Suomen sisäinen turvallisuus

Vaan mitenköhän varusmies Juha Myllyn keissi tästä etenee ? Yksikön päällikön puhuttelu ja poistumiskieltoa, vai lähteekö isompi koneisto pyörimään ? Some-paljastusten jälkeen voidaankohan miehen luotettavuutta miten arvuutella uusiksi ? Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta kun on nyt lueskellut niitä Putkosen fantasioita suomalaisen vastarintaliikkeen synnyttämisestä vallankumousta tekemään, tulee eittämättä mieleen 70-luvun taistolaiset, jotka koettivat hakeutua RUK:n oppilaiksi saadakseen johtajakoulutusta tulevan vallankumouksen tarpeisiin.

Ei ole mitään suurta valtamedian ja viranomaisten salaliittoa.

Ei olekaan.

Kun puhutaan "ajan hengestä" selityksenä järjettömyydelle, kyse on konformismista. Kansalainen näkee tietyt faktat mutta hänen haluttaisiin näkevän maailma totuttujen arvojen läpi. Nämä arvot määräävät kieltämään faktoja. Tämä on aiheuttanut huomattavaa kitkaa jo kahden vuoden ajan.

Media haluaa ensisijaisesti ansaita. Ainakin mediatalot omistavat haluavat. Otetaan esimerkiksi tuo Tampereen kulkue. Luotettava ja analyysiin kykenevä henkilö oli vastamielenosoittajien joukossa tarkkailemassa tilannetta. Hänen raporttinsa:

Vastamielenosoitus oli siellä "isossa makkarassa" asiallinen. Hän kuuli kahden papatin paukahduksen, mutta ei nähnyt eikä tiennyt, missä tilanteessa ne tulivat. Hän sanoi, että poliisi otti ammattitaitoisesti ongelmat heti näppeihinsä. Kukaan pääjoukoissa ei tuntunut olevan kontaktissa tai tuttu hämmentäjien kanssa. Itse asiassa hän sanoi yllättyneensä luettuaan mediasta kuvauksia, koska ei tunnistanut niiden vastanneen tapahtumaa, jota oli seuraamassa.

Uutisilla ansaitseminen menee salaliittojen edelle.

Viimeksi muokattu:
Ehkä vähän kaukaa haettua, mutta kun on nyt lueskellut niitä Putkosen fantasioita suomalaisen vastarintaliikkeen synnyttämisestä vallankumousta tekemään, tulee eittämättä mieleen 70-luvun taistolaiset, jotka koettivat hakeutua RUK:n oppilaiksi saadakseen johtajakoulutusta tulevan vallankumouksen tarpeisiin.

Ei minusta ole kaukaa haettua. Ei ihminen muutu ajan virrassa. Samantyyliset asiat toistuvat.

Ei minusta ole kaukaa haettua. Ei ihminen muutu ajan virrassa. Samantyyliset asiat toistuvat.

Mites silloin aikoinaan puolustusvoimissa tarkasteltiin varusmiesten luotettavuutta ? Olen käsittänyt niin että aktiivinen poliittinen toiminta esim. SKP:ssä aiheutti automaattisen hylsyn johtajakoulutukseen pyrittäessä. Tätä ei tosin sanottu ääneen tuolloisen poliittisen korrektiuden takia. Mitenköhän nykyään, jos varusmieskoulutuksessa oleva fanittaa avoimesti äärioikeistoa sekä Bäckmanin ja Putkosen toimia ?

Miten toimia lainpuitteissa?

Eroaako tilanne toisaalta mitenkään siitä, kun Sirola-opiston kasvatit ja SKP:n jäsenet aikoinaan suorittivat kiltisti asepalveluksen ja pyrkien tietoisesti myös johtajakoulutukseen sillä perusteella, että jos Suomessa toteutetaan aseellinen kommunistinen vallankumous, niin mahdollisimman hyvästä sotilaskoulutuksesta on hyötyä. Näiden oli kai pakko antaa palvella normaalisti, koska Neuvostoliitto ja YYA?

Jonkinlaiseksi karnevaaliksi tuo pride tulkittiin. Sen takia se ylikessukin selvisi pälkähästä pelkällä mediakohulla. Se että varusmiespalvelusta suorittava henkilö osallistuu näkyvästi äärioikeiston marssille puolustusvoimien vormussa on yksiselitteisesti ohjesäännön vastaista. Kannattaa toki myös pitää mielessä mitkä ovat tuon Pohjoismaisen Vastarintaliikkeen julkituodut tavoitteet. Ymmärtääkseni haluavat kumota vallitsevan yhteiskuntajärjestyksen. Ja mitenkäs sotilasvalassa tähän asiaan suhtaudutaan ?

Mutta onko sotilasvalan rikkominen määrätty rikokseksi?

Mites silloin aikoinaan puolustusvoimissa tarkasteltiin varusmiesten luotettavuutta ? Olen käsittänyt niin että aktiivinen poliittinen toiminta esim. SKP:ssä aiheutti automaattisen hylsyn johtajakoulutukseen pyrittäessä. Tätä ei tosin sanottu ääneen tuolloisen poliittisen korrektiuden takia. Mitenköhän nykyään, jos varusmieskoulutuksessa oleva fanittaa avoimesti äärioikeistoa sekä Bäckmanin ja Putkosen toimia ?

En tiedä enkä ole missään asemassa päättämään asiasta. Näistä on erilaisia legendoja, mutta oikeasti en tiedä. Varmaan seulasta pääsee helpommin, jos pitää matalaa profiilia. Tässä on yksi aliupseeri, joka katsottiin luotettavaksi sellaisina aikoina, jolloin monia ei voinut.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Aarne_Saarinen

Mitenköhän tuo oikein määritellään ? Ja miten sovelletaan käytännössä ? Finlex kirjoittaa näin.

http://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/2007/20071438

40 §
Koulutuksen keskeyttäminen

Edellä 38 §:ssä tarkoitettu koulutus voidaan keskeyttää, jos varusmies:

1) on estynyt osallistumasta koulutukseen niin pitkän ajan, että koulutustavoitteet eivät toteudu;

2) ei kykene suoriutumaan suunnitellusta koulutuksesta; tai

3) on koulutuksen aikana syyllistynyt rikokseen tai muutoin käyttäytynyt tavalla, joka osoittaa sopimattomuutta 38 §:ssä tarkoitettuun tehtävään tai kyseinen sopimattomuutta koskeva tieto on tullut sotilasviranomaisen tietoon koulutukseen määräämisen jälkeen.

Kolmas kohta osuisi ehkä lähimmäksi tässä tapauksessa. Mutta en tosiaan tiedä yhtään tarkemmin.

Sikäli tilanne on erilainen, että kommareiden uhka oli todellinen. Nykynatseilla on erittäin pieni kannatus (luokkaa 100 jäsentä koko maassa) eikä mahdollisuutta mihinkään isompaan härdelliin. Näitä pidetään esillä mediassa ainakin osittain vain poliittista syistä.

Itse pitäisin ääri vihervasemmistoa kertaluokkaa suurempana uhkana yhteiskunnalle.

Missä laissa määrätään rangaistus sotilasvalan rikkomisesta?

Aivan ei missään.

Itse olen antanut sotilasvalan itsenäiselle Suomelle, en millekkään federaation hallinto-alueelle.

Foorumin mamun rakastajat ja federalistit kyllä jaksaa puolustella pyllyleikkien leikkijöitä ja rattijuoppoja. Sen sijaan jonkun osapäivänatsin tötöilystä nostetaan hirveä haloo, vaikka rike on suunnilteen samaa luokkaa, kuin kävelisi kaksi kertaa saman päivän aikana ilman hattua kasarmin pihalla.

Sikäli tilanne on erilainen, että kommareiden uhka oli todellinen. Nykynatseilla on erittäin pieni kannatus (luokkaa 100 jäsentä koko maassa) eikä mahdollisuutta mihinkään isompaan härdelliin. Näitä pidetään esillä mediassa ainakin osittain vain poliittista syistä.

Itse pitäisin ääri vihervasemmistoa kertaluokkaa suurempana uhkana yhteiskunnalle.

Natseilla voi olla 100 jäsentä, mutta niitä saadaan muutama sata vähintään lisää muista pohjoismaista ja helposti 5000 lisää Venäjältä (teeskennellen että ovat suomensukuisia Karjalasta tms) ja siinä onkin sitten Putkosen ja Bäckmanin separatistiliike pystyssä. ja tuolla porukalla jo Pohjois-Suomeen Venäjän rajalle perustaa Kansantasavallan. olen jo pitkään miettinyt, miksi dosenttimme on muuttanut Rovaniemelle kauas pääkaupungista ja kauas Moskovasta (missä sijainnee RSSI eli kaverin työnantaja). Sellainen kutina, että enteilee kansantasavallan sijaintia.

• Tykkää
Reactions: PSS
Missä laissa määrätään rangaistus sotilasvalan rikkomisesta?

Aivan ei missään.

Itse olen antanut sotilasvalan itsenäiselle Suomelle, en millekkään federaation hallinto-alueelle.

Foorumin mamun rakastajat ja federalistit kyllä jaksaa puolustella pyllyleikkien leikkijöitä ja rattijuoppoja. Sen sijaan jonkun osapäivänatsin tötöilystä nostetaan hirveä haloo, vaikka rike on suunnilteen samaa luokkaa, kuin kävelisi kaksi kertaa saman päivän aikana ilman hattua kasarmin pihalla.

En itse tunnista itseäni kuvailustasi, mutta vapaata kansalaisyhteiskuntaa on mukavampi puolustaa kuin Venäjän mallista kopioitua yksilönrajoittamista.

Miten toimia lain puitteissa?
Tai mitäs jos virkamies laittaisi sen lain hetkeksi sinne verhon taakse? Virkamies tekee päätöksen jonka tuloksena kaveri lähtee palveluksesta ja keskitytään jonkinlaiseen jälkipyykkiin - if any...
Virkamies laittaisi niinku itsensä likoon sen hyvän päätöksen puolesta ja kuten yleensä, muut virkamiehet sitten tavalla tai toisella tukevat, jos tulee ongelmia.
Suomi on täynnä tällaisia virkapäätöksiä, joita sitten tavalliset tallaajat ihmettelevät monttu auki, että mitä tapahtui.

Arvovalta peliin ja päätökset haluttuun suuntaan. Ei pitäisi olla vaikeaa, vaatii vaan pikkuriikkisen rohkeutta.

.

Back