Vonka
Supreme Leader
Ehkä nuorisojengillä oli nollatoleranssi rasistiseen vihapuheeseen eli matkalippujen kysymiseen.
Yli kaksi vuotta sitten tapahtunut juttu. Miksi oikeudessa ja mediassa vasta nyt?
Ei harmainta aavistusta.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ehkä nuorisojengillä oli nollatoleranssi rasistiseen vihapuheeseen eli matkalippujen kysymiseen.
Yli kaksi vuotta sitten tapahtunut juttu. Miksi oikeudessa ja mediassa vasta nyt?
Ehkä nuorisojengillä oli nollatoleranssi rasistiseen vihapuheeseen eli matkalippujen kysymiseen.
Yli kaksi vuotta sitten tapahtunut juttu. Miksi oikeudessa ja mediassa vasta nyt?
Kyllä se tilanne sen yhden selkärangallisen yleensä vaatii,tosin tälläsellä pienellä paikkakunnalla niistä ei oo pulaa kun ulkopuolisia katotaan muutenkin aina varmuuden vuoks alta kulmien puhumattakaan siitä että se/ne alkaa silmittömästi käydä jonkun päälle..toista lienee tuolla isoilla kirkoilla missä iso osa väestä on muutenkin..no miten tän nyt sanois fiksusti..hieman vallitsevasta todellisuudesta irtautuneita
Minun mielestä. Turvakamerat takseissa, kaasut Siwan kassoilla, barrikaadit kaduilla jos on festivaali tai markkinat, konetuliaseet JP partioilla ja liivit sekä kypärät pelastustoimelle on kaikki osia ja ilmentymiä samasta kehityskulusta joka jatkuu samaan suuntaan liikkuen, hiljalleen vauhtia keräten.
Näin juuri ja ensin kymmenen minuuttia ihmeteltyään.
Kyllä se tilanne sen yhden selkärangallisen yleensä vaatii,tosin tälläsellä pienellä paikkakunnalla niistä ei oo pulaa kun ulkopuolisia katotaan muutenkin aina varmuuden vuoks alta kulmien puhumattakaan siitä että se/ne alkaa silmittömästi käydä jonkun päälle..toista lienee tuolla isoilla kirkoilla missä iso osa väestä on muutenkin..no miten tän nyt sanois fiksusti..hieman vallitsevasta todellisuudesta irtautuneita
Olin 80-luvun lopussa hetken iltatöissä Kurvin Alepassa ja siellä oli silloin laillinen sähkölamautin henkilökunnan suojana. Eikä ollut neekereitä joita olisi pitänyt sillä tökkiä. Eli missään idyllisessä paratiisissa ei ole ennenkään eletty, tai ehkä osa meistä on elänyt.
Itse isoimmilta kirkoilta kotoisin olleena tuomitsen sinut vihapuheesta ja yleistyksestä kansanryhmää kohtaan Koskaan en ole aikuisiällä nyrkkiä heilauttanut, mutta yleensä määrätietoinen astuminen eteen ja tiukka katse silmiin riittää.. enkä ole erityisen kookas.
Ehkä nuorisojengillä oli nollatoleranssi rasistiseen vihapuheeseen eli matkalippujen kysymiseen.
Yli kaksi vuotta sitten tapahtunut juttu. Miksi oikeudessa ja mediassa vasta nyt?
Se yleensä vaatii, että yksi alkaa toimimaan ja sitten epäröivät tulevat mukaan kun tajuavat etteivät ole yksin. Kokemuksen pohjalta. Ei noin irvokkaista tilanteista, mutta vähäisemmistä.
Kansanedustaja Sofia Vikman (kok.). LEHTIKUVA/MARTTI KAINULAINEN
Sofia Vikman: Laittomasti maassa olevat saatava pois nykyistä nopeammin
ILKKA AHTOKIVI | 04.10.2017 | 22:03- päivitetty 05.10.2017 | 00:05
Suomen turvallisuusympäristö on heikentynyt. Eduskunnassa meidän on tehtävä kaikkemme, jotta jokainen suomalainen voi tuntea olonsa turvalliseksi, kansanedustaja sanoo.
Sisäministeriön mukaan Suomessa saattaa olla vuoden loppuun mennessä jopa 5000-6000 käännytyspäätöksen saanutta henkilöä, jotka eivät suostu lähtemään maasta.
– Laittomasti Suomessa olevat on saatava pois maasta nykyistä nopeammin. Tällöin järjestelmämme uskottavuus säilyy ja pystymme auttamaan aidosti hädänalaisia. Turvapaikan saaneiden kotouttamisessa tärkeintä on työ, koulutus ja kielen oppiminen, kokoomuksen kansanedustaja Sofia Vikmantoteaa.
Hänen mielestään tiedustelulait on saatava voimaan ripeästi, jotta viranomaisillamme on nykyistä paremmat valmiudet tietoverkkotiedustelun avulla torjua esimerkiksi terrori-iskuja.
– Tiedustelulakien valmistelu on vienyt jo vuosia. Olemme tiedustelulainsäädäntömme osalta vuosikymmeniä aikaamme jäljessä ja tiedonsaannissa muiden maiden hyväntahtoisuuden varassa, Vikman sanoo.
Vikman toteaa, että kansalaistensa turvallisuudesta huolehtiminen on valtion perustavanlaatuinen tehtävä.
– Arjen turvallisuuden edistämisessä myös kunnilla on oma tärkeä roolinsa, mikä tarkoittaa esimerkiksi valaistuja katuja ja lenkkipolkuja, turvallista koulutietä sekä lähisuhdeväkivallan ehkäisemistä. Pidetään yhdessä satavuotias Suomi jatkossakin maailman turvallisimpana maana, Vikman sanoo.
Prostituoitu "Veronica": Arabimiehet hakanneet ja raiskanneet useita prostituoituja Suomessa
RIKOS JULKAISTU 05.10.2017 05:58 https://www.mtv.fi/uutiset/rikos/ar...ta-prostituoituja-suomessa/6605672#gs.ZvIvCAw
Suomessa lähes 20 vuotta seksiä myyneen ”Veronican” mukaan osa prostituoiduista on kohdannut viime aikoina raakaa väkivaltaa.
– Jotkut tytöt ovat ottaneet tummaihoisia arabimiehiä asiakkaiksi. Monelle tytöistä on käynyt pahasti. Heitä on raiskattu, hakattu ja on viety koko omaisuus. Todella pahasti on käynyt monelle. Olen kuullut ainakin kymmenestä tapauksesta nyt ihan lähiaikoina, "Veronica" sanoo Rikospaikka-ohjelman haastattelussa.
”Veronican” mukaan naiset eivät uskalla puhua tapauksista poliisille.
– Jotkut ovat kirjoittaneet nettiin ja pyytäneet sieltä apua. Mutta että joku lähtisi poliisille ilmoittamaan, mitä hänelle on tapahtunut ja tekemään rikosilmoitusta, eivät vaan uskalla.
Alunperin Venäjältä lähteneen ”Veronican” mukaan hän itse ei ole kohdannut suoranaista väkivaltaa. Hänellä ei kertomansa mukaan ole koskaan ollut myöskään parittajaa.
– Ulkomaalaisista tytöistä, jotka ovat tulleet Itä-Euroopasta, 90 prosentilla on parittaja.
”Veronicalla” on päivittäin keskimäärin kolme asiakasta. Normaalihinta puolen tunnin seksistä on 100 euroa, mutta erikoispalveluiden hinta on selvästi korkeampi.
”Veronica” kertoo Rikospaikan haastattelussa prostituoidun arjesta Suomessa ja muun muassa siitä, miten seksikauppa ja asiakkaiden tavat ovat vuosien aikana muuttuneet.
Katso koko Rikospaikka tästä.
Katsomo-video ei ole saatavilla
Suomessa turvallisuusongelman muodostaa meidän oma oikeuslaitos. Oikeuslaitos on tehnyt ihmisten kynnyksestä puuttua tilanteisiin liian korkean. Tällaisten tilanteiden "auttaja" kohtaa sen luokan tutkintaryöpyn ja riskin saada itse syyte milloin mistäkin asiasta että kansalaiset kokevat helpommaksi olla puuttumatta tilanteisiin.Kyllä se vituttaisi ettei uskaltanut mennä väliin, Ja korostan että monissa tilanteissa jossa ns. 'kukaan ei auttanut', ei minultakaan ymmärrystä heru koska monesti vaara on olematon tai vähäinen.
En kiellä, etteikö turvallisuustilanne ole muuttunut, mutta kehitys on mennyt jo pitkään tähän suuntaan
Niin kun perustellaan sillä että rikoksentekijällä on oikeuksia myös. Minä olen sitä mieltä että rikoksentekijä pitäisi menettää tai häneltä ainakin pitäisi rankalla kädella vähentää oikeuksia. Rikoksenteko ei ole ihmisoikeus ja jos tekijä loukkaantuu rikosta tehdessä (vaikkapa niin että joku astaloin tappelee vastaan) on hän itse siihen syyllinen.Suomessa turvallisuusongelman muodostaa meidän oma oikeuslaitos. Oikeuslaitos on tehnyt ihmisten kynnyksestä puuttua tilanteisiin liian korkean.
Suomessa turvallisuusongelman muodostaa meidän oma oikeuslaitos. Oikeuslaitos on tehnyt ihmisten kynnyksestä puuttua tilanteisiin liian korkean. Tällaisten tilanteiden "auttaja" kohtaa sen luokan tutkintaryöpyn ja riskin saada itse syyte milloin mistäkin asiasta että kansalaiset kokevat helpommaksi olla puuttumatta tilanteisiin.
Niin kun perustellaan sillä että rikoksentekijällä on oikeuksia myös. Minä olen sitä mieltä että rikoksentekijä pitäisi menettää tai häneltä ainakin pitäisi rankalla kädella vähentää oikeuksia. Rikoksenteko ei ole ihmisoikeus ja jos tekijä loukkaantuu rikosta tehdessä (vaikkapa niin että joku astaloin tappelee vastaan) on hän itse siihen syyllinen.
Hyvä oikeuksien menettämisen muoto olisi sekin että maksuttoman oikeusturvan piiriin kuuluvat varattomista vain ensikertalaiset.
Toinen hyvä olisi se, että uudestaan ensikertalaiseksi pääsyn rajaa nostettaisiin esim. 15-25 vuoden kieppeille. Sen pitäisi alkaa heti ensimmäisestä langettavasta tuomiosta (vaikka olisi valitusoikeus) ja alkaa uudelleen tuomion/koeajan päättymisestä. 15 vuotta jos ehdonalainen. 25 vuotta jos ehdoton.
Eli jos on saanut rosiksesta ehdonalaista, niin sen tuomion jälkeisiin hölmöilyihin ei saisi enään yhteiskunnalta lakikuluihin.
Lisäksi ilmaisessa oikeusavussa pitäisi olla maksukatto. Esim niin, että korkeintaan yhtä monta tonnia kuin maksimirangaistus vuosina.
Epäilty kansalainen päättää itse jopa tarkasti totta puhuessaan, että mikä on se täsmällinen ilmaisumuoto, jonka hän voi sekä rehellisyyden että oman etunsa nimissä allekirjoittaa. Ihan tavallisten kunnon kansalaisten olisi hyvä miettiä etukäteen samaa asiaa sekä oman että muiden ihmisten oikeusturvan vuoksi. Ja paperithan luetaan ensin kolmeen kertaan kynän kanssa korjattavat paikat merkiten ennen kuin edes harkitaan niiden allekirjoittamista. Allekirjoittamattomaan paperiin saa tehdä merkintöjä - etenkin jos ei edes harkitse sen allekirjoittamista ennen kuin merkityt kohdat on korjattu totuutta vastaaviksi.
neuvotellaan ensin sen oman juristin kanssa ennen kuin edes harkitaan minkään allekirjoittamista - tai joskus edes kysymyksiin vastaamista.
Hallituksen turvallisuusstrategiassa annetaan torjuntakeinoja maahanmuuttoon, Venäjään, eriarvoisuuteen ja talouteen liittyviin uhkiin.
Tällaisia keinoja sisältyy toimenpideohjelmaan:
- Toteutetaan lainsäädäntöhankkeita hybridi- ja informaatiovaikuttamisen uhkiin varautumiseksi, laittomaan maahantuloon varautumiseksi sekä terrorismiin ja ääriliikkeisiin vastaamiseksi. Päivitetään terrorismin torjunnan strategia. Tarkennetaan viranomaisten normaali- ja poikkeusolojen toimivaltuudet sekä virka-apumenettelyt.
- Luodaan poliisille ja rajavartiolaitokselle myös normaalioloissa käytettävissä olevat reservit ja harjoitetaan niitä.
- Toteutetaan sisäisen turvallisuuden viranomaisten tarvittavia kalusto- ja järjestelmähankintoja suuronnettomuuksiin, terrorismiin, hybridiuhkiin, verkkorikollisuuteen ja muihin muuttuneen toimintaympäristön uhkiin vastaamiseksi.
- Vahvistetaan itärajan valvontaa sekä rajatarkastuksia ja poliisin näkyvyyttä sekä toimintavalmiutta varmistamalla poliisimiesten riittävä vahvuus.
- Kehitetään viranomaisten yhteistoimintaa, kansallista riskienarviointia, varastointimenetelmiä, aie- ja valmiussopimuksia julkisten ja yksityisten toimijoiden välillä.
- Kehitetään strategista turvallisuusviestintää niille, jotka ovat haavoittuvaisia turvallisuuden tunnetta heikentäville viesteille. Toiminnassa priorisoidaan ajankohtaisia turvallisuusilmiöitä, joihin liittyy tarkoituksellista väärän tiedon levittämistä.
- Hyödynnetään siviilitiedustelua täysimääräisesti kansallisen turvallisuuden suojaamiseksi terrorismilta, laittomalta tiedustelutoiminnalta ja muilta uhkilta.
- Laaditaan kyberrikollisuuden ennalta estävän toiminnan toimenpideohjelma.
- Varmistetaan turvallisuusviranomaisten ja terveydenhuollon saumaton yhteistyö mielenterveysongelmista johtuvan väkivallan ja rikollisuuden ennalta ehkäisemiseksi ja laaditaan syrjäytymiseen liittyvän rikollisuuden vähentämisen toimintamalli.
- Hyödynnetään järjestelmällisesti kouluterveyskyselyjä nuorten turvallisuuden parantamisessa ja syrjäytymisestä johtuvien turvallisuusongelmien ennaltaehkäisyssä, päivitetään ikääntyneiden turvallisuusohjelma ja vahvistetaan kaupunkien kykyä ehkäistä kaupunkien sisäistä segregaatiokehitystä
- Keskitytään henkiseen kriisinkestokyvyn edistämiseen ja ajankohtaisiin turvallisuusosaamisen haasteisiin, kuten informaatio- ja hybridivaikuttamiselta suojautumiseen. Toimenpiteen kohteena ovat erityisesti ryhmät, jotka aiemmin eivät ole olleet varautumistoiminnan ytimessä kuten naiset ja nuoret.
- Tuotetaan yksilöille ja yhteisöille suositukset ja ratkaisut, kun varaudutaan erilaisiin turvallisuustilanteisiin 72 tuntia -konseptilla, jossa opastetaan pärjäämään häiriötilanteessa kolme vuorokautta ilman ulkopuolista apua.
- Kohdennetaan turvallisuuskoulutusta erityisesti varhaiskasvatuksen johtajille sekä koulujen ja oppilaitosten rehtoreille. Vahvistetaan lasten ja nuorten turvallisuustaitoja.
- Lisätään Suomen turvallisuuden kannalta merkityksellistä tutkimustietoa terrorismista ja väkivaltaisesta radikalisoitumisesta sekä hybridiuhkista.
- Kehitetään rikosoikeusjärjestelmän prosessimaista ohjausta siten, että esitutkinta- ja syyttäjäviranomaisten, tuomioistuinlaitoksen ja rikosseuraamuslaitoksen yhteistoiminta ja vaikuttavuus optimoidaan.