Suuri maatalouskeskustelu

No kuullostat kyllä aika reilulta(vähän liiankin) vuokranantajalta ja se kuva aikaisemminkin jäänyt mieleen.(y)
Meitä on moneksi, kaikki ei vaan näe kokonaisuutta ollenkaan, se minun hyöty on monesti vaan se tärkein.
Minulla tilanne että vuokramaissa sopimus katkolla, suullinen sopimus on mutta en nyt ainakaan odota alennusta vuokraan jatkossa. Ei se ole sen maanomistajan vika kuitenkaan tämä tilanne.

Noo, jaksa tonneista väitellä kun koko potti on vähän isompi... sekä ei noi isännät unohda velkoja, ihan sama vaikka sanon ettei tarvitse nyt maksaa, maksavat sitten kuitenkin... on sitä ylpeyttä näköjään muuallakin kuin Pohjanmaalla..

Muuten olen yrittänyt olla reilu, "että tän verran multa pankki haluaa ja sen alle en voi mennä"-tyylillä.
 
Noo, jaksa tonneista väitellä kun koko potti on vähän isompi... sekä ei noi isännät unohda velkoja, ihan sama vaikka sanon ettei tarvitse nyt maksaa, maksavat sitten kuitenkin... on sitä ylpeyttä näköjään muuallakin kuin Pohjanmaalla..

Muuten olen yrittänyt olla reilu, "että tän verran multa pankki haluaa ja sen alle en voi mennä"-tyylillä.
No hitto, jos ei maksuista pidetä kiinni mitä sovittu niin... Sitähän verrataan heti näihin meidän poliitikkoihin.
 
Jotkut nautatilat on kivasti lähteneet tekemään myyntiä ja alkaneet myydä makkaroita kokolihan ohessa, olen näitä maistellut ja ilokseni todennut että aika hyvää on, pieni neuvo näille, kokeilkaa reilusti eri Makuja, älkää tehkö tätä perisuomalaista grillipalamakua vaan hakekaa eurooppalaista reseptiä, reilusti erilaista, ja rasvaista makkaraa.
 
Ja älkää alkako Suomalaistamaan näitä reseptejä, sillä homma menee vituiks, originaali resepti, sen mukaan mennään. Unkari, Italia, Latvia, Ranska ja paska maa, sieltä löytyy makkara reseptiä joka on hyvää.
 
Ja älkää alkako Suomalaistamaan näitä reseptejä, sillä homma menee vituiks, originaali resepti, sen mukaan mennään. Unkari, Italia, Latvia, Ranska ja paska maa, sieltä löytyy makkara reseptiä joka on hyvää.
Valio teki aikoinaan feta-juustoa. Mainoksessa nätti Suomi-tyttö meni lypsämään lehmiä suomalaisen pellon laidalle ja soitti radiosta buzukimusiikkia. (Juu, etsi kaikki virheet.)
Onneksi tuli EU ja pisti Valion kuriin.

No, äiti oli nähnyt jauhelihamakaronilaatikkoa myytävän ravintolassa "lasanje"-nimellä.

Ne on vaan niin helppoja, kyllähän me täällä osataan!
 
Tämän otsikon alle ehkä eniten kuuluu, koska MT:
On nuo yksityistiet taloudellisesti osakkaille melkoinen kiviriippa. Väestö maaseudulla vähenee, yhä harvemmat maksaa yhä enemmän.

Minäkin olen osakkaana viidessä eri yksityistiessä + oma tie jonka itse pidän auki ja kunnossa. Ei ole halpaa lystiä.
 
Auraaja vaihtui ja tämä uusi nuori isäntä pompsautti hinnat niin ylös että oli ensimmäinen ja viimeinen kerta täällä, ostettiin porukalla oma sepeli kasa ja kaivettiin vanhat lingot ja perälevyt latojen takaa esiin, tästä lähin hoidetaan itse hiekoitus ja auraus, ei tuollaisiin hintoihin ole täällä kellään varaa.
 
Suomalaiset on totutettu halpaan makkaraan, mitä halvemmat raaka aineet sen parempi kate, se bisnes.. Aina teollisuus on laittanut halvemmat kamat makkaraan, ja se perisuomalaisuus.. Ostetaan tonnin kaasugrilli ja lämmitetään siinä sitä halvinta slaikkaria mitä kaupasta löytyy😆Euroopan makkara kulttuuri on aivan eri kuin Suomessa, täällä se on vain makkara, kyrsä, hampparinväärä, ei mikään gourmet tuote josta voisi olla ylpeä, ei, täällä slaikan pitää olla halpa koska se on vaan Makkara.
No jaa, esimerkiksi reilusti lihapitoista grillimakkaraa sai Karelian lihajalosteen tehtaanmyymiöstä jokin aika sitten 5 €/2 x 500 g paketti.

Kiinnostaisi testata, millaista makkaraa saisi, jos siihen massaan jauhaisi mukaan noita sisäelimiäkin pienissä määrin. Etteivät menisi haaskiolle.

Yksi puute on myös esimerkiksi Keski-Euroopassa ja Britanniassa yleisesti saatavilla olevat kamaranaksut (pork rinds/scratchings). Tanskaassakin niitä tehdään, mutta mistään normikaupasta ei niitä Suomessa saa. Ideana siis vähähiilihydraattinen sipsi.
 
Koitas tarjota sian nahkaa normi suomalaisen suuhun🙂olin kymmeniä vuosia liha alan töissä eikä tuona aikana kelvannut kuin harvoille, mielle yhtymä karvaisen ja paskasen sian olemukseen on hyvin vahva. Täällä jo punalappuinen liha tai kala on yökötys suurelle osalle kansaa, moni lopetti makkaran syönnin kun kerroin että siinäkin on nahkaa.
 
Kyllä mä muistan ajan kun alettiin tarjoomaan Suomelle lihaisaa makkaraa, ei se hetkessä käynyt kun kansa oli tottunut syömään jauho pötköä, on vieläkin ihmisiä joille se jauhopaska on ainoa oikea grillimakkara.
 
Vanha herkku, sian kylkirulla, sehän on kauhee oksennus monelle kun siinä on se nahka, lihahyytelö, tytinä, alatoopi, mitä mainioin herkku hiilarikammoiselle, mut ku se hyytelö on kauhee siinä, ja sehän on gelatiinia🙂
 
Monikohan söisi.kebabia jos tietäisi rasvan määrän siinä lihassa..
 
Nykyään liha jalosteet tehdään hyvästä matskusta, hyytelö on leikkoa eikä enää sian poskilihoja, enää ei makkaraan livahda utareita niinkuin joskus..
 
Moni suomalainen on kyllä syönyt sian poskea muutamassa entisaikain suositussa herkussa, tietämättään 🙂
 
Back
Top