Pihatonttu
Respected Leader
1. Mikä käy yhdelle voi toiselle olla tuhtaa.
2. Arvioin, mitä haluan elämässä saavuttaa?
3. Miten kehittyä siihen suuntaan?
4. Tein itselleni kylmän selväksi, miten syntynyt tahtotila sovitetaan realityyn.
5. Fiksasin tavoitteita.
6. Pidin kirkkaana silmissä sen, että avioliitto ja perhe ei saa ottaa osumaa, ainakaan liikaa.
7. En ota vastaan mitään sellaista, mikä kyrpii jo lähtökohtaisesti, okei, tästä joutuu joustamaan.
8. Kysyin itseltäni, mitä halusin 20-vuotiaana?
9. Jouduin sellaiseen kuseen, että huusin luojaani avuksi. Tein tuolloin diilin: minä en tässä elämässä kiellä Jumalaa.
10. En ole synnitön enkä uskovainen...
11. ...mutta diili on diili. Ymmärrättekö?
12. Olen estynyt persoonallisuus ja tämän enempää ei irtoa.
1. Mikä käy yhdelle, käy luultavast edes jollekulle toiselle. Tämän aihepiirin suhteen on iso asia jos kymmenestä (tai sadasta tai...) edes yksi hyötyy edes muutaman elämässä hyvään suuntaan vievän askelen verran.
2. Hyvä asia.
3. Hyvä asia.
4. Riittävän tahtotilan saavuttaminen ja ylläpitäminen on vaikeinta. Ja tuo sovittaminen on osasyy koska tahtotilän ylläpitäminen ja sen mukaan toimiminen on sekä läheisiltä heti pois että heille isolla viiveellä jotain lisää.
5. Jos niitä fiksaa liikaa, niin ne lakkaavat olemasta omia. Jos niitä ei fiksaa kovin paljon niin tavoitteiden tavoittelu työntää monia muita asioita - ja ehkä myös henkilöitä - sivuun.
6. Toi on dilemmaattista. "Koittakaa kestää jos mä oon kolme vuotta vähän omissa ajatuksissani. Mun pitää tehdä pari juttua."
7. Täällä ongelma ei ole kyrpiminen vaan oikeustaju. "Voisin hyötyä paljon siitä jos tekisin sitä-tai-tätä, mutta jotkut ketkut mulkut vetäisivät sen kuitenkin taas jälleen kerran omiin nimiinsä joten jätän mieluummin tekemättä kuin annan tuommoisten mulkkujen omia mun ajattelua oman uransa ja toimeentulonsa edistämiseen!"
8. Erittäin hyvä. Jos tosta karsii "rock'n'roll-osuuden" pois niin jäljelle jäävä ydin on hyvä. Iso kiitos tästä.
9. BTDTBTFT-S.
10. Ellei ole aidosti ja absoluuttisesti kaikkitietävä ja kaikkivaltias, niin on väistämättä jonkinlainen uskovainen. Joidenkin jumala on Minä Itte, toisten Mun Äly, jollakulla palvonnan kohteena on Dawkins...
Jokaisella tieto ja ymmärrys loppuu johonkin kohtaan ja siitä eteenpäin oletetaan, uskotaan, kuvitellaan, luullaan...
11. Hyvin.
12. Iso kiitos näistä.
Tosta saa paljon mietittävää saunaan mukaan