Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
F-22 hintalappu 356 mio usd / kpl;
G1_F-22.webp

Olisiko 1 / 3.6 kokoinen kone silloin 99 mio usd / kpl ?
 

Liitteet

  • G1_F-22.webp
    G1_F-22.webp
    59 KB · Luettu: 0
Tässä vielä reilun vuoden suunnittelutyön lopputulema kaaviona/taulukkona !

consealed_AA_stealth_chart_72.webp
 
Webistä löytyneet J-31 kuvat olivat vääristyneitä...tässä muutettuna. YF-23n kanssa virittävät erillaista tehokkuutta.

J-31-YF-23_62-CHART62.webp
 
Tuo viestin #781 Rachel-videopläjäys... onko nyt kovin käytännöllistä linkittää viisi vuotta vanhoja vaahtosuisia provoja asiatietona F-22:n hinnasta? Mikä sulla Juke hyvä oikein oli logiikkana tuon kanssa?

Saman viestin kysymykseen voisi antaa osavastauksen että järjestelmien miniatyrisointi on kallista lystiä, ja yleisemmin todeta että soveltamasi suora jakolasku hintalapulle on metodologisesti aika älyvapaa.

Seuraavan viestin taulukko jossa on vain pituuksia ei ole kovin informatiivinen kun siitä ei näe mitä numeroarvoja haluat tuoda esiin tai mitä suhdelukuja.

(Älä ymmärrä väärin, tässä ketjussa on linkitettynä paljon mielenkiintoisia tiedonmurusia ja tullen sitä vastakin vilkuilemaan!)
 
Okei TT !

Katsoin että se on hyvää journalismia.

Pientä tuunausta tämän koneeni tiimoilla.

G1_armament_72.webp

AAA-CHART_stealth_2_62_new_2014.webp

Vertailuna YF-23 aseistuksen asetelma !

YF-23 oli 7,5 metriä pidempi ja kantoi gatling tykkiä ( joka on pirun iso ja raskas ).

Myöskin se että kantaa 4 kpl AMRAAMeja+ 2 kpl IP-ohjuksia on raskaampi kuin kantaa 3 amraamia ja 3 sidewinderia..koska IP-ohjus on lyhyempi ja kevyempi.


Y_23_armament.webp
 
Tuo viestin #781 Rachel-videopläjäys... onko nyt kovin käytännöllistä linkittää viisi vuotta vanhoja vaahtosuisia provoja asiatietona F-22:n hinnasta? Mikä sulla Juke hyvä oikein oli logiikkana tuon kanssa?

Saman viestin kysymykseen voisi antaa osavastauksen että järjestelmien miniatyrisointi on kallista lystiä, ja yleisemmin todeta että soveltamasi suora jakolasku hintalapulle on metodologisesti aika älyvapaa.

Seuraavan viestin taulukko jossa on vain pituuksia ei ole kovin informatiivinen kun siitä ei näe mitä numeroarvoja haluat tuoda esiin tai mitä suhdelukuja.

(Älä ymmärrä väärin, tässä ketjussa on linkitettynä paljon mielenkiintoisia tiedonmurusia ja tullen sitä vastakin vilkuilemaan!)

Toki pituus on vain yksi pieni asia...esim PAKFA on kevyempi kuin F-22 ja siinä on myös enemmän siipialaa ja pienet kokonaan kääntyvät sivarit..eli se voi olla paljonkin nopeampi ja lentää korkeammalla.

On erillaisia taktiikoita ja ne näkyvät valinnoissa. Itse kuvittelisin meidän tarvitsevan pientä mutta erittäin tehokasta konetta joka on helppo rakentaa ja melkein kotimainen. Pääpaino enemmän torjunnassa kuin strategisissa iskuissa.

Toki määrät vaikuttaa hintaan..esim 2000 kpl G1ä jos niitä myydään vaikka Intiaan ja moniin pieniin maihin voisi olla hyvä talouden boostaaja.

Lähtökohdaksi olen ottanut sen että G1 pystyy torjumaan sekä PAKFAn että F-22n mahdollisissa konflikteissa ( tällä argumentilla niitä olisi helppo myydä ).

Eli aidosti 6th GENERATION tuote....josta voi pyytää suhteessa enemmän kuin vanhentuneista "karvalakkimalleista".
 
Viimeksi muokattu:
195 cm tyyppi ½ kokoisessa P-51 H:ssa !

Tällainen sähköllä...onko kiinnostusta ?

P-51h-½scale_50.webp

Entäs paragliderin 10-18 hv polttomoottorilla ja alennusvaihteella isoa 2-lapaista huiskaa pyörittäen...lentonopeus 70-100 km/t !?

Siipikuormitus 31 kg/m2 max. ( mahdollisuus kuljettaa bellysäiliöksi muutetussa scoopissa esim golfmailat ) ?

Näitä tehty paljon...muttei koskaan näin pientä; http://www.aircraftspruce.com/catalog/kitspages/stewartMustang.php

Kalleimmat maksaa 795 000 usd; http://www.globalplanesearch.com/warbirds/combat/papa_51_ltd/

Jopa FK tekee niitä; http://www.fk-lightplanes.com/news.php?ln=2&id_g=2

Jurca tehnyt jo pitkään; http://www.jurcaplanswest.com/MJ-77.htm

Puhumattakaan TITANista; http://www.titanaircraft.com/t-51d.php

Loehle Mustang 5151 on pienen myynnissä olevista; http://www.lightsportaircraftpilot.com/loehle_P51_mustang/index.html

Sen sakkausnopeus on 32 mph ( 54 km/t ) !
 
Viimeksi muokattu:
Eli koneen siipi 1:1 on 22 m2...silloin 1/2 siipi on 1/4 osa oikeasta eli 5,5 m2.

Tällöin ilman lupaa lennettävä alle 70 kg ½ kokoinen Musse saa olla esim 65 kg + 110 kg eli 175 kg löpön kera.

Eli 175kg/5,5m2 antaa siipikuormitukseksi 110 kg pilotilla 31,2 kg/m2..joka on alempi kuin ns. ultrakevyillä..puu pursikoneen luokkaa.

Lasken vielä suurinpiirtein sakkausnopeuden sille.

½x1.2xV^2xAxCl = L josta saadaan ( minimi ) nopeus kun muut tunnetaan + aoa 8 degs 10% peräsimistä lisänostetta.

57 kiloisella sakkausnopeus on 24 KTS ( 43 km/h ) ja 28 KTS ( 50,5 km/t ) 91 kiloisella..ja 110 kiloisella 30 kts ( 54 km/t ) jolloin mukaan mahtuu vielä golfmailat !

Keskimäärin alle Loehle Mustangin arvot. Laipoilla jopa 110 kg pilotilla sakkausnopeus vain 50 km/t !

Alla Loehle Mustang !
loehle51-barebones-1.webp
 
Viimeksi muokattu:
Hieman poukkoilevasti kehitys kehittyy tässä ketjussa... onko seuraava versio heliumpallo joka kantaa Amraameja häivegondolissa (tyyliin se SuperHornetin suksiboksi)? Vaisalalla voisi olla luotaimistaan jotain sopivaa osaamista. ;)
 
Joo...petyin kun huomasin että SOLAR IMPULSEn aurinkopanelit ovat SOLVAYn käsin labrassa tekemiä. Eli HIPPI saattaa jäädä taka-alalle ja teen 20 000 kpl North American P-51 H ½ kokoisia häätäjiä ensin muutaman vuoden ( naurettavaan 15 000 euron kpl hintaan ).

Hippi_P-51H_72.webp
 
Tässä muuten vielä LA-250 koneen aikoinaan kantama Izdeliye 279 verrannossa !

IZDELIYE279-AIM9X_½scaleP-51H_82.webp

la-250_1.webp
 
Huokeaa MUSTANG downscaled replicaa voisi saada jopa ennakkomyytyä, jolloin mahdollisuudet laatutuotteen syntymiselle voisivat olla suotuisat.

Jos 100 ostajaa maksaisi 1000 euron etumaksun luulisin sen lentävän 2017. Muutoin se tarvii business enkeliä..tai pitkäjänteistä kahden työn tekemistä yhtä aikaa kuten tähänkin asti.

Hinta moottoreineen ja omalla työllä olisi ehkä 10 000 euroa +- 1000 euroa.

Huippunopeus korkealla 84 kts.

P-51h-½scale_bulge_75.webp
 
Haa! Mikä moottori tuohon pikku-mustangiin? (Ei saa olla briggs&stratton, niillä lentää mun golfkentän ruohonleikkurit. Eikä Tu-95:n kauhea turbiini.)
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top