Äänestin ketjun kyselyssä NATOon liittymisen puolesta. Kuitenkin olen oikeasti kahden vaiheilla, ja minulla on asian suhteen pari varausta.
Ensimmäinen varaus on henkinen ihottuma, jota nato-myönteiset äänet julkisuudessa ja tässäkin ketjussa aiheuttavat. Se, että jatkuvasti kerrotaan nato-vastaisten olevan idiootteja, ei ole paras argumentti empivän pääni kääntämiseksi NATOn kannalle. En haluaisi kuulua samaan joukkoon sen NATO-kiimaisen ja itseään niin fiksuina pitävien apinoiden kanssa, jotka eivät kykene hyväksymään, että muilla ihmisillä saattaa olla ihan perustellusti eri kanta kuin itsellä, eivätkä he silti lähtökohtaisesti ole tyhmiä. Tämän varauksen kykenen toki ylittämään, kun varsinaiset asiat painavat minut niukasti liittymisen puolelle.
Toinen, edellistä vaikeammin ylitettävä varaus on syvä epäluottamus kokoomus-puolueeseen. Aina puhutaan, että Suomi oli viisas kun säilytti vahvan puolustuksen, samalla kun haihattelijat kuvittelivat Venäjän liittyneen läntisten demokratioiden riveihin ja edessä olevan vain syvää rauhaa. Todellisuudessa Suomi oli pitkään viisas, kunnes Stubb-kokoomus pääsi valtaan. Nimittäin Suomen puolustusta kyllä lähdettiin murentamaan ja alas ajamaan Kokoomuksen johdolla, mutta Krimi tapahtui ennen kuin alasajo ehti päästä kunnolla vauhtiin. Kokoomuksen johdolla Suomen puolustuksen hankintamenoista leikattiin kolmannes vuonna 2014. Myöskin puolueen puheenjohtaja Stubb perusteli jatkuvasti NATOon liittymistä sillä, että siten voisimme säästää vielä paljon enemmän omasta puolustuksesta.
En luota tuohon puolueeseen, enää koskaan. He myyvät vaikka äitinsä. Ja ovat valmiit yksityistämään isoäitinsä, puolustusvoimat ja Suomen. Kokoomus puolueena, ja kokoomustataustainen presidenttimme eivät ole sen enempää irtisanoutuneet silloisen puheenjohtajan linjoista, eivätkä ole harjoittaneet aktiivista katumista liittyen pyrkimyksiinsä alasajaa oman puolustuksemme.
Monet muut syyt puoltavat NATOon liittymistä, ja kuten sanoin, äänestin tässä puolesta. Pelkään kuitenkin NATO-jäsenyyden antavan kokoomukselle tekosyyn oman puolustuksemme heikentämiseen.
Olen perussuomalaiset-puolueen jäsen, kannatan (niukasti) NATO-jäsenyyttä, ja kannatan vahvaa satsausta omaan puolustukseen, oltiin jäseniä tai ei.