Itse uumoilen, että monestakin syystä tämä perustulo muodossa jos toisessa tulee saamaan kannatusta eri puolilla palloa tämän kriisin myötä. Näitä syitä ovat ainakin juurikin tämä, että sen myötä olisi kanava ohjata rahaa kaikille nopeasti. Nyt todella suuri osa kansalaisista tarvitsee jotakin tukea; lomautetut, irtisanotut, työttömät, työkyvyttömät, yksinyrittäjät, pienyrittäjät, karanteenissa olijat jne. Ruuhkautumista käytettäneen syynä siirtyä pysyvään systeemiin.Pitäisi. Hitto, mun puolesta voitaisiin mennä siihen perustuloon, niin ei olisi työttömät jonkun virkaheiton mielipiteen varassa... Samalla ne uskaltaisi ottaa vastaan jotain paskapätkää jos siitä nyt parisatkua saisi lisäksi.
Toisekseen luulen, että talouden käynnistäminen ei onnistune kovin helposti. Talouskasvu oli jo valmiiksi velkavetoista ja nyt tarvittaisiin uuteen kasvuun aina vain lisää velkaa. Tämä velalla elvytys ja käynnistys ei välttämättä toimi enää. Rahaa aletaan antamaan yhä suuremmissa määrin suoraan eri toimijoille, jotta kulutus käynnistyisi. Tämäkään ei välttämättä auta, jos ihmiset haluavatkin säästää seuraavan pahan päivän varalle.
Tähän puolestaan on ratkaisuna talletustilien negatiiviset korot eli joudumme maksamaan rahan pitämisestä tilillä. Tämän mahdollistaminen vaatii sitä, että annettu raha on pelkästään digirahaa ja että jokaisella on tili, jonka koron voi muuttaa negatiiviseksi. Kenties myös sen, että evätään mahdollisuus vaihtaa digiraha käteiseen.
Perustulon, kansalaispalkan tai millä sitä nyt kutsutaankin perusongelma on mielestäni juuri tuo; se pakottaa kaikki kansalaiset mukaan keskusjohdon valvomaan digirahasysteemiin. Jokaisella kansalaisella on pakko olla tili, jonne perustulo maksetaan. Nythän voi halutessaan kieltäytyä kaikista valtion tuista niin halutessaan. Perustulossa tämä ei ole mahdollista. Perustulosysteemi on siis siinä mielessä totalitäärinen systeemi.