Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Heti jos venäjä saa Ukrainan hoideltua se todnäk kääntää fokuksen Suomeen.Jonkun ajan päästä worst case scenario Suomelle ? Tulee syksyn 1939 tapaan kutsu Moskovaan keskustelemaan "Venäjän legitiimeistä turvallisuusintresseistä." Vaativat sotilastukikohtia etelärannikolta (esim. Hanko) ja Ahvenanmaalta. Tuossa tilanteessa poliitikoilta vaadittaisiin niitä kuuluisia rautahousuja.
Jonkun ajan päästä worst case scenario Suomelle ? Tulee syksyn 1939 tapaan kutsu Moskovaan keskustelemaan "Venäjän legitiimeistä turvallisuusintresseistä." Vaativat sotilastukikohtia etelärannikolta (esim. Hanko) ja Ahvenanmaalta. Tuossa tilanteessa poliitikoilta vaadittaisiin niitä kuuluisia rautahousuja.
Jep, se alkaa olla viimeinen tilaisuus. Toivottavasti Venäjä saa kunnolla turpaansa tai juuttuu tuonne vuosikymmeneksi. Ukrainalaisten kannalta toivon ensimmäistä.Heti jos venäjä saa Ukrainan hoideltua se todnäk kääntää fokuksen Suomeen.
Suomen on jätettävä nato-hakemus samalla hetkellä kun Ukrainassa alkaa taistelu.
Vai meinaatko, että olisi jo tullut?Voidaanko tällainen keskustelunavaus tehdä salaisesti? Ainakin Talvisodan alla se tehtiin jo Jartsevin toimesta. Asiasta tietoisten piiri oli pieni. Hmm.
Vai meinaatko, että olisi jo tullut?
Mua kiusaa se Saulin yht`äkkinen linjamuutos ja Ukrainalle tunnetusti epäedullisen Minskin sopimuksen esiinnosto..ja Saulin hiljaisuus viime päivinäEn osaa edes arvailla. Luulen, että meillä on perinne siitä, miten sitä idänsuhdetta hoidetaan. Sitä hoidetaan vaikeimman jälkeen varmasti.
Kun Saarikivi, Venäjän ylin ystävä, kirjoittaa tällaista niin pitäisi viimeisimmänkin yya-jäärän herätä ja ymmärtää tilanne.
Tässä jotain valikoiden kopioitua;TILAAJILLE
Kuulostaa ihan 20-30-luvun maanpäälliseltä paratiisilta..suomalaisille..Tässä jotain valikoiden kopioitua;
Venäjän vaikutusvaltaa on Suomessa pohjustettu. Entiset pääministerit on otettu Putinille töihin. Putinin lähipiiri on hankkinut Hartwall-areenan ja rakentaa Pyhäjoelle ydinvoimalaa. Saimaan saariin on laitettu mökkikylät erikoisjoukkojen tulla. Miten tämäkin on voinut tapahtua?
Minäkin kannatan empien Nato-jäsenyyttä, mutta en ole Nato-haukka. Olen surumielinen Nato-ankka – tai mahdollisesti telkkä.
Olen surullinen, koska ajattelen, että elämänmuoto, jota Naton johtava valtio Yhdysvallat edustaa, on monessa suhteessa huonompi kuin venäläinen elämänmuoto, jolta meitä pitää puolustaa. Mutta samalla olen niin kiinni tuossa läntisessä elämänmuodossa, että ymmärrän tarvitsevani sitä kuten telkkä vettä.
Haluaisin siis asua demokraattisella Venäjällä.
Miehitysjoukot otan kuitenkin mieluummin Amerikasta, jos on pakko valita.
Voidaanko tällainen keskustelunavaus tehdä salaisesti? Ainakin Talvisodan alla se tehtiin jo Jartsevin toimesta. Asiasta tietoisten piiri oli pieni. Hmm.
Ja Sauli Niinistö, pirulautaSDP ja Kepu tulee yrittämään keskustelun vaimentamista.
Tuostä lähdöstä voi sanoa, että meni jo.Suomen on jätettävä nato-hakemus samalla hetkellä kun Ukrainassa alkaa taistelu.
Toisaalta - itsepäisyyden ja hyväuskoisuuden yhdistelmä saattoi lopulta tuottaa paremman lopputuloksen kuin taipuminen pahinta peläten, kuten Virossa.Tuolloinhan valtaosa poliittisesta johdosta katsoi että Stalikka ja Molotov vain bluffasivat. Mannerheim ja Paasikivi taisivat olla sillä kannalla että nyt on tosi kyseessä. Toivon mukaan nykyinen valtiojohto ei joudu saman eteen kuin edeltäjänsä.
Toisaalta - itsepäisyyden ja hyväuskoisuuden yhdistelmä saattoi lopulta tuottaa paremman lopputuloksen kuin taipuminen pahinta peläten, kuten Virossa.
Ja Sauli Niinistö, pirulauta