Suuri maatalouskeskustelu

Mulla on pikku hussessa teräsvahvistettua lankaa, kestää siinä missä trimmerinpääkin, eli kesän. Ehkä teräs vaijeri pitäis olla, tai sitten pelkkää heinää vastustajana.
 
Onko tullut vastaan oikeasti kestävää raivurin ruohopään siimaa?
nm.pari automaatillista Duolinea juuri tuhonneena..horsmikkoa, lupiineja, koiranputkia ja vatukkoa..oli vastuksena.
On. Stihliin sai ketjupäätä, muutti raivurin käytännössä mini kesantomurskaimeksi. Sitten EU kielsi sen, koska jotkut olivat murskanneet omat jalkansa sen kanssa. Mutta se oli ainoa kestävä ja tehokas "siima"pää.

Korjaan. Vesakkomurskaimeksi, ei kesanto :rolleyes:
 
Sattumalta luin uutisen tuosta traktorista, sai uudet "töppöset" keväällä

https://www.urakointiuutiset.fi/uutiset/lisaa-leveytta-casen-mammuttitraktoriin/
Eikö tuo 4.55m leveys ole jo vähän huono siirtoihin.

Jutussa ilmoittaa ajaneensa teitä pitkin.



"Rupatteluhetken päätteeksi mies hyppäsi mammuttinsa rattiin ja lähti pyyhkimään kohti tiluksiaan Vihtiin, tietä pitkin."


Tiedän että tieliikennelaki on sallivainen maatalouskoneille, mutta jos tuollaisia suhareita on tulevaisuudessa tiellä enemmänkin, niin kyllä sieltä lait tulee Saksan malliin kaikille maanviljelijöille.

4 metriä on nytkin jonkinlainen raja

31265
 
Itseänikin tympäisee tuo siimaleikkurien kulutuskestävyys, vaikka olen ostanut paksuinta kaupasta löytyvää siimaa. Erityisen tuhoisaa siimalle on ruohikon kätköissä lymyävät oksankarahkat ja muut vastaavat. Kolmioterää olen sitten käyttänyt jonkin verran, tuollaisessa horsma-vattupusikossa se on hyvä.
 
Eikö aina kaikki toimivat keksinnöt viedä niistä hyötyviltä pois, kun jotkut tunarit pitävät laitteita väärinpäin sylissään yms :D
32a37961fb849843a68831c4e28d0d55_tn.jpeg
Joku tuon tapainen se Stilhin viritys? Tilaa jostain vinkuintiasta tai tekee itse. Suosittelen pitämään tee-se-itse versiolla sahattaessa oikeita metsurin turvasaappaita.. jos tuo ketju lähtee irti, on varmuudella tennarista läpi.
 
Viimeksi muokattu:
Tietenkin voisi antaa imperiumin vastaiskun Glorian paineruiskulla...siis myrkkyä..

Mä olen viikatteella nyt paripäivää remponut tuolla Tilusten itäisessä ääripäässä, siellä on sulavassa sekasotkussa vanha pajumaja joka valloittaa elintilaa, metsähallituksen maiden reuna mistä pukkaa kasvustoa, sen miljoona marjapuskaa ja jotain rytökärpänpesiä. Olen aktiivisesti vältellyt kesän koko paikkaa. En kyllä tuota rämettä sais raivattua millään siilinpaloittelutrimmerillä.
 
Kyllä mä terottaa osaan, vaan kun laiskuuttani välttelen koko hommaa. Mulla on monitoimityökaluna fiskarsin se pikkukirves (handy?), tykästyin siihen niin että pöllin sen appiukolta aikoinaan. Eilen sen terotin kun heinäseipään veistoon ryhdyin ja ihan hyvä siitä tuli.
 
Itseänikin tympäisee tuo siimaleikkurien kulutuskestävyys, vaikka olen ostanut paksuinta kaupasta löytyvää siimaa. Erityisen tuhoisaa siimalle on ruohikon kätköissä lymyävät oksankarahkat ja muut vastaavat. Kolmioterää olen sitten käyttänyt jonkin verran, tuollaisessa horsma-vattupusikossa se on hyvä.

Juu, se on vaan että jos siellä joku piilokivi on... kyllä mäkin sitä vattupusikkoon käytän. Ja horsmille.

Mä olen käyttänyt noita +3,5mm tavaraa rannassa korsien katkomiseen, vahvempaakin saisi olla mutta kun ei oikein ole, kun "mökkiläisiltä" kuulemma loppuvat tehot vehkeestä paksummalla siimalla..

Meinas melkein tulla piiskaleikit vuosia sitten kun kaveri vaihtoi siiman uuteen ajettuaan kasvimaan reunat... antoi sitten mulle että jatka vaan...eihän se lukitus tietenkään ollut mennyt oikeinpäin ja kun kaasua antoi niin siima purkaantui kerältä. Onneksi oli faijan vanhat nahkaset turvakengät niin ei tullut kuin punanen jälki nilkoille.. ajattelin melkein että jos mä sen kundin sitoisin tohon puuhun ja ajaisin koneella paljaalle pyllylle pari kierrosta niin oppis siiman lukituksen...
 
Katso liite: 31266
Joku tuon tapainen se Stilhin viritys? Tilaa jostain vinkuintiasta tai tekee itse. Suosittelen pitämään tee-se-itse versiolla sahattaessa oikeita metsurin turvasaappaita.. jos tuo ketju lähtee irti, on varmuudella tennarista läpi.
31267

Tämän kyhäelmän tyylinen, normaalilla kettingillä. Luulen että raivurinpäässä tuo moottorisahan teräketju vain heikentää pyörimisherkkyyttä takertuessaan millisekunniksi kaikkeen.
 
Back
Top