Bushmaster
Greatest Leader
Niinpä. Itse asiassa paljon parjatut suomalaisethan ovat erittäin kiltisti päättäjien takataskussa. Kun kaikki kuuluttavat ettei NATO ole nyt ajankohtainen, niin sitä ei kannateta. Samalla ollaan valmiita menemään, jos päättäjät ovat sitä mieltä.
Miksi siis eräätkin "jätetään tämä asia päättäjiemme ja virkakoneistomme hoidettavaksi" -henkiset ihmiset soimaavat tätä kansaa siitä, että se on väärää mieltä? Eikö itse asiassa suomalainen ole tässä niin kuuliainen esivallalle kuin suinkin? Mikään puolue ei ole nähdäkseni tosissaan heittäytynyt ajamaan NATO-asiaa missään vaiheessa. Eli tämä asia on todellakin jätetty päättäjiemme harteille. Se on sitten itse kenenkin oma asia, onko se hyvä vai huono juttu.
Itse veikkaan, että NATOon mennään de factona joskus 5-10 vuoden kuluttua Venäjän ollessa ruvella, käsikynkkää Madde-maan kanssa ja nimenomaan kyökin oven kautta. Eli ensin joku satuliitto kehiin itse "Suuren Saatanan" kanssa tai jokin vastaava aivan erityislaatuinen viritys. Moni sanoo tähän, että "ei ole mitään muuta kuin NATO" mutta tämä ei vastaa sen maan ajattelutapaa joka se koko NATOn idea on, sille on monta muutakin asiaa kuin NATO. Samoin moni sanoo, että "patologinen USA-vastaisuus" on niin kova, että nimenomaan se on NATO-vastustuksen takana. Itse en usko tähänkään - ihanko oikeasti joku 60% suomalaisista (naisista vielä isompi osuus) vihaa patologisesti USA:ta niin ettei tahdo amerikkalais-sarjaa striimaava iPad pysyä kourassa? Ei pitäne ainakaan enää paikkaansa. NATOsta on tullut, ja siitä on tehty, aivan määräänsä isompi asia joka on jo irtautunut siihen liittyvästä todellisuudesta. "NATO-keskustelun" seuraaminen on kuin jotain ikiliikkujaa seuraisi, kaikkine typeryyksineen. Siksi en edes oikein jaksa enää innostua siitä, "NATO-keskustelun" perusteella emme liittyisi vielä 50 vuoden päästäkään. Kyllä se jotain kiertotietä tulee jos on tullakseen.
Voin olla väärässä, mutta muistakaa tämä viesti jos satuliitto toteutuu. Sitten voin leveillä sokean kukon löytämällä jyväsellä.
Euroon silloisilla demari, kokoomus, keskusta, vasemmisto jne päättäjillä oli "munaa" Suomi viedä, mutta nyt vingutaan NATO:sta kansanäänestystä?
Miksi eivät silloin antaneet kansan päättää? Oliko silloin pelko persiissä että tulee "väärä päätös" mutta nyt kun on NATO:sta kysymys niin ovat sitä mieltä, että nyt kansa on viisas ja osaa päättää "oikein" eikä kannata liittymistä NATO:on...?
Mitä tärkeämpi asia, sen hölmömmät päättäjät
30.5.2016 08:29 pasi majuri
Suomessa vallitseva Nato-keskustelu on saavuttanut uuden vaiheen. Nyt puhutaan kansanäänestyksen tarpeellisuudesta. Onneksi olkoon poliitikot! Olette näyttäneet, mihin politiikka viime kädessä perustuu: Mitä tärkeämpi asia, sen hölmömmät päättäjät vaaditaan.
En enää ihmettele, että Suomi kyntää suossa ja Putin porukoineen naureskelee rajan takana. Muistakaa, että historia tulee tarkastelemaan toimianne Suomen suojaamiseksi.
Jouni Snellman30.5.2016 10:02
"Orpo nosti ylös samanaikaisesti sekä vihreän että punaisen kortin." Onko tämä sitä "tavallisen suomalaisen arkea?"
http://www.kaleva.fi/uutiset/kotimaa/orpo-pelasi-k...
pasi majuri30.5.2016 11:23
Vuonna 2014 julkaistiin TNS-Gallupin tutkimus, jossa 53 % kansasta hyväksyisi Nato-jäsenyyden, jos valtiojohto sitä suosittelisi. Voidaan siis kysyä, miksi valtiojohto ei suosittele jäsenyyttä, jos kerran jo ennakkoon on tiedossa, että kansa hyväksyy ratkaisun. Tämän jälkeen Putin on vain lisännyt kierroksia ja Ruotsin kansa jo kääntynyt jäsenyyden kannalle. Suomessa poliitikot eivät uskalla ottaa vastuuta ja he inisevät presidenttiä myöten kansan neuvoa, ikään kuin kansa jotain tietäisi ulkoturvallisuusasioista. Erikoista touhua...
http://www.verkkouutiset.fi/kotimaa/nato%20gallupp...
Viimeksi muokattu: