En ajatellut varsinaisesti nyt kenenkään perusjampan treenejä vaan ihan puhtaan itsekkäästi itseäni. Ammun jo ennestään erilaisilla aseilla useamman tuhatta laukausta vuodessa ja tuollainen .338 LM olisi vaan mukava lisä omaan runsaaseen kalustoon ja varmasti fiksumpi vaihtoehto olisi esim .300 Win Mag. suurriista pyssynä koska paukkujen saanti halvempaa ja tarjonta isompaa. Toisaalta .338 LM löytyy Scenarilla ja Naturaliksella tulpattuna tehdaslatinkina joten nuo kaksi latausta täyttäisivät ainakin oman tarpeeni todennäköisesti paremmin kuin hyvin.
Hyvä kysymys tuossa
@Sardaukar että onko perusampujalla edes mitään syytä harjoitella yli 600m ampumamatkoihin? Mielestäni vastaus on lähinnä "koska mä voin". Mitään suurta sotilaallista tarvetta asialle tuskin on mutta pitää muistaa että aika iso osa reserviläisen puuhastelusta on omaehtoista vapaaehtoishommaa joten siinä joskus hyvä tehdä asioita senkin takia että ne on mukavia ja kivoja harrastaa. Eli ammunnan tulee olla hauskaa ja tarjota ampujalleen myös elämyksiä, en itse todellakaan jaksa esimerkiksi hinkata käsi munissa perinteisiä discipliinilajeja vaikka omat tulokset pienoispistooliammunnassa sanoo että parantamisen mahdollisuutta todellakin on. Toki käyn silloin tällöin ampumassa vaihtelun vuoksi niitäkin mutta kyseinen laji on itselle enempi pakkopullaa.
Ei kaiken harjoittelun tarvitse olla niin otsarypyssä vakavaa ja joskus on erittäin mielenkiintoista & kasvattavaa käydä myös siellä reilusti omien taitojen tuolla puolen toteamassa että tässä ei olla mikään taivaanlahja tarkka-ammunnalle.
Hyvää tarkka-ammunnan harjoittelua voi tehdä halvalla pienoiskiväärilläkin kun alkaa normaali 150m ratakin tuntua sille patruunalle jo kohtalaisen pitkälle matkalle.
Nostin tuon .338 LM kysymyksen tähän stringiin koska voidaan tässä kohtaa käydä sekin läpi millaisilla stepeillä hommassa voi edetä. Omalla kohdallani pidän että pitkä matka alkaa 300m jälkeen mutta tämä on vain minun oma makuni tähän asiaan. Joten onko havaintoja onko tuota 1800€ alittavia aseita sille edes tarjolla? Olen kanssa 100% sitä mieltä että se ei ole ensimmäisenä "perttiperusressun" ostos.