Baltriber
Eversti
Mitä se muuttaa jos lehmä poikii...
-Eräs viljelijä jolla on yli 200 lehmää.
Kontrasti on laaja. Asiat suhteellisia.![]()
Sulla on vaan hitokseen parempi hermorakenne ku mulla. Voi tietysti olla että kokemuksellakin on joku rooli tässä

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.

Sulla on vaan hitokseen parempi hermorakenne ku mulla. Voi tietysti olla että kokemuksellakin on joku rooli tässä![]()
Ite kerroin vaimolle tossa kuun alussa suhteestani Hilkkaan. Katsoi se vähän pitkään, varsinkin kun kuvailin Hilkan mahtollisia ensihetkiä pupubikinien huomassa (no tota en kertonut). Anyways, huikka vänskää suotiin.Siinä onkin sitten selittelemistä, että mikäs helvetti se Hilkka oikein on...![]()
Voi olla, että leipäjuusto onnistuu ilman juoksutinta parin ensimäisen päivän aikana lypsetystä ternimaidosta. Ternimaito juustoutuu nimenomaan sen pari päivää esim. pannarin teko ilman kananmunia tai uunijuusto päivän tai pari poikimisesta, ei sen jälkeen enää.Itellä on muistikuvia, jossa mummu paistoi juustoleipää kamarin pönttöuunin loimulla. Jotenkin olen yhdistänyt tämän ternimaitoon.
Toiset seuraa maajussille morsianta, meillä on Baltriberille vasikka![]()
Vähän niin kuin Plan-kummitoimintaa @Baltriber :in HilkalleKyllä täältä jonkun pitäisi päästä kummisedäksi vasikalle, on niin tiiviisti seurattu ja oltu hengessä mukana.

Mummovainaa kanaviensa kautta sitä Savommuasta aina järjesteli. Sitten se soitti meidät siinneet eli mun ja siskolikat paikalle. Sääntö oli jotta kaikki syödään ja samalla huonoja juttuja kerrotaan. Ite se istui keittiöjakkaralla kaikessa 163/95 kauneudessaan ja hytkyi meidän sanailuille.On nätti vasikka. Tulee lapsuus mieleen ja herkistyn lähes kyyneliin.
Leipäjuusto ja pannukakku ternistä. Aloita pannarista, helppoa ja et pety. Sitä voi syödä hervottomia määriä, runsaalla hillotuksella ja kermavaahdolla. En tunne montaa herkkua, joka sen ohittaa. Meillä joskus on jäätelön ohessakin. Saadaan säännöllisesti terniä talouteen ja tykätään.
Haudalle syömään ja lahjat saunaan? Nyt pitää kyllä sanoa, että nämä entisetkin perinteet kuulostavat luovemmilta kuin meikäläiset.Meneehän se joulunvietto toosan ja kohdun parissa puuhastellenki, perinteinen haudalle-syömään-lahjat-saunaan-kaava onkin jo vähän kulunut.

Haudalle syömään ja lahjat saunaan? Nyt pitää kyllä sanoa, että nämä entisetkin perinteet kuulostavat luovemmilta kuin meikäläiset.
(Jokin lasikantinen lukihäiriö saattaapi vaivata tässä vaiheessa vuotta ja iltaa...)
Onko muuten tuosta siemennyksestä varmaa näyttöä vai olisiko tässä saumat tuoda uusia juonenkäänteitä uskonnolliseen kirjallisuuteen?![]()
Kyllä sen kaiken järjen mukaan pitää olla mä. Sitähän on nykyään niitä kummilapsia Afrikassa vähän joka toisella tiedostavalla (plus kummienollani, joka aina jauhottaa noita...). Olis se komeeta jos vasikalla olis afrikkalainen kummisetä.Kyllä täältä jonkun pitäisi päästä kummisedäksi vasikalle, on niin tiiviisti seurattu ja oltu hengessä mukana.
Kyllä sen kaiken järjen mukaan pitää olla mä. Sitähän on nykyään niitä kummilapsia Afrikassa vähän joka toisella tiedostavalla (plus kummienollani, joka aina jauhottaa noita...). Olis se komeeta jos vasikalla olis afrikkalainen kummisetä.
Toki ymmärrän että parahia en oo mutta miehen reiän (on muuten kirjailijalta kohtuu monimielinen, nykykatsannossa) oon täyttänyt. Villen mielipiteestä en tiedä oonko kova poika. Että sinänsä en pahastu kun valinta osuu vanhempiin veljiin.
Kyynelissä ei ole pahaa. Ei tarvitse eritellä 'miehisiiin' kyyneliin. Minä olen kyynelehtiinyt jopa neegerlapsille, kun oikeanlainen on ollut asiasta esitelmitsöijä.On nätti vasikka. Tulee lapsuus mieleen ja herkistyn lähes kyyneliin.
EU:n tuoma vapaa liikkuvuus ja vihreämmän aidan takana olevat herkut..Mitä on minulla, suomalaisella vässykällä muuta kuin Altian tuotokset...