Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Onko salaliittoteoriaa kysyä miksi juttu ei noussut julkisuuteen ennen vaaleja, vaikka nämä samat kuvakaappaukset oli STT:llä jo viime vuonna?
.
Isäsi Asaad on käyttänyt sekä sukunimeä Abu Gulal että al-Taee. Onko sinulla käytössäsi vain yksi nimi vai onko käytössäsi muitakin nimiä?
– Käytän itsestäni nimeä al-Taee, minulla ei henkilökohtaisesti ole mitään muita nimiassosiaatioita, papereissa lukee vielä vanha nimi Abu Gulal.
Eli passissasi lukee Abu Gulal?
– Suomen passissa lukee kyllä al-Taee. Joissakin Irakin papereissa lukee Abu Gulal. Irakin päässä ei voi vaihtaa kovinkaan helposti sukunimeä, sen katsotaan olevan niin tärkeä osa ihmisen historiaa ja tunnettavuutta, ihan sen vaikeuden vuoksi olen jättänyt sen sellaisena kuin se siellä on, en ole käynyt siellä kuin ajoittain enkä ole asunut siellä sitten pakolaisuuden. Maailmalla olen sahannut Suomen passilla. Tärkeintä on, että vahva suomalainen identiteetti on sillä nimellä, mikä minulla on. Laajemmasta heimonimestä olen totaalisen ylpeä erityisen siksi, että heimoon kuuluu todella monesta maasta ihmisiä, jotka ovat sunneja, shiioja, monesta eri kansallisuudesta, tämä laajempi nimi on minulle vahvempi osa identiteettiä.
Hussein al-Taeen isä käyttää myös sukunimeä Abu Gulal. Hussein al-Taee kertoo säilyttäneensä vanhan heimonimen al-Taee, mutta ”joissakin irakilaisissa papereissa” näkyy hänen mukaansa nimi Abu Gulal. (KUVA: MARKKU ULANDER
Hussein al-Taee myöntää IS:lle valehdelleensa – ”En ole puhunut totta”
Sdp:n uusi kansanedustaja Hussein al-Taee toivoi, että vanhat tekstit eivät palaisi enää kummittelemaan.www.is.fi
Isä käyttää nykyään jo eri nimeä kuin tuossa jutussa mainittu.Onko joku perillä miten noilla menee nuo nimet? Jotenkin jäänyt sellainen kuva, että nuo lähi-itäläiset vaihtelee noita nimiä mielensä mukaan.
Onko joku perillä miten noilla menee nuo nimet? Jotenkin jäänyt sellainen kuva, että nuo lähi-itäläiset vaihtelee noita nimiä mielensä mukaan.
B. RULING A “SHIASTAN”?
In 2005, SCIRI pioneered an idea designed to capture the Shiites’ hearts and minds. Just after he had returned from a visit to Iran in June, Abd-al-Aziz al-Hakim floated the notion of a nine-governorate, Shiite-dominated federal “super” region covering the territory south of Baghdad. Such a region, which some have dubbed “Shiastan”, would offer the Shiites both protection from insurgents’ terror attacks117 and, through Basra’s oil and the holy cities of Najaf and Karbala, economic and spiritual self-sufficiency. The unstated assumption was that ISCI would govern this region.118 (Exclusion of Sadrist-dominated Baghdad from the region would facilitate ISCI’s political hold.) ISCI’s critics saw in the scheme a bid for power and oil wealth that the party could never achieve through a nationwide election, with Hakim becoming “the Barzani of the south”.119
Virpiniemi Golfin kyselytunnilla tänään vieraillut presidentti Martti Ahtisaari näytti silminnähden turhautuneelta, kun häneltä kysyttiin kannanottoa viime päivinä paljon puhuttaneeseen kansanedustaja Olli Immosen monikulttuurisuutta vastustaneeseen avaukseen.
– En viitsisi uhrata ajatuksiani tähän. En oikein tiedä, miten hän voi olla Suomen kansalainen. Pohjoismaisia arvoja hän ei ainakaan edusta. Ehkä voisin järkätä hänelle oppimatkan Namibiaan, Ahtisaari veisteli ja sai yleisön nauramaan.
Ahtisaarelta näpäytys Immoselle: Voisin järkätä hänelle oppimatkan Namibiaan
Virpiniemi Golfin kyselytunnilla tänään vieraillut presidentti Martti Ahtisaari näytti silminnähden turhautuneelta, kun häneltä kysyttiin kannanottoa viime päivinä paljon puhuttaneeseen kansanedustaja Olli Immosen monikulttuurisuutta vastustaneeseen avaukseen.www.kaleva.fi
Melkoinen tapaus tämä kaveri ja SDP:n puolelta asiassa huokuu vähättelevä reagointi. Antti Rinteen mukaan heitä on "vähän huijattu" ja eduskuntaryhmän puheenjohtaja Antti Lindtmanin mukaan asia on anteeksipyyntöjen jälkeen heidän osaltaan loppuunkäsitelty. Toivon todellakin ettei tämä asia ole vielä loppuunkäsitelty esim. viranomaisten toimesta. Nyt on myös oivallinen tilaisuus vertailla median kohtelua ja reagointia SDP/Al-Taee vs. Ps./Halla-Aho.
Itse en tämän Al-Taeen puheisiin luota pätkääkään. Ainoa suoraselkäinen metodi puolueelta olisi potkaista mies pihalle mutta sitä tuskin tulee tapahtumaan koska SDP (samaan syssyyn tulisi laittaa myös Rinne pihalle). Tuo myyräskenaario onkin melko mielenkiintoinen lähtökohta. Jotenkin SDP onnistuu aina imemään mukaan näitä tyyppejä joilta löytyy kaikenlaisia luurankoja kaapista. Sattumaa vaiko silkan hyväuskoisuuden satoa?