen toisen kauden kansanedustajan kanssa uusnatiesn organisoimassa tapahtumassa.
Että tuosta kohutusta kuvasta voisi muodostaa linkin persujen ja natsien välille, pitäisi tapahtuman olla ollut "uusnatsien organisoima", ja tätä virheellistä tietoa onkin joka käänteessä korostettu. Järjestäjä oli kuitenkin Suomen Sisu ja Sarastus, ei SVL. Ei edelleenkään sillä, että puolustelisin natseja, mutta totuutta unohtamatta..

CHdxKHNWEAAoZjO.jpg

Jes, jotain tällaista. Laivojen lusäksi palautuslentoja voitaisiin toteuttaa armeijan kuljetuskoneilla, hieman halvempi bussi kuin lennättää chartereita Euroopasta. Tukikohta voisi toimia myös sillanpääasemana alueelle laajemmin toimitettavalle humanitääriselle avulle.

Eli tavallisen maahanmuuttoasioista kiinnostuneen kansalaisen pitäisi olla yhdeyksissä johonkin Migrin asiantuntijaan saadakseen tietää mitä on asiallinen maahanmuuttokritiikki tai maahanmuuttokeskustelu kuten itse asian uudelleen nimeät.

Miksi virkamiehet eivät tuota kriittistäkin materiaalia vapaaseen käyttöön kansalaisten luettavaksi?

Onko syynä se että jos näin tehtäisiin, alkaisi uskomaton parku ja valitus mediassa rasistisista virkamiehistä ja julmasta hallituksesta?

Olisi hienoa jos asioista pystyisi keskustelemaan niiden oikeilla nimillä ilman ikiroutaan juntattuja ennakkoasenteita.

Viimeksi muokattu:
Jes, jotain tällaista. Laivojen lusäksi palautuslentoja voitaisiin toteuttaa armeijan kuljetuskoneilla, hieman halvempi bussi kuin lennättää chartereita Euroopasta. Tukikohta voisi toimia myös sillanpääasemana alueelle laajemmin toimitettavalle humanitääriselle avulle.

Mahtaako olla halvempi? Noita "pärnäsen chartereita" on maailmalla tarjolla hämmästyttävän edullisilla hinnoilla. Osa lentää sellaisiinkin kohteisiin, joihin ei mikään länsimaisiin standardeihin sitoutunut yhtiö koneitaan ja henkilöstöään vie.

Siviilikoneilla on muutoinkin vapaampaa lentää kuin vieraan valtion sotilaskoneilla, olkoot kuinka kuljetuskoneita tai ei. Sotilaskoneiden miehistötkin ovat virkamiehiä ja vaatimuksista joustaminen tai sen puute sen mukaisia. Alkaa heti "meillä on oikeus!" -tyyppinen kitinä, jos mukesista mukaan saadusta muonapussista puuttuu yksi suffeli.

Back