Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
commando kirjoitti:
Tarkoitan ennen kaikkea sitä että niin kauan kuin ei ole mitään selvyyttä siitä miten ratkaistaan tekniset asiat kuten vaikkapa ihan yksinkertainen mekaniikka liittyen laskupyöriin, ohjuskiinnikkeisiin, niiden vaatimiin tiloihin puhumattakaan tutkan, elektroniikan jne. vaikutuksista niin joku ulkomuotokin koneessa, paino ja tehosuhde kuin rungon kestävyys tulee muuttumaan paljon ja vaikuttamaan rakenteeseen ja lento-ominaisuuksiin yllättävästikin jolloin jostakin alussa lukkoon lyödyistä perusjutuista ei jää paljoakaan jäljelle. Minusta nykyaikaisen koneen suunnittelu pitäisi lähteä aseistuksen, tutkan ym. muiden perustyökalujen ympäriltä, ei aerodynamiikan ja muodon. Jos joku aerodynamiikan muoto näyttää hyvältä paperilla kuvana niin näyttääkö se hyvältä rasituslaskelmissa ja paljonko konetta pitää muuttaa sen jälkeen ja miten se vaikuttaa muihin ominaisuuksiin. Pian ollaan siinä tilanteessa että kansanhävittäjä alkaa näyttämään ja maksamaan aivan samalta kuin F-16.

Aivan laskupyörät ja rasituslaskelmat...arvaa mitä olin arkkitehtihommissa Wolfhardt Focken tstossa..siellä oli ollut hänen isänsä tstossa kerran töissä ingenjööri nimeltä Kurt Tank...kaveri osasi suunnitella lentokoneen...muttei enää sitten kun muutti Argentiinaan...jotain sinnepäin tosin, muttei mitään merkittävää. Vähän samoin kävi ingenjööri Willy Messerschmittille...hänellä oli töissä palikka nimeltä Robert Lusser..tekasi koneen nimeltä Me-109..meni sitten töihin Ernst Heinkelille..ja teki He-219 UHUn...Willy muutti Egyptiin ja teki Helwan He-300 koneen..siitä ei tullut uutta Messerschmittiä. Laadulla on tekijänsä ja koneilla suunnittelijansa.

Tässä on muuten professori Heinrich Focken partnerin Wulfin suunnittelema Ente;
...George Wulf kuoli tässä himmelissä 1927
.

Hanna Reitsch kertoo Heirich Focken kopterista;

Stigu oli Heinrich Focken luomus; http://en.wikipedia.org/wiki/Focke-Wulf

Tästä aiheesta käytiin keskustelua Key Publishing saitilla..ja epäily oli että Lockheed ja Boeing eivät nettoaisi kovinkaan hyvin Suomelle myymillä koneilla jos ne maksais vaan 10 miltsiä kipale. Tämä on hyvä ymmärtää....ne firmat ei napeilla pelaa.


----

NIIN JA NE LASKUPYÖRÄT ON JO RATKAISTU AIEMMIN..EN VAAN ESITTELE JOKAISTA NIPPELIÄ..MUUTEN NÄITÄ VALMISTUU KIINASSA 100 PÄIVÄSSÄ.
 
Last edited by a moderator:
Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Onhan se mielenkiintoista,että lentokone osataan suunnitella kotikoneella ja kustannuksetkin laskea ihan hatusta nappiin.

Vähän realismia kehiin Juke! Erään tuoreen kuorma-automallin kehityskin on maksanu satoja miljoonia euroja ja testattu yli 20miljoonaa testikilometriä,niin sinä kuvittelet että lentokone raapastaan tostanoinvain kasaan ja tollasilla summilla mitä sie esittelet :a-rolleyes:

Niin eikä kukaan ilmavoimien pilotti halua lentää kotimaisella koneella joka teoriassa kykenee ampumaan alas kaikki tunnetut konetyypit joka on maksanut vain 12 miljoonaa euroa rakentaa. Se ei vaan ole mahdollista edes ajatuksena ymmärtää. Varsinkin jos sen kykenisi vielä laskemaan vaikka normaallille tien pätkälle tai jopa heinäpellolle pienin vaurioin.

Se on vähän niinkuin roomalaisilla oli mahtavat katapultit ja ja englantilaisilla valtava laivasto..isoa pitää olla ja paljon...viis siitä mitä se maksaa ja kuoleeko kansa. Ilmassa pitää olla euroopan omistajan elkein..ja vähätellä öljyn loppumista ja ilmastomuutosta jyrkin sanakääntein ja elein.

Rakenna se saakelin kone ensinnä ja rupea sitte huuteleen ja perusteleen tollasia!
Sama ku mie alan huuteleen,ettei miksen me käytetä lentäviä mattoja ja heitellä kävyillä....siinä maataistelua!
 
Viestijärjestelmä ilman salausta on myös taito oppia puhumaan uudelleen eri kieltä. Liittyikö tämä mihinkään tai ei anteeksi.
 
Määrätyt toimintatavat täytyy olla selkeitä kuitenkin. Epävarmuus jostain rassaa. Joka tuo mielenkiintoa peliin. Vetäytyminen ilmeisesti näistä epävarmuustekijöistä suurin. Ansaa välttäen.
 
Tämä kaikki uhka siis vihollisella. Ei meillä tai jos on niin 10 kertaa pienemmässä mittakaavassa. Tulivoiman ansiosta, joka on suurempi kuin koskaan ennen. Toki vihollisen voima huomioiden ja väheksymättä.
 
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Onhan se mielenkiintoista,että lentokone osataan suunnitella kotikoneella ja kustannuksetkin laskea ihan hatusta nappiin.

Vähän realismia kehiin Juke! Erään tuoreen kuorma-automallin kehityskin on maksanu satoja miljoonia euroja ja testattu yli 20miljoonaa testikilometriä,niin sinä kuvittelet että lentokone raapastaan tostanoinvain kasaan ja tollasilla summilla mitä sie esittelet :a-rolleyes:

Niin eikä kukaan ilmavoimien pilotti halua lentää kotimaisella koneella joka teoriassa kykenee ampumaan alas kaikki tunnetut konetyypit joka on maksanut vain 12 miljoonaa euroa rakentaa. Se ei vaan ole mahdollista edes ajatuksena ymmärtää. Varsinkin jos sen kykenisi vielä laskemaan vaikka normaallille tien pätkälle tai jopa heinäpellolle pienin vaurioin.

Se on vähän niinkuin roomalaisilla oli mahtavat katapultit ja ja englantilaisilla valtava laivasto..isoa pitää olla ja paljon...viis siitä mitä se maksaa ja kuoleeko kansa. Ilmassa pitää olla euroopan omistajan elkein..ja vähätellä öljyn loppumista ja ilmastomuutosta jyrkin sanakääntein ja elein.

Rakenna se saakelin kone ensinnä ja rupea sitte huuteleen ja perusteleen tollasia!
Sama ku mie alan huuteleen,ettei miksen me käytetä lentäviä mattoja ja heitellä kävyillä....siinä maataistelua!

Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.
 
http://www.secretprojects.co.uk/forum/index.php/topic,19242.105.html#msg186399

Näin se aina menee, kysy Jukelta, ja vastauksen puutteessa lukitaan.
 
koha kirjoitti:
http://www.secretprojects.co.uk/forum/index.php/topic,19242.105.html#msg186399

Näin se aina menee, kysy Jukelta, ja vastauksen puutteessa lukitaan.

Ei vaan vastaukset eivät olleet mitä halusivat ( käytin 3 tuntia vastaamiseen ja hyvin numeroituna 17 kohtaa )...kyllä te osaatte painaa lyötyä..kateus on voimakasta. Nehän yritti udella jokaisen yksityiskohdan siitä. Et kai sä luule että ne ottavat kevyesti asian kun joku esittää 12 miltsin koneen jolla kevyesti päihitetään 360 miljoonan kone. Key Publishing saitilla kun aloin kommentoimaan alettiin jo muistella suomalaisten epälojaaliutta natsien kanssa...backstabbers...selkäänpuukottajat.

Nämä SP ja KP saitin kestopostaajat ovat markkinamiehiä jotka analysoivat kenttää ja natohenkisyyttä ja yrittävät kaataa jokaisen yrityksen jossa olisi potentiaalia kaapata heidän markkinat..samat tyypit varastaa myös kaikki ideat ensin ne haukuttuaan. Myös aikoinaan NOKIA vietiin alas näin..ideat varastettiin ja sitten nälvittiin päälle paskaset naurut.

Selkäänpuukottajia tosin löytyy monta tältäkin saitilta..mutta enpä ala osoittelemaan. Ties vaikka ovat palkattuja agentteja vieraan vallan leivissä.

Kaveri joka muuten lukitsi ketjuni Secret Projects saitilla juuri scannaa viimeistä postaustani Key Publishing saitilla...kiinalainen "Deino" ( dinosaurus avatar ~ raptori/lohikäärme ) .
 
larrythorn kirjoitti:
Tämä kaikki uhka siis vihollisella. Ei meillä tai jos on niin 10 kertaa pienemmässä mittakaavassa. Tulivoiman ansiosta, joka on suurempi kuin koskaan ennen. Toki vihollisen voima huomioiden ja väheksymättä.

Juurikin näin.

Onnetonta olisi jos A2 Keltainen saa hyvän tutkan, jolla näkee stealth koneen ( ja näkeehän se IRST:llä ) varsinkin jos meillä jotain epäkuranttia vastassa.
 
Juke kirjoitti:
Selkäänpuukottajia tosin löytyy monta tältäkin saitilta..mutta enpä ala osoittelemaan. Ties vaikka ovat palkattuja agentteja vieraan vallan leivissä.
:lanssi::lanssi::lanssi::doh: Jepjep, nyt täytyy jo oikeasti ihmetellä sun suunnitelmia ja puheita.
 
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Selkäänpuukottajia tosin löytyy monta tältäkin saitilta..mutta enpä ala osoittelemaan. Ties vaikka ovat palkattuja agentteja vieraan vallan leivissä.
:lanssi::lanssi::lanssi::doh: Jepjep, nyt täytyy jo oikeasti ihmetellä sun suunnitelmia ja puheita.

Mä on ihmetelly jo pitkään sun ylimieleistä asennoitumista tosiasioihin..ja länsisonnan ihannoimista kritiikittömästi.
 
Mielestäni Juken lentolaite pitää laittaa välittömästi sarjatuotantoon.:a-cool:

Vakavasti puhuen ihmettelen miksi joitakuita täälläkin ärsyttää kovasti tälläinen pohdiskelu. Mitä se on keneltäkään pois joku miettii vaihtoehtoisia ratkaisuja?
 
Ylli kirjoitti:
Mielestäni Juken lentolaite pitää laittaa välittömästi sarjatuotantoon.:a-cool:

Vakavasti puhuen ihmettelen miksi joitakuita täälläkin ärsyttää kovasti tälläinen pohdiskelu. Mitä se on keneltäkään pois joku miettii vaihtoehtoisia ratkaisuja?

Minusta nämä Juken härvelit ovat vähintäänkin virkistäviä (kunhan ne pidetään omassa ketjussaan...) Ei tosiaan pitäisi olla keneltäkään pois, vaikka yksi antaakin ajatuksen lentää.

Ehkä elämää ei välttämättä aina ja joka yhteydessä kannata ottaa niin vakavasti? Sitä paitsi hulluistakin ideoista on aina toisinaan ideoitu merkittäviä innovaatioita.
 
Ylli kirjoitti:
Mielestäni Juken lentolaite pitää laittaa välittömästi sarjatuotantoon.:a-cool:

Vakavasti puhuen ihmettelen miksi joitakuita täälläkin ärsyttää kovasti tälläinen pohdiskelu. Mitä se on keneltäkään pois joku miettii vaihtoehtoisia ratkaisuja?

Olen ainakin antanut ajattelun aihetta. Kyllähän meillä on aina tiedetty että isolla teholla saadaan mikä tahansa lentämään.

Tosiasia vaan on että kun laitetaan 6-8 ohjusta sisään ja VTOL samaan koneeseen niin lopputulos on jotain aika karseeta. Mun mielestä X-32 on kauniimpi.

Boeing_X_32A_by_bagera3005.png


Tuo on 2 m lyhyempi kuin F-35..ja molemmissa 191 kN maximi teho..tasan 3 kertaa enemmän kuin J-7:ssa, joka liikkuu 2 machia ja nämä 1.6 Machia.

Tässä vielä kokovertailu suhteet VT-AEROon.

attachment.php
 
Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Selkäänpuukottajia tosin löytyy monta tältäkin saitilta..mutta enpä ala osoittelemaan. Ties vaikka ovat palkattuja agentteja vieraan vallan leivissä.
:lanssi::lanssi::lanssi::doh: Jepjep, nyt täytyy jo oikeasti ihmetellä sun suunnitelmia ja puheita.

Mä on ihmetelly jo pitkään sun ylimieleistä asennoitumista tosiasioihin..ja länsisonnan ihannoimista kritiikittömästi.


Hahaha kyllävain ihannoin länsisontaa ja olen itävaltion agentti :D
Suunnitella saa,mutta ei pidä tyrkyttää suunnitelmiaan totuuksina
 
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
crane kirjoitti:
Juke kirjoitti:
Selkäänpuukottajia tosin löytyy monta tältäkin saitilta..mutta enpä ala osoittelemaan. Ties vaikka ovat palkattuja agentteja vieraan vallan leivissä.
:lanssi::lanssi::lanssi::doh: Jepjep, nyt täytyy jo oikeasti ihmetellä sun suunnitelmia ja puheita.

Mä on ihmetelly jo pitkään sun ylimieleistä asennoitumista tosiasioihin..ja länsisonnan ihannoimista kritiikittömästi.


Hahaha kyllävain ihannoin länsisontaa ja olen itävaltion agentti :D
Suunnitella saa,mutta ei pidä tyrkyttää suunnitelmiaan totuuksina

En mä tyrkytäkkään sulle mitään. Mun kone vaan on totta kuin vesi siis piirustuspöydällä. Kaikki systeemit toimii..landari ja konetykki jossa 50 patia enemmän kuin Gripenissä... ja ilmanotto sekä rakenteet..tutka sisällä ja 2 ohjusta sisällä..ja 4 ulkona. Aerodynamiikakin saatiin kuntoon Secret Project siten kaverien avulla. Huomaa muutokset yllä edellisiin.
 
Ylli kirjoitti:
Mielestäni Juken lentolaite pitää laittaa välittömästi sarjatuotantoon.:a-cool:

Vakavasti puhuen ihmettelen miksi joitakuita täälläkin ärsyttää kovasti tälläinen pohdiskelu. Mitä se on keneltäkään pois joku miettii vaihtoehtoisia ratkaisuja?

Aivan ja laskin tuossa että kun laivastohävittäjän löpö maksaa 2025 paikkaille 4 miljardia per lentokausi niin mitä 10 miljardilla saisi ( siis seuraava konehankinta + vuoden bensat 2025 ).

Sain 400 torjuntahävittäjää ( GM-1 ) ja 5000 maataistelukonetta ( VT-AERO ) ja bensaa 144 miljoonalla. Joka on noin 3.6 ST1 biobensa tehtaan verran.

Tämä voisi jo oikeasti olla sellainen pelote että sen takia jo pelkästään joku voisi yrittää hyökätä tänne ihan vaan eliminoidakseen riskin ettei tällaista tehokasta konetta syntyisi.

:confused:
 
Jos olisin Keisari Herodes, niin panisin Juken suunnittelemaan A-4 Skyn inkarnaation. Spekseinä riittäisi mainiosti se, että valmis tuote olisi 6:n maapallon parhaan torjuntahävittäjän joukossa. Ei tarvis olla niin minniinlaista ilmasta-maahan-kykyä, lentoaika sotakuormalla riittävä. Tykki pois tykkänään ja paria kolmea ohjustinta kannattimissa. Kehittynein tutkavarustus runkoon, tietysti paino huomioon ottaen.

Mulla on jotenkin sellainen kutina, että hävittäjien hinnat, paino yms. karkasivat käsistä, kun samaan rotlaan piti ryhtyä ymppäämään kaikki mahdolliset suorituskyvyt, ja vielä mahdottomat sen päälle.

Sitten Iltatöinä Juke joutuisi suunnittelemaan tietynlaisen Kansanrintamahävittäjän. Vuoden koulutuksella ukko puikkoihin, lähinnä rannikko- ja maavoimien tykistön vanhemmista reserviläisistä koottuna tämä lentäjäkaarti.
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top