Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Käsittääkseni mikä tahansa paragliderin 10-15 hv alennusvaihteella käy..potkuri mielellään kaksilapainen Hamilton Standardin musta jäljitelmä. Moottori maksaa noin 900-2000 euroa per kpl !
 
Tässä V-8:lle suunniteltu Miss Composite ja Merlinille suunniteltu Miss Meredith..näillä voi voittaa 2 kpl RENO racing luokkia !

Miss_Meredith.webp

Molempiin saisi spinnerin läpi ampuvan tykin. Merlin syö 150 litraa löpöä taisteluteholla tunnissa.
 
Viimeksi muokattu:
Erittäin harmaassa vaiheessa voisivat lentojoukot käyttää V-8 moottorilla ja 27 mm tykillä varustettua pienhäätäjää !

Huippunopeus 450 mph ja 40 litraa tunnissa kulutus tekisivät siitä suurina numeroina tuotettavan stealth koneen.

Luulen että kone ollessaan pienempi kuin Gripen..ei kelpaisi rauhan aikana palvelukseen.

Yhden F-35 hinnalla näitä saisi 240 kpl. Tutkan puuttuessa pilotilta vaaditaan toimiva silmäpari ( hyvä lentotaito suotava myös ) ja radio jotta tutkaosoituksia saadaan maasta.

Hinta on alle puolet AMRAAM AIM-120 ohjuksesta.

Gunned_racer_80.webp
 
Viimeksi muokattu:
Viimeksi muokattu:
19 tuuman ohjaamo... Mitenköhän tuo vaikuttaa lentäjän toimintakykyyn varsinkin pidemmillä lennoilla? Itse istun tällä hetkellä Norwegianin 17 tuuman(?) penkissä ja käsinojien väliin en kyllä hartioita saa mahtumaan...
 
MissComposite75.webp
Miten lentäjä pääsee sisälle tohon Pöhäkkään? Onko tarkotus, että lentäjä pystyy kääntämään päätään ja katselemaan ympärilleen? Minkä kokoine mittaristo siinä on?

Piirsin nyt sivulle kääntyvän kabiinin siihen. HUD näyttö ja GPS ja pieni lasiohjaamo.

Model_401.webp

Hyvinhän näistä ulos näkyy kuulemma.
 
19 tuuman ohjaamo... Mitenköhän tuo vaikuttaa lentäjän toimintakykyyn varsinkin pidemmillä lennoilla? Itse istun tällä hetkellä Norwegianin 17 tuuman(?) penkissä ja käsinojien väliin en kyllä hartioita saa mahtumaan...
PÖHÄKKÄ_F-16_65.webp


Tässä on 21,25 tuumaa ohjaamo.

Kuinkakohan vihollisen marssikolonnaan vaikuttaa 4000 laukausta minuutissa sulkevä DILLON M134 ?
 
Kuinkakohan vihollisen marssikolonnaan vaikuttaa 4000 laukausta minuutissa sulkevä DILLON M134 ?

Jos ovat panssaroiduissa miehistönkuljetusvaunuissa, niin ei kai mitenkään. Mitä nyt katolla ropisee...

Miten paljon ampumatarvikkeita tuohon kinneriin muuten mahtuu?

edit: Paljonko tuossa on polttoainetta?

Bugatti Veyronin 1000 hevosvoiman W16 kuluttaa huippunopeudella 100 litraa polttoainetta 12 minuutissa eli karkeasti puoli litraa per hevosvoima per tunti. Tuon Koeniggseggin moottorin polttoaineenkulutuksen voi olettaa olevan samaa luokkaa kilowattituntia kohti eli täydellä teholla löpöä palaa 680 litraa tunnissa. Mikäli koneen huippunopeus on tuo ilmoittamasi 610 mph, polttoainetta kuluu siis karkeasti litra mailia kohden. Hitaammalla nopeudella päästään luonnollisesti parempaan polttoainetalouteen, mutta eikö sodassa ole aina kiire (odottamaan)?

Lisäksi moottorin toimintavarmuus jatkuvalla täydellä teholla arvelluttaa, koska noita korkeaviritteisiä automoottoreita ei ole suunniteltu tuollaiselle operointiprofiilille. Huoltovälit voivat siis olla varsin lyhyet. Eikö tuonne kannattaisi tunkea mäntämoottorin sijaan pieni kaasuturbiini?

edit 2: Suhtaudun muuten todella skeptisesti väitteeseesi siitä, että tuo potkurikoneesi pystyisi ylittämään äänennopeuden tai olisi erityisen hyvin muutenkaan hallittavissa suurilla nopeuksilla.
 
Viimeksi muokattu:
Jos ovat panssaroiduissa miehistönkuljetusvaunuissa, niin ei kai mitenkään. Mitä nyt katolla ropisee...

Miten paljon ampumatarvikkeita tuohon kinneriin muuten mahtuu?

edit: Paljonko tuossa on polttoainetta?

Bugatti Veyronin 1000 hevosvoiman W16 kuluttaa huippunopeudella 100 litraa polttoainetta 12 minuutissa eli karkeasti puoli litraa per hevosvoima per tunti. Tuon Koeniggseggin moottorin polttoaineenkulutuksen voi olettaa olevan samaa luokkaa kilowattituntia kohti eli täydellä teholla löpöä palaa 680 litraa tunnissa. Mikäli koneen huippunopeus on tuo ilmoittamasi 610 mph, polttoainetta kuluu siis karkeasti litra mailia kohden. Hitaammalla nopeudella päästään luonnollisesti parempaan polttoainetalouteen, mutta eikö sodassa ole aina kiire (odottamaan)?

Lisäksi moottorin toimintavarmuus jatkuvalla täydellä teholla arvelluttaa, koska noita korkeaviritteisiä automoottoreita ei ole suunniteltu tuollaiselle operointiprofiilille. Huoltovälit voivat siis olla varsin lyhyet. Eikö tuonne kannattaisi tunkea mäntämoottorin sijaan pieni kaasuturbiini?

edit 2: Suhtaudun muuten todella skeptisesti väitteeseesi siitä, että tuo potkurikoneesi pystyisi ylittämään äänennopeuden tai olisi erityisen hyvin muutenkaan hallittavissa suurilla nopeuksilla.

4250 patruunaa painaa 215 kiloa..ne mahtuu.

Messerschmitt 109-G liikkui 140 hevosvoiman teholla jos haluttiin lentää todella pienellä kulutuksella. Olettaisin ettei ole järkeä lentää hana auki kuin silloin kun halutaan vihollinen piikille ( tai irrottaudutaan taistelusta ). Minimikulutus lienee 25-30 litraa tunnissa. Siipiin mahtunee 500 kiloa löpöä....50 kiloa runkoon.

Kommenttia hallittavuudesta et voi näiden kuvien pohjalta vielä tehdä...siipi lienee hieman nuolimuotoinen ja noin 9% paksu.

Täysin mahdollista että kone lentää 450 mph myös 360 hv teholla eikä enempää tehoa tarvita.
 
Viimeksi muokattu:
Helwan_POHAKKA_65.webp

Tämä ( versio ) ei selvästikkään kykene yliääninopeuteen ! 1000 km/t alkaa olla syöksyssä max.
 
Helwan_POHAKKA_65xzSPEED.webp

Tämä alkaa olla...otsapinta puolet Gnatista ( suurinpiirtein ).
 
Viimeksi muokattu:
Tässä huippunopeus ( 732 km/t ) 360 hv moottorille !

Helwan_POHAKKA_360hp.webp

Tässä polttoainevarannot koneessa ( 680L ) tai 380 L.

POHAKKA_RACER_FUEL60.webp

Lisäsäiliöillä kevyesti Atlantin yli !
 
Jos ovat panssaroiduissa miehistönkuljetusvaunuissa, niin ei kai mitenkään. Mitä nyt katolla ropisee...

Miten paljon ampumatarvikkeita tuohon kinneriin muuten mahtuu?

edit: Paljonko tuossa on polttoainetta?

Bugatti Veyronin 1000 hevosvoiman W16 kuluttaa huippunopeudella 100 litraa polttoainetta 12 minuutissa eli karkeasti puoli litraa per hevosvoima per tunti. Tuon Koeniggseggin moottorin polttoaineenkulutuksen voi olettaa olevan samaa luokkaa kilowattituntia kohti eli täydellä teholla löpöä palaa 680 litraa tunnissa. Mikäli koneen huippunopeus on tuo ilmoittamasi 610 mph, polttoainetta kuluu siis karkeasti litra mailia kohden. Hitaammalla nopeudella päästään luonnollisesti parempaan polttoainetalouteen, mutta eikö sodassa ole aina kiire (odottamaan)?

Lisäksi moottorin toimintavarmuus jatkuvalla täydellä teholla arvelluttaa, koska noita korkeaviritteisiä automoottoreita ei ole suunniteltu tuollaiselle operointiprofiilille. Huoltovälit voivat siis olla varsin lyhyet. Eikö tuonne kannattaisi tunkea mäntämoottorin sijaan pieni kaasuturbiini?

edit 2: Suhtaudun muuten todella skeptisesti väitteeseesi siitä, että tuo potkurikoneesi pystyisi ylittämään äänennopeuden tai olisi erityisen hyvin muutenkaan hallittavissa suurilla nopeuksilla.

Tämän pohjalta PÖHÄKKÄ kykenee liikkumaan 983 km/t noin tunnin ! Tosin lentämällä 732 km/t kone liikkuu jo liki 4 tuntia eli noin 3 000 km !
 
Kommenttia hallittavuudesta et voi näiden kuvien pohjalta vielä tehdä...siipi lienee hieman nuolimuotoinen ja noin 9% paksu.

En toki, mutta lueskelin tällaista tarinaa yliäänikoneiden varmaisesta kehityksestä ja ongelmista, joita silloin kohdattiin. Tuntuisi oudolta jos lentokone, joka suuresti muistuttaa tuon ajan koneita, ei kohtaisi edes jossain määrin samoja ongelmia suurilla nopeuksilla.

Lisäksi rohkenen epäillä koneen suorituskykyä jo siitä syystä, että potkurin hyötysuhde romahtaa potkurin lavan kärjen nopeudessa lähestyessä äänen nopeutta, joka tapahtuu luonnollisesti ennen konetta itseään. Tästä syystä nopeimmatkaan potkurikoneet eivät ole sen nopeampia kuin ne ovat.
 
En toki, mutta lueskelin tällaista tarinaa yliäänikoneiden varmaisesta kehityksestä ja ongelmista, joita silloin kohdattiin. Tuntuisi oudolta jos lentokone, joka suuresti muistuttaa tuon ajan koneita, ei kohtaisi edes jossain määrin samoja ongelmia suurilla nopeuksilla.

Lisäksi rohkenen epäillä koneen suorituskykyä jo siitä syystä, että potkurin hyötysuhde romahtaa potkurin lavan kärjen nopeudessa lähestyessä äänen nopeutta, joka tapahtuu luonnollisesti ennen konetta itseään. Tästä syystä nopeimmatkaan potkurikoneet eivät ole sen nopeampia kuin ne ovat.


Miksi TU-95 on maailman nopein potkurikone vaikka sen potkurien kärjet ylittävät äänennopeuden ?

Miksi se ei romaha ?

Oletatko että en ole lukenut noin 10 kirjaa nopeuslentämisestä ja Yaegerin muistelmat kolmeen kertaan ?
 
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top