Baltriber
Eversti
Toi hitaus on kyllä vähän semmosta tuskastuttavaa välillä. Itekkin syntyperäisenä hämäläisenä mutta parikymmentä vuotta Pohjois- Karjalassa asuneena ja nyttemmin paluumuuttaneena tuppaan siihen ominaisuuteen välillä kyllästymään. Tosin on sanottava, että eivät itäsuomalaiset välttämättä sen aikaansaavampia ole. Ne vain näyttää siltä kun ne häslää niin hirveesti koko ajan. No joka tapauksessa on tarkoitus vielä itään siirtyä takaisin kunhan vaan löytyy sopiva työ ja toimi sieltä. Kyllä siitä tietyllä tavalla ehti koti muodostua vuosien varrella.
Mut Etelä- Karjala varmaan sun sielunmaisemaan parhaiten sopis. Sikäläiset on semmosia veikeitä tapauksia. Hommaat sieltä halvalla tilan ja sit vaikka ylämaannautoja metsälaitumelle. Vai onko ne liian helppoja ja rauhallisia eläimiä? Vähän niinkun hämäläiset.
Missä päin hämettä muuten on vesistövapaata vyöhykettä?
Nää hämäläiset on yhtä joutusia ku siirappi pakkasella.. Meinaa välillä kyllä ajaa mut sellaseen primitiiviseen raivoon. Alkaa itellä syke nousee ku oottaa että vastapuoli saa asiansa sanottua.. Ei tietysti pidä yleistää mutta kyllä nää monesti on vähän hämäläisiä..
Siinä uudenkylän räjähtäneen ammusvarikon kupeessa on oikeen vesistönpuutteen mukaan nimensä saanut kyläpahanen. Oikeastaan toi varikko ei kyllä oo uudessakylässä vaan tän kylän puolella.
Ylämaankarjaa, ei ikinä. naapurissa oli ja mä pelkäsin niitä aivan kuollakseni. Sellasia junavaunun kokoisia puolivillejä sarvipäitä, eikä mitään leikkisarvia.. Kyllä niitä sieltä välillä karkaili. Mä vähän pelkään lehmiä, siis niitä oikeita lehmiä. Nää mun kun on pikkasen yli metrin korkuisia, sarvettomia eikä palaakaan villejä, semmosia kitulehmiä vaan.
Ei se kuulkaa etelä-karjalakaan huono vaihtoehto ole.