Suomen sisäinen turvallisuus

Tämä lähtee mukaan, jos yöllä pitää lähteä tonttia kiertävää piikkilankaa, sudenkuoppia ja miinoitusta tarkistamaan. Jo pelkästään visuaalisesti hurja peli, ja sitten kun se alkaa heilumaan niin vieläkin hurjempi:

 
Vakavasti puhuen niin tämä voisi olla varteenottettava kättäpitempi yöllistä tontinkiertoa varten:
https://www.teraasekeskus.com/index.php?route=product/product&product_id=2431

ColdSteelSjamBok1-max-800.jpg
 
Vakavasti puhuen niin tämä voisi olla varteenottettava kättäpitempi yöllistä tontinkiertoa varten:

ColdSteelSjamBok1-max-800.jpg

Vakavastihan tässä on koko ajan puhuttukin, koska aihekin on niin vakava...;)

Muuta juu, minusta kättä pidemmässä pitää olla potentiaalia myös todelliseen väkivaltaan. Sen potentiaalin käyttäminen on sitten tilanteen ja harkinnan mukaista. Tilanteet tuppaavat usein olemaan herkkiä eskaloitumaan, ja silloin kättä pidemmässä pitää olla soveltuvuutta eri asteisiin väkivallan tasoihin, mukaanlukien se viimeinenkin mahdollisuus...
 
Viimeksi muokattu:
Itselläni on ikään kuin pieni pesismaila, jossa on integroitu taskulamppu. Ei vahingossa unohdu se fikkari pois kyydistä, ja toisaalta sen voi ottaa mukaan koska oli pimeää ja tämä oli eka fikkari joka osui käteen.

Vaikka ei sillä syyllä ole merkitystä, teoistaan vastaa kuitenkin, oli mukana oleva astalo laillinen tai ei...
 
Itselläni on ikään kuin pieni pesismaila, jossa on integroitu taskulamppu.
Onko se tämä?
baseball-bat-flashlight-1.jpg

Anekdootti; Olen jäsen ruotsalaisessa EDC-feissariryhmässä. Eräältä jäseneltä oli Ruotsin tulli takavarikoinut tämmöinen kun hän oli tilannut jostain ulkomailta. Tullin mukaan kielletty esine, luetaan pampuksi.
 
Pesäpallomailakin voi olla hyvä pitää eteisen kaapissa , vaikka ei ulkopelikausikaan olisi päällä tai mitään sovittuja otteluitakaan ole tiedossa.. Parashan olisi aina olla jotain ak-suvun edustaa käden ulottuvilla..
Kiväärikaliiperit läpäisevät seiniä aika hyvin mikä ei ole välttämättä positiivista TRA:ssa jos omia seinien takana.
Suosittelisin ennemmin puoliautomaatti haulikkoa. Helpompi myös opettaa muille ja luvan saaminen helpompaa.
Tai jos halua panostaa pelotteeseen niin G3 klooni pistimellä. :D
Se on pimeässä ihan helvetin paha ääni kun Win. 308:lle tehty vastamassalukko päästetään eteen.
 
Hmm...juoksee ulos keskellä yötä ilman mitään kättä pitempää kun on vieraita pihassa. En minä ainakaan menisi.

Kaikki tuossa hommassa kusi.
Virheellinen tilannearvio, virheellinen varustus ja pakoreittikin lukossa.


Itse käyn ulkotarkastuksilla yleensä pelkän magliten kanssa.

Onhan niitäkin jotka lähtee väärän tilannearvion jälkeen pihalle vaikka tuliaseen kanssa. Eräskin älypää meni haulikon kanssa vastaan kun "ilmiselvä kriminaali" tuli suoraan pihaan. Ei tv-lupatarkastaja kauheasti digannut. Ei myöskään paikalle tulleet poliisit.

Taskulampusta aika harva kuumottuu tai mieltänsä pahoittaa. Naapurin lapsetkaan ei sitten juttele kylillä, että joku setä jahtaa taistelukirves kädessä lapsia.

Oikeudessakin se lamppu on helpompi selittää ja ruhjeet on vielä kohtuullista hätävarjelua. Sen sijaan kun vetelet katiskavarasta orjapiiskalla tai jollain kyrvänkatkojakirveellä, niin asenne on aika helposti se, että pieneen pahaan on vastattu kohtuuttomuudella.
 
Viimeksi muokattu:
Kerronpa omakohtaisen kokemuksen. Aikaa tästä on kymmenkunta vuotta.

Tuohon aikaan rouva oli töissä naapuripitäjän pubissa, arki-illat tietenkin yksin. Minä taas olin päivät töissä ja illat lasten (1 ja 3 -vuotiaat) kanssa kotona. Eräänä iltana vaimo sitten soitti, että pubissa oli ollut pientä hässäkkää. Pari uppo-outoa kriminaalia oli tullut kaljalle ja hetikohta alkaneet haastaa riitaa kanta-asiakkaiden kanssa. Järkkäriähän ei ovella arkisin ollut, mutta yksi vapaalla ollut oli sattunut olemaan paikalla ja sai äijät väännettyä vaimon kanssa ulos. Ukot toki yrittivät tunkea sisään vielä uudestaan, mutta ovi pantiin lukkoon ja äijät jäivät ulkopuolelle. Siitä sitten häipyivät. Paikalla ollut järkkäri oli sankareista jo kuullutkin: Äskettäin linnasta päässeitä, toisella tappo, toisella pahoinpitelyjä, huumejuttuja molemmilla. Porttikielto kaupungin kaikkiin paikkoihin ja nyt kokeiltiin sitten ympäri maakuntaa. Koska ukot näyttivät jääneen kylälle pillurallin ajoon, kutsuttiin poliisit paikalle. Veijarit kuitenkin häipyivät paikalta juuri siksi hetkeksi, kun poliisi kävivät lenkin kylällä.

Vähän ennnen sulkemisaikaa vaimo soitti sitten uudestaan. Asiakkaat, poliisit ja järkkäri olivat häipyneet, vaimo yksin pubissa ja konnat pubin etuoven edessä parkissa koslassaan. Tupakit vaan hehkuivat pimeässä.

Ehdotin vaimolle että herätän naapurissa asuvan tätini lapsen vahdikisi ja tulen hakemaan hänet kotiin. Ehdotin myös työnantajalle ( joka oli luvannut tuollaisessa tilanteessa auttaa), järkkärille tai poliisille soittamista, mutta vaimo sanoi pärjäävänsä kyllä. Hänen autonsa oli parkissa takapihalla taka-oven vieressä, joten hän päätti työt lopeteltuaan luikahtaa taka-ovesta autoonsa ja panna ovet lukkoon sekä ajaa kotiinsa. Varmuuden vuoksi hän halusi puhua minun kanssani puhelimessa koko operaation ajan, mikä ehkä nostaisi hyökkäyskynnystä ja minä saisin nopeasti apua hälytettyä mikäli tarvetta olisi. Näin tehtiin. Vaimo pääsi onnellisesti autoonsa turvaan ja suuntasi valtatielle kotia kohti, edelleen siis puhelimessa minun kanssani. "Joo, ne lähti perään... ne lähti seuraamaan mua." Jatkoin puhelimessa, laitoin taloon ja ulos kaikki valot päälle, hain asekaapista kulmaraudan ja lippaaseen kymmenkunta patruunaa. Laitoin mutkan housunkauluksen alle selkäpuolelle ja menin ulos terassille odottamaan. Ajattelin että mikäli konnat uskaltavat ajaa pihaan asti, näytän aseella u-käännöksen merkkiä ja mikäli äijät jäävät paikalle haahuilemaan, menen vaimon kanssa taloon lukkojen taakse ja soitan poliisit.

Kaksi autoa tuli valtatietä pitkin, vaimo edellä, laittoi vilkun, hidasti. Toinenkin alkoi hidastaa. "Ne menee suoraan. Eivät kääntyneet meille." sanoi vaimo puhelimeen. Vaimo ajoi pihaan, odotettiin hetki. Ei tullut yövieraita. Mitenkähän, jos iltavuorossa olisi ollut joku yksin asuva...?

On muuten ainoa kerta kun olen nukkunut (tai enimmäkseen valvonut) lipastettu pistooli tyynyn alla. Vaimolle en mutkaa näyttänyt missään vaiheessa, enkä viitsinyt myöhemminkään mainostaa.
 
Ehdollista... Miten halveksittavaa. Täysin puolustuskyvytön kuolemansairas lapsi.

Syyttäjä: Kuoleva kolmevuotias kärsi kuukausia avuttomana kovista kivuista hoitajan vietyä lääkkeet huumeeksi - vaatii ehdollista

Saattohoidossa ollut kolmivuotias kärsi kuukausia kivuista. Hoitaja ei antanut pojalle tämän kipuun tarvitsemaa morfiinia, vaan vaihtoi tilalle vettä. Unilääkkeet hoitaja vaihtoi allergiatabletteihin.

Syyttäjä vaatii naiselle pojan törkeästä pahoinpitelystä, varkaudesta, liikenneturvallisuuden vaarantamisesta, rattijuopumuksesta ja huumausaineen käyttörikoksesta vähintään 1 vuoden ja 8 kuukauden ehdollista vankeusrangaistusta ja 70 tuntia yhdyskuntapalvelua.

Kurvisen mukaan rikos on tehty erityisen julmalla tavalla, sillä terveydenhoidon ammattilaisena hoitaja on ollut hoitovastuussa pitkän ajan aiheuttaen tarpeetonta kipua ja kärsimystä.

http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201711102200524774_u0.shtml
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top