Ihailtavan itsekeskeinen ja apaattinen asenne
No, tulipahan ainakin diagnoosi palautteena.
Mutta edelleenkin minun kokemukseni on se, että olen saanut poliisilta aina ansioni mukaan.
Miten minun pitäisi nyt reagoida, jos maailman turuilla on huonoa poliisitointa tai politiikka ajaa kenties ohi tolkullisen toimintaohjeen?
Kyllä meillä päin tiedetään mitä pitää tehdä, jos joku porukka yltyy ja villiytyy liian maalittavaan katumenoon. Kummasti on tähän saakka joka porukalle löytynyt suitset suuhun ja päitset päähän....ja aivan totta, lopulta poliisi ja oikeuslaitos ne ovat hommanneet. Jos paikallisilla on ollut tutqinnan kanssa tusqaa on yhteys krp:iin tuottanut tulosta.
Kerron yhden esimerkin menemättä yksityiskohtiin. Pitäjien alueella vaikutti liiga, joka tehtaili kaikenlaista ja toimintoja suojatakseen turvautui räikeään ihmisten pelotteluun. No, ei sitä paikalliset poliisit saaneet kuriin. Lopulta ystäväni mt otti yhteyttä maakunnan kansanedustajaan ja kertoi mikä on meno. Puoli vuotta siitä ja liiga oli historiaa ja päätekijät istuivat valtion kurssikeskuksissa ja pähkäilivät miten säilyttää mökkinsä ym. vahingonkorvausten tullessa maksuun....
Jossain kohtaa pitää ihmisten päässä aina syttyä lamppu ja alkaa tehdä jotain. Uhriutuminen on toki fantsua ja aina voi itkeä, että noku ei voi ku joutuu ite kuseen....eikä joudu, kun asia on oikea ja toimii säällisesti. En kannata mitään siviilitoimia, kyllä virka-apparaatti toimii, mutta joskus se vaatii kansalaisilta lujaa potkua sammahtaneen virka-orgaanin istumisesta karaistuneeseen takalistoon.
Kai te nyt näette mihin suuntaan yhteiskunta kehittyy? Ei tässä auta selälleen käpertyä ja ryhtyä pitämään pelkkää sopertavaa naukuitkua. Ihmisten on töräköidyttävä ja ryhdyttävä olemaan aktiivisempia ja uskaltaa antaa lapikkaalla kulloiseenkin persieen lujia töyssyjä, noin kuvaannollisesti.
Lampaat luotiin kerittäviksi, näin se vaan on, kun katsoo maailman edelleenmenoa.
Korostan, että en kannata mitään omankädenoikeutta vaan sitä, että opimme vaatimaan politiikalta ja virkakoneelta asiallista toimintaa, siitä se suttaantuu. Ei ne lapatossut aina herää, jos kukaan ei herätä.
Luuletteko, että ton iivanan kanssa tullaan pärjäämään pelkällä itkemisellä ja käpertymisellä? Ei tasan tulla ja olen odottanut tippa napon päässä milloin joku kärkipoliitikoista sen uskaltaa ja tohtii ääneen lausua. Ja nämä asiat ovat samaa sukua keskenään.
Akateeminen -tiedostaminen- on jees, mutta aina tarvitaan rukkasia.