Suuri maatalouskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H.A
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
minulla on isoStihl ja kolmioterä siinä. olen väkivahva ukkeli ja kovakuntoinenkin, kun koko päivän tahkoaa (kymmenkunta tankillista) risukkoa, heinää ja vesakkoa, niin vielä illansuussa on terä kunnossa.. Ihmeaineesta lie tehtyjä.. ? Kivenhalkaisuun en ole onneksi sitä vielä onnistunut kokeilemaan, vaikka pyrin vetämään tosi lyhyttä kantoa aina.
Täällä ei olisi terä eikä mies minkäänlaisessa kunnossa tuollaisen päivän jälkeen...no ehkä sairaala kunnossa..:oops:

Pitää vähän kehua...ostin uudet valjaat..Huskun Balance XT:t...
https://www.lakeudenkone.fi/tuotteet.html?id=49/496
Ei turhaan kehuta...

Meillä on sakset ja notkea rouva..muuten 245 huskulla kaikki..

En muista oman Hussen tyyppiä, mutta pieni ja kevyt se on, mutta vaimon mielestä pienkonebensakin käryää sille "pakokaasulle" .....joten, akkukäyttöinen on oltava.
Fiskarssin "seisottavat" sakset löytyy, mutta ovat hitaat.

En muista oman Hussen tyyppiä, mutta pieni ja kevyt se on, mutta vaimon mielestä pienkonebensakin käryää sille "pakokaasulle" .....joten, akkukäyttöinen on oltava.
Mullakin on "pieni ja kevyt" Husku, 323:n, jonka sisällä asuu varmaan itse piru...
Toimii suutinten putsauksen jälkeen pari kolme kertaa(kesän käytön) ja seuraavana keväänä ei käy kuin kaasupohjassa vaivaisesti...koneella ajettu uudesta pitäen vain pienkone bensalla, kun pää ei käryjä kestä..

Kerrohan sitten rehelliset kokemukset sähköhärpättimestä..meilläkin on kuulunut vastaavaa vaadetta..

minulla on isoStihl ja kolmioterä siinä. olen väkivahva ukkeli ja kovakuntoinenkin, kun koko päivän tahkoaa (kymmenkunta tankillista) risukkoa, heinää ja vesakkoa, niin vielä illansuussa on terä kunnossa.. Ihmeaineesta lie tehtyjä.. ? Kivenhalkaisuun en ole onneksi sitä vielä onnistunut kokeilemaan, vaikka pyrin vetämään tosi lyhyttä kantoa aina.
Oikea raivausterä puulle tietenkin paras, kesäraivauksissa olen ottanut teränsuojuksen pois, muuten se tukkii heinikossa terän jumiin.

Kova äijä olet, moni ei kesäkelissä kymmentä tankkia sahaa. Ainakaan tilhin 450:llä, jolla tankkia saa polttaa yli 1.5 tuntia.

Pitäs tästä siirtyä taas raivuu hommien pariin. Vielä vähän kevättyö laitteiden pesua, talviteloille laittelua ja sitten terän viiluuseen. Aamulla kun viitsisi lähteä ennen kukonlaulua, sehän se kesällä viileintä hetkeä tuohon työhön.

Mullakin on "pieni ja kevyt" Husku, 323:n, jonka sisällä asuu varmaan itse piru...
Toimii suutinten putsauksen jälkeen pari kolme kertaa(kesän käytön) ja seuraavana keväänä ei käy kuin kaasupohjassa vaivaisesti...koneella ajettu uudesta pitäen vain pienkone bensalla, kun pää ei käryjä kestä..

Joo, tuo 323 kuulostaa tutulle, mutta se on toiminut hyvin pienkonepensalla Aspenia ja Nesteen pistoolista tankattua ovat olleet. Vävy veti kerran narun siitä poikki kun ei huomannut vaihtaa stoppi asennosta käyttöasentoon virtanappia....veteli vaan rivakasti.....kunnes naru antautui.

Välikysymys...mikä on kestävin siima raivurin ruohopäähän? (oikea vastaus ei ole teräsvaijeri)
Kolmiotterä, tai sellainen neljäkulmainen heinä/vesakkoterä. Ei haittaa vähän vahvemmatkaan korret ja pienet puutkaan. Ne siimat vaan tahtoo kulua aika äkkiä jos joukossa yhtään kovempaa

Mulla meni kerran tilhistä käynti heikoksi. Äänenvaimentimen poistoaukko ( vaimentimen sisällä, siinä on ikääkuin pilli) oli karttoittunut lähes tukkoon. Meisselillä tai viilalla sitä vähän aikaa kaivelin, jo vain alkoi ääni kirkastua ja käyntihäiriöt katosi.

Tulpat eivät ole nykyään pitkäikäisiä. Kaasuttimen kalvotkin joutuu joskus uusimaan, pitäisi niiden yli kymmenen vuotta kestää. Ilmavuoto bensaletkussa ja taas tökkii.

Viimeksi muokattu:
Joo, tuo 323 kuulostaa tutulle, mutta se on toiminut hyvin pienkonepensalla Aspenia ja Nesteen pistoolista tankattua ovat olleet. Vävy veti kerran narun siitä poikki kun ei huomannut vaihtaa stoppi asennosta käyttöasentoon virtanappia....veteli vaan rivakasti.....kunnes naru antautui.
Liian riski vävy sinulla:)

Itse voisin ajaa kaikilla 2-T koneilla risiiniöljy sekoituksella, sen verran mukavalle se "tuoksuu". Tosin se ei ole niitä huolettomimpia liemiä mökkikäytössä.

Back