Noniin, etsippäs valtion budjetti ja katso mihin eurot menee.
Menoerät on suuruusjärjestyksessä on sote, opetus ja kulttuuri, liikenne ja viestintä, puolustus, ja maa -ja metsätalous.
Kyllä nämä on mun mielestäni meitä Suomalaisia varten?
Väitteesi on mielestäni vahvasti ja tarkoituksellisesti liioiteltu. Faktat on näin ja nenäkyy budjetista, vielä kiinnostaa miksi haluat vääristellä faktoja.
Sekö sua vielä vuonna 2018 närästää, että se on veroeuro eikä markka? Minusta vääristelet faktoja ihan koko ajan siihen suuntaan että eurooppa on perseestä ja toistat näkemystäsi kerta toisensa jälkeen eri ketjuissa. Mikä on sinun agenda? Mitä sinä haluaisit? Suomi irti kv-sopimuksista? Suomi Euraasian Unioniin? Miksi kaikki on pilalla koska maailma on muuttunut kansainväliseksi?
Nuo ed. menoerät ovat korporaatioita varten, vaikka ne onkin myyty suomalaisille, että ne ovat heitä varten. Kuulostaa aivan ihmeelliseltä, mutta niin se vain on.
Politiikot ovat pelkkiä sätkynukkeja, jotka trapetsitaiteilevat korruption ja korttitalon pystyssä pitämisen välillä eli kuinka paljon voidaan pelata korporaatioiden pussiin ilman että kansalaisilla pysyy usko prosessiin. Selvyyden vuoksi, valtio on korporaatio siinä missä muukin ja firman työtekijöiden tarkoitus on suojella ja pitää huolta kansalaisten eduista. Tämä pisnessuunnitelma on oikeutettu jos kollektiivisesti jokin entiteetti eli jokin isompi poppoo tahi valtio päättää uhata kansalaisia niin kollektivisointi omassa maassa on jo hoidettu valmiiksi. Suomen rooli on tässä ollut reaktiivinen näihin ruottalaisten ja neukkujen historialliseen jatkuvaan alueen valtaukseen näillä lakeuksilla joten OK tähän mennessä.
Jos tätä asetelmaa aletaan käyttämään väärin niin sitten seurauksena on anekdootillisesti että jonkin katujengin edustaja tulee pyytämään Kalevin työn tuotoista neljäsosan verran tai sitten jotain ikävää saattaa käydä sinun omaisuudelle. Noh, Kalevi maksaa kiltisti ja vastalahjaksi saa vielä muilta vertaisiltaan vahvistusta päätökselleen seläntaputtelun muodossa, että kyllä tähän kannattaa osallistua vaikka vähän arveluttavalta pisnekseltä tämä kuulostaa. Mutta sitten jokin ehtoo tuleekin oman lukkosepänliikkeen ikkunasta tiiliskiveä sisään ja erään toisena päivänä mutkalla uhaten putsattiin Kalevin kassa ylimääräisestä paalusta. Kalevia alkaa tämä pänniä, koska hänhän "sijoittaa" prkleemoisen summan joka kuukausi liivijengille, että rikolliset pysyisi pois silmistä. Kalevin yllätykseksi häntä torutaan siitä, että hän itse ei ole osallistunut tarpeeksi isolla summalla hommaan mukaan joten parit mädän fisut pääsi haavista ohi. Kalevihan ei voi muuta kuin maksaa kiltisti korotuksen eli seuraavassa kuussa lähtee 40% tuloista, koska liivijengi saattaa itse tulla kyläilemään seuraavaksi. Tämä prosessi jatkuu niin kauan kunnes ei voi enää maksaa suojelurahaa tahi sitten Kalevi pääsee itse kärryille homman nimestä eli liivijengi itse on tehtaillut näitä rikoksia, jotta saa imettyä paremmin verta lähiö liikkeiden omistajilta ja yms. asukeilta.
Valtio, ja sivilisaatio suuremmassa merkityksessä, ei ole mitään muuta kuin suojelurahan vedätysoperaatio. Taitaa olla maailman vanhin vippaskonsti, mafiosoiden "tuttu ja turvallinen"-vedätys. Miten tästä voi olla takuuvarmoja? Koska ihan samanlaisia kiventallaajia esim. ryssät on kuin suomalaiset kun oikeasti miettiin tilannetta. Ei kukaan tavallinen kansalainen mieti, että mikä valtio kannattaisi kukistaa. Se on ainoastaan valtion johdon ja niiden takana olevien pankkiirien mielipuuhaa.
Eurooppa ei ole perseestä. En edes tiedä mitä tällä haet, koska Eurooppa on maantieteellinen määritys, joka pysyy vaikka valtiot vaihtelee. Itse asiassa, asioita määritellään jatkuvasti kaikista suunnista. Suomalaisuuskin on jokaisen itse määrittelemä ja valtio tukee tätä hommaa, koska mikä sen parempi kuin että saadaan sisäisiä konflikteja aikaan, joita valtion on pakko tulla "korjaamaan". Liberaaleilla on käsitys, että esim. Nigerian syövereissä majailee tällä hetkellä paljon suomalaisia, joiden ainoa ero täällä majaileviin on muutama kilometri ja meripeninkulma. Suomalaisuus on niin liberaali käsitys... ja itse asiassa he ovat siinä oikeassa. Niin hullulta kuin se kuulostaa niin he ovat siinä oikeassa. Suomalaisuus on tämän valtion perustamisen ja autonomian yhteydessä muodostettu entiteetti ja silloin olisi pitänyt määritellä mitä kansalaisuus tarkoittaa käytännössä, koska nyt kuka tahansa savimajan kannibaali ja idän ihme saa kutsua itseään suomalaiseksi ja valtio on tukemassa tätä prosessia.
Meillä on tällä hetkellä puolustusministeri joka ei tiedä kuka vihollinen on, rajavalvonnan johtaja joka ei pysty ja nähtävästi edes halua pitää kiinni rajavalvonnasta, sisäministeri joka käsittelee maahanmuuttoa kuin luonnonlakina, opetusministeri ja arbaittiministeri joiden mielestä miljoona suomalaista pitää uudelleen kouluttaa vaikka populaatio on mukamas samaanaikaan erittäin koulutettua (eli koulutettu on mutta väärin ja nyt pitäisi antaa näiden samojen tahvojen päättää seuraava väärä koulutusratkaisu), valtionvarainministeri joka haluaa lisää EU-integraatiota, pääministeri joka on todnäk korruptoitunein politiikko eduskunnassa ikinä... huhhuh, alkaa vaseliini loppua tässä ryskytyksessä.
Mitä vastapainoksi ja ratkaisuksi? Noh, siihen on erittäin yksinkertainen, mutta pitkä vastaus josta yksi versio on USA:n vuoden 2004 libertariaani (ei liberaali vaan "1776, fuck yeah") presidenttikandidaatilta eli tulkinta perustuslaista. Miten jenkkien perustuslaki pätee Suomen perustuslakiin? Varmaan sen takia, koska Suomen perustuslaki on kopio brittien Magna Carta:sta ja jenkeillä on samoin peräisin omilta siirtomaapäiviltä.
ps. siirtäkää parempaan lokeroon, koska ei liity maaseutuun.