Topikki Juken ihmehärveleille

  • Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja crane
  • Aloitus PVM Aloitus PVM
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Tarkoittaa, että kiihdytyksen ajan kiskoilla ovat asiakkaat 20 positiivisen G:n alla. Eversti Stabb kesti jopa -40 negatiivista...jota ihminen ei pahoinvoimatta kestä kuin 12 normaalisti.

Huippuarvo 46 g, josta >25 g 1.1 sekunnin ajan. 20 g:n kiihdytys olisi todennäköisesti kuolemaksi useimmille "asiakkaille". Kenelle sinä näitä vehkeitä oikein suunnittelet?

Tups luiko sinä itse tuota juttuasi ollenkaan ?

Toki. Voihan sieltä poimia toisenkin insertin, jossa puhutaan taalasta sähköä per kilo tavaraa kiertoradalle. Ja sähköhän on ilmaista, koska se tulee auringosta. Väitätkö, että oma ratkaisusi olisi ilmainen? Sehän käyttää rakettipolttoainetta, joka maksaa!
 
Huippuarvo 46 g, josta >25 g 1.1 sekunnin ajan. 20 g:n kiihdytys olisi todennäköisesti kuolemaksi useimmille "asiakkaille". Kenelle sinä näitä vehkeitä oikein suunnittelet?

Niin, John Stapp kärsi murtuneita raajoja ja kylkiluita, verkkokalvon irtoamisen, puhjenneita verisuonia ja muita pienempiä traumoja noiden kokeiden aikana.

Näköongelmia miehellä oli koko loppuelämänsä.
 
Huippuarvo 46 g, josta >25 g 1.1 sekunnin ajan. 20 g:n kiihdytys olisi todennäköisesti kuolemaksi useimmille "asiakkaille". Kenelle sinä näitä vehkeitä oikein suunnittelet?

Toki. Voihan sieltä poimia toisenkin insertin, jossa puhutaan taalasta sähköä per kilo tavaraa kiertoradalle. Ja sähköhän on ilmaista, koska se tulee auringosta. Väitätkö, että oma ratkaisusi olisi ilmainen? Sehän käyttää rakettipolttoainetta, joka maksaa!

Aivan Stabb kokeili rajoja jotta meidän olisi mahdollisuus ottaa niistä hyöty irti. Eyeballs in ja 20 on mahdollinen...eyeballs out ja 12 on limitti...eli 4 kertaa vähemmän kuin Stabb.

Sama mies TUPS väitti aiemmin että aurinkoenergia lentokone joka kuljettaa projektiilin 50 kilsaan ilman polttoinetta ei säästä mitään kun löpö raketissa maksaa voin 200 000 usd per laaki.
 
Mihin tuo 20g :n kiihtyvyys perustuu?

Annetulla yhdistelmän painolla ja tunnetulla SSME:n työnnöllä kiihtyvyys olisi 5 g:n luokkaa.
 
Mihin tuo 20g :n kiihtyvyys perustuu?

Annetulla yhdistelmän painolla ja tunnetulla SSME:n työnnöllä kiihtyvyys olisi 5 g:n luokkaa.


Laskitko tuon 30-35 asteen kulman mukaan...eli G-voima vaikuttaa vähemmän...ja Sukkula painaa 2 miljoonaa kiloa padillä ja tämä 240 000 kiloa.

Ota huomioon että rail assist voi tarjota polttoaineen myös kahdelle mothershipin SSMElle.

Moottorit ovat n. 2 mega Newtonia per kpl !

http://en.wikipedia.org/wiki/Space_Shuttle

Rail assist voi tulla kalliiksi jos siinä 8, 12 tai 16 SSME:tä...sekin on mahdollista.

640px-SSME1.jpg
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla lähtöpainolla (240 000 kg) ja SSME:n työnnöllä (1 860 kN) tarvitsisit 26 rakettimoottoria 20 g:n kiihtyvyyden saavuttamiseksi lähtöhetkellä. Vastaavasti kolmella SSME:llä (á 1 860 kN) 20 g:n saavuttamiseksi kiihdytettävä kappale saisi painaa vain 28 500 kg.

edit: Nämä siis tilanteessa, jossa ainut vaikuttava voima on rakettimoottorin työntövoima.

edit 2: Tässä ei myöskään oteta huomioon muuttuvaa massaa.
 
Viimeksi muokattu:
Jätin painovoiman pystysuuuntaisen vektorin kokonaan pois, koska sillä ei suuruusluokkaan ole mitään merkitystä. Tosin se vaikuttaa vähentävästi kiihtyvyyteen.

Samalla logiikalla auto vaatii enemmän voimaa kiihdyttääkseen ylämäkeen. Tasaisella taas vähemmän. Vai oletko juke eri mieltä?
 
Viimeksi muokattu:
Tuolla lähtöpainolla (240 000 kg) ja SSME:n työnnöllä (1 860 kN) tarvitsisit 26 rakettimoottoria 20 g:n kiihtyvyyden saavuttamiseksi lähtöhetkellä. Vastaavasti kolmella SSME:llä (á 1 860 kN) 20 g:n saavuttamiseksi kiihdytettävä kappale saisi painaa vain 28 500 kg.

edit: Nämä siis tilanteessa, jossa ainut vaikuttava voima on rakettimoottorin työntövoima.

edit 2: Tässä ei myöskään oteta huomioon muuttuvaa massaa.

Joo okei..jos rail assist on neliö ( takakulmasta katsottuna ) siihen mahtuu 16 SSME moottoria..ja lisäämme 2 suutinta mother ship rakettiin, mutta pidämme yhden orbiterissa..meillä on lähdössä sitten se 20 moottoria ja pudotamme kiihtyvyyden 15 G pintaa ( 17 esim.) mutta pidennämme kiskot 1.5 kilometriin niin se ajaa saman asian ja mustelmia tulee lähdössä vähemmän ja tajunnan menetyksiä.

Tällä set upilla pitäisi päästä tolkuttoman kovaa korkealla. Sekä korkealle pääsy olisi nopeaa...ja eteneminen.

vrt; http://www.google.com/patents/US4802639

8 x 138 kN = 1.1 MN

http://en.wikipedia.org/wiki/General_Electric_F101

-----------

Toinen juttu on sitten se että MS on vain 150 000 kg ja orbiter 25 000 kg jolloin liikkeelle saatettava massa on alhaisempi ja kun kisko pidempi voi esim 8 + 2 suutinta/moottoria puhaltaa laitteen 10 G kiihtyvyydellä edelleen Marsin matkalle ( tai kaupalliselle 250 matkustajan business matkalle ).
 
Viimeksi muokattu:
Sitä en vielä ymmärtänyt, että mitä hyötyä tästä "rail assist"-keksinnöstä oikeasti on verrattuna kiitoradalta nousevaan lentokoneeseen (siirryttäessä ilmakehän sisällä) tai pystysuoraan laukaistavaan rakettiin (lennettäessä avaruuteen)? Rakettimoottorillahan sitä kuitenkin on tarkoitus kiihdyttää.
 
Tervehdys,

Ajattelin piipahtaa tuolta nasaspaceflight.com forumin puolelta hetkeksi tänne tuomaan terveisiä ja pari huomiota. Täällä kovasti asioita "suunnitteleva" Juke on piipahtanut tuolla NSFssä pariinkin otteeseen, ensin tuon aurinkokäyttöisen raketin pudottavan emäaluslentokoneensa kanssa jota pidettiin hyvin hullunkurisena eikä se kestänyt minkäänlaista tarkempaa analyysiä ilman että aina jokin käytössä oleva vakio/arvo ajautui arvoon "mahdoton".

Saitilla on erittäin kova kuri turhan länkyttämisen/jankutuksen suhteen joten Jukelle tuli lähtöpassit parissa viikossa. Hänen threadinsä siellä ei siis ollut mikään "kopio" miltään toiselta saitilta vaan itse tuli sinne siitä paasaamaan, muut käyttäjät koettivat analysoida ja osoittaa vikoja. NSF:llä ei todistettu että ihmelentokone kykenisi lentämään jossain 80km:ssä vaan että se tulisi alas kuin kivi ilman käsittämättömiä nostekertoimia. Kun länkyttäminen ei laantunut moderaattorit poistivat threadin ja käyttäjän. Erityisen herkkiä tuolla ollaan antamaan tossua jos ei kykene rajaamaan omaa kuningasideaansa omaan threadiinsä vaan alkaa paasata siitä kaikissa muissakin mihin asia ei mitenkään kuuluisi.

Jukeahan tämä ei tuntunut lannistavan vaan änkesi saitille uudestaan toisella nimimerkillä ja nyt löpinä alkoi edellistä kaavaa toistaen käsitellen tällaista höpsöä 20g katapulttia. Tossua tuli taas koska NSF:llä politiikka on kerran banni aina banni.

Sinänsä en oleta tämän muuttavan tämän threadin suuntaa mihinkään mutta ajattelin teille toisille antaa vähän osviittaa missä menette. Samalla nostan myös hattua teille kaikille muille jotka olette jaksaneet yrittää ruiskuttaa välillä todellisuuttakin näihin "ihmehärveleihin". Kärsivällisyytenne tällaisen hyperaktiivisen idiot savant tyyppisen kaverin kanssa on ihailtavaa. Toivoisin että joku Juken idea ihan vaikkapa toimisikin ja muuntuisi konkreettiseksi laitteeksi mutta käytös NSF:llä sai tuntemaan suurta myötähäpeää suomalaisena.

Niin tai näin Juke-herra ottaa nyt toisesta kerrasta opikseen eikä enää yritä kolmannella nimimerkillä tulla NSF:lle pilaamaan maamme mainetta, kiitos! Jos on pakko niin väitä edes sitten olevasi vaikka ruotsalainen, valehtelu kun tuntuu sujuvan.

Se on ikävää että vaikka osaisi piirustella ihan kivan näköisiä hahmotelmia ja suoltaa hemmetisti wikipedia-linkkejä (joissa sinänsä ei mitään vikaa) ei se silti tarkoita että asia olisi erinomaisesti hanskassa. Mutta sellaista on elämä.

Tähän uusimpaan ihmehärveliin tärppinä: 20g kiihtyvyys tuntuu varmasti ikävältä siellä matkustamonkin puolella mutta mitähän se vaikuttaa muihinkin kiihdytettävän aluksen rakenteisiin?
 
FinnNSF moi !

Kiitos erittäin rakentavasta kommentista ja forumimme valaisemisesta herkullisilla paljastuksilla...pääsit heti historista tuntemamme Jeesuksen kaverin Juudas Iskariotin kaltaiseen korkeaan sosiaaliseen statukseen..tai jos tutkimme lähihistoriaa DDR:n ilmiantajasysteemin aateliin.

Anyway..kuten olet täälläkin huomannut muutamien kommenttien jälkeen on aurinkoenergiakone on enää 40-50 kilometrissa ja katapulttirakettikonekin enää vain 10 G:n laite...tosin hyvä yritys lopettaa tämäkin keskustelu nopeasti ei nyt sitten täällä onnistunut.

Nimenomaan NSF saitilta löysin datan siitä että + 20 G kiihdytys on mahdollinen ihmisfysiologiassa..puurakenteista lennokkia olen testannut +22 G asti..hyvin kesti.

Käsittääkseni positiivinen G vain parantaa syöttöä rakettimoottorille..siksihän Werner von Braun keksi turbon V-2:een jotta sai laitteen onnistumaan.

t. Juke

PS: Niin ja mua ei ole bännätty NSF saitilta tosin 2 aiempaa handlea on poistettu koska niissä oli hieman optimistisuutta ja asioita joita siellä ei ymmärretty ( ellet nyt sitten ole tarkistamassa täällä että onko 20 G rakettimies sama kuin aurinkoleko mies )...kuten korkealla lentäminen pienellä siipikuormituksella tyyliin Paul McCready, mutta 20 kertaa suuremmalla laitteella..mua ei ole poistettu alkuperäisellä nimimerkillä International Spacefellowship saitilta 80 km yltävän aurinkolekon tiimoilla.
 

Liitteet

  • truth.webp
    truth.webp
    101 KB · Luettu: 3
Viimeksi muokattu:
Erittäin tervetuloa tänne maanpuolustuksen pariin.

FinnNSF todellakin paljastui nyt NSF:n "kätyriksi".

Eli myös Stellar Speedster handle oli poistettu.

No mielestäni tämä vaan kertoo luovuuden määrästä joita fanit NSF saitilla sietävät..uusia asioita ei siedetä vaan raketti on raketti ja sillä selvä. Avaruuteen ei lennetä huokealla jatkossakaan ( heidän toiveissaan ).

Täällä muuten päivitys aurinkolekoon; http://mesoslaunch.blogspot.fi/

Ai niin ja numerot muuten todellakin täsmäävät siihen että korkealla voi lentää kovaa aurinkolekolla hyvin..tosin hätäisesti kun jouduin niitä uudestaan todistelemaan otin erään ilmantiheysluvun taulukosta joka oli obscure R7:n mukaan ( standard US atmosphere taulukoita on netti pullollaan osassa potenssit epämääräisesti ilmoitettu toisin kuin toisissa ).

Koko juttuhan lähti siitä, että alunperinkään halunnut tuoda koko aurinkolekoa NASA saitille vaan handle AcesHigh vei sen sinne toiselta saitilta ( Skyscrapercity ) väkisin saattaakseen sen huonoonvaloon, koska ei ymmärtänyt itsekään asiaa. SCC edelleen myös on pitänyt keskustelun yllä aiheesta...eikä bännää uusia asioita perusteettomasti..tosin laskelman olenkin siellä esittänyt aukottomasti..NSF saitilla ne bännättiin todisteluista huolimatta.

Suurin ongelma Solar Eaglessa on sen koko ja vaneripohjainen komposiitti jotka mahdollistaa huokean ja kevyen rakenteen..puu on kielletty USA:ssa minkäänlaisessa matkustamisessa jo 1931 FAA:n toimesta USAssa ( Fokker onnettomuus Basaar, Kansas 1931 ).

Tutkikaa asioita itse..varsinkin Helios NASA 2004 antaa hyvää osviittaa.
 
Viimeksi muokattu:
Sitä en vielä ymmärtänyt, että mitä hyötyä tästä "rail assist"-keksinnöstä oikeasti on verrattuna kiitoradalta nousevaan lentokoneeseen (siirryttäessä ilmakehän sisällä) tai pystysuoraan laukaistavaan rakettiin (lennettäessä avaruuteen)? Rakettimoottorillahan sitä kuitenkin on tarkoitus kiihdyttää.


Kumit eivät voi rajähtää startissa..eli ns. hazardi juttuja eliminoidaan ja varsinkin kitkaa ja vierintävastusta. NSF saitilla tämä huomattiin azimuthin suhteen rajoitetuksi ( tosin mielestäni tämä, lentokone kun on, voi kääntyä minne haluaa ).

Ideahan on todella vanha ( 1951 ja aiemminkin );

Kieltämättä tämä systeemi on enemmän tai vähemmän rajoittunut yhtä asiaa varten, koska lähtösuunta on aina sama.

Myöskään ilmaan ei tarvi lennättää kovin monia rakettivaiheita ( varsinkaan ei avaruuteen holtimmasti kieppumaan vuosisadoiksi avaruusromuna ). Mothershiphan on reusable.

Hakusanalla rocket sled löytyy useita keskusteluja aiheesta NSF saitilla ( ehkä jo liian useita ).
 

Liitteet

  • rocket_sled_1951.webp
    rocket_sled_1951.webp
    102.8 KB · Luettu: 2
Viimeksi muokattu:
puurakenteista lennokkia olen testannut +22 G asti..hyvin kesti.

Lujuustarkastelua ei tavallisesti tehdä mallimittakaavassa, koska erityisesti puun kaltaisesta epähomogeenisesta ja anisotrooppisesta materiaalista koostuvan rakenteen skaalaaminen on äärimmäisen vaikeaa ellei jopa mahdotonta. Jopa teräsrakenteelle tämä on vaikeaa, mikäli mittakaavakerroin on vähänkään suurempi.

En siis usko, että mallikokeesi ovat missään määrin relevantteja ja niistä saatuja tuloksia voidaan käyttää argumenttina puhuttaessa rakenteen kestävyydestä.
 
Viimeksi muokattu:
Lujuustarkastelua ei tavallisesti tehdä mallimittakaavassa, koska erityisesti puun kaltaisesta epähomogeenisesta ja anisotrooppisesta materiaalista koostuvan rakenteen skaalaaminen on äärimmäisen vaikeaa ellei jopa mahdotonta. Jopa teräsrakenteelle tämä on vaikeaa, mikäli mittakaavakerroin on vähänkään suurempi.

En siis usko, että mallikokeesi ovat missään määrin relevantteja ja niistä saatuja tuloksia voidaan käyttää argumenttina puhuttaessa rakenteen kestävyydestä.


Aivan eipä tietenkään, koska kotimainen puu kyseessä. Wikin mukaan puulaminaattipohjainen duramold on 80% kestävämpää kuin alumiini ( niin ja luonnollisesti kevyempää ).
 

Terveeeeee!


Kiitos erittäin rakentavasta kommentista ja forumimme valaisemisesta herkullisilla paljastuksilla...pääsit heti historista tuntemamme Jeesuksen kaverin Juudas Iskariotin kaltaiseen korkeaan sosiaaliseen statukseen..tai jos tutkimme lähihistoriaa DDR:n ilmiantajasysteemin aateliin.

Eipä kestä. Jos tosiasioiden esille tuomisesta pääsee Juudakseksi ja Tiitisen listalle niin mieluummin sitten niin kuin palturin puhumista.

Anyway..kuten olet täälläkin huomannut muutamien kommenttien jälkeen on aurinkoenergiakone on enää 40-50 kilometrissa ja katapulttirakettikonekin enää vain 10 G:n laite...tosin hyvä yritys lopettaa tämäkin keskustelu nopeasti ei nyt sitten täällä onnistunut.

Jos luet edellisen viestini oikein tarkasti niin sieltä käy ilmi etten yritä lopettaa tätä keskustelua täällä.

Nimenomaan NSF saitilta löysin datan siitä että + 20 G kiihdytys on mahdollinen ihmisfysiologiassa..puurakenteista lennokkia olen testannut +22 G asti..hyvin kesti.

NSF:llä on tolkuttomista hyvää tasokasta keskustelua datan kera. Jos olisit kyennyt pysyttelemään linjoilla ilman bannia olisi kannattanut tukea saittia ostamalla L2 käyttöoikeus, sillä aukeaa forumin lisäosat jotka sisältävät tuhansia gigatavuja dokumentteja laidasta laitaan joita suurta osaa ei googlettemalla löydä. Saitin ylläpitäjä on hyvissä väleissä kaikkiin varteenotettaviin länsimaisiin isompiin avaruuslentojen parissa puuhaileviin yhtiöihin, niistä ja niiden työntekijät antavat usein L2 osion käyttöön sekä vanhoja harvinaisia että uusia tuoreita, ei vielä julkisia, dokumentteja saataville.

Mitä tekemistä 22g puulennokilla on ihmisfysiologian kanssa? Ihminen ei ole puulennokki. Istuitko itse lennokissa sisällä vai kuinka? Ja mitä millään puulennokilla on tekemistä megalomaanisen avaruusaluskiihdytysradan kanssa?

Käsittääkseni positiivinen G vain parantaa syöttöä rakettimoottorille..siksihän Werner von Braun keksi turbon V-2:een jotta sai laitteen onnistumaan.

Jotensakin merkityksetöntä koska moottoreiden on käynnistyttävä aluksi pelkässä maan vetovoimassa, ja tärpissäni oli kyse nimenomaan kiihdytettävän aluksen rakenteista. Et voi suunnitella sen moottoreita hyödyntämään 20g kiihtyvyyttä ajoaineiden pumppausjärjestelmässä koska se lakkaa kiihtymästä 20g heti kun se irtoaa kiihdytysradaltasi.

Turbopumppu kehiteltiin koska muut pumppaustavat olivat V-2:lle riittämättömiä, lähinnä liian painavia kapistuksia. Tällä ei ole juurikaan tekemista minkään valtavan alkukiihdytyksen kanssa. V-2 lähti alustaltaan ohjukseksi aika verkkaisesti, T/W hieman yli 2.

PS: Niin ja mua ei ole bännätty NSF saitilta tosin 2 aiempaa handlea on poistettu koska niissä oli hieman optimistisuutta ja asioita joita siellä ei ymmärretty ( ellet nyt sitten ole tarkistamassa täällä että onko 20 G rakettimies sama kuin aurinkoleko mies )...kuten korkealla lentäminen pienellä siipikuormituksella tyyliin Paul McCready, mutta 20 kertaa suuremmalla laitteella..mua ei ole poistettu alkuperäisellä nimimerkillä International Spacefellowship saitilta 80 km yltävän aurinkolekon tiimoilla.

Kyllä sinut on bannattu mutta näemmä tuli esiin että vieläpä jo kolmasti. En ole tarkistamassa enää mitään, sen on jo tehty.

Se että muilla saiteillä on löperömpi suhtautuminen huuhaainnovaatioihin on sinun onnesi.
 
Terveeeeee!




Eipä kestä. Jos tosiasioiden esille tuomisesta pääsee Juudakseksi ja Tiitisen listalle niin mieluummin sitten niin kuin palturin puhumista.



Jos luet edellisen viestini oikein tarkasti niin sieltä käy ilmi etten yritä lopettaa tätä keskustelua täällä.



NSF:llä on tolkuttomista hyvää tasokasta keskustelua datan kera. Jos olisit kyennyt pysyttelemään linjoilla ilman bannia olisi kannattanut tukea saittia ostamalla L2 käyttöoikeus, sillä aukeaa forumin lisäosat jotka sisältävät tuhansia gigatavuja dokumentteja laidasta laitaan joita suurta osaa ei googlettemalla löydä. Saitin ylläpitäjä on hyvissä väleissä kaikkiin varteenotettaviin länsimaisiin isompiin avaruuslentojen parissa puuhaileviin yhtiöihin, niistä ja niiden työntekijät antavat usein L2 osion käyttöön sekä vanhoja harvinaisia että uusia tuoreita, ei vielä julkisia, dokumentteja saataville.

Mitä tekemistä 22g puulennokilla on ihmisfysiologian kanssa? Ihminen ei ole puulennokki. Istuitko itse lennokissa sisällä vai kuinka? Ja mitä millään puulennokilla on tekemistä megalomaanisen avaruusaluskiihdytysradan kanssa?



Jotensakin merkityksetöntä koska moottoreiden on käynnistyttävä aluksi pelkässä maan vetovoimassa, ja tärpissäni oli kyse nimenomaan kiihdytettävän aluksen rakenteista. Et voi suunnitella sen moottoreita hyödyntämään 20g kiihtyvyyttä ajoaineiden pumppausjärjestelmässä koska se lakkaa kiihtymästä 20g heti kun se irtoaa kiihdytysradaltasi.

Turbopumppu kehiteltiin koska muut pumppaustavat olivat V-2:lle riittämättömiä, lähinnä liian painavia kapistuksia. Tällä ei ole juurikaan tekemista minkään valtavan alkukiihdytyksen kanssa. V-2 lähti alustaltaan ohjukseksi aika verkkaisesti, T/W hieman yli 2.



Kyllä sinut on bannattu mutta näemmä tuli esiin että vieläpä jo kolmasti. En ole tarkistamassa enää mitään, sen on jo tehty.

Se että muilla saiteillä on löperömpi suhtautuminen huuhaainnovaatioihin on sinun onnesi.


Uskomatonta tämä fanaattisuus yhden kapean rakettien lauch siteen liittyvän ( Cape Canaveral ) keskustelusaitin tiimoilla.

Oikea johtopäätös sulta olisi ollut että saitti on täynnään Cape Canaveralin muistoesineitä myyviä fanaatikkoja joiden halu tehdä mitään mitään muuuta kuin lähettää raketteja Cape Canaveralista on nolla !

He eivät näköjään vielä tiedä että olen sama henkilö koska handle on edelleen siellä ( Stellar Speedster ). Aiemman Spesimen_X ja yhden toisen he jo poistivat kokonaisuudessaan.

Se +20 G ja -12 G data oli juuri tällä saitilla toisessa rocket sled threadissa. Stabb todisti että ihminen kestää jopa 46 negatiivista G:tä hengissä. Täytyyhän silloin koneen kestää +22 G....Mustangin siipi taipui jo +15 G:ssä.

Onnea vaan siellä..ehkä pääset huokealla Marsiin joskus. Hyödyllinen saitti varmasti jos aikoo avaruusmatkailuun mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Erittäin tervetuloa tänne maanpuolustuksen pariin.

FinnNSF todellakin paljastui nyt NSF:n "kätyriksi".

Eli myös Stellar Speedster handle oli poistettu.

Kiitos vielä kerran. Epämuodikkaan isänmaallisena ja aika konservatiivisena ihmisenä pidän maanpuolustusta hyvin tärkeänä asiana.

Mutta miten voi "paljastua" jos ei ole pyrkinytkään millään muotoa salaamaan että vaikutan NSF:llä?

No mielestäni tämä vaan kertoo luovuuden määrästä joita fanit NSF saitilla sietävät..uusia asioita ei siedetä vaan raketti on raketti ja sillä selvä. Avaruuteen ei lennetä huokealla jatkossakaan ( heidän toiveissaan ).

Pari esimerkkiä luovemmista konsepteista joista heidän esittelijänsä ovat pystyneet keskustelemaan ihan asialliseen sävyyn pillastumatta esitetyistä kommenteista ja kritiikistä;

LEO Electromagnetic Catcher (Launch Assist System)

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=35648.0

Elikkä yhdenlainen LAS (olisiko suomeksi vaikka Laukaisun Avustus Systeemi) muunnos jossa kiertoradalle sijoitettu pitkulainen "rata" elektromagneettisesti kiihdyttää sinne suborbitaalia (suomennos? apua!) rataa pitkin lähetetyn aluksen vähän maglev junan tyyppisesti. Ketju sekä sen esittelijä elävät ja voivat hyvin.

tässä vielä hauskempi

Space Track Launch System

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=27459

Eli ehdotetaan että rakennetaan 150km(!) korkea torni jonka huipulla on poikittain sähkömoottorilla (teho vaatimattomasti kymmeniä megawatteja) pyöritettävä "aisa". Aisan päistä roikkuisi kaapelit maahan. Toiseen kaapeliin kiinnitetään kiihdytettävä avaruusalus, toisessa on vastapaino. Sähkömoottori alkaa pyörittää aisaa mikä pyörittää ja kiihdyttää myös kaapeleita, homma kiihtyisi kuin karuselli kunnes keskipakoisvoima nostaisi kaapelit lähes vaakatasoon ja sitten avaruusalus irroittautuu ja jatkaa omin voimin siitä kiertoradalla. Erittäin kunnianhimoista, hyvin epätodennäköistä että mitään tuonsuuntaista rakennetaan ikinä, mutta silti kaveri suhtautuu kritiikkiin oikein hyvin, pitkä ketju asiallista keskustelua.

Notta se siitä NSF:n innovaatiovastaisuudesta. Kun tuo pöytään muutakin evästä kuin pari epämääräistä kuvaa, ympäripyöreää numeroa ja huutomerkkejä niin vastaanotto on mahdollisista vasta-argumenteista huolimatta ystävällistä.

Tutkikaa asioita itse

Suuri peukkuylös tälle!
 
Oikea johtopäätös sulta olisi ollut että saitti on täynnään Cape Canaveralin muistoesineitä myyviä fanaatikkoja joiden halu tehdä mitään mitään muuuta kuin lähettää raketteja Cape Canaveralista on nolla !

He eivät näköjään vielä tiedä että olen sama henkilö koska handle on edelleen siellä ( Stellar Speedster ). Aiemman Spesimen_X ja yhden toisen he jo poistivat kokonaisuudessaan.

47831.gif
 
Kiitos vielä kerran. Epämuodikkaan isänmaallisena ja aika konservatiivisena ihmisenä pidän maanpuolustusta hyvin tärkeänä asiana.

Mutta miten voi "paljastua" jos ei ole pyrkinytkään millään muotoa salaamaan että vaikutan NSF:llä?



Pari esimerkkiä luovemmista konsepteista joista heidän esittelijänsä ovat pystyneet keskustelemaan ihan asialliseen sävyyn pillastumatta esitetyistä kommenteista ja kritiikistä;

LEO Electromagnetic Catcher (Launch Assist System)

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=35648.0

Elikkä yhdenlainen LAS (olisiko suomeksi vaikka Laukaisun Avustus Systeemi) muunnos jossa kiertoradalle sijoitettu pitkulainen "rata" elektromagneettisesti kiihdyttää sinne suborbitaalia (suomennos? apua!) rataa pitkin lähetetyn aluksen vähän maglev junan tyyppisesti. Ketju sekä sen esittelijä elävät ja voivat hyvin.

tässä vielä hauskempi

Space Track Launch System

http://forum.nasaspaceflight.com/index.php?topic=27459

Eli ehdotetaan että rakennetaan 150km(!) korkea torni jonka huipulla on poikittain sähkömoottorilla (teho vaatimattomasti kymmeniä megawatteja) pyöritettävä "aisa". Aisan päistä roikkuisi kaapelit maahan. Toiseen kaapeliin kiinnitetään kiihdytettävä avaruusalus, toisessa on vastapaino. Sähkömoottori alkaa pyörittää aisaa mikä pyörittää ja kiihdyttää myös kaapeleita, homma kiihtyisi kuin karuselli kunnes keskipakoisvoima nostaisi kaapelit lähes vaakatasoon ja sitten avaruusalus irroittautuu ja jatkaa omin voimin siitä kiertoradalla. Erittäin kunnianhimoista, hyvin epätodennäköistä että mitään tuonsuuntaista rakennetaan ikinä, mutta silti kaveri suhtautuu kritiikkiin oikein hyvin, pitkä ketju asiallista keskustelua.

Notta se siitä NSF:n innovaatiovastaisuudesta. Kun tuo pöytään muutakin evästä kuin pari epämääräistä kuvaa, ympäripyöreää numeroa ja huutomerkkejä niin vastaanotto on mahdollisista vasta-argumenteista huolimatta ystävällistä.



Suuri peukkuylös tälle!


Ei vaan nämä keksinnöt juuri sen SPACE ELEVATORin kanssa juuri huokuvat sitä henkeä jota CC:n muistoesineidenmyyjät haluavat..täysin pepantenesta olevia "ufokeksintöjä" joissa ei ole vähäisintäkään järkeä.

Astronaut Farmer elokuvasta voit katsoa miksi "maalaisten" ei haluta tekevän mitään varteenotettavaa avaruusinnovaatioita. FBI, NSA ja CIA olisivat muuten niskassa.
 
Viimeksi muokattu:
Status
Suljettu uusilta vastauksilta.
Back
Top