VLF
Kapteeni
Valitettavasti en asu niillä nurkillaMua ilahduttais kovasti jos asut jossain tässä lähistöllä.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Valitettavasti en asu niillä nurkillaMua ilahduttais kovasti jos asut jossain tässä lähistöllä.
Jostain syystä mullakin tulee tasasin väliajoin yhdestä fb-ryhmästä tarjolle niitä paalaimia ostettavaksi. Tosin myös kaikkea muuta maatalousirtainta. Vaikka ei ole etes sitä raktoria.. No, pysyypä ainakin hintatietoisena.Pitää joka talossa vähintään yksi paalain olla. Saattaa avautua yllättäviä urakointi mahdollisuuksia, etenkin jos teet hieman markkinointi ponnisteluja
Jostain syystä mullakin tulee tasasin väliajoin yhdestä fb-ryhmästä tarjolle niitä paalaimia ostettavaksi. Tosin myös kaikkea muuta maatalousirtainta. Vaikka ei ole etes sitä raktoria.. No, pysyypä ainakin hintatietoisena.
Myydään, ostetaan ja vaihdetaan maatalouskoneita on muistaakseni se kokonimi ryhmälle fb:ssa. Että sinne vaan!Mikä ryhmä? Mua ei varsinaisesti haittais jos mun feedi pursuaisi paalaimia
Sori, väärin meni..Eli Maataloustarvikkeita myydään/ostetaan/vaihdetaan on se oikea nimiMikä ryhmä? Mua ei varsinaisesti haittais jos mun feedi pursuaisi paalaimia
Lampaalihan syöjät ovat sitten oma rotunsa, monesti yrittänyt, mutta vähän pitkin hampain uppoaa . Joku siinä on lampaan rasvan maussa mikä ei uppoa.Tuossa lähellä laiduntaa lammaskatras. Kävelen siitä ohi melkein päivittäin. Ja tänään, kun Iltalehden lupaama käristyskupu on voimissaan, pysähdyin ihmettelemään noita villaelukoita. Siinä ne vaan elämäänsä tyytyväisinä kalttasivat laiduntaan, ei näyttänyt helle haittaavan. Ihme elukka. Villaa yllä helvetisti ja pystyy elämään aavikoilla, mehevillä ruokamailla, mielikuvitushelteessä ja raikuvassa pakkasessa. Syödä jälttää näköjään kaiken, missä on vähän vihreää tai edes ruskeaa.
Ohi kävellessä mieleeni tulee välillä oivallinen -Lampaansyöjät-....josko vanhoilla päivillään sallisi itselleen joskus tuollaisen irtioton arjesta.....
Olisko vain ollut viinan vähyyttä? Toenperrään, jos valita saa, kyllä possu uppoaa allekirjoittaneellekin paremmin.Lampaalihan syöjät ovat sitten oma rotunsa, monesti yrittänyt, mutta vähän pitkin hampain uppoaa . Joku siinä on lampaan rasvan maussa mikä ei uppoa.
Minä suuntaisin Lampaansyöjät-hengessä naapurin sikalaan mieluummin ja sitten Alkoon, tai päinvastoin.
Toenperrään sitä termiä käytti aina naapurin sotaveteraanit. Siinä se on sanonta hippeimmillään, ettei jopa luipakassa muodossa.Olisko vain ollut viinan vähyyttä? Toenperrään, jos valita saa, kyllä possu uppoaa allekirjoittaneellekin paremmin.
MInulle on kerrottu, että ulkomailta saa tuoda Suomeen niin vanhaa ”karitsanlihaa”, että se ikänsä puolesta luokiteltaisiin täällä aikuiseksi lampaaksi, eikä karitsaksi. Siihen en pysty kommentoimaan, että rotujen mauissa sitten eroja.Toista on ne ulkomaalaiset, nuorena teurastetut, lihalampaat. Itse olen syönyt Uus-Seelantilaista karitsan lihaa ja siinä vain heikko riistamaku.
Siinä pitäisi lukea jossain kohtaa englanniksi, että minkä ikäinen aihio oli kyseessä teurastushetkellä ja milloin tämä on tapahtunut. Kotimainen on nuorempaa ja tuoreempaa, näin olen antanut itselleni kertoa, tiedä sitten. Ehkä tuota Lemin särää joskus pitäisi maistaa. Vaimo kävi siellä äskettäin, annnoksen hinta oli päälle 30 euron, niin näillä spekseillä en ihan heti suuntaa auton keulaa Lemille.Niin, kaupasta olen sitä ostanut joten en tiedä muuta kuin mitä etiketissä luki.
Voi vaikuttaa makuun sekin, että mitä se syö laitumella. Lampaalle kun kelpaa jokseenkin kaikki vihreä, varmaan jonkun JD traktori menisi myös, jos jäisi laitumelle.Suomalainen lammas jota kasvatetaan villan takia taitaa olla kova pala syödä etenkin kun se vanhana teurastetaan. Veikkaan että maistuu villasukalle.
Toista on ne ulkomaalaiset, nuorena teurastetut, lihalampaat. Itse olen syönyt Uus-Seelantilaista karitsan lihaa ja siinä vain heikko riistamaku.
Lampaalle kun kelpaa jokseenkin kaikki vihreä, varmaan jonkun JD traktori menisi myös, jos jäisi laitumelle.
Kylän pinnassa? Ei ole vielä oivalliset harmaaturkkiset ystävämme keksineet tätä ''lampaansyöjät'' skenaariota. Voi olla niinkin, kun pennut kasvaa ja vankistuu siihen mittaan, että laittavat vasta syksymmällä treenit käyntiin. Sitten saat sen lammas lauman unohtaa.Tuossa lähellä laiduntaa lammaskatras. Kävelen siitä ohi melkein päivittäin. Ja tänään, kun Iltalehden lupaama käristyskupu on voimissaan, pysähdyin ihmettelemään noita villaelukoita. Siinä ne vaan elämäänsä tyytyväisinä kalttasivat laiduntaan, ei näyttänyt helle haittaavan. Ihme elukka. Villaa yllä helvetisti ja pystyy elämään aavikoilla, mehevillä ruokamailla, mielikuvitushelteessä ja raikuvassa pakkasessa. Syödä jälttää näköjään kaiken, missä on vähän vihreää tai edes ruskeaa.
Ohi kävellessä mieleeni tulee välillä oivallinen -Lampaansyöjät-....josko vanhoilla päivillään sallisi itselleen joskus tuollaisen irtioton arjesta.....
@Baltriber , kun pääsette heinän kokoamiseen, laitahan kuvia. Me täällä olemme hengessä mukana.
Kylän pinnassa? Ei ole vielä oivallikset harmaaturkkiset ystävämme keksineet tätä ''lampaansyöjät'' skenaariota