Suuri maatalouskeskustelu

Tietty se on harmaata aluksi, halpaa kiljuahan se on, mutta pannun läpi mentyään kirkasta +65%:sta, toisen kerran jälkeen +85%. Se hiivan haju ja maku siinä silti säilyy, vaikka vetäisi sitä kanibiksut jalassa.. :)

Ehkä ne tuolla suuressa maailmassa tietää jotain, kun tekevät sitä maissista ja sokerijuuresta. Eikä perunoista tai pelkästä hiiva+sokeri yhdistelmästä...

Juurikkaitahan mä tässä justiin passelisti nostinkin. Tietysti tämmösenä siideripissiksenä en pysty kuvittelemaankaan jotta miltä moinen tökötti mahtais maistua, vaniljasokerilla, kanibiksut jalassa ja silmillä tai niiden läpi suodatettuna.
 
ehkäpä jos sen vetäisi niiden kanibiksujen läpi :D

Ehkäisymenetelmä se on tietenkin tuokin, mutta monissa sivistysvaltioissa käytetään jo nykyisin kaninnahkojen ja vuohensuolien sijaan ohuesta kumista tehtyä apuvälinettä jota kutsutaan usein nimellä "no-nyt-se-perkele-repes".

Tietysti tämmösenä siideripissiksenä en pysty kuvittelemaankaan jotta miltä moinen tökötti mahtais maistua, vaniljasokerilla, kanibiksut jalassa ja silmillä tai niiden läpi suodatettuna.

Tossa suodattamisvaihtoehdossa maku riippuu hyvin paljon siitä, että kauanko biksut ovat olleet käytössä ennen suodattamista plus siitä, että mimmoisessä käytössä.

Jaahas... Mä olen aina ihmetellytkin jotta miten sitä ihminen voi pysyä järjissään kun hommana on tuutata milloin minkäkinlaista ärpötintä raktorin perässä vetäen sarkaa päästä päähän.

Ei sitä näköjään pysykään.

Haja-asutuselämisen suurin vetovoimatekijä on maalaisromantiikka.

Maalaisromantiikan kovassa (ok... joskus myös puolikovassa tai jopa puoliveltossa) ytimessä on aina ollut se, että tuutataan sarkaa päästä päähän.

Jokainen meistä lienee kuullut Wanhan Wiisauden: Ei kyntömies vakoaan valitse. Ja joka toinen meistä tietää että se tarkoittaa, että vako valitsee kyntäjänsä.
 
Viimeksi muokattu:
Ehkäisymenetelmä se on tietenkin tuokin, mutta monissa sivistysvaltioissa käytetään jo nykyisin kaninnahkojen ja vuohensuolien sijaan ohuesta kumista tehtyä apuvälinettä jota kutsutaan usein nimellä "no-nyt-se-perkele-repes".



Tossa suodattamisvaihtoehdossa maku riippuu hyvin paljon siitä, että kauanko biksut ovat olleet käytössä ennen suodattamista plus siitä, että mimmoisessä käytössä.

Mä vähän luulen että kun oikeen tanakasti ryystää pontikkaa kanibiksut suunpielestä roikkuen, on ehkäisy luultavasti viimeinen asia mistä tarttee huolehtia. Paitsi tietysti jos löytyy sellainen vastakappale jolle tuollainen manööveri ei ole ongelma, ja jos reipashenkinen ponun lotraaminen ei vaikuta potenssiin negatiivisesti. Jos kaikki nämä esteet ylitettyä lopputulos on lapsi, se on jo ihan jeesuslapseen verrattava yksilö.
 
Mä vähän luulen että kun oikeen tanakasti ryystää pontikkaa kanibiksut suunpielestä roikkuen, on ehkäisy luultavasti viimeinen asia mistä tarttee huolehtia. Paitsi tietysti jos löytyy sellainen vastakappale jolle tuollainen manööveri ei ole ongelma, ja jos reipashenkinen ponun lotraaminen ei vaikuta potenssiin negatiivisesti. Jos kaikki nämä esteet ylitettyä lopputulos on lapsi, se on jo ihan jeesuslapseen verrattava yksilö.

Kuulostaa ihan siltä, ettet ole tainnut koskaan käydä sellaisessa savolaisessa muuttotappiokunnassa, josta on lähtenyt monta fiksua tyyppiä - pääasiassa päästäkseen eroon niistä jotka eivät ole lähdössä mihinkään.
 
Kuulostaa ihan siltä, ettet ole tainnut koskaan käydä sellaisessa savolaisessa muuttotappiokunnassa, josta on lähtenyt monta fiksua tyyppiä - pääasiassa päästäkseen eroon niistä jotka eivät ole lähdössä mihinkään.

Ai niin. Unohdin. On täälläkin kyllä noita eläviä todisteita siitä mitä tiivis sukusiitos aiheuttaa kymmenennessä polvessa. Plus täyskäsi kaikkia kuviteltavissa olevia päihde- ja mielenterveysongelmia.

Meinas mun kaupunkilaiskaverilla mennä kesällä pasmat sekasin kun ohi pyyhkäisi naapuri mönkijällä, pukeutuneena saksalaiseen sotilasmantteliin ja tennissukkiin. Tietysti mantteli auki että munat hulmuaa tuulessa ja kossupullo kädessä. Mä en muistanu edes kauhistella ku olin vaan tyytyväinen että sillä oli edes jotain päällä. Ite oon jo niin tottunut noihin etten kiinnitä enää huomiota.
 
Ai niin. Unohdin. On täälläkin kyllä noita eläviä todisteita siitä mitä tiivis sukusiitos aiheuttaa kymmenennessä polvessa. Plus täyskäsi kaikkia kuviteltavissa olevia päihde- ja mielenterveysongelmia.

Meinas mun kaupunkilaiskaverilla mennä kesällä pasmat sekasin kun ohi pyyhkäisi naapuri mönkijällä, pukeutuneena saksalaiseen sotilasmantteliin ja tennissukkiin. Tietysti mantteli auki että munat hulmuaa tuulessa ja kossupullo kädessä. Mä en muistanu edes kauhistella ku olin vaan tyytyväinen että sillä oli edes jotain päällä. Ite oon jo niin tottunut noihin etten kiinnitä enää huomiota.
Meirän "maallapäin" hassahtaneimmat nykäisee välillä huvikseen kirkolle vanhalla Vortsonnilla kanapukuun pukeutuneena... ja ne on sentään ihan viksuja.
 
Ai niin. Unohdin. On täälläkin kyllä noita eläviä todisteita siitä mitä tiivis sukusiitos aiheuttaa kymmenennessä polvessa. Plus täyskäsi kaikkia kuviteltavissa olevia päihde- ja mielenterveysongelmia.

Meinas mun kaupunkilaiskaverilla mennä kesällä pasmat sekasin kun ohi pyyhkäisi naapuri mönkijällä, pukeutuneena saksalaiseen sotilasmantteliin ja tennissukkiin. Tietysti mantteli auki että munat hulmuaa tuulessa ja kossupullo kädessä. Mä en muistanu edes kauhistella ku olin vaan tyytyväinen että sillä oli edes jotain päällä. Ite oon jo niin tottunut noihin etten kiinnitä enää huomiota.

Vieläkö joku sanoo, että maalla on muka tylsää..:LOL:
 
Mehukattitonkkia täytyy jostain hoitaa kunhan ollaan pullotusvaiheessa. Etikettiin täytyy saada joku poseeraamaan kanibiksuissa. Vapaaehtoisia?

Pullotus ja pullojen tyhjentäminen kiinnostaa, etiketin mannekiininä toimiminen tuskin onnistuu edes muutaman pullollisen jälkeen.
Eeppiset bileet tulossa, kannattaisiko ne järjestää kesällä, ihan vaan sen varalta ettei heikommat nukahda lumihankeen tai tuotantoeläimen karsinaan...
 
Meirän "maallapäin" hassahtaneimmat nykäisee välillä huvikseen kirkolle vanhalla Vortsonnilla kanapukuun pukeutuneena... ja ne on sentään ihan viksuja.

En tiedä mikä on Vortsnni, mutta kommentoin silti toteamalla että periaatehan on se, että jos pientilan emäntä tai muu köyhällistön jäsen pukeutuu kummallisesti, niin hulluhan sen on pakko olla.

Jos taas kartanon emäntä lähtee kylille ostoksille nännipipo päässä, niin se on taiteellinen ja eksentrinen.

Se on nääs maaseudulla niin, että mielenterveys ja yhteiskuntakelpoisuus arvioidaan luotetavilla kvantitatiivisilla menetelmillä - suoraan hehtaarimääristä, toki silleen että esmes hyvä rantamettä on on paljon luotettavampi merkki henkisestä tasapainoisuudesta kuin hallanherkkä kitusuo.
 
Pullotus ja pullojen tyhjentäminen kiinnostaa, etiketin mannekiininä toimiminen tuskin onnistuu edes muutaman pullollisen jälkeen.
Eeppiset bileet tulossa, kannattaisiko ne järjestää kesällä, ihan vaan sen varalta ettei heikommat nukahda lumihankeen tai tuotantoeläimen karsinaan...

Pehkuissa on hyvä köllötellä.
Sekin olisi varmaa, että lehmä poikisi vasta sitten, kun sitkeimmätkin pikkujoulu-poijitusbilettäjät olisivat unten mailla. Jumalattomat sessiot, kiljua, pontikkapannua tulilla yms. karsina puolillaan porukkata, kuka missäkin nurkassa pötköllään ja aamuvirkuimman poijitusvalvojan kompiessä ylös, jahans täällä se kirmailee vasikka..:)
1538675686561.png
Fordson Major eli vortsoni, @Pihatonttu
 
En tiedä mikä on Vortsnni, mutta kommentoin silti toteamalla että periaatehan on se, että jos pientilan emäntä tai muu köyhällistön jäsen pukeutuu kummallisesti, niin hulluhan sen on pakko olla.

Jos taas kartanon emäntä lähtee kylille ostoksille nännipipo päässä, niin se on taiteellinen ja eksentrinen.

Se on nääs maaseudulla niin, että mielenterveys ja yhteiskuntakelpoisuus arvioidaan luotetavilla kvantitatiivisilla menetelmillä - suoraan hehtaarimääristä, toki silleen että esmes hyvä rantamettä on on paljon luotettavampi merkki henkisestä tasapainoisuudesta kuin hallanherkkä kitusuo.

Kyllä se kylähullunleima on myös sellanen eräänlainen defenssimekanismi. Saa olla mukavan rauhassa kun kukaan ei tunge yllättäen pirttiin kun saattaa joutua johonkin suolentäyttötalkoisiin. Lienee tarpeen tarkentaa että kyseessä on makkarantekotalkoot eikä mikään pikkujoulupontikkaylilyöntiullatus.
 
Kyllä se kylähullunleima on myös sellanen eräänlainen defenssimekanismi. Saa olla mukavan rauhassa kun...

No tossahan auttaa sekin kun lauleskelee ittekseen sellaisia varmarihenkisiä jollotuksia joissa kerrotaan siististi pukeutuneista talkooapulaisista ja näiden henkevästä tavasta saattaa väsähtänyt päähenkilö rentoutumaan lepositeissä.

 
En tiedä mikä on Vortsnni, mutta kommentoin silti toteamalla että periaatehan on se, että jos pientilan emäntä tai muu köyhällistön jäsen pukeutuu kummallisesti, niin hulluhan sen on pakko olla.

Jos taas kartanon emäntä lähtee kylille ostoksille nännipipo päässä, niin se on taiteellinen ja eksentrinen.

Se on nääs maaseudulla niin, että mielenterveys ja yhteiskuntakelpoisuus arvioidaan luotetavilla kvantitatiivisilla menetelmillä - suoraan hehtaarimääristä, toki silleen että esmes hyvä rantamettä on on paljon luotettavampi merkki henkisestä tasapainoisuudesta kuin hallanherkkä kitusuo.
On se noinkin. Tässäkin tapauksessa kukkoviirissä on 1700jotain... Vortsoni olikin jo selvennetty.

Kaiken kaikkiaan täytyy sanoa, että kotonapäin juuri tuolta "maalta" löytyvät kyllä edelleen yleensä ne, joiden päitä ei tällä koohotuksella ole vielä pilattu. Vaikka sitten omat kotkotukset kanapuvuista kirveenheittoon löytyvätkin. Sinne on hyvä kaukomaiden kaapunninpellen välillä mennä tarkistamaan perspektiiviä.
 
https://yle.fi/uutiset/3-10440414

Suomi hakee sateisesta Irlannista tarkkuusoppia salaojitukseen – kuoppatestillä saa nopeasti tietoa maaperästä

Muun muassa sään ääri-ilmiöt pakottavat viljelijät huolehtimaan entistä tarkemmin peltojen kuivatuksesta. Yksinkertaisella kuoppatestillä peltolohkoille voidaan suunnitella sopiva salaojitus.

Sekä tutkija Tuomas Mattila että salaojateknikko Rainer Rosendahl nostavat salaojituksen maatalouden ykkösinvestoinniksi. Peltojen oikeaoppinen kuivatus on heidän mukaansa peltojen kasvukunnon perusta.
 
Pehkuissa on hyvä köllötellä.
Sekin olisi varmaa, että lehmä poikisi vasta sitten, kun sitkeimmätkin pikkujoulu-poijitusbilettäjät olisivat unten mailla. Jumalattomat sessiot, kiljua, pontikkapannua tulilla yms. karsina puolillaan porukkata, kuka missäkin nurkassa pötköllään ja aamuvirkuimman poijitusvalvojan kompiessä ylös, jahans täällä se kirmailee vasikka..:)
Katso liite: 24476
Fordson Major eli vortsoni, @Pihatonttu

Juu, pehkuissa on hyvä köllötellä mutta jos siellä karsinassa on joku, joka päästää takapäästä noin 10 litraa lämmintä nestettä nukkuvan PekoniSoturin naamalle, niin sehän on kuin vesikidutusta.
Enkä usko että lehmän tarjoama löysähkö "kasvonaamari" auttaisi, saattaisi tulla mieleen pikainen ihonkuorinta, vaikka juustohöylällä jos ei muuta löydy...
 
Juu, pehkuissa on hyvä köllötellä mutta jos siellä karsinassa on joku, joka päästää takapäästä noin 10 litraa lämmintä nestettä nukkuvan PekoniSoturin naamalle, niin sehän on kuin vesikidutusta.
Enkä usko että lehmän tarjoama löysähkö "kasvonaamari" auttaisi, saattaisi tulla mieleen pikainen ihonkuorinta, vaikka juustohöylällä jos ei muuta löydy...

Jos lehmän kans nukkuminen tökkii, löytyy hevosia, vuohia, kaneja, kanoja, kalkkunoita, ankkoja, fasaaneja, riikinkukkoja, hanhia, kissoja, koiria.. Siitä valiten. Onhan se varmaan elämys herätä aamulla kalkkuna kainalossa, mehukattitonkka tyhjänä vieressä ja kanibiksut päällä.
 
Jos lehmän kans nukkuminen tökkii, löytyy hevosia, vuohia, kaneja, kanoja, kalkkunoita, ankkoja, fasaaneja, riikinkukkoja, hanhia, kissoja, koiria.. Siitä valiten. Onhan se varmaan elämys herätä aamulla kalkkuna kainalossa, mehukattitonkka tyhjänä vieressä ja kanibiksut päällä.
Noh, parin koira-lämpöpatterin kanssa nyt aina pärjää, niillä on aamusella tasan kaksi ota-tai-jätä tyyppistä viestiä:
- jätä ukko hötkyilemättä ja NUKUTAAN, meitä väsyttää vielä
- KUKAAN EI NUKU, meillä on nälkä

Mutta tämä "Suuri maatalouskeskustelu":han on ihan pilastunut, mietin laittaa eräilyyn että täällä pohjois-vuonomaassakin on luutnantti Fremen kirmaillut gemssi-pukin lailla vuoria ylös ja alas, sekä löysin tänään kesän ensimmäiset (lokakuiset) keltavahverot!
Lisäksi olen löytänyt jonkin verran tätä

Mutta siis pientä, ja vaivaiskoivuista. Täällä netissä näyttää olevan about 500 NOK kilolle (siis vesipainoisena, suoraan puusta), jos tietäisi kenelle myydä.. pitää ilmoittautua facebookkiin vissiin vanhoilla päivillä.
Onko teillä kellään Suomen pakurikääpä-tilanteesta mitään uutta, miten sen Kiinan viennin kanssa on lähtenyt?

ps. suppilovahveroita on löytynyt jo useampi kilo ( täällä ei litroilla puijata kuluttajaa!), niitä olen popsinut itsekin koti-ikäväkseni voissa paistettuna. Putoo.
 
Viimeksi muokattu:
Back
Top