Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
On niitä, viime vuonna kesäkuun alussa tuli mäkäräiset. (Tai mitä ne pirun pienet polttiaiset on?) Minä onneton raivaamaan. Seuraavana aamulla en meinannu tuntea itseäni peilistä. Piti ihan miettiä, lähtikö saunakaljan kittaaminen edellisenä iltana jollakin tapaa lapasesta.
Toissakesä oli kaikkien aikojen paarmakesä. Tulivat aikaisin ja niitä oli paikoin aivan hillittömästi.
Muut ovat kyllä kehnoja, mutta purevatko tai pistävätkö hirvikärpäset ihmistä? Itseäni ei ole ainakaan koskaan haukkassut.Kolme asiaa joita suomalaisessa luonnossa inhoan.;
Hirvikärpäset, saatana että eksyvätkin joka paikkaan...
Mäkäräiset, hyttysten kanssa voin elää, mutta nuo pistävät paikat turpoamaan...
Paarmat... ottavat palasen ja lentävät oksalle syömään..
Muut ovat kyllä kehnoja, mutta purevatko tai pistävätkö hirvikärpäset ihmistä? Itseäni ei ole ainakaan koskaan haukkassut.
Puimuri... pura ja kokoa! Nähdään sit vissiin ensi kesänä, tai seuraavana jollei koira nielase palasiaJos paha päivä tulee, niin olen lupautunut Ikarukselle puimurinajoon. Lähde sinä mukaan työvoimareserviin.
Luonnollisesti reserviä pitää kertausharjoituttaa ja olemme epäilemättä valmiit mitä ankarimpaan äksiisiin ylikersantin taholta . Puimuri..lepo..puimuri...irroita ja kiinnitä!
Reservin Ylä-Savon 124:n maatalousyksikön jälkipeli sitten erikseen
Esitestinsä on, että pitää näyttää missä kohti puimurissa on kakarakseli. Sitte vasta jatkoonPuimuri... pura ja kokoa! Nähdään sit ensi kesänä
Iski yhden projektin päälle ja sen kanssa painin. Ei sen puoleen, on kyllä mielenkiintoinen ja itse sitä olin tavoitellutkin alkavaksi.Täytätkö tukihakemuksia.. , joo, oli ihan pakko kun muistelen kuinka setä niitä täytteli.. Iso mappi työhuoneessa ja kiroili kuinka vanhoilla päivillään joutuu tällaista opettelemaan...
Kani voi olla materiaalina eilispäivän juttuja. Nyt käytetään juomatölkin klipsejä. MPnetistä varmaan saisi äkkiä kolehdilla kerättyä tarvemateriaalit.mietin kyllä että pitäiskö ottaa aikaa kauan kestää että virkapuvuksi ehdotetaan kanibiksuja mahtaa siellä savossakin olla sen verran ötökkää, pistiäistä, polttiaista ja näverkutiaista että päivän kun on nojannu lapioon biksuissa, näyttää siltä että sairastaisi huomattavan ärhäkkää paiseruttoa
Kohlimet..irroita ja kiinnitä! Saa suorittaa.Puimuri... pura ja kokoa! Nähdään sit vissiin ensi kesänä, tai seuraavana jollei koira nielase palasia
Eipä hätää... Lego Technics on opettanut meille kaupunkilaishiirille kaiken tarpeellisen kärsivällisyydestä.Esitestinsä on, että pitää näyttää missä kohti puimurissa on kakarakseli. Sitte vasta jatkoon
Muut ovat kyllä kehnoja, mutta purevatko tai pistävätkö hirvikärpäset ihmistä? Itseäni ei ole ainakaan koskaan haukkassut.
Kyllähän sitä nyt muutama russakka takin kaulukseen mahtuu.
Ja suomalaiset pistiäiset punik...punkkeja laskematta eivät kanna mitään maailmanlopuntautia, joten mitä pienistä.
Eikös noille eteläisille punik... punkeille ole jo rokote?Muut ovat kyllä kehnoja, mutta purevatko tai pistävätkö hirvikärpäset ihmistä? Itseäni ei ole ainakaan koskaan haukkassut.
Ja suomalaiset pistiäiset punik...punkkeja laskematta eivät kanna mitään maailmanlopuntautia, joten mitä pienistä.
Vedin sienireissulla Oslon itäpuolella viime heinäkuussa saniaismetsikön läpi, jopa ulottui keskivatsaan paikoittain jyrkässä rinteessä... ilmeisesti nelijalkaisia oli mennyt aikaisemmin koska sain 2 punkkia kirjaimellisesti napanöyhtääni kiinni, joiden oletin vain olevan metsäroskaa, enkä jaksanut välittää koska olin yötä maastossa (ja jäkälällä, joten tuskin tulivat nukkuessa).Ei ne pistä, mutta ei se ole kiva kaivaa niitä esiin karvoituksesta, myös sieltä nivusista...
No, isäukko Kuhmossa saa melkein joka syksy puremia ja niistä helvetillisiä allergisia reaktioita.Ei ne pistä, mutta ei se ole kiva kaivaa niitä esiin karvoituksesta, myös sieltä nivusista...
Tuo rengas tulee noin puolelle borrelioositartunnan saaneista, TBE:sta ei tietoa:Vedin sienireissulla Oslon itäpuolella viime heinäkuussa saniaismetsikön läpi, jopa ulottui keskivatsaan paikoittain jyrkässä rinteessä... ilmeisesti nelijalkaisia oli mennyt aikaisemmin koska sain 2 punkkia kirjaimellisesti napanöyhtääni kiinni, joiden oletin vain olevan metsäroskaa, enkä jaksanut välittää koska olin yötä maastossa (ja jäkälällä, joten tuskin tulivat nukkuessa).
Pääsin seuraavana päivänä himaan ja vedin ne pois, jolloin toinen tulehtui, mutta sitä valkoista rengasta ei tullut. Joten pääsin pelkällä säikähdyksellä, mutta kyllä täälläkin tuota tautia on ja se kannattaa ottaa vakavasti.
Ainakin itse otan sen nyt vakavammin kuin ennen.
Toisaalta alkaa rehellisesti riittää nää vitun taudit. Jo, ja nyt.
Vedin sienireissulla Oslon itäpuolella viime heinäkuussa saniaismetsikön läpi, jopa ulottui keskivatsaan paikoittain jyrkässä rinteessä... ilmeisesti nelijalkaisia oli mennyt aikaisemmin koska sain 2 punkkia kirjaimellisesti napanöyhtääni kiinni, joiden oletin vain olevan metsäroskaa, enkä jaksanut välittää koska olin yötä maastossa (ja jäkälällä, joten tuskin tulivat nukkuessa).
Pääsin seuraavana päivänä himaan ja vedin ne pois, jolloin toinen tulehtui, mutta sitä valkoista rengasta ei tullut. Joten pääsin pelkällä säikähdyksellä, mutta kyllä täälläkin tuota tautia on ja se kannattaa ottaa vakavasti.
Ainakin itse otan sen nyt vakavammin kuin ennen.
Toisaalta alkaa rehellisesti riittää nää vitun taudit. Jo, ja nyt.