Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
19 tuuman ohjaamo... Mitenköhän tuo vaikuttaa lentäjän toimintakykyyn varsinkin pidemmillä lennoilla? Itse istun tällä hetkellä Norwegianin 17 tuuman(?) penkissä ja käsinojien väliin en kyllä hartioita saa mahtumaan...
Kuinkakohan vihollisen marssikolonnaan vaikuttaa 4000 laukausta minuutissa sulkevä DILLON M134 ?
Jos ovat panssaroiduissa miehistönkuljetusvaunuissa, niin ei kai mitenkään. Mitä nyt katolla ropisee...
Miten paljon ampumatarvikkeita tuohon kinneriin muuten mahtuu?
edit: Paljonko tuossa on polttoainetta?
Bugatti Veyronin 1000 hevosvoiman W16 kuluttaa huippunopeudella 100 litraa polttoainetta 12 minuutissa eli karkeasti puoli litraa per hevosvoima per tunti. Tuon Koeniggseggin moottorin polttoaineenkulutuksen voi olettaa olevan samaa luokkaa kilowattituntia kohti eli täydellä teholla löpöä palaa 680 litraa tunnissa. Mikäli koneen huippunopeus on tuo ilmoittamasi 610 mph, polttoainetta kuluu siis karkeasti litra mailia kohden. Hitaammalla nopeudella päästään luonnollisesti parempaan polttoainetalouteen, mutta eikö sodassa ole aina kiire (odottamaan)?
Lisäksi moottorin toimintavarmuus jatkuvalla täydellä teholla arvelluttaa, koska noita korkeaviritteisiä automoottoreita ei ole suunniteltu tuollaiselle operointiprofiilille. Huoltovälit voivat siis olla varsin lyhyet. Eikö tuonne kannattaisi tunkea mäntämoottorin sijaan pieni kaasuturbiini?
edit 2: Suhtaudun muuten todella skeptisesti väitteeseesi siitä, että tuo potkurikoneesi pystyisi ylittämään äänennopeuden tai olisi erityisen hyvin muutenkaan hallittavissa suurilla nopeuksilla.
Jos ovat panssaroiduissa miehistönkuljetusvaunuissa, niin ei kai mitenkään. Mitä nyt katolla ropisee...
Miten paljon ampumatarvikkeita tuohon kinneriin muuten mahtuu?
edit: Paljonko tuossa on polttoainetta?
Bugatti Veyronin 1000 hevosvoiman W16 kuluttaa huippunopeudella 100 litraa polttoainetta 12 minuutissa eli karkeasti puoli litraa per hevosvoima per tunti. Tuon Koeniggseggin moottorin polttoaineenkulutuksen voi olettaa olevan samaa luokkaa kilowattituntia kohti eli täydellä teholla löpöä palaa 680 litraa tunnissa. Mikäli koneen huippunopeus on tuo ilmoittamasi 610 mph, polttoainetta kuluu siis karkeasti litra mailia kohden. Hitaammalla nopeudella päästään luonnollisesti parempaan polttoainetalouteen, mutta eikö sodassa ole aina kiire (odottamaan)?
Lisäksi moottorin toimintavarmuus jatkuvalla täydellä teholla arvelluttaa, koska noita korkeaviritteisiä automoottoreita ei ole suunniteltu tuollaiselle operointiprofiilille. Huoltovälit voivat siis olla varsin lyhyet. Eikö tuonne kannattaisi tunkea mäntämoottorin sijaan pieni kaasuturbiini?
edit 2: Suhtaudun muuten todella skeptisesti väitteeseesi siitä, että tuo potkurikoneesi pystyisi ylittämään äänennopeuden tai olisi erityisen hyvin muutenkaan hallittavissa suurilla nopeuksilla.
Kommenttia hallittavuudesta et voi näiden kuvien pohjalta vielä tehdä...siipi lienee hieman nuolimuotoinen ja noin 9% paksu.
En toki, mutta lueskelin tällaista tarinaa yliäänikoneiden varmaisesta kehityksestä ja ongelmista, joita silloin kohdattiin. Tuntuisi oudolta jos lentokone, joka suuresti muistuttaa tuon ajan koneita, ei kohtaisi edes jossain määrin samoja ongelmia suurilla nopeuksilla.
Lisäksi rohkenen epäillä koneen suorituskykyä jo siitä syystä, että potkurin hyötysuhde romahtaa potkurin lavan kärjen nopeudessa lähestyessä äänen nopeutta, joka tapahtuu luonnollisesti ennen konetta itseään. Tästä syystä nopeimmatkaan potkurikoneet eivät ole sen nopeampia kuin ne ovat.