Suomi hybridivaikuttamisen kohteena

Kovinkaan suuresti en Hesariin luota, tässäkään asiassa.

Perussääntö tuntuu olevan, että Venäjän operaatiot lähialueilla nostavat Nato-jäsenyyden kannatusta, Yhdysvaltojen operaatiot maailmalla vähentävät sitä.

Miksi media tekee otsikoita malliin että "Yhdysvallat uhittelee" kuten Iltalehti?
Miksi koko ajan Trump?

Siksi.
 
Viimeksi muokattu:
Minun mielestäni tämä vuosi on nähty vyörytystä USA:n suuntaan. Toki sielläkin syynsä mutta
se löi täällä yli jo aikoja sitten.
 
Minun mielestäni tämä vuosi on nähty vyörytystä USA:n suuntaan. Toki sielläkin syynsä mutta
se löi täällä yli jo aikoja sitten.

Nähdäkseni johtuu siitä, että hallituksessa ei ole SDP:tä, vasureita tai vihreitä. Sitä en tiedä miksi tuo vyörytys ei alkanut aikaisemmin, mutta olisiko hallituksella ollut muuta tekemistä ja nämä asiat vievät valtiolta oman aikansa muutenkin ennen kuin ne alkavat näkyä kansalaiselle.
 
Miten näin surkea tulos voi olla mahdollinen kaiken pro-NATO mediavyörytyksen jälkeen?
80-90 prosenttia ihmisistä on lähtökohtaisesti tyhmiä. Kuinka moni on perehtynyt syvällisemmin Natoon. Perustuuko valtaosan mielipiteet ja näkemykset tunnepitoisiin juttuihin, näin uskallan väittää.

e. Oma näkemykseni perustuu henkilökohtaiseen kokemukseen. Aiemmin olin Natoa vastaan, mutta kun tutustuin aiheeseen pidemmän aikaa ja sain laajemman kuvan, niin tämä aiempi negatiivinen kokemus alkoi pikkuhiljaa muuttua myönteisempään suuntaan.
 
80-90 prosenttia ihmisistä on lähtökohtaisesti tyhmiä. Kuinka moni on perehtynyt syvällisemmin Natoon. Perustuuko valtaosan mielipiteet ja näkemykset tunnepitoisiin juttuihin, näin uskallan väittää.

e. Oma näkemykseni perustuu henkilökohtaiseen kokemukseen. Aiemmin olin Natoa vastaan, mutta kun tutustuin aiheeseen pidemmän aikaa ja sain laajemman kuvan, niin tämä aiempi negatiivinen kokemus alkoi pikkuhiljaa muuttua myönteisempään suuntaan.

Tässähän on se paradoksi: "Suurin osa ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä". Mikä kuulostaa erikoiselta, mutta voi olla myös tilastotieteellisesti mahdollista. ;)

Edit:

Esimerkkinä...3/4 porukasta on ÄO 85 ja 1/4 ÄO 135. Mikä tuee keskiarvoksi? ;) Jos laskin oikein, niin 86.4.
 
Viimeksi muokattu:
80-90 prosenttia ihmisistä on lähtökohtaisesti tyhmiä.

Aliarvioit.

Vähintään 98% ihmisistä on tyhmiä.

Sen lisäksi vähintään 30% ihmisistä on typeriä.

Noilla kahdella kategorialla on luonnollisesti todella mittava muttei täydellinen päällekkäisyys.

Älykkäimmässä kymmenessä prosentissa on aivan olemattoman vähän niitä jotka eivät ole typeriä. Ja kukaan ei jaksa kuunnella heitä - etenkään kun he ovat niin voimakkaasti eri mieltä kuin tyhmällistö ja typeryksistö.


(Lisäys: Koska tämän tyyppisten asioiden yhteydessä joku koittaa aina todistaa typeryysväittämän omakohtaisesti todeksi "päättelemällä" että kyse on vain siitä, että joku kiillottaa omaa kilpeään asettumalla muiden yläpuolelle, niin totean kuuluvani typerysten armoitettuun klaaniin ja että typeryydestäni on myös paljon näyttöä. Lisäksi kuulun monella alalla myös tyhmien kuolaavaan komppaniaan ja siitäkin on paljon näyttöä.)
 
Viimeksi muokattu:
"Suurin osa ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä"...

Esimerkkinä...3/4 porukasta on ÄO 85 ja 1/4 ÄO 135. Mikä tuee keskiarvoksi? ;) Jos laskin oikein, niin 86.4.

Kokeilepa noita numeroita uudestaan ihan hitaasti ja rauhallisesti ja koita että tuleeko hidastetusta uusinnasta sama tulos.
 
Tässähän on se paradoksi: "Suurin osa ihmisistä on keskimääräistä tyhmempiä". Mikä kuulostaa erikoiselta, mutta voi olla myös tilastotieteellisesti mahdollista. ;)

Edit:

Esimerkkinä...3/4 porukasta on ÄO 85 ja 1/4 ÄO 135. Mikä tuee keskiarvoksi? ;) Jos laskin oikein, niin 86.4.
:):):):):):)
Ethän nyt @Sardaukar vedä hernettä, mutta tää on aivan loistava !! Tää on aivan konferenssiesitelmä-kamaa, briljantti, moniulotteinen, yleiskäyttöinen, aivan helvetin hyvä tunnelmanlaukaisija sopivassa patsastelu&tärkeilytilaisuudessa. Rojalteja pitäisi kyllä maksaa.

( miten sä tuohon tulokseen tulit? )
 
Kerro 85 kolmella. Lisää tuloon 135. Jaa saamasi summa neljällä. Vertaa näin saamaasi osamäärää omaan lukuusi.

Otetaan 1000 ihmistä. 750 on ÄO 85, 250 ÄO 135. Laskeppa tuolla.

750x85+250x135 jaettuna 1000:lla.
 
mä sain yli 97 miljoonaa. Samoin tämän gintonicin kanssa on yllättäviä kalibrointiongelmia, ensin vaikutti vetiseltä, korjaussarjan jälkeen plkkää beefeeteriä, sitten lisää tonicia, lähestyi wappunormia - muistin sekoittaa - ja takaisin alkuun. mä vaihdan nyt punaviiniin.
 
Tuohon keskiarvokeskusteluun on pakko tuoda oma opiskeluaikojen vastaväite keskituloista:

" Jos naapurini tienaa 45 tonnia vuodessa, ja minä 15, niin keskiarvolla olemme kummatkin 30t vuodessa ansaitsevia. Miksi siis minun jääkaappini on tyhjä?"

:D
 
Back
Top