Pikku reality check tulisi tosi tarpeeseen, voi vittu mikä puupääPutinin hallinnon hyökkäys omiensa kimppuun
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Pikku reality check tulisi tosi tarpeeseen, voi vittu mikä puupääPutinin hallinnon hyökkäys omiensa kimppuun
Pikku reality check tulisi tosi tarpeeseen, voi vittu mikä puupää
Paljonpa käytännön sotilaallista apua on EU:lta tullut. Jotkut Nato-maat ovat Ukrainaa sotilaallisesti auttaneet. EU voi antaa taloudelista tukea, varsinkin konfliktin jälkeen, mutta pysyttelee itse turvassa koko ajan.Kunnon lapanen tämä Kimmo Kiljunen. Kyllä EU meidät pelastaa.
Meidän on viime kädessä itse huolehdittava turvallisuudestamme. Sen ytimessä on viisaasti hoidettu ulko- ja turvallisuuspolitiikka. Emme myöskään ole yksin. Suomi on osa Euroopan unionin laaja-alaista ja kattavaa yhteistyörakennetta.
Joukot annetaan Naton käyttöön. Siellä sodanjohto päättää miten niitä käytetään. Lupa pitää tulla Suomesta tietysti ensin.a ei, en ole vieläkään varauksetta jäsenyyden kannalla. Olen sitä mieltä että neuvottelut kannattaa nyt laittaa pystyyn. Kyllä se jäsenyyden todellinen hinta niissä tarkentuu. Pataljoona Balttiaan kannattaa jäsenyyden pantiksi laittaa, mutta prikaati on liikaa.
On tämä nyt yhtä helvettiä, että meidät pitäisi "kutsua" Natoon. Kun emme itse uskalla. Sopisi kyllä minulle.Jukka Tarkka: Suomesta tulossa ”vapaata riistaa” Kremlille, ”Tuumaustaukoon ei nyt ole aikaa” - Voisiko Britannia kutsua Suomen Natoon?
Jukka Tarkka: Suomesta tulossa ”vapaata riistaa” Kremlille, ”Tuumaustaukoon ei nyt ole aikaa” - Voisiko Britannia kutsua Suomen Natoon?
”Nyt kannattaa miettiä, mitä se oikein tarkoittaa, että sodan sytyttyä Euroopan sydämessä Nato kutsuu huippuluokan palaveriinsa liittokunnan ulkopuolelta Euroopan unionin, Ruotsin ja Suomen”, Jukka Tarkka sanoo.www.uusisuomi.fi
Niin ja miksi Natoon kutsuttaisiin edes kun sinne voi ehdot täyttävä liittyä. Tämä on todellakin tällaista ripustautumista ajatukseen, että meidän ei tarvitsisi tehdä mukamas vaikeaa päätöstä vaan se tehtäisiin muualla ja voisimme vain seurata."Kutsuilla" olisi ainoastaan merkitystä jos se jo ennakkoon sisältäisi turvatakuut ja varmuuden muiden NATO maiden välittömästä hyväksynnästä. Mutta tuommoinen kutsu ei kuulu NATOn rooliin, eli en ymmärrä siihen ripustatujien aatoksia.
On tämä nyt yhtä helvettiä, että meidät pitäisi "kutsua" Natoon. Kun emme itse uskalla. Sopisi kyllä minulle.
Kunnon lapanen tämä Kimmo Kiljunen. Kyllä EU meidät pelastaa.
Naamiot riisuutuvat | Uusi Suomi Puheenvuoro
Naamiot on riisuttu. Sen alta paljastuvat sodan kasvot. Näillä sanoilla luonnehti tasavallan presidentti Sauli Niinistö Venäjän nykyjohtoa. Eikä syyttä. Avoin hyökkäys YK:n täysivaltaisen jäsenvaltion…puheenvuoro.uusisuomi.fi
Putinin hallinnon hyökkäys omiensa kimppuun herättää luonnollisesti suurta huolta naapurissa. Ei ihme, että Suomessa on käynnistynyt pohdiskelu Nato-jäsenyydestä. Tarjoaisiko se suojan ja vahvistaisi turvallisuuttamme? Vai käykö päinvastoin?
Onko riski, että Naton jäsenenä Suomi joutuisi osaksi suurvaltojen potentiaalista vastakkainasettelua? Pahimmillaan olisimme etumaastoa, suursodan ensi-iskun kohde ja ensimmäisenä uhrattava shakkilaudan moukka.
Meidän on viime kädessä itse huolehdittava turvallisuudestamme. Sen ytimessä on viisaasti hoidettu ulko- ja turvallisuuspolitiikka. Emme myöskään ole yksin. Suomi on osa Euroopan unionin laaja-alaista ja kattavaa yhteistyörakennetta.
Ikävintä sitä olisi yrittää tilanteessa jossa Ukraina olisi voideltu ja olisi aikaa sekä resurssia keskittää 200k sotilasta Suomen rajalle. Hintakin siitä tulisi kun jouduttaisiin nostamaan väkeä valmiuteen.Ne turvatakuut on jo tällä hetkellä, eli ryssä on vienyt kaikki joukkonsa Ukrainan rajalle.
Tämän parempaa turvatakuuta tai aikaikkunaa NATOon liittymiselle ei Suomi tule koskaan saamaan.
Vastaaminen ei jostain syystä onnistunut huolimatta Alman tunnuksista. Olisin kertonut, että ihan tavallista Venäjän kansaa on juuri vierailulla Ukrainassa.Saanut kommenteissa aika jäätävää palautetta. Vastasi sentään esitettyihin kysymyksiin:
Arvostan, että joukolla olette arvioineet juttuani. Argumenttien voimaa heikentää leimaaminen. Uskokaa, mutta me demaritkin olemme siinä samassa juoksuhaudassa, jos se kauhein hetki tulisi. Naapurimme Venäjän suhteen ainoa toiveemme on Venäjän kansa. Se päivä tulee (ja yllättävän nopeasti), jolloin he vaihtavat vallanpitäjänsä ja jakavat kanssamme yhteiset arvot ja yhteisen turvallisuusjärjestelmän. Sellainen on ihmiskunnan kehitys.
Katsoitteko eilen AlfaTV:ltä Viikon Parkkonen - ohjelman?Kunnon lapanen tämä Kimmo Kiljunen. Kyllä EU meidät pelastaa.
Naamiot riisuutuvat | Uusi Suomi Puheenvuoro
Naamiot on riisuttu. Sen alta paljastuvat sodan kasvot. Näillä sanoilla luonnehti tasavallan presidentti Sauli Niinistö Venäjän nykyjohtoa. Eikä syyttä. Avoin hyökkäys YK:n täysivaltaisen jäsenvaltion…puheenvuoro.uusisuomi.fi
Putinin hallinnon hyökkäys omiensa kimppuun herättää luonnollisesti suurta huolta naapurissa. Ei ihme, että Suomessa on käynnistynyt pohdiskelu Nato-jäsenyydestä. Tarjoaisiko se suojan ja vahvistaisi turvallisuuttamme? Vai käykö päinvastoin?
Onko riski, että Naton jäsenenä Suomi joutuisi osaksi suurvaltojen potentiaalista vastakkainasettelua? Pahimmillaan olisimme etumaastoa, suursodan ensi-iskun kohde ja ensimmäisenä uhrattava shakkilaudan moukka.