Suuri maatalouskeskustelu

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja H.A
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Joo, napalmia voi aina tarvita. Sitä pitää olla aina käden ulottuvilla..
Vielä kun saisi kunnon termiitti-reseptin...
wikipedia sanoo vain:
Tavallisesti termiitti koostuu alumiinijauheesta ja rautaoksidista, joita sekoitetaan massasuhteessa 3:8 tai tilavuussuhteessa 1:1. Tämän kaltainen termiitti palaa korkeassa lämpötilassa, ja lähes ilman liekkiä. Termiitin sytyttämiseen voi käyttää magnesiumjauheen ja kaliumpermagnaatin seosta (massasuhde 1:1), jota levitetään muutaman sentin kerros termiittijauheen päälle. Tämä seos voidaan sytyttää normaalin sytytyslangan avulla.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Termiitti

Turvallisuuden tunne on kyllä hämeessä koetuksella, kun joutuu noin kovilla aineilla jo varautumaan..

Kyllä se niin on että napalmi ja ponupannu alkaa olee vähimmäisvaatimus täällä syrjäkylillä selviytymiseen. Uhka- ja vaaratilanteet on ihan arkipäivää. Tänäänkin jauhoin paskaa koulutaksin kuskin kanssa ja kävin moikkaamassa naapurin liki satavuotiasta mummoa, olis voinu tilanteet eskaloitua tosi nopeesti.. Vaikka ne hämäläiset on hitaita niin koskaan ei tiedä mitä käy. Kyllä se on syytä kuskata mukanaan styroksipaalia ja jerrykannua.

Mulla on muuten hymiöt rikki.

Ei vasikkaa. Mä en yhtään tiedä jotta missä se viipyy, tulee joko jouluyön jeesus tai sitten tuo tynnyri ei ole ensinkään tiine. Mun joulun juustosuunnitelmat haukkas kyllä kakkaa.

Mites nyt huiskaa? Ettei nyt vaan olisi kyseessä klassinen muinaislehmien erittäin kehopositiivinen alalaji?

Back