Syyrian konflikti

Oletko sinä käynyt armeijaa? Oletko Suomen kansalainen? Onko sinulla äänestysoikeus? Jos, niin olet osa valtiota ja puolustusvoimia eikä niiden toden totta tulekaan olla puolueettomia vaan ajaa suomalaisten etua.

Sen sijaan globaalissa maailmassa media on usein globaalien/kansainvälisesti orientoituvien toimijoitten omistuksessa. Sen vuoksi esim. Puolalle ja Unkarille lasketaan suureksi synniksi se, kun koettavat pitää mediaa kansallisvaltion käsissä.

En oikein ymmärrä miksi tällaista asiaa pitää selittää? Ovatko suuret mediatalot puolueettomia ja aina oikeassa? Ne tekevät sen mitä omistajat käskee. Me omistamme kansalaisina puolustusvoimat ja se tekee kansanvaltaisen hallitusmuodon kautta sen mitä me käskemme.

Kysyin vaan mitä tarkoitit ja se tuli nyt selville, en mä mitään mesoamista halunnut tai vittuillut rivien välistä jos sitä luulet. Toki täysin puolueetonta mediaa ei ole olemassa, eikä meidän valtion kommentitkaan puolueettomia ole. Mitä tulee Zapad-harjoitukseen niin siitä on antanut lausuntoja moni media ja taho. "Totuutta" kannattaaa koota paloista ja hieman käyttää lähdekritiikkiä mitä uskoo miltäkin taholta. (Tämäkään ei ollut vittuilua sinua kohtaan). Esim. Venäjällä ei vapaata lehdistöä ole, toimittajia tapetaan kasapäin, joten sen valtion median seuraamisesta ei ole informaatiomielessä juuri hyötä. Toki siis Venäjänkin mediaa kiinnostaaa seurata siitä näkökulmasta että mitä (usein valheita) se koittaa kansalaisten päähän takoa.

@Myrskyhiiri

Kai ymmärrät, että lehdistö revittelee asialla X saadakseen rahaa.

Vaikka PV on "sinulla töissä", ei se ole kuitenkaan velvoitettu kertomaan sinulle totuutta. Päinvastoin. Se kertoo sinulle täsmälleen sen, minkä katsoo sinulle parhaaksi.

Jos haluat oikeasti tietää asioista, otat itse selvää, mitä on tapahtunut, mahdollisimman monipuolisesti. Ja vedät sitten synteesiä niistä.

@Myrskyhiiri

Kai ymmärrät, että lehdistö revittelee asialla X saadakseen rahaa.

Vaikka PV on "sinulla töissä", ei se ole kuitenkaan velvoitettu kertomaan sinulle totuutta. Päinvastoin. Se kertoo sinulle täsmälleen sen, minkä katsoo sinulle parhaaksi.

Jos haluat oikeasti tietää asioista, otat itse selvää, mitä on tapahtunut, mahdollisimman monipuolisesti. Ja vedät sitten synteesiä niistä.

Niin kuin sinä? Ok.

Edelleenkään en ymmärrä, miten PV:n luotettavuus voisi olla heikompi kuin Bild-lehden, mutta tuskin tulen sitä koskaan ymmärtämäänkään, joten keskustelua tästä ei tarvitse jatkaa.

Mulla on nyt @Myrskyhiiri sellainen olo että kuvittelet että kaikki on sua vastaan vaikka ihan asiallisesti ja yleisellä taholla tässä puhutaan.

s-l300.jpg

Mulla on nyt @Myrskyhiiri sellainen olo että kuvittelet että kaikki on sua vastaan vaikka ihan asiallisesti ja yleisellä taholla tässä puhutaan.

s-l300.jpg

Kiitos. Se on vaan niin vaikeaa kun mailma ei mene aina niin kus haluan :confused:

Sitä on liikkeellä.

THE HAGUE (Reuters) - Western countries accused Moscow on Monday of preventing inspectors from reaching the site of a suspected poison gas attack in Syria and said Russians or Syrians may have tampered with evidence on the ground.
https://www.reuters.com/article/us-...ical-attack-site-u-s-envoy-says-idUSKBN1HN126

Obstruction, tampering, barbaric use of chemical weapons. Aika tiukkaa tekstiä länsimailta.

Mikähän ryssien suunnitelma tässä on? Pelata aikaa, vai katsoa aikooko Trump oikeasti pommittaa syyriaa?

Edelleenkään en ymmärrä, miten PV:n luotettavuus voisi olla heikompi kuin Bild-lehden, mutta tuskin tulen sitä koskaan ymmärtämäänkään, joten keskustelua tästä ei tarvitse jatkaa.

Tämä on ihan selkeetä.

Oletetaan, että Bild kertoo, että Venäjä on kasannut Suomen rajalle merkittävän voimaryhmän ja on saanut käsiinsä tietoja, joiden mukaan Venäjä on suorittanut rajalla provokatiivisia toimia ja on toisaalta painostanut salaisesti Suomen hallitusta.

Puolustusvoimat olisi tästä asiasta todennäköisesti vähemmän totuudenmukainen kuin Bild seuraavista syistä.
  1. Turvallisuuspoliittiset syyt. Halutaan säilyttää poliittisella johdolla toimintavapaus ja liikkumavara
  2. Sotilastekniset syyt. Ei haluta antaa tietoa, mitä kaikkea itse tiedetään
  3. Kansalaisten rauhoittelu. Ylimääräinen paniikki olisi vain haitaksi esim. valmistelutoimien ja evakuointien kannalta.

Tämä on ihan selkeetä.

Oletetaan, että Bild kertoo, että Venäjä on kasannut Suomen rajalle merkittävän voimaryhmän ja on saanut käsiinsä tietoja, joiden mukaan Venäjä on suorittanut rajalla provokatiivisia toimia ja on toisaalta painostanut salaisesti Suomen hallitusta.

Puolustusvoimat olisi tästä asiasta todennäköisesti vähemmän totuudenmukainen kuin Bild seuraavista syistä.
  1. Turvallisuuspoliittiset syyt. Halutaan säilyttää poliittisella johdolla toimintavapaus ja liikkumavara
  2. Sotilastekniset syyt. Ei haluta antaa tietoa, mitä kaikkea itse tiedetään
  3. Kansalaisten rauhoittelu. Ylimääräinen paniikki olisi vain haitaksi esim. valmistelutoimien ja evakuointien kannalta.

Mielenkiintoinen ajatusmalli. Ja mitä tämä tieto hyödyttää sinua, kiväärimies-5? Jos sota tulee, niin menet minne käsketään. Ylemmät tietää.

Mielenkiintoinen ajatusmalli. Ja mitä tämä tieto hyödyttää sinua, kiväärimies-5? Jos sota tulee, niin menet minne käsketään. Ylemmät tietää.

Jos selaat monta sivua taaksepäin, niin selviää mistä kyse :)

Minäkään en enää muista. :( Mutta Myrskyhiiri ei luottanut länsimaihin tai jotain. Perusteena että Bild ja PV saattavat kertoa samasta asiasta eri tavoin.

EU antoi tukensa Syyrian ilmaiskuille – Soini: Näytöt kemiallisten aseiden käytöstä riittävät
https://yle.fi/uutiset/3-10162452

Mites tää nyt menikään Putin-trollejen mielestä, täytyy kaivaa totuus Venäjän ja lännen välistä. Eli kemiallisia aseita käytettiin mutta ehkä se oli Brittejen lavastama tempaus :unsure::unsure:

GLONASS näyttää menevän sekaisin aika ajoin. Ainakin 1.-2.4. ollut poissa pelistä 11 tuntia. Joka, siis 11 tuntia, näyttää olevan aika normaali pituus tuolle kaatumiselle. Selityksenä ainakin em. aprillipäivän 11 tunnille oli, että satelliitit saivat päivityksessä väärät taivaankappaleisiin liittyvät konfaukset. Ja kaikki ilmeisesti saivat uudet sitten haettua 11 tunnin pörräämisen jälkeen.
Eli: on tietenkin täysin mahdollista että joku hieman avusti 14. päivä, mutta toimintavarmuus on sellainen että yhtä hyvin on kyse saattanut olla normaalista kaatumisesta.
Toisaalta herää kysymys, kuinka helposti tuon saa nurin, jos joku kovasti niin haluaa.

Olisko niin että kemiallisten raja joka ennen meni sariinissa yms meneekin nyt tavallisessa uima-allas kloorissa. Voihan tämä olla niinkin, että tässä haetaan kuitenkin jotain jolla Assad saadaan pois pelistä. Jos vaikka liskoihmiset yms eivät annakkaan Assadin ja iranin voittaa ja nyt laitetaan Venäjä ensin kuriin.

Onko jäänyt jotain ymmärtämättä vai mistä moinen assosiaatio? Kyllä minä roikkujista olen puhunut, mutta tarkoittanut kansaa kusettavia poliitikkoja tai muuta paskasakkia, mihin isolla osalla menee hermo ja...

Mistä repäisit tämän mukaan venäjällä tapettuun journalistiin?

"Herrat huijaa"

Hoh-vitun-hoijaa.

Back