Liittokansleri Scholzin ja presidentti Putinin tiedotustilaisuudessa oli myös jotain Suomen kannalta erittäin relevanttia. Scholzin mukaan Naton itälaajentumista tuskin tapahtuu niin kauan kuin hän ja Putin ovat viroissaan. Ja Scholzin mukaan tästä voisi löytyä yhteisymmärrys.
Yllä snipsu, jossa Saksan Johtaja määrittää asioita. Luonnollisesti Suomi potkii aisoille ja rynnäköi ilmoittamaan liittoutumishakemuksistaan. Tämä case on ollut juuri niinkuin olen tällä saitilla sitä hahmotellut. Nimenomaan Saksa ON SE. Toki forumin asiantuntijat voivat pois selittää tämän kuvion, tosin en tiedä miten muuten kuin toivomalla ja laatimalla listan, jossa on rutosti konditionaalimuotoista hössäkkää.
Luonnollisesti seuraava kokoomushallitus nakkaa p-t Saksan kannalle ja pistää hakemuslaput kuriirilla eteenpäin. En epäile sitä yhtään.
Kukaan älköön sitä epäilkö. Mutta keskustellaan nyt.
Lopun viimein tässä isossa pelissä saattaa käydä niin, että meillä on harvinaisen vähän niitä vaihtoehtoja. Älä käsitä väärin, minulla on pirttiviljaa juuri sopivassa sotaiässä ja tulossa siihen, useampi kipale, ja en tottavie halua heitä sodanruoaksi. Mutta olenkohan liian pieni tekijä estämään sitä? Toivottavasti intti kouluttaa näitä säällisesti, varustaa miten pystyy ja välttää tohelointia, se saattaa olla nuorten paras turva, jos- kun ruudinpolttotalkoot alkavat.
Ja jos hommat oikein huolella menevät vihkoon ja alkaa oikeat kansainväliset ammunnat, niin mikä tai kuka tuo suomalaisnuorten tilalle senkanvaluttajat? Kyllä se leppä otetaan suomalaisten selkänahasta, mitä tulee tämän katajaisen kansan asuttamaan imperiumiin.
Jos taas Nato osoittautuu sotaa estäväksi liitoksi, niin silloin jää leppä suoniin ja hyvä niin. Minä olen viimeinen sanomaan ei Natolle. Mutta kahtokkee nyt tuota todellisuutta, mitä Saksan valtakunnanjohtaja juuri paljasti.....ihme ja kumma pitää tapahtua, että Suomi irtautuu Saksan peesistä.