Olisko jollain kokemusta Hestra merkkisistä rukkasista?
Olen kokeillut, ihan OK mutta vaatii huolenpitoa.
Tässä hyvä review firman hanskoista:
http://www.lastfrontierheli.com/news/1235/gear-review-hestra-army-leather-heli-and-gtx-gloves/
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Olisko jollain kokemusta Hestra merkkisistä rukkasista?
Kiitos tiedosta. Olisko tiedossa parempia rukkasia? Tarvis olla kestävät ja lämpimät.
Lähinnä kävelyllä metsässä kylmällä ilmalla ja kovassa tuulessa. Ei ampumiskäyttöön.
Jos käyttö on tämä niin suosittelen näitä: https://www.varusteleka.fi/fi/produ...ihreat-ylijaama/51987?ref=lapaset-ja-rukkasetLähinnä kävelyllä metsässä kylmällä ilmalla ja kovassa tuulessa. Ei ampumiskäyttöön.
Noi supernovan rukkaset on hyvät, ihmeen lämpöiset, jos jotain tekee ihan sellaisenaanKalvollisten sormikkaiden ja kintaiden huono puoli muutenkin on se että niiden kuivattaminen vie hyvissäkin oloissa päiväkausia, ja maasto-olosuhteissa niitä ei käytännössä saa kuivaksi oikein millään. Ovat yleensä myös malliltaan sellaiset ettei niitä pysty edes kääntämään nurinpäin kuivumisen nopeuttamiseksi.
Vedenpitävä toppakäsine on äkkiseltään ajateltuna hyvä idea mutta käytännössä todella huono jos ulkoilmassa joutuu oleskelemaan pidempään.
Sopivat siis "syvän rauhantilan kotiaskareisiin" jossa viikonlopun lumitöiden jälkeen ne voi jättää viikoksi kuivumaan, mutta foorumin aihealue huomioiden on aika kurja tilanne jos reserviläinen on talvipakkasilla kahden päivän jälkeen märillä hanskoilla ilman mahdollisuutta saada ne kuivaksi.
Itse olen tykännyt käyttää (vuorittomia) kuorikintaita erillisellä sisävuorilla, jotka toisistaan erillään kuivuvat hujauksessa vaikka ihan ruumiinlämpöäkin käyttäen (takin sisällä tms). Esim. tällaset kuoriksi:
Sisustaksi esim. tällaiset:Brittien kevyemmät ECW rukkaset, DPM, hyväkuntoiset | Supernova
Brittiarmeijan “Mittens, Inner, Extreme Cold Weather”, eli kylmien kelien toppaamattomat ripstop-rukkaset! Käytettyä ja hyväkuntoista/uudenveroista tarjolla!www.supernova.fi
Lämpövuori rukkaseen
Akryylistä valmistettu lämpövuori Joka Top –rouherukkasta ja Joka Oiler PVC -rukkasta varten.www.hankkija.fi
Ei nuo mitkään hullun lämpöiset ole, riippuu mitä touhuu. Virallisen valvojan hommissa palelee jo alle -10°Chttps://varuste.net/p54427/hestra-army-leather-heli-ski
Hyvät talvihanskat, vuoren saa irti, joten kokonaisuus kuivuu nopeasti.
Tästä löytyy myös rukkas versio. Itsellä ei siitä kokemusta, kun nuo hanskat on riittäneet tähän mennessä lapin laskuihin.
Sotahommiin ongelma lähinnä hinta ja väri.
Edit, tuolla joku oli kirjoittanut etteivät sovi alle -15 asteen pakkasiin, mutta oma kokemus sanoo -20 jälkeen nuo alkavat olemaan viileät.
Eri ihmiset kokevat tätä eri tavalla. Ja löytyyhän valmistajalta sitten parikin rukkasmallia.Ei nuo mitkään hullun lämpöiset ole, riippuu mitä touhuu. Virallisen valvojan hommissa palelee jo alle -10°C
Kalvohanskojen ongelmana on myös kalvojen ja pintamateriaalien kestävyys. Itse olen ainakin pitänyt ainoana kestävänä Masleyn Cold Weather Flyers Gloveja, jotka ovat samalla myös varsin sorminäppärät ollakseen kalvohanskat ja myös palosuojatut (kangas on nomexia). Mutta nämä ovat parhaimmillaan syksyn kylmissä ja märissä keleissä, näissä ei ole erillistä lämpövuoria, ja käyttölämpötilan alaraja on n. -5 astetta. Sitä kylmemmillä säillä toisaalta kannattaakin jo siirtyä kalvottomiin vuorillisiin hanskoihin (tai noukkarit + sisälapaset -yhdistelmään).Kalvollisten sormikkaiden ja kintaiden huono puoli muutenkin on se että niiden kuivattaminen vie hyvissäkin oloissa päiväkausia, ja maasto-olosuhteissa niitä ei käytännössä saa kuivaksi oikein millään. Ovat yleensä myös malliltaan sellaiset ettei niitä pysty edes kääntämään nurinpäin kuivumisen nopeuttamiseksi.
Vedenpitävä toppakäsine on äkkiseltään ajateltuna hyvä idea mutta käytännössä todella huono jos ulkoilmassa joutuu oleskelemaan pidempään.
Sopivat siis "syvän rauhantilan kotiaskareisiin" jossa viikonlopun lumitöiden jälkeen ne voi jättää viikoksi kuivumaan, mutta foorumin aihealue huomioiden on aika kurja tilanne jos reserviläinen on talvipakkasilla kahden päivän jälkeen märillä hanskoilla ilman mahdollisuutta saada ne kuivaksi.
Itse olen tykännyt käyttää (vuorittomia) kuorikintaita erillisellä sisävuorilla, jotka toisistaan erillään kuivuvat hujauksessa vaikka ihan ruumiinlämpöäkin käyttäen (takin sisällä tms). Esim. tällaset kuoriksi:
Sisustaksi esim. tällaiset tai jotain vastaavaa:Brittien kevyemmät ECW rukkaset, DPM, hyväkuntoiset | Supernova
Brittiarmeijan “Mittens, Inner, Extreme Cold Weather”, eli kylmien kelien toppaamattomat ripstop-rukkaset! Käytettyä ja hyväkuntoista/uudenveroista tarjolla!www.supernova.fi
Lämpövuori rukkaseen
Akryylistä valmistettu lämpövuori Joka Top –rouherukkasta ja Joka Oiler PVC -rukkasta varten.www.hankkija.fi
Itse palelen sormista helposti, ja tarkenen noissa Masley CWF:ssä vain plussakeleillä. Olen kyllä kovasti tykännyt niistä huonon kelin syksy- ja kevätsormikkaina.Kalvohanskojen ongelmana on myös kalvojen ja pintamateriaalien kestävyys. Itse olen ainakin pitänyt ainoana kestävänä Masleyn Cold Weather Flyers Gloveja, jotka ovat samalla myös varsin sorminäppärät ollakseen kalvohanskat ja myös palosuojatut (kangas on nomexia). Mutta nämä ovat parhaimmillaan syksyn kylmissä ja märissä keleissä, näissä ei ole erillistä lämpövuoria, ja käyttölämpötilan alaraja on n. -5 astetta. Sitä kylmemmillä säillä toisaalta kannattaakin jo siirtyä kalvottomiin vuorillisiin hanskoihin (tai noukkarit + sisälapaset -yhdistelmään).
Tiedä sitten onko itselle sattunut maanantaikappaleet, mutta uutena paketista otetut kesti puoli vuotta (ei edes päivittäistä käyttöä) ja nyt kastuvat läpi välittömästi. Ja tosiaan nollan tienoolla liikkuessa vielä menevät, yhtään kylmemmällä näpit jäätyy.Kalvohanskojen ongelmana on myös kalvojen ja pintamateriaalien kestävyys. Itse olen ainakin pitänyt ainoana kestävänä Masleyn Cold Weather Flyers Gloveja, jotka ovat samalla myös varsin sorminäppärät ollakseen kalvohanskat ja myös palosuojatut (kangas on nomexia). Mutta nämä ovat parhaimmillaan syksyn kylmissä ja märissä keleissä, näissä ei ole erillistä lämpövuoria, ja käyttölämpötilan alaraja on n. -5 astetta. Sitä kylmemmillä säillä toisaalta kannattaakin jo siirtyä kalvottomiin vuorillisiin hanskoihin (tai noukkarit + sisälapaset -yhdistelmään).
Noissa Masleyissä on se hyvä puoli, että niiden kalvo on siis siinä sisäpinnan kankaassa (sisävuorissa, joka ei ole lämpövuori), ja ulkopintaa voi kuivatella vaikka kamiinan lämmössä sen vieressä, koska hanskat kalvoineen kestävät sen niin kauan, kunhan ulkokankaassa on kosteutta.