Taloustieteellinen keskustelu


Erittäin ikävä uutinen. Kyseisen lafkan korttia olen vinguttanut jotta saisin paljon lentopisteitä. Menevät nyt kankkulan kaivoon joka pojo.
Jokainenhan ajattelee tilanteessa ensin omaa napaansa ja sitten niitä pisteitä. Tuon puljun kotimaan liikenne on logistisesti yhtä tärkeä kuin sauna suomalaiselle. Kiireisimmille tarkoitettu kulkumuoto joka alana ensimmäisenä sakkasi. Kokenut kapteeni tietysti katsoo tilannetta matkustajien kannalta. Oikein suurena ihmeenä pitäisin jos eivät tajua tekohengittää käyntikorttiaan jahka lenssuun on löydetty se juttu. Lufthansa ottaa nokkaan tunnissa jonkun miljoona euroa kuluina. Lentolippujen hinnat voisivat vaikka tuplaantua tai triplaantua mun puolesta mutta mitä sitten.
 
Jokainenhan ajattelee tilanteessa ensin omaa napaansa ja sitten niitä pisteitä. Tuon puljun kotimaan liikenne on logistisesti yhtä tärkeä kuin sauna suomalaiselle. Kiireisimmille tarkoitettu kulkumuoto joka alana ensimmäisenä sakkasi. Kokenut kapteeni tietysti katsoo tilannetta matkustajien kannalta. Oikein suurena ihmeenä pitäisin jos eivät tajua tekohengittää käyntikorttiaan jahka lenssuun on löydetty se juttu. Lufthansa ottaa nokkaan tunnissa jonkun miljoona euroa kuluina. Lentolippujen hinnat voisivat vaikka tuplaantua tai triplaantua mun puolesta mutta mitä sitten.
SAS ei kyllä kykene paikkaamaan kaikkia norjalaisen sisäistä liikennettä. En mitenkään jaksa uskoa yhtiön kaatumiseen.
 
Yet the drop in the January-March quarter will be only a precursor of a far grimmer report to come on the current April-June period, with business shutdowns and layoffs striking with devastating force. With much of the economy paralyzed, the Congressional Budget Office has estimated that economic activity will plunge this quarter at a 40% annual rate.
 
Vasemmistohallitus myymässä osakkeita. Ne varmaan kuvittelee valtion omistus kommunistihyvä, osakkeet kapitalistipaha?

Mikä on tulevaisuusinvestointi? Tuodaan lisää meille pyllynpyyhkijäehdokkaita?

”Osakkeiden myyntituloihin sisältyy vuosittaisen 400 miljoonan euron lisäksi tulevaisuusinvestointien rahoittamiseen liittyvät myynnit. Tulevaisuusinvestointien rahoittamiseksi tarvittavat myynnit ovat yhteensä 1,3 miljardia euroa, ja ne ajoittuvat vuosille 2021–2022”, kerrotaan julkisen talouden suunnitelmassa. ”Osakkeiden myyntituloihin sisältyy vuosittaisen 400 miljoonan euron lisäksi tulevaisuusinvestointien rahoittamiseen liittyvät myynnit. Tulevaisuusinvestointien rahoittamiseksi tarvittavat myynnit ovat yhteensä 1,3 miljardia euroa, ja ne ajoittuvat vuosille 2021–2022”, kerrotaan julkisen talouden suunnitelmassa.

 
Vasemmistohallitus myymässä osakkeita. Ne varmaan kuvittelee valtion omistus kommunistihyvä, osakkeet kapitalistipaha?

Mikä on tulevaisuusinvestointi? Tuodaan lisää meille pyllynpyyhkijäehdokkaita?

”Osakkeiden myyntituloihin sisältyy vuosittaisen 400 miljoonan euron lisäksi tulevaisuusinvestointien rahoittamiseen liittyvät myynnit. Tulevaisuusinvestointien rahoittamiseksi tarvittavat myynnit ovat yhteensä 1,3 miljardia euroa, ja ne ajoittuvat vuosille 2021–2022”, kerrotaan julkisen talouden suunnitelmassa. ”Osakkeiden myyntituloihin sisältyy vuosittaisen 400 miljoonan euron lisäksi tulevaisuusinvestointien rahoittamiseen liittyvät myynnit. Tulevaisuusinvestointien rahoittamiseksi tarvittavat myynnit ovat yhteensä 1,3 miljardia euroa, ja ne ajoittuvat vuosille 2021–2022”, kerrotaan julkisen talouden suunnitelmassa.


Tulevaisuusinvestoinnit ovat hallitusohjelman mukaan pysyviä menolisäyksiä. https://www.is.fi/politiikka/art-2000006135530.html

Osakeostot taas ovat investointeja tuleviin tuloihin eli osinkoihin.

Sanojen merkitys riippuu sanakirjasta.
 
Finnairiin pumpattava raha nostaa esiin kysymyksen että kuuluuko valtion tehtäviin tosiaankin lentokoneyhtiön pyörittäminen? Jos ihmiset haluavat lennellä niin kyllä sellaisia palveluja tulee joku aina tarjoamaan.
 
SAS ei kyllä kykene paikkaamaan kaikkia norjalaisen sisäistä liikennettä. En mitenkään jaksa uskoa yhtiön kaatumiseen.
Kyllä se nyt kaatuu. Kyse on markkinan uusjaosta.

Siellä lentää muitakin.
Esim wideroe joka on toki sassin omistama. Pohjoismaiden suurin "regional" lentoyhtiö


Widerøe


800px-Wideroe_routes.svg.png



tässä punaisella sassin omat reitit norjassa
SAS_Scandinavian_Airlines_Norway.gif
 
SAS ei kyllä kykene paikkaamaan kaikkia norjalaisen sisäistä liikennettä. En mitenkään jaksa uskoa yhtiön kaatumiseen.

On paljon Norwegiani isommat ja tärkeämmätkin yhtiöt päästetty kaatumaan.

Kuten legendaarinen Swissair eli Sveitsin ylpeys, jolla oli liki satavuotias historia. Raunioille nousi nopeasti Swiss. En tiedä mikä tuon veivauksen taustat olivat, mutta Swissistä tuli heti wirallinen Sveitsin yhtiö punavalkoisine lippuineen jne. Suklaatia jakavat turistiluokkaankin nouseville.
 
Millä tavoin? Veikkaisin että vuokraamalla tai ostamalla 2kpl A400 kuljetuskoneita päästäisiin halvemmalla.
Duoda duoda. Järkevää tai ei mutta ei todellakaan päästäisi kahdella koneella samaan "huoltovarmuuteen" kun mitä nyt on. Tämä Corona aika ainakin avasi itselleni silmiä sille minkä takia on hyvä että valtiolla on lentoyhtiö.
 
Finnairiin pumpattava raha nostaa esiin kysymyksen että kuuluuko valtion tehtäviin tosiaankin lentokoneyhtiön pyörittäminen? Jos ihmiset haluavat lennellä niin kyllä sellaisia palveluja tulee joku aina tarjoamaan.

Finnairin ja laajojen suorien lentoyhteyksien olemassaolo on Suomelle monella tapaa tärkeä.

On tilanne muuttunut huimasti kasarilta ja ysäriltä, kun Helsinki oli pohjoismaiden syrjäisin pääkenttä. Vähiten yhteyksiä yhtään mihinkään ja niin edelleen. Itse ainakin hämmästyin kun pari vuotta sitten julkaistiin tilasto siitä, että Helsinki on pohjoismaista selvästi suurin kenttä. Eniten suoria reittejä. Tiedän kyllä sijaintimme optimaalisuuden kaukoitään lennettäessä, mutta ei se menestys tyhjästä ole tullut.

Tiheä ja hyvä liikenneverkosto tuo meille myös turisteja ja lentorahdinkin tarjonta on hyvä.
 
Finnairilla on 22 kaukoliikenteen laajarunkokonetta. Noissa on kapasiteettia aika moneen lähtöön, ja perille tuloonkin. Eikä tuota kapasiteettia tai isompaa osaakaan veivata kokoon yhdessä yössä kun mämmiä alkaa löytymään tuulettimesta.
 
Yleensä en tukia suvaitse taikka suosi, mutta olisi äärettömän typerää antaa Finnairin mennä. Se on pitkäjänteisesti rakennettu Suomen käyntikortti maailmalla.
Nyt on survottu miljoonia siihen mallin maailmoille että hirvittää, mutta "Illaksi kotiin".
 
Finnairin ja laajojen suorien lentoyhteyksien olemassaolo on Suomelle monella tapaa tärkeä.

On tilanne muuttunut huimasti kasarilta ja ysäriltä, kun Helsinki oli pohjoismaiden syrjäisin pääkenttä. Vähiten yhteyksiä yhtään mihinkään ja niin edelleen. Itse ainakin hämmästyin kun pari vuotta sitten julkaistiin tilasto siitä, että Helsinki on pohjoismaista selvästi suurin kenttä. Eniten suoria reittejä. Tiedän kyllä sijaintimme optimaalisuuden kaukoitään lennettäessä, mutta ei se menestys tyhjästä ole tullut.

Tiheä ja hyvä liikenneverkosto tuo meille myös turisteja ja lentorahdinkin tarjonta on hyvä.
Kappas. Olin siinä käsityksessä, että matkustajamäärissä Vantaa jää Tukholman, Köpiksen ja jopa Oslon taakse. Johtuu suuresta kotimaan liikenteestä.
 
Kappas. Olin siinä käsityksessä, että matkustajamäärissä Vantaa jää Tukholman, Köpiksen ja jopa Oslon taakse. Johtuu suuresta kotimaan liikenteestä.

Helsinki Vantaa on ollut kokoaan tarkeampi solmukentta kaukoidan reiteilla.... Saattaa myos palvella aika paljon venlaisia matkustajia Pietarin alueelta.
 
Finnair lisää rahtilentoja, rahtihinnat nousseet sen verran että on kannattavaa:
 
Jokainenhan ajattelee tilanteessa ensin omaa napaansa ja sitten niitä pisteitä. Tuon puljun kotimaan liikenne on logistisesti yhtä tärkeä kuin sauna suomalaiselle. Kiireisimmille tarkoitettu kulkumuoto joka alana ensimmäisenä sakkasi. Kokenut kapteeni tietysti katsoo tilannetta matkustajien kannalta. Oikein suurena ihmeenä pitäisin jos eivät tajua tekohengittää käyntikorttiaan jahka lenssuun on löydetty se juttu. Lufthansa ottaa nokkaan tunnissa jonkun miljoona euroa kuluina. Lentolippujen hinnat voisivat vaikka tuplaantua tai triplaantua mun puolesta mutta mitä sitten.
Eiköhän ne jotain saa aikaiseksi... neljästä bondista yhden haltijoiden kyllä-äänet uudelleenstukturoinnille jäi viitisen prosenttia 2/3 rajan alle, siinä niin kuin yhdessä toisessakin on Gatwickin slotteja takuuna, joiden arvo saattaa romahtaa jos BA tosiaan vetäytyy kokonaan Gatwickistä.
Mutta eikähän tosta sopu synny, artikkelin kommentit olivat suht positiivisia bail-outin suhteen ja hyvin negatiivisiä lehteä ja toimittajaa kohtaan :)!

Tämä uutinen siis eiliseltä...

 
Back
Top