Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Näin niitä asioita saadaan aikaiseksi, kun tehdään järkeviä asioita tuulimyllyjä vastaan taistelemisen sijasta.Redstone Aero - Future of air traffic
We aim at creating a network of digital airports. We are creating necessary preconditions for efficient and sustainable air traffic and transportation.helsinkieast.aero
Helsinki East Aerodrome (EFPR)
Ensimmäinen lento kyseisellä kentällä vuonna 2018 ja jo lyhyen historian aikana siellä on saatu paljon aikaan. Toivottavasti kunnianhimoiset suunnitelmat toteutuvat.
Tämä siis Pyhtäällä noin tunnin ajomatkan päässä Helsingistä.
Redstone Aero - Future of air traffic
We aim at creating a network of digital airports. We are creating necessary preconditions for efficient and sustainable air traffic and transportation.helsinkieast.aero
Helsinki East Aerodrome (EFPR)
Ensimmäinen lento kyseisellä kentällä vuonna 2018 ja jo lyhyen historian aikana siellä on saatu paljon aikaan. Toivottavasti kunnianhimoiset suunnitelmat toteutuvat.
Tämä siis Pyhtäällä noin tunnin ajomatkan päässä Helsingistä.
Aika paha se siellä oleva monen metrin kerros sulfidisavi.
Niin että jos ne paaluttaa niin kauankohan ne paalut pysyy kantavina siinä savessa..?
Malmin Lentokentän Ystävät ry:n julkisuuteen suoltamaa bullshittiä, joka on kymmeneen kertaan käsitelty täällä. Mutta ihmisten mielipiteisiin on helppo vaikuttaa kun kaupunki vaikeni kokonaan ja jätti keskustelun ilmatilan lentokentän puolustajien haltuun. Lienee niin että puolet Hesalaisistakin uskoo näihin tarinoihin. Samanlaista oli varmaan aikanaan niillä jotka yritti todistaa maapallon pyöreäksi pannukakun sijaan.Eli homma menee siten, että se savi pitää poistaa alueelta ja Helsingin kaupunki on jo ilmoittanut että he hoitavat alueen rakennettavaan kuntoon. Sitä ainetta on siellä paksulti, muistaakseni paikoitellen yli kymmenen metriä ja se aine pitää saada jonnekin, luultavasti jonkinlaisen käsittelyn jälkeen. Kaiken lisäksi se aine on pirun vaikeaa kaivaa kaivinkoneella, ei ilmeisesti irtoa kauhasta tai KA:n lavalta.
Sähkölentokoneita oli kai yksi Suomessa joka mällättiin. Lieneekö vieläkin remontissa. Utopiatasolla oleva tekniikka eikä tarvi lentokenttiä pitkään aikaan. Vähän kun olisi rakennettu Vuosaaren suursatama purjelaivojen aikaan.”Helsingissä tarvittaisiin kaupunkikenttä. Sähkölentokoneet eivät sovi Helsinki-Vantaalle isojen koneiden joukkoon. Ne ovat niin paljon hitaampia ja pienempiä, että ne vaikeuttaisivat lentokentän liikennettä.”
”Helsinki on niin keskeinen paikka. Jos Helsingissä ei ole paikkaa sähkölentokoneille, niin Suomeen ei oikein tule sähkölentokoneverkkoa.”
Malmin Lentokentän Ystävät ry:n julkisuuteen suoltamaa bullshittiä, joka on kymmeneen kertaan käsitelty täällä. Mutta ihmisten mielipiteisiin on helppo vaikuttaa kun kaupunki vaikeni kokonaan ja jätti keskustelun ilmatilan lentokentän puolustajien haltuun. Lienee niin että puolet Hesalaisistakin uskoo näihin tarinoihin. Samanlaista oli varmaan aikanaan niillä jotka yritti todistaa maapallon pyöreäksi pannukakun sijaan.
Samanlaista savea on koko Itäkeskus sekä Tikkurila, joissa molemmissa talot on seisonu tukevasti paalujen päällä 30-50 vuotta. Arabiassa oli pahempi maaperä, mutta sielläkin jo 20 vuotta.
Google maps antaa Vantaalta autolla matka-ajaksi 1 h 05 min. Melkein vaatisi pitkällä tähtäimellä ratalinjan H:ki-Porvoo-Loviisa-Pyhtää. Pikajunalla about 35(?) min. Luultavasti silloin alkaisi business mahdollisuudet olla kohdallaan.
Utopiatasolla oleva tekniikka eikä tarvi lentokenttiä pitkään aikaan. Vähän kun olisi rakennettu Vuosaaren suursatama purjelaivojen aikaan.
Sähkölentokoneita oli kai yksi Suomessa joka mällättiin. Lieneekö vieläkin remontissa.
Malmin Lentokentän Ystävät ry:n julkisuuteen suoltamaa bullshittiä, joka on kymmeneen kertaan käsitelty täällä.
Kysymys 19: Voidaanko Malmin lentoasemalle rakentaa edullisia asuntoja?Missä kohden yhdistys on esittänyt, ettei paalutus onnistu? Laita linkki tai painettu lehti ja sivunumero, kiitos.
Kysymys 19: Voidaanko Malmin lentoasemalle rakentaa edullisia asuntoja?
Käytännössä ainoa tapa saada Malmin kenttäalue kunnolla stabiloiduksi olisi rakentaa alueelle paalujen varaan sillankansi, kuten viereisen Lahden moottoritien alkupäässä on tehty. Malmin kenttäalue vaatisi kuitenkin yli 120 hehtaarin kannen, ja alueen kunnollisen perustamisen kustannukset nousisivat tähtitieteellisiksi. Useiden pohjavesikerrosten vuoksi kentän savikko on lisäksi niin vetelää, ettei se tarjoa paaluille sivusuuntaista tukea. Edulliset asunnot Malmin kentän savikossa ovat asuntopoliittinen haaveuni, ja toteutuessaan asukkaiden painajainen jo pian rakentajan takuuajan päätyttyä.
Ohessa lainaus yhdistyksen virallisilta sivuiltra. Sitaatin etsimiseen meni ehkä minuutti...
Tässähän jää kohta Pohjois-Koreakin toiseksi! Kaupunginosan laajuinen betonikansi kooltaan 120 hehtaaria eli mittoina 1 km x 1,2 km. Paaluilta puuttuu mukamas sivutuki eli lentolupakirja antaa pätevyyden pohjarakentamisen asiantuntijaksi paremmin kun Helsingin kaupungin Geo-osaston virkamiehet sanoo. Tämä osasto perustettiin metrorakentamisen alkaessa ja sille on riittänyt hommia, sillä Hesan rakentamisesta suurin osa tapahtuu pehmeikkömaille. Parhaat paikat paikat on ehtiny vallata 1900-luvun talot.
Sitä mä en vaan ymmärrä, miten ikänsä lehtiä lukeneet ja koulutetut ihmiset, joihin veli @Vonka kin epäilemättä kuuluu, uskoo tällaista bullshittiä. Ja vieläpä levittävät niitä eteenpäin. Mitä taas sähkölentämiseen tulee, niin kyseessä on start-up jonka kenttien tarve selviää joskus tulevaisuudessa, kuten jo kirjoitin. Olen muuten kerran iltakävelyllä kulkenut Lahden motarin betonikannen ali kun siellä oli joku korjaus vuosituhannen vaihteessa. Kansi tehtiin 1960-luvulla kun ei vielä oikein ollu kokemusta pehmeikkörakentamisesta.
Nummelaan oli ainakin vedetty uutta asfalttia kiitotielle.
Se on hyvä, koska Vihdille annettiin rahoitusta sitä varten. BF-lento oli kiinnostunut Nummelasta, mutta saisiko kenttä uuden luvan hiukan vähemmin rajoituksin?
Nykyisessä luvassa kentällä on käsittääkseni läpilaskuharjoittelu kielletty meluhaittojen välttämiseksi, ja yöaikaan on lentotoiminta rajoitettu. Kenttää ei ole kai vieläkään valaistu, ja tankkaaminen on sallittu ainoastaan erityisluvalla. Omaa polttoainejakelua ei ole.
BF-Lento siellä jo näytti olevan mainosten mukaan. Jotenkin tuntuisi vaan hassulta tuokin vanha kenttä unohtaa ja aloittaa puhtaalta pöydältä Mäntsälässä.
EFNU
https://www.vihdinuutiset.fi/paikalliset/1500564