Suomen sisäinen turvallisuus

Tietysti. Mutta merkit ja kokemukset kaikkialla, ihan kaikkialla, viittaavat vahvasti siihen, että viranomaisten, median ja kantaväestön edessä puhutaan hymyillen rauhasta ja rakkaudesta, ja sitten suljettujen moskeijanovien takana saarnataan vääräuskoisten kaulan katkomista. Siksi tällaiset yhteiset kahvitteluhetket ovat aivan naurettavia.

Vaahtosammuttimen kokoiset mamut juttelee bussissa, että "suomalaiset on tarkoitettu meidän palvelijoiksi". Vähän epäilen, että noi opit on saatu jostain muualta kuin musiikkileikkikoulusta tai aapisen sivuilta?
 
Oliko nämä kristittyjä raboja, ja mainitsit joskus kaupasta ehkä Haifassa?

ps. miten muuten menee bro, oletko vielä Romaniassa?

On Netanyassa. Ja oon Bulgariassa. :) Vierivä kivi ei sammaloidu ;)

Ja vissiin ovat kristittyjä.
 
Tietysti. Mutta merkit ja kokemukset kaikkialla, ihan kaikkialla, viittaavat vahvasti siihen, että viranomaisten, median ja kantaväestön edessä puhutaan hymyillen rauhasta ja rakkaudesta, ja sitten suljettujen moskeijanovien takana saarnataan vääräuskoisten kaulan katkomista. Siksi tällaiset yhteiset kahvitteluhetket ovat aivan naurettavia.

Olen kanssasi samaa mieltä siitä ongelmasta mutta sen valvominen edellyttäisi jonkinlaista soluttautumista. Joka tapauksessa poliisi ei voi täysin sulkea muslimiyhteisöjä ulkopuolelle,vaikka se teatterilta ulkopuolisen silmään näyttäisikin.
 
Vaahtosammuttimen kokoiset mamut juttelee bussissa, että "suomalaiset on tarkoitettu meidän palvelijoiksi". Vähän epäilen, että noi opit on saatu jostain muualta kuin musiikkileikkikoulusta tai aapisen sivuilta?
Niillä on vain paremmat opettajat ja aapiset? Kuulostaa vähän haastavalta heidänkin sopeuttaminen kunnollisiksi veronmaksajiksi..
 
Onko joku media muuten jo uutisoinut puhoksen rasistiratsian tuloksia? Ei ainakaan omiin silmiini ole osunut uutisia sieltä.
 
Taksiliitto saa kohta huutia...

Kumous taksin ratissa
Arabiankielisen ajo-opetuksen määrä kasvaa, kun suurta joukkoa maahanmuuttajia havitellaan taksinkuljettajiksi.
KOTIMAA 02.02.2018 06:00
TUULA MALIN

Taksinkuljettajat vastustivat uudistusta näyttävästi Helsingissä 31.3.2017. © EMMI KORHONEN / LK

TAKSIEN ajolupien ja hintojen sääntelystä luopuminen myllää alan markkinat.
Autokoulut panostavat vahvasti vieraskieliseen ajo-opetukseen.
Opetusta tarjotaan englanniksi ja venäjäksi jo useiden kaupunkien autokouluissa. Arabiankielistä opetusta on tarjolla autokouluissa Turussa, Helsingissä, Vaasassa ja Tampereella. Koulujen mukaan arabiankielisen opetuksen näkymät ovat erinomaiset.
”Kysyntä kasvaa vauhdilla. Moni haluaa ajokortin jo ennen kuin oppii suomen kielen. Lähtömaassa hankittu ajokorttihan ei kelpaa Suomessa, täällä pitää hankkia uusi ajolupa”, kertoo yrittäjä Markku KoivistoinenCityTraffic -autokoulusta Tampereelta.

IRAKILAISSYNTYINEN Muhis Shemari on ollut CityTrafficin palkkalistoilla viime syksystä. 22-vuotias mies suorittaa liikenneopettajan tutkintoa. Opintoihin kuuluu arabiankielisten autokoululaisten opettaminen.
”Ryhmääni kuuluu kahdeksan kuljettajatutkintolaista, ensimmäiset suorittavat kirjallisen kokeen ja ajokokeen lähiaikoina. Kokeet suoritetaan tulkin avustuksella”, Shemari sanoo.
”Tämä on upea kädenojennus maahanmuuttajille. Arabiankieliset kuljettajat voivat hankkia ajokortin heti Suomeen tultuaan ja pääsevät nopeasti töihin.”

AUTOKOULUT pyrkivät vastaamaan kuljetusalan muuttuviin tarpeisiin myös edullisilla ryhmäkursseilla. Ryhmäopetus puolittaa ajokortin hankintahinnan. Henkilöautokortti maksaa normaalisti parisen tuhatta euroa, ryhmässä hinta laskee tuhanteen euroon tai alle.
”Ryhmäopetus tuo ajokortin entistä useampien ulottuville. Edullisemman ryhmäopetuksen ansiosta nuoret ja työttömät voivat hankkia kortin ja edistää sitä kautta työllistymistään”, sanoo Suomen Autokoululiiton puheenjohtaja Jarmo Jokilampi.
Jokilammen mukaan ryhmäopetuksessa ajokortti suoritetaan teoriaopintojen osalta pääosin itsenäisesti verkkomateriaalin avulla.
Ajo-opetus järjestetään pienryhmissä siten, että kukin ryhmän jäsen toimii vuorollaan kuljettajana muun ryhmän istuessa takapenkillä.
”Ryhmäajossa voidaan harjoitella sosiaalisen paineen sietämistä ajotilanteessa.”
Takana istuvat voivat esimerkiksi esittää humalaista ja häiritä tietoisesti kuljettajaa.
Harkintaa on hyvä kehittää, koska tuollaisessa tilanteessa se helposti pettää. Sosiaalisen paineen alla kuljettaja voi tehdä usein virhearvioita.

TAKSINKULJETTAJANA toimiminen edellyttää ajokortin lisäksi erillistä taksikorttia.
Taksiyritysten omistamat aluetaksit houkuttelevat alalle uutta väkeä messu- ja jäähalleissa järjestettävillä joukkorekrytoinneilla.
Taksikurssin kesto vaihtelee päivästä neljään päivään. Trafin suositusten mukaan kurssilla tulisi antaa opetusta 30 tuntia. Käytännössä sisältö ja tuntimäärät voivat joustaa kuljettajatarpeen mukaan.

TAKSILIITON mukaan heinäkuun alussa voimaan astuva taksilaki mullistaa alan täydellisesti. Lupien ja hintojen sääntelystä luopuminen on tuonut mukanaan pelkoa.
”Meneillään on vallankumous, joka kiristää tunnelmia. Lupa- ja hintasääntelyn poistaminen sekä yrittäjien verotuksen kiristämissuunnitelmat ovat isoja asioita, ja ne ovat johtaneet paikka paikoin vanhojen toimijoiden joukkopakoon”, toteaa Taksiliiton toimitusjohtaja Timo Koskinen.
Koskisen mukaan liiton suurin huoli liittyy epämääräisen yrittämisen kuten hinnoilla kikkailun ja halpatyövoiman käytön lisääntymiseen.
Koskinen muistuttaa, ettei halpatyömarkkinoiden muodostuminen ole yksin taksialan ongelma.
”Tämä on laaja sosiaalipoliittinen kysymys. Työtä tekevien köyhien määrällinen lisääntyminen ei ole yksin taksialan ongelma. Monilla muillakin aloilla ollaan jo tilanteessa, jossa työtä tekevän väen tulonmuodostuksesta osa syntyy työnantajien maksamasta palkkatulosta ja palkkioista, osa tulee yhteiskunnalta erilaisten tukien muodossa.”
Toimitusjohtaja korostaa, että suomalaisen taksin luotettavuus on arvo, jota kaikkien alan toimijoiden on syytä vaalia jatkossakin.
”Murheellista, mikäli turistikohteista tutut käytännöt tulevat Suomeen. Minkä asiakas hinnassa voittaa, ei saisi palvelussa kadota. Suomessa on totuttu siihen, että hinnat pitävät ja taksiin on voinut laittaa pelotta vaikka lapsensa ilman saattajaa”, kiteyttää Taksiliiton toimitusjohtaja.

Osa Bernerin liikennekaarta
Taksiliikennelaki astuu voimaan 1.7.2018. Uusi laki ei rajoita taksilupien määrää. Kyytejä voi tarjota kuka tahansa, millä menopelillä hyvänsä. Hinta on yrittäjän vapaasti määriteltävissä. Asemapaikoista ja päivystysvelvoitteesta luovutaan.
Sääntelyn purkava taksilaki on osa hallituksen liikennekaarihanketta. Kyseessä on liikennemarkkinoita sääntelevän lainsäädännön kokonaisuudistus. Liikennekaaresta on vastannut käytännössä liikenneministeri Anne Berner (kesk).
Taksiala on työllistänyt Suomessa noin 9 000 yrittäjää ja noin 5 000 päätoimista kuljettajaa sekä huomattavan määrän satunnaisesti kuljettajana toimivia keikkatyöläisiä.
”Suomessa on totuttu siihen, että taksiin on voinut laittaa pelotta vaikka lapsensa.”​
https://suomenkuvalehti.fi/jutut/ko...-opetusta-ryhmissa/?shared=1005839-8610ef7e-1
 
Luotettava raportti Puhoksen ratsiasta...

Siis poliisi jättää kengät ja koirat eteiseen...

UPDATE: Police were told that they cannot enter the mosque at the Puhos shopping center with a dog and shoes
Posted by Migrant Tales
Migrant Tales visited Sunday the Puhos shopping center of Eastern Helsinki and asked people, and business establishments after the police, National Border Guards, Regional Administrative Agencies (AVI), Customs, Rescue Department, and the City of Helsinki health inspectors carried out spot checks the previous day.
The spot checks didn’t involve all business establishments at the Puhos shopping center but some.
A Somali called Appa, alleges and was surprised that the police with dogs tried to go the mosque.

The police carrying out spot checks in a coffee shop next to the mosque.
“There were about 15 police and three dogs and we said they could not go to the mosque with dogs and shoes,” said Appa. “The police were disrespectful. I asked one policeman what he’s doing and he responded that ‘this is our country and can ask for your identification.'”
Appa said that everyone who came or went to the mosque was registered by the police.


The Puhos shopping center located in Eastern Helsinki. Photo: Muhammed Shire.
“Some, who didn’t have any identification were taken away by the police,” Appa continued.
Another Somali, who called himself “No Name,” said that the spot checks on Saturday, which took place between 3 and 9 pm at the mosque, were meant “to make us feel inferior and that we are second-class citizens.”
At another store, the Somali owner didn’t want to talk about the spot checks and asked us to leave. Another one, we spoke to said that “it’s normal,” suggesting that black people get regularly stopped in Finland by the police.
One manager of a large ethnic store blamed the spot checks on “too many foreigners.” She admitted that such spot checks aren’t good because they scare away customers.
At a Kurdish restaurant, a worker admitted that the police acted with disrespect. They asked the customers who were at the restaurant for their identification.
“The police was disrespectful,” the employee, who is a Finnish citizen, said. “The customers were all surprised and they asked us what’s happening.”
Some people we approached did not want to talk to us even if we told them that we’re doing a story for Migrant Tales. We concluded that they may fear reprisals from the authorities if they did.
A baker who got spot checked said that everything went well and that these types of spot checks “were normal.”
http://www.migranttales.net/update-...e-puhos-shopping-center-with-a-dog-and-shoes/
 
Luotettava raportti Puhoksen ratsiasta...

Siis poliisi jättää kengät ja koirat eteiseen...


http://www.migranttales.net/update-...e-puhos-shopping-center-with-a-dog-and-shoes/
Mahtavatko joutua tekemään kotietsinnöissä samoin. Entäs kristityissä kirkoissa? Joskus oli tapana jättää tappovälineet porstuaan. Kaipa nykyäänkin.

Tuo juuri on vikana ja tuo juuri syö viranomaisten uskottavuutta niin naapurissa kuin suomessakin. Hymistellään vain ja paetaan rasisti viitan alle.
 
Back
Top