Tarkka-ampujan peruskivääri

T3 Tactical on aika hyvä vakiotukillakin, kaverin 6.5x55:lla sellaisella vakiona ampunut ja tykkäsin kovasti.(toki joku puinen GRS on paljon kauniimpi säädettävä tukki. Jos nättiä muotoiltua muttei tarvitse olla säätöjä tukkia kaipaat niin Boydsin Thumbhole on livenä kaunis, omana löytyy sellainen värinä Pepper)
 
T3 Tactical on aika hyvä vakiotukillakin, kaverin 6.5x55:lla sellaisella vakiona ampunut ja tykkäsin kovasti.(toki joku puinen GRS on paljon kauniimpi säädettävä tukki. Jos nättiä muotoiltua muttei tarvitse olla säätöjä tukkia kaipaat niin Boydsin Thumbhole on livenä kaunis, omana löytyy sellainen värinä Pepper)
Mistä ostit tuon tukin? Istuiko hyvin suoraan vai jouduitko petaamaan?
 
Mistä ostit tuon tukin? Istuiko hyvin suoraan vai jouduitko petaamaan?
Tuo tuli asennettuna paikalleen tehtaalta 1500 Howan kaverina eikä ole ollut aihetta pedata kun pelannut vakiona niille matkoille mille nyt .223:lla "ylettää".

Noita Boydsin tukkeja saa melko laajaan sortimenttiin, tuossa sivun vasemmassa laidassa on hakukone. https://www.boydsgunstocks.com/design-gallery/varmint-thumbhole-(vt)-replacement-gunstock

Varmaan helpoin tapa ostaa tuollainen on tehdä kimppatilaus Riistamaan kautta, he ovat noita uittaneet tänne mutta kaipa suorallakin kaupalla sellaisen voi lätäkön takaa saada.
 
Hei voisiko joku suositella minulle .308 kivääriä joka tulisi metsästykseen ja rata-ammuntaan? Haluaisin löytää jonkun kompromissin rata-aseen ja kauniin metsästysaseen väliltä. :D

Minua aivan julmetusti ahdistaa synteettiset tukkimateriaalit ja kaiken maailman peukalonreijät tukissa, ja rata-aseissa tuntuu olevan järestään kaikissa niitä. Toisaalta rata käyttöön tehdyt aseet olisivat ilmeisesti "tarkempia", tai siis enemmän suunniteltuja siihen tarkkuusammuntaan. Silmää taas miellyttää sirot, puiset tukit, ja jonain päivänä kunhan rahaa olisi enemmän, ostan kyllä Sako Bavarian Carbinen.

Olisi lienee mielikuvituksen puutetta, jos ehdottaisin T3 Sporteria ja makuasia josko pitäisit sen laminaattitukin ulkonäöstä. Eikä se välttämättä olisi edes erityisen kustannustehokas. Mutta sen kerrotaan olevan suunniteltu rata- sekä metsästysammuntaan ja siinä on laminaattitukki, jota saa säädeltyä.
 
Hei voisiko joku suositella minulle .308 kivääriä joka tulisi metsästykseen ja rata-ammuntaan? Haluaisin löytää jonkun kompromissin rata-aseen ja kauniin metsästysaseen väliltä. :D

Minua aivan julmetusti ahdistaa synteettiset tukkimateriaalit ja kaiken maailman peukalonreijät tukissa, ja rata-aseissa tuntuu olevan järestään kaikissa niitä. Toisaalta rata käyttöön tehdyt aseet olisivat ilmeisesti "tarkempia", tai siis enemmän suunniteltuja siihen tarkkuusammuntaan. Silmää taas miellyttää sirot, puiset tukit, ja jonain päivänä kunhan rahaa olisi enemmän, ostan kyllä Sako Bavarian Carbinen.

85_bavarian_carbine_0.png

Ai että olisi nätti. :oops:
Voisko se olla vaikka tuollainen kotimainen laatupeli Sako Target? Turhan painava varmaan viikkotolkulla kantaa kairassa lintujen perässä mutta varmasti menee siinäkin muuten ja hirvelle yms soiva peli. Tuollainen sattui nopealla googlella silmään käytettynä: https://www.nettiaseet.fi/myydaan/l...rget-308-rosteripiipulla-vaasa-pohjanmaa/3041
 
Kiitos paljon kaikille ehdotuksia antaneille! Pitääkin alkaa vähän laskemaan että mihin näistä kaikista budjetti riittääkään. :D
 
Huomasin muuten yhden asian: Kukaan ei ole maininnut T3 CTR:ää. Siinä on toki muovitukki, mutta onhan tuossa yllä ehdoteltu vaikka mitä muutakin uuden laminaattitukin kanssa.
 
Kiitos paljon kaikille ehdotuksia antaneille! Pitääkin alkaa vähän laskemaan että mihin näistä kaikista budjetti riittääkään. :D

Vilkaiseppa myös tänne: http://www.lahdeniemi.fi/Sivut/kayt-kiv.htm

Siellä on loppupäässä yksi Sako L579 joka saattaisi vastata hakemaasi. Toki tuo tukki on ajalta jolloin ei ollut Italialaisia muotoilijoita tekemässä tukkeja, mutta minusta tuo näyttää varsin hyvältä.
 
Mitä mieltä sakki täällä on tuosta Tikka T3x Tac A1:stä?

Tuntuisi kaikki olevan kohdallaan, jopa hinta vaikuttaisi olevan kilpailukykyinen!
 
Mitä mieltä sakki täällä on tuosta Tikka T3x Tac A1:stä?

Tuntuisi kaikki olevan kohdallaan, jopa hinta vaikuttaisi olevan kilpailukykyinen!

Tunnen tuotteen hyvin teknisesti.
Laukaisulaita etuvedollinen, parempi kuin perus tikka. Tukki tukeva, Arska-yhteensopiva. On viranomaishyväksytty, käsittääkseni läpäissyt pudotustestit. Nivel on nuorrutusterästä, eli lujempi kuin esim Rugerissa. Lipas sama kuin CTR:ssä, eli on hieman suolaisen hintainen jos joutuu ostaan lisää. Mitäs muuta...hyvä ase, mukava ampua, tällainen huono ampujakin pääsee loistamaan ;)
 
Mitä mieltä sakki täällä on tuosta Tikka T3x Tac A1:stä? Tuntuisi kaikki olevan kohdallaan
Olen ampunut. Mukavasti kulkee. Kaikki hyvin kohdallaan, minkä voikin odottaa tehtaalta jolla noinkin pitkä kokemus. Ei siitä missään mediassa huonoa sanaa ole.
No mitä mieltä itse olen? Tuote ei kiinnosta, mieluummin pidän nykyiset. Ei mitään erityistä syytä, mutta ei vaan kiinnosta. Muillakin Tikka .308 pulteilla osuu samaan.

.
 
Mitä mieltä sakki täällä on tuosta Tikka T3x Tac A1:stä?

Pääsin testaamaan viime vuonna. Tarkka ja ergonominen jne. nykyaikainen modulaarinen kivääri mutta kolmenollakasiksi aivan liian painava. Ei sytyttänyt sitten yhtään. Jos ei tarvitsisi enempää rahdata kuin peräkontista ampumaradan koppiin niin sitten ehkä. Mikäli kaliiberiksi saisi jonkun magnumin, esim. 300 win magin niin sitten tilanne olisi eri.

Jos pitäisi Tikalta joku ta-kivääri valita ja kaliiberiksi riittäisi .308 niin kyllä CTR olisi omasta mielestäni parempi.
 
Pääsin testaamaan viime vuonna. Tarkka ja ergonominen jne. nykyaikainen modulaarinen kivääri mutta kolmenollakasiksi aivan liian painava. Ei sytyttänyt sitten yhtään. Jos ei tarvitsisi enempää rahdata kuin peräkontista ampumaradan koppiin niin sitten ehkä. Mikäli kaliiberiksi saisi jonkun magnumin, esim. 300 win magin niin sitten tilanne olisi eri.

Jos pitäisi Tikalta joku ta-kivääri valita ja kaliiberiksi riittäisi .308 niin kyllä CTR olisi omasta mielestäni parempi.

Haa! Nyt saadaan keskustelua aikaiseksi. Eli mitä olen asiaa tutkinut, niin CTR olisi minustakin ihan kiinnostava ase, mutta arveluttaa se muovi tukki, jota kaikki tuntuu olevan vaihtamassa uuteen. Ja sikäli kun asiaa olen kaivellut, sen tukin vaihtamalla hinta nousee hyvin lähelle Tac A1:stä tai jopa sen yli. Ja kuulemma jälleenmyyntihinta on parempi silloin kun kaikki osat ovat orkkista, mikä oikeastaan kuulostaa ihan järkevältä.

Se houkuttava puoli CTR:ssä olisi, että sitä saa rosterina.
 
Haa! Nyt saadaan keskustelua aikaiseksi. Eli mitä olen asiaa tutkinut, niin CTR olisi minustakin ihan kiinnostava ase, mutta arveluttaa se muovi tukki, jota kaikki tuntuu olevan vaihtamassa uuteen. Ja sikäli kun asiaa olen kaivellut, sen tukin vaihtamalla hinta nousee hyvin lähelle Tac A1:stä tai jopa sen yli. Ja kuulemma jälleenmyyntihinta on parempi silloin kun kaikki osat ovat orkkista, mikä oikeastaan kuulostaa ihan järkevältä.

Se houkuttava puoli CTR:ssä olisi, että sitä saa rosterina.

NO CTR, Arctic ja Tac A1 on raudoiltaan sama ase (kuten nyt kaikki muutkin Tikat)yhdistävänä seikkana lipas ja laukasiulaite. Ei se CTR ole mitenkään huonompi vaihtoehto, paljolti riippuu siiitä, että millaisesta tukista pitää. Itse en pidä muovitukista, jos pitäisi ase ostaa, niin se olis Arctic, seuraavana Tac A1 ja vimosena muovitukkiset. Paino on tietty Tac A1:ssä kovempi, ei niin miellyttävä kuskattava mutta toisaalta taittoperän vuoksi lyhyempi kannettava, ei tartu joka risuun metsässä.
 
Tac A-1 kokeiltu, jätti minulle positiivisen kuvan kaikin puolin ja jopa sellaisen kytevän halun "jos joskus ylimääräistä tuon verran". Kyseinen aseyksilö .308, itse kaipaisin tuon tyyliseen aseeseen räväkämmän patruunan (.300 win mag tai .33LM/Norma Mag tms), oli sille suurta tarvetta tai ei ja nosti se harjoittelukuluja tai ei. Voi toki olla että järki voittaa ja mikäli euroja jää lompakkoon niin nykyisestäkin valikoimasta sopiva yksilö kotiutuisi. Mutta kuten edellä, erittäin miellyttävä vaikutelma jäi aseesta ja tykkäsin tuntumasta enemmän kuin TRG-22:sta jolla jonkin verran tullut ammuttua. Ei tarkoita ollenkaan että olisi parempi tms kuin TRG, se vaan tuntui minun lapaan tosi hyvältä. Älkää polttako roviolla vaikka tuollaisia pyhästä TRG:stä sanoinkin... :p
 
Tac A-1 kokeiltu, jätti minulle positiivisen kuvan kaikin puolin ja jopa sellaisen kytevän halun "jos joskus ylimääräistä tuon verran". Kyseinen aseyksilö .308, itse kaipaisin tuon tyyliseen aseeseen räväkämmän patruunan (.300 win mag tai .33LM/Norma Mag tms), oli sille suurta tarvetta tai ei ja nosti se harjoittelukuluja tai ei. Voi toki olla että järki voittaa ja mikäli euroja jää lompakkoon niin nykyisestäkin valikoimasta sopiva yksilö kotiutuisi. Mutta kuten edellä, erittäin miellyttävä vaikutelma jäi aseesta ja tykkäsin tuntumasta enemmän kuin TRG-22:sta jolla jonkin verran tullut ammuttua. Ei tarkoita ollenkaan että olisi parempi tms kuin TRG, se vaan tuntui minun lapaan tosi hyvältä. Älkää polttako roviolla vaikka tuollaisia pyhästä TRG:stä sanoinkin... :p

Tac A1 on huomattavasti halvempi kuin TRG, joten Tac A1:n mukavamman tuntuman voi aina selittää johtuvan siitä.
 
Back
Top