Fremen
Greatest Leader
Kaartista tulee mieleen lähinnä joku hypoteettinen vastatarkka-ampujatoiminta, jossa olisi paljonkin autonomiaa. Muuten eipä juuri, enemmän me yritettäisiin löytää se Alpha/ Vympel -porukka, tai osa siitä, ja sitten pistää koko rakennus paskaksi niiden niskaan.Millaisissa tilanteissa komppa päälikkö käyttäisi puhdasta TAta modernissa sodankäynnissä ja kuinka paljon autonomiaa TAlla olisi suorittaa tehtäväänsä?
Ja siihen on ihan muut työkalut olemassa.
Kun itse olin kaupunkijääkärijoukkueen johtaja (kokelas) miljoona vuotta sitten, ja meitsillä oli kaksi tarkka-ampujaa ja neljä tulitukiampujaa, niin kävi mielessä että mitä näillä pitäisi tehdä, kenet voin irrottaa johtamaan tätä (ryhmänjohtajista), ja miksi laittaisin parhaat ampujat ja ukot tollasiin tehtäviin kun meillä on muutakin tekemistä.
Heikoimmat yksilöt menevät kk-ampujiksi ja tulituki-ryhmään, se on selvä, mutta meillä on perus-Gaussian -ongelma tässä: oikeasti (itsenäiseen aggressioon) kykeneviä tyyppejä on rajallisesti, eivätkä he ole kaikki ryhmänjohtajia - ja osa rj:stä on myös passiivisia ja todella huonoja valintoja tehtäväänsä..
Mulla oli 40+ ukkoa, out of these maybe 10 had the right stuff... siinäpä oli pähkäilemistä että miten jaetaan tää jengi, ja mistä ne "door kickerit" sit tulee?
Jos meidän missio on metsästää ihmisiä jotka piiloutuu siviilien joukkoon, ja tappaa ne.
Toi snaipperi-bullshit ei suoraan sanottuna ikinä ollut mikään prioriteetti. Ei riitä resurssit pistää parhaita ukkoja makailemaan johonkin kerrostalon ylisille keskenään. Shooter-spotter. Nope.