No kyllähän tuo GAU-19 näyttää aneemiselta ostajien määrän suhteen verrattuna M134 GAU-17 miniguniin.
ROF on paska ja ei kestä kuin 40k kutia vrt. 1,5 miljoonaa. "Parempaa" on vain isompi kaliiperi.
Night Stalkers ja Osama-raid larppaus käy myös kätevämmin Dillonilla.
Hävittäjien tykkihuoltoon liittyvän synergian en usko merkitsevän yhtään.
Sen sijaan 2012 Ruotuväessä kerrottu Italia-kuvio voi vaikuttaa. Jos kerran oli jo ratkaistu NH90+kk:n oviongelma.
(video 2008 alusta, eli vuosia ennen Suomen 2012 hankintaa)
Tämä alin on hiton nätin näköinen reportaasi NH90:n vuodesta Afgissa. Poijilla oli näköjään Dillonit kahteen suuntaan ja vielä M249 Minimi perärampilla lastauksen suojaamista varten.
ROF on paska ja ei kestä kuin 40k kutia vrt. 1,5 miljoonaa. "Parempaa" on vain isompi kaliiperi.
Night Stalkers ja Osama-raid larppaus käy myös kätevämmin Dillonilla.
Hävittäjien tykkihuoltoon liittyvän synergian en usko merkitsevän yhtään.
Sen sijaan 2012 Ruotuväessä kerrottu Italia-kuvio voi vaikuttaa. Jos kerran oli jo ratkaistu NH90+kk:n oviongelma.
Koska Suomen olosuhteiden takia ovia ei voida aina pitää auki, helikoptereihin hankitaan Italiasta liikkuvat jalustat, joita voidaan käyttää myös ovet kiinni. Italia käyttää samaa konseptia omissa NH90- koptereissaan, Vuolle luonnehtii.
MILAVIA Military Aviation Specials - Italian Army NH90 in Afghanistan: one year and 1000 flight hours
Special Report on the Italy's Aviazione dell'Esercito (Army Aviation) NH90 Tactical Transport Helicopters (UH-90) of Task Force Fenice after one year deployment and more than 1000 flying hours in RC-West, Afghanistan.
www.milavia.net
Viimeksi muokattu: