Keskustelupalstan syvin olemus on se, että aiheen otsikosta keskustellaan. Jos tuodaan kovinkin radikaaleja ajatuksia ja ideoita foorumille, niin pitää myös olla valmis vastaanottamaan kriittistä tarkastelua niitä ajatuksia ja ideoita kohtaan.
Syy miksi vastaan niin kovin mielelläni näissä ketjuissa esitettyihin asioihin on se, että omaan koulutusta mekaaniseen suunnitteluun ja fysiikan, lujuusopin, materiaalitekniikan, statiikan, dynamiikan jne. saralta. Jos tarkastellaan noita 110 viestiä, niin taitaa suurin osa käsitellä postauksiesi suoranaista fysiikan lakien vastaisuutta. Sinällänsä näiden asioiden pohtiminen on jopa hauskaa. Edellisen viestisi sisällön lukeminen saa sitten toisaalta tekemään mieli hakata päätä seinään. Auringon kokonaissäteilyn määrä ja siihen vaikuttavat seikat tunnetaan varsin tarkasti ja tieto on saatavilla monista luotettavista lähteistä. En minä näitä hatusta heitä, aika useinkin sitä tietoa joutuu itse kukin etsimään vaikka asian olisi jostain joskus oppinut. Varsinainen kysymys on se, että miksi niitä faktoja ei voi hyväksyä vaikka ne ovat selväsanaisina ja numeerisessa muodossa yleisesti saatavilla?
Lääkkeitä en ole koskaan käyttänyt, koen olevani niin fyysisesti että henkisesti varsin terve yksilö. Toisekseen...en ole koskaan rekisteröitynyt yhdellekkään edes ilmailuun viittaavalle foorumille saatika kirjoittanut niille. Kuten sanoin, näiden asioiden pohdiskelu on välillä hauskaakin eikä minulla ole mitään sanaa siihen mitä tällä foorumilla kirjoitetaan saatika mitään tarvetta mollata ketään. Sen sijaan katson olevani vapaa kommentoimaan asioita, joihin koen omaavani tietoa tai kokemusta ja sanomani toisi faktaa keskusteluun.
Joten kysytään näin, mitä sinä Juke haluat tällä foorumeille luonnoksiasi tuomalla saavuttaa? Miksi koet ajatuksiesi kriittisen tarkastelun fysiikan lainalaisuuksien pohjalta niin voimakkaasti, että hyökkäät henkilökohtaisuuksilla muita kohtaan jokikisellä foorumilla jonne piirroksiasi ja ajatuksiasi suollat? Näissä muissa on ollut mm. lentäjiä, lennonopettajia, teknisen alan koulutuksen omaavia jne. Moneltako foorumilta olet saanut jo bännit vastaavasta?
Miksi ylipäätään jaat ideoitasi keskustelupalstalla, jos niitä ei saa tarkastella ja keskustella kriittisesti?