OXPAHA
Kenraali
Eniten poliisin ja kaikkien muidenkin viranomaisten luottamusta rapauttaa se että siinä missä autoilijan, rakentajan, veronmaksajan, yrittäjän yms lainkuuliaisen kansalaisen toimintaa valvotaan yhä tiukemmin ja usein automaation avulla, ilmiselvät rikolliset saavat mellastaa täysin rentoutuneesti. Tarkoitan tietysti paperittomia, romanikerjäläisiä ja vastaavia. Nämä ovat virkakoneiston erityisessä suojeluksessa. Edes pahaa mieltään näistä ei saa ilmaista liian kärjistetysti, muuten altistaa itsensä rikosepäilyksille ja jopa lastensuojelutoimenpiteille.
Luotan poliisiin tai muuhun viranomaiseen vain jos itse kutsun sen paikalle. Heti jos olen itse toimenpiteen kohteena, luottamus on nolla. Silloin on parempi häipyä paikalta ja kiistää kaikki. Myös ja varsinkin väkivaltatapauksissa. Näin neuvon kaikkia muitakin. Ei ole onneksi sattunut kohdalle. Jos ei onnistu poistuminen, kannattaa olla itse se joka kutsuu poliisin ja tekee ensimmäisenä rikosilmoituksen.
Luotan poliisiin tai muuhun viranomaiseen vain jos itse kutsun sen paikalle. Heti jos olen itse toimenpiteen kohteena, luottamus on nolla. Silloin on parempi häipyä paikalta ja kiistää kaikki. Myös ja varsinkin väkivaltatapauksissa. Näin neuvon kaikkia muitakin. Ei ole onneksi sattunut kohdalle. Jos ei onnistu poistuminen, kannattaa olla itse se joka kutsuu poliisin ja tekee ensimmäisenä rikosilmoituksen.