Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jussi Niinistö ja jotkut sotilaat ovat esittäneet pelkojaan maanpuolustustahdon romahtamisesta jos liitytään Natoon. Itse en pidä tätä todennäköisenä. Idässä on edelleen imperiumiunelmia harrastava kansakunta joka pitää huolen puolustustahdsosta.
Mielestäni tuo on ihan aiheellinen pelko, vaikka kannatankin NATO-jäsenyyttä. Helposti osa kansalaisista ja poliitikoista lähtee siihen, että "eihän meidän ite tartte ku NATO". Ja noinhan se ei mene.
- Suomi saanee asetukea ainakin EU -mailta tosipaikan tullen, .
Jos taas rivikansalaiselta asiaa kysyy nimenomaan Suomessa, niin todennäköisesti vastaus on: "Nyt ei ehi salkkarit on menos". Loput onkin sitten hiljennetty sivistymättömän ja idiootin sotahullun leima otsassa. Jännä vaan että Suomi on ainoa asenteensa kanssa Venäjän rajanaapureista.Voimme varmaan olla yhtä mieltä siitä, että kun kysytään "kansalta" tai "mp-foorumilta", niin vastaus on erilainen. Foorumia lukiessa päätyy käsitykseen, että nukettaminen on jo kulman takana ja Venäjä hyökkää Naton kimppuun raivoavan berserkin lailla. Panssari-iskuarmeijoiden kaluston viimeisiä rasvanippoja voidellaan ja Euroopan miehittäminen on enää ajan kysymys. Jos nämä kaksi varsin erilaatuista käsitystä panee framille, niin empähän tuota tiedä, kumpi lienee lähempänä totuutta.
Se on epävirallinen liittovaltio, joka vain odottaa liittovaltioksi syntymisen päivää
Itseasiassa EU:ssa on rakennettu armeijaa ja doktriinia
Vai järkeviä. Siltä sujuvasanainen aina kuulostaa. Eihän siitä ole kuin pari päivää, kun ET vihjaili työnantajan nuotituksen tarpeesta, koska CSP yksityishenkilönä meni kirjoittamaan mielipiteensä. Ja sen jälkeen koko keskustelu olikin, että mikä helkkarin sananvapauden rajoittaja ET on...
Ja nyt roikale kertoo muina erkkeinä radiossa sen, mitä hänelle taivutettiin, omana keksintönään ja saa pisteitä viisaudesta. No nyt ymmärrän, mitä on ääniharava.
Ise olen sitä mieltä että Erkin pitäisi harkita paluuta takaisin Helsingin johtoon
Mielenkiintoista, että ensin tulee Ylen tutkimus ja sitten Kangaspuro ja sopivasti vielä ET antaa parin tunnin sisällä haastattelun.
Ehkäpä muutaman medianyhtiön pyörittämä massiivinen ja valheellinen propagandakampanja on alkanut korpeamaan jo valtionjohtoa? Vai olenko minä trollannut ulkoministerin sivuraiteelle, kun olen mennyt useampaan kertaan huomattamaan median toiminnasta?
KGB:n tärkeä tehtävä Suomessa oli NATO-vastaisuuden kylväminen. FSB:n yksi tärkeimmistä tehtävistä (ellei tärkein) Suomessa on estää liittoutuminen. Niin se vain menee.
Aivan mahdollista. Ja jos ei ulkoministeriö tai FSB onnistu pitämään läntisiä armeijoita poissa Venäjän kannalta kriittisiltä alueilta, laitetaan Venäjän asevoimat asialle. Se sitten maksaa jo enemmän. Ukrainan perusteella hintaa ei enää kysytä. Sitä en osaa sanoa kuinka paljon Venäjä on lopulta valmis korottamaan panoksia, mutta varmasti vielä useamman pykälän.